Ja he ? Hij zal dan ook wel stuk zelfverzekerder lopen denk ik. En ik zal er minder schijterig op zitten haha. Ik heb ook vaak geen ritme in het parcours of cross omdat ik hem op sommige stukken terug neem naar draf hierdoor. Ik Pb je even !
Mir schreef:Als Fjordy nog nooit op ijzers heeft gestaan en normaal geen last heeft van korte hoeven vraag ik me af of je wel aan ijzers moet beginnen. Sommige paarden kunnen moeilijk zonder ijzers als ze er eenmaal aan gewend zijn (ja ik weet, er zijn uitzonderingen genoeg). Maar als Fjordy zonder ijzers op parcours ook lekker loopt, is dat ook geen hoofdreden.
Als je zelf geen problemen hebt met ijzers is je keus snel gemaakt, anders misschien eens denken aan hoefschoenen voor de buitenritten? Uiteindelijk niet duurder dan een paar keer de smid laten komen.
Ja wat is normaal ? Ik rij hem nu 2 jaar en daarvoor werd hij 1x per week gereden. Dus hij heeft er nog nooit last van gehad. Maar ik rij hem bijna elke dag, zeker om conditie op te doen voor de SGW

.
Ben wel bang dat hij eraan gewend raakt en niet meer zonder kan. Zoals ik het nu wil doen is op IJzers nu, misschien nog 1 keer erna maar na het wedstrijd seizoen (Oktober ergens) er zowiezo af

.
Ik ben wel gewoon bang op gras. Als het regent en ik heb een springwedstrijd is dat best eng

. Het is niet laag een meter, en hij moet flink afzetten dus ben toch bang dat hij doorglijd.
Evaliensvenna schreef:Ik zou idd mooi rondom op ijzers met stiftgaten, ik zou met crossen zowieso kleintjes indraaien, of het nou glad is of niet, gewoon voor de zekerheid, je gebruikt toch beenbescherming?
Ja, maar wel kleintjes ? Raad je voor cross niet van die grote aan ?
Ik gebruik voor Crossbeschermers met springschoenen en achter kogel

.