Tjody en Satour dood....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 08 nov 2007, 06:38

Jeetje dus taxus is het ook niet... Hoop dat ze met wat anders komen dan weet je tenminste iets. Onzekerheid maakt je idd gek.

Het hooi was al uitgezocht toch? Ben ik je gisteren vergeten te vragen.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 08 nov 2007, 07:55

Balen dat je nog geen zekerheid wat betreft doodsoorzaak, ik zou er ook gek van worden niet te weten waar ze aan gestorven zijn.

Ik ben benieuwd of er nog wat uit het politie onderzoek komt. Heeft Utrecht trouwens geen voermonsters onderzocht?
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
sparky10

Bericht door sparky10 » do 08 nov 2007, 10:36

pff dus het raadsel gaat nog verder ....

nogmaals sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 08 nov 2007, 12:33

Pfff wat een ellende. Dit maakt het vast allemaal extra moeilijk om het een plekje te geven.
Ik blijf steeds maar denken: wat moeten jullie je vreselijk voelen! Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat er gauw wat duidelijkheid in dit alles komt!
Bärbel

Bericht door Bärbel » do 08 nov 2007, 13:50

wat ontzettend vervelend allemaal, dat wachten tot er iets gevonden is.
Je kunt niks doen, vreselijk, je staat zo machteloos...... Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
heel veel sterkte nogmaals, voor jullie allemaal.
Viv

Bericht door Viv » do 08 nov 2007, 15:31

Updeet:
Vanmiddag is de technische recherche langsgeweest op stal en die gaan er toch voor 99% vanuit dat het toch die taxusboom is geweest langs de bak. Normaal moet zoiets meteen dodelijk zijn maar omdat wij blijkbaar hele sterke paarden hadden zijn de besjes pas opengeknapt nadat het voer in de maag kwam. Die zaadjes zijn bijna onvindbaar in de maaginhoud. Dus het naaldje wat gevonden is was idd niet dodelijk maar de rest wel.
Maargoed we hebben deze info weer doorgespeeld aan de patoloog en die gaat er naar kijken of hij toch niet iets van sporen terug kan vinden in de maaginhoud.
Dus ik zat toch goed met mn gevoel en deze conclusie geeft hoe gek het ook klinkt ineens heel veel rust. Kwestie van eigen schuld dikke bult had ze maar niet aan die plant moeten vreten die kliko van mij. Hoorde nu ook vandaag van Dicky dat Tjo al meer dood dan levend was toen ze dr aantrof en dat Satour op dat moment nog lag te vechten maar dat er niet meer dan een kwartier overheen is gegaan.
Monique heeft straks weer contact met de agente over hoe nu verder qua proces verbaal enzo.

Het onderzoek van het lab van de polite kan we maaaanden gaan duren dus dat duurt nog ff.

Zodra er weer nieuws is laat ik het weer weten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 08 nov 2007, 15:45

Ik kan me voorstellen dat je, je bij die uitkomst neer kan leggen. Dat zou voor mij persoonlijk ook makkelijker te verkroppen zijn dan bijvoorbeeld een misdrijf.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » do 08 nov 2007, 15:53

Je weet nu wel wat het is..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Ydel

Bericht door Ydel » do 08 nov 2007, 16:03

jeetje zeg...

maar kan me wel voorstellen dat dit meer rust geeft dan inderdaad bijvoorbeeld een misdrijf...

haalt haar natuurlijk niet terug... :(:) |(
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 nov 2007, 16:07

jeetje zeg, maar ik kan me voorstellen dat je hier meer vrede mee kunt hebben dan met een misdrijf.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 08 nov 2007, 17:21

Marijke&Rosco schreef:Ik kan me voorstellen dat je, je bij die uitkomst neer kan leggen. Dat zou voor mij persoonlijk ook makkelijker te verkroppen zijn dan bijvoorbeeld een misdrijf.
Ik zou hier ook meer rust bij hebben
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 08 nov 2007, 18:01

Dus toch taxus....
Nu weet je in iedergeval de oorzaak, hopelijk geeft het je wat meer rust en kan je het nu een plaatsje geven en verwerken.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » do 08 nov 2007, 18:01

Jeetje wat but zeg, maar jullie weten nu wat het is.
Nogmaals sterkte!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Else

Bericht door Else » do 08 nov 2007, 18:08

kan me ook voorstellen dat het nu wel wat rust geeft. Dus ze liepen dr al langer en zijn nu pas aan de taxus gaan eten?! K dacht ook dat ze over het algemeen zelf wel weten wat ze moeten eten en wat niet (zolang het niet gedroogd is). Op de handelskwekerij waar ik werk verkopen we heeeeel veel taxus, maar eigenlijk zou t gewoon verboden moeten worden!

Sterkte!
Anna

Bericht door Anna » do 08 nov 2007, 18:11

Je gevoel had het weer goed he, nu kun je het een plaats geven.
Hoe ziet die boom eruit bij jullie want volgens mij staan er bij ons ook taxus of coniferen naast het land?
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Else

Bericht door Else » do 08 nov 2007, 18:15

Anna schreef:Je gevoel had het weer goed he, nu kun je het een plaats geven.
Hoe ziet die boom eruit bij jullie want volgens mij staan er bij ons ook taxus of coniferen naast het land?
Taxus is vaak donkerder groen dan coniferen (Thuja). Taxus heeft soort naaldjes (zeg maar stengel met naaldjes van zo'n 2 a 3 centimeter eraan), coniferen niet. Ff googlen op Taxus en je ziet het!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 08 nov 2007, 19:02

ja toch een liever een plant dan dat het door anderen was gedaan, maar ik zou me toch nog heel lang afvragen waarom die kutplant daar nou eigenlijk stond..........
en dat ze er ook alletwee van hebben gegeten, terwijl de meeste paarden het instinct hebben wat ze wel of niet kunnen eten vind ik nog wel erg toevallig.......

ik hoop dat de patoloog het kan bevestigen....

sterkte!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 08 nov 2007, 20:15

Het blijft vreselijk. Toch de taxus dus. Ik denk nog steeds veel aan jullie ;(
Ik hoop dat je nu wat rust vind en met verwerken kunt beginnen. Nogmaals een flinke knuffel :(:)

En als je er aan toe bent, je je verveelt of wat voor reden dan ook; je bent van harte welkom bij Aran en mij om te aaien, knuffelen of wat dan ook. Nogmaals sterkte.
Viv

Bericht door Viv » vr 09 nov 2007, 05:15

Cindy+Uniek schreef:ja toch een liever een plant dan dat het door anderen was gedaan, maar ik zou me toch nog heel lang afvragen waarom die kutplant daar nou eigenlijk stond..........
en dat ze er ook alletwee van hebben gegeten, terwijl de meeste paarden het instinct hebben wat ze wel of niet kunnen eten vind ik nog wel erg toevallig.......

ik hoop dat de patoloog het kan bevestigen....

sterkte!
Die plant is er al door de vorige bewoners nergezet (ook paardenmensen) en niemand heeft hem als taxus herkend, ook wij niet.
Hij is inmiddels ritueel uitgespit en gaat komend weekend op de brandstapel.
We denken dat het gewoon baldadigheid is geweest en het schijnt dat paarden taxus nog vrij makkelijk eten omdat het niet stinkt zoals conifeer.
Tjo stond zowizo altijd aan alles te trekken en te proeven dat die nog niet eerder heeft gehad is nog een wonder.

Taxus is er overigens in geloof ik 9 verschillende soorten en vormen. Hulst bv met die platte bladeren en stekels en rooie besjes in kerststukjes valt daar ook onder. Taxus is een verzamelnaam, wij hadden de venijnboom langs de bak.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » vr 09 nov 2007, 06:52

Tja,je krijgt je mooie Tjo er niet mee terug,maar ik kan me voorstellen dat je het nu iets beter een plekje kan geven.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Gesloten