Tjody en Satour dood....
Updeet:
Vanmiddag is de technische recherche langsgeweest op stal en die gaan er toch voor 99% vanuit dat het toch die taxusboom is geweest langs de bak. Normaal moet zoiets meteen dodelijk zijn maar omdat wij blijkbaar hele sterke paarden hadden zijn de besjes pas opengeknapt nadat het voer in de maag kwam. Die zaadjes zijn bijna onvindbaar in de maaginhoud. Dus het naaldje wat gevonden is was idd niet dodelijk maar de rest wel.
Maargoed we hebben deze info weer doorgespeeld aan de patoloog en die gaat er naar kijken of hij toch niet iets van sporen terug kan vinden in de maaginhoud.
Dus ik zat toch goed met mn gevoel en deze conclusie geeft hoe gek het ook klinkt ineens heel veel rust. Kwestie van eigen schuld dikke bult had ze maar niet aan die plant moeten vreten die kliko van mij. Hoorde nu ook vandaag van Dicky dat Tjo al meer dood dan levend was toen ze dr aantrof en dat Satour op dat moment nog lag te vechten maar dat er niet meer dan een kwartier overheen is gegaan.
Monique heeft straks weer contact met de agente over hoe nu verder qua proces verbaal enzo.
Het onderzoek van het lab van de polite kan we maaaanden gaan duren dus dat duurt nog ff.
Zodra er weer nieuws is laat ik het weer weten.
Vanmiddag is de technische recherche langsgeweest op stal en die gaan er toch voor 99% vanuit dat het toch die taxusboom is geweest langs de bak. Normaal moet zoiets meteen dodelijk zijn maar omdat wij blijkbaar hele sterke paarden hadden zijn de besjes pas opengeknapt nadat het voer in de maag kwam. Die zaadjes zijn bijna onvindbaar in de maaginhoud. Dus het naaldje wat gevonden is was idd niet dodelijk maar de rest wel.
Maargoed we hebben deze info weer doorgespeeld aan de patoloog en die gaat er naar kijken of hij toch niet iets van sporen terug kan vinden in de maaginhoud.
Dus ik zat toch goed met mn gevoel en deze conclusie geeft hoe gek het ook klinkt ineens heel veel rust. Kwestie van eigen schuld dikke bult had ze maar niet aan die plant moeten vreten die kliko van mij. Hoorde nu ook vandaag van Dicky dat Tjo al meer dood dan levend was toen ze dr aantrof en dat Satour op dat moment nog lag te vechten maar dat er niet meer dan een kwartier overheen is gegaan.
Monique heeft straks weer contact met de agente over hoe nu verder qua proces verbaal enzo.
Het onderzoek van het lab van de polite kan we maaaanden gaan duren dus dat duurt nog ff.
Zodra er weer nieuws is laat ik het weer weten.
- Patricia (Belle)
- Senna&Cajra
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dus toch taxus....
Nu weet je in iedergeval de oorzaak, hopelijk geeft het je wat meer rust en kan je het nu een plaatsje geven en verwerken.
Nu weet je in iedergeval de oorzaak, hopelijk geeft het je wat meer rust en kan je het nu een plaatsje geven en verwerken.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Margot van Rins
- Moderator
kan me ook voorstellen dat het nu wel wat rust geeft. Dus ze liepen dr al langer en zijn nu pas aan de taxus gaan eten?! K dacht ook dat ze over het algemeen zelf wel weten wat ze moeten eten en wat niet (zolang het niet gedroogd is). Op de handelskwekerij waar ik werk verkopen we heeeeel veel taxus, maar eigenlijk zou t gewoon verboden moeten worden!
Sterkte!
Sterkte!
Taxus is vaak donkerder groen dan coniferen (Thuja). Taxus heeft soort naaldjes (zeg maar stengel met naaldjes van zo'n 2 a 3 centimeter eraan), coniferen niet. Ff googlen op Taxus en je ziet het!Anna schreef:Je gevoel had het weer goed he, nu kun je het een plaats geven.
Hoe ziet die boom eruit bij jullie want volgens mij staan er bij ons ook taxus of coniferen naast het land?
- Cindy+Uniek
ja toch een liever een plant dan dat het door anderen was gedaan, maar ik zou me toch nog heel lang afvragen waarom die kutplant daar nou eigenlijk stond..........
en dat ze er ook alletwee van hebben gegeten, terwijl de meeste paarden het instinct hebben wat ze wel of niet kunnen eten vind ik nog wel erg toevallig.......
ik hoop dat de patoloog het kan bevestigen....
sterkte!
en dat ze er ook alletwee van hebben gegeten, terwijl de meeste paarden het instinct hebben wat ze wel of niet kunnen eten vind ik nog wel erg toevallig.......
sterkte!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Het blijft vreselijk. Toch de taxus dus. Ik denk nog steeds veel aan jullie 
Ik hoop dat je nu wat rust vind en met verwerken kunt beginnen. Nogmaals een flinke knuffel
En als je er aan toe bent, je je verveelt of wat voor reden dan ook; je bent van harte welkom bij Aran en mij om te aaien, knuffelen of wat dan ook. Nogmaals sterkte.

Ik hoop dat je nu wat rust vind en met verwerken kunt beginnen. Nogmaals een flinke knuffel

En als je er aan toe bent, je je verveelt of wat voor reden dan ook; je bent van harte welkom bij Aran en mij om te aaien, knuffelen of wat dan ook. Nogmaals sterkte.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Die plant is er al door de vorige bewoners nergezet (ook paardenmensen) en niemand heeft hem als taxus herkend, ook wij niet.Cindy+Uniek schreef:ja toch een liever een plant dan dat het door anderen was gedaan, maar ik zou me toch nog heel lang afvragen waarom die kutplant daar nou eigenlijk stond..........
sterkte!
Hij is inmiddels ritueel uitgespit en gaat komend weekend op de brandstapel.
We denken dat het gewoon baldadigheid is geweest en het schijnt dat paarden taxus nog vrij makkelijk eten omdat het niet stinkt zoals conifeer.
Tjo stond zowizo altijd aan alles te trekken en te proeven dat die nog niet eerder heeft gehad is nog een wonder.
Taxus is er overigens in geloof ik 9 verschillende soorten en vormen. Hulst bv met die platte bladeren en stekels en rooie besjes in kerststukjes valt daar ook onder. Taxus is een verzamelnaam, wij hadden de venijnboom langs de bak.