dj te koop, voor hoeveel?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Cindy+Uniek

dj te koop, voor hoeveel?

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 07:49

Hallo,
dj staat nu een paar daagjes te koop en de enige reacties die ik heb gehad was:
een bod van 200 euro
een handelaar die onlangs een merrieveulen met A-premie had verkocht voor 225 euro :?
een meisje die nog een veulen en een jaarling gaat bezichtigen.....

wat denken jullie dat ik op dit moment voor dj kan vragen?

hij is natuurlijk niet als een nromale fjord, maar aand eandere kant is hij wel heel apart en fijn gebouwd en zal hij waarschijnlijk wel leuk kunnen gaan lopen........

ik ben benieuwd met wat voor bedragen jullie de hoek om komen :D

ik heb uniek vroeger voor 1100 gulden gekocht met A-premie......

dus ik dacht zelf eigenlijk dat hij toch wel 450,- euro zou moeten kunnen opbrengen?!?! of zit ik er dan echt heel gek naast???
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 07:52

Tja hengstveulens brengen minder op dan merrieveulens. Hij is apart dat is waar dus dan is het net wat de gek of beter gezegd liefhebber er voor geeft. Maar ik denk toch dat je aan max 350 moet denken wat je voor een hengstveulen kunt "vangen" .

[edit] ik heb voor Rosco 11 jaar geleden 700 gulden betaald en dat was volgens mij al vrij prijzig. Ik heb Alex vorig jaar als 2 jarige (gecastreerd) gekocht voor 450 euro.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op di 11 sep 2007, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 sep 2007, 07:54

Ik ga met Marijke mee :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 11 sep 2007, 08:04

Ik denk eerlijk gezegd dat 450 euro iets te veel is, ik ga dan ook met Marijke mee :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
lientje

Bericht door lientje » di 11 sep 2007, 08:17

ik denk dat je met 300 euro een normale prijs hebt, misschien een liefhebber iets meer?
ik zou er zelf niet meer voor betalen, het wordt volgens mij wel een hulpboeker toch?
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 08:20

lientje schreef:ik denk dat je met 300 euro een normale prijs hebt, misschien een liefhebber iets meer?
ik zou er zelf niet meer voor betalen, het wordt volgens mij wel een hulpboeker toch?
volgens mij niet...... ik heb nu zijn veulenboek gewoon op de keuring gekregen...... vjostar zat toen nog gewoon in zijn 'dekperiode' van die 3 jaar zeg maar......
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 sep 2007, 08:24

Vjostar had (volgens mij) een deklicentie in de tijd dat Uniek gedekt werd, daarom kan DJ gewoon in het hoofdstamboek komen.
Zelfde geldt namelijk voor de nakomelingen van Stedjeblakken. Heb dat nagevraagd bij Van Bon, ivm met Caylinn :)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
lientje

Bericht door lientje » di 11 sep 2007, 08:28

aha oke! ik dacht dat Cosimo van de laatste lichting was, vandaar.
Dan zou ik inderdaad ook max rond de 350 denken. Het lijkt heel weinig maar het is natuurlijk toch 'maar'een hengstveulen waar nog castratie bij komt, opfok voor je er echt wat mee kunt.

yvette

Bericht door yvette » di 11 sep 2007, 08:36

Ik denk eerlijk gezegd dat een fjorden hengstveulen niet veel meer dan 300 euro zal opbrengen. Maar het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft, met alle respect. We gaan de winter in, en dan zijn de prijzen altijd lager.

EDIT: oh ja, en ik zou me niet teveel blind staren op wat iemand 'biedt' op marktplaats. Je gaat toch geen paard kopen wat je niet in het echt hebt gezien??? Is waarschijnlijk een pennymeisje die aan het spelen is 8)7
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 09:01

yvette schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat een fjorden hengstveulen niet veel meer dan 300 euro zal opbrengen. Maar het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft, met alle respect. We gaan de winter in, en dan zijn de prijzen altijd lager.

EDIT: oh ja, en ik zou me niet teveel blind staren op wat iemand 'biedt' op marktplaats. Je gaat toch geen paard kopen wat je niet in het echt hebt gezien??? Is waarschijnlijk een pennymeisje die aan het spelen is 8)7
hahaha ja ik zag dat bod ik dacht 'ja hoor' dus ik mailtje met allen : 'wat denk je zelf?' en het bod verwijderd.....

krijg ik nog een boos mailtje terug ook hahahaha heb niet meer gereageerd......

maargoed dit had ik eigenlijk niet echt verwacht.....
300 of 350 vind ik eigenlijk te weinig om hem voor 'weg te schijten' even grof gezegd.....

dus zit weer in overleg met mijn lief of we dan toch niet eerder tricolor verkopen..........................

ik weet het ik kom heel impulsief over, maar vroeger wist ik precies wat ik wilde en dat ben ik kwijt sinds die ME zo opspeelt, mijn moeder is overleden en ik de ene dag een heleboel kan en de andere alles misgaat........

gister dus weer geknokt tijdens het rijden met die bonte, heb ik achteraf weer spijt van, maar dan is het al gebeurt...... het is een moeilijk paard, maar des te leuker vind ik het, alleen mijn lichaam niet.........

soms kan ik mijn eigen stal niet eens mesten vanwege mijn spieren (voornamelijk in mijn schouders....)

dan denk ik weer: als ik dan uniekje nog 2 jaar doorstart en probeer Z te krijgen en dan over 2,5 jaar met dj wat ga doen......

ooooooooooooooooooohhhhhhhhhh kon iemand anders de beslissingen maar voor me maken..................
Esther

Bericht door Esther » di 11 sep 2007, 09:07

Wat had je dan verwacht om voor DJ te krijgen, 300 is een hele normale prijs voor een fjordenveulen..

Ik zou Tricolor niet weg doen, ik stond op punten dat het met mij slecht ging ook altijd op het punt mijn paarden te verkopen, een paar dagen later was dat weer over..

Ik zeg nog steeds, blijf bij je originele plan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 09:16

Esther schreef:Wat had je dan verwacht om voor DJ te krijgen, 300 is een hele normale prijs voor een fjordenveulen..

Ik zou Tricolor niet weg doen, ik stond op punten dat het met mij slecht ging ook altijd op het punt mijn paarden te verkopen, een paar dagen later was dat weer over..

Ik zeg nog steeds, blijf bij je originele plan..
nou ik had toch wel op z'n minst 450 verwacht :D
300 hoef ik het zowat niet voor te doen zeg maar.......

ja ik weet dat het ook weer beter kan gaan, maar 's zomers staan onze paarden 24/7 buiten dus als ze binnen nu en een maand naar stal komen zal ik het weer heel slecht krijgen om er 2 op een dag te mesten en te rijden... mijn verzorgster doet uniek 3 dagen.......

en die bonte is gewoon geen paardje om een paar dagen stil te zetten en dan weer op te stappen en lekker kunnen dressuren (wat ik met uniek wel altijd heb gehad) n het is al helemaal geen paard om door anderen gereden te worden........ en dat wil ik dus ook niet gezien haar karakter....

vandaar mijn dubio.......

kijk ik vind de wedstrijden erg leuk en met die bonte was het de bedoeling hogerop te komen, maar het moet wel lukken....

zodra ik de uitslagen heb van mijn darmonderzoek is het de bedoeling dat ik gewoon halde dagen ga werken.......
dan moet ik dus op 4 dagen 2 paarden doen en uniek is dan gelukkig heel makkelijk......
ons huis komt eraan, daar moeten we voor sparen....

ik weet het gewoon allemaal niet meer............

als ik naar de komende 3 jaar kijk:
-dj kost weinig, kan ik niks mee, maar heb uniek ook nog
-tricolor kost 200, kan ik wel wat mee, maar is erg uitputtend voor mij....

ze hebben beiden voors en tegens..... alleen ik kan gewoon niet goed beslissen......
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 09:24

Tja soms gaan ze ook wel voor meer weg hoor, het is gewoon echt maar net wat de gek ervoor geeft. Maar als je nagaat dat er ieder jaar weer hengstveulentjes bij de slacht eindigen omdat ze niet verkocht worden...Ik weet dat Eveline ook boven gemiddeld voor Caya heeft gevangen het kan dus wel!
lientje

Bericht door lientje » di 11 sep 2007, 09:26

Marijke&Rosco schreef:Tja soms gaan ze ook wel voor meer weg hoor, het is gewoon echt maar net wat de gek ervoor geeft. Maar als je nagaat dat er ieder jaar weer hengstveulentjes bij de slacht eindigen omdat ze niet verkocht worden...Ik weet dat Eveline ook boven gemiddeld voor Caya heeft gevangen het kan dus wel!
het kan zeker, maar Caya was wel kampioen van de hengsten toch? denk dat dit misshcien ook een paar tientjes met de rpijs kan doen.

tja zelf had ik de bonte verkocht, maar je moet doen wat jij wilt en kunt.

Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 11 sep 2007, 09:27

Blijkbaar is je beslissing toch op geld gebaseerd, want nu DJ minder op dreigt te brengen wordt je beslissing aan het wankelen gebracht, daarvoor was je eruit?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 sep 2007, 09:30

Caya was reservekampioen inderdaad. En dat zal best wat gedaan hebben maar uiteindelijk is hij gewoon naar iemand gegaan die stapel gek met hem was en is en dan maakt prijs uiteindelijk ook niet zoveel meer uit. Tenminste ik zou liever 100 euro meer voor een paardje uitgeven waar ik helemaal verliefd op ben dan 100 euro minder voor een paardje wat ik maar zo-zo vindt. Vandaar het is maar net wat de gek er voor geeft. Ik heb toen ook tegen eveline gezegd dat ik voor de prijs die zij ervoor wilde hebben van mijn leven geen hengstveulen zal kopen :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 09:31

Naisven schreef:Blijkbaar is je beslissing toch op geld gebaseerd, want nu DJ minder op dreigt te brengen wordt je beslissing aan het wankelen gebracht, daarvoor was je eruit?
nee zeker niet.... het is me echt niet te doen om wie er meer op brengt.... dan had ik niet hoeven twijfelen :D
alleen ik had vantevoren niet gedacht dat dj zo weinig op zou brengen en dat vind ik weer zonde van hem..... ik denk dat hij een prachtige hengst gaat worden :D

alleen doordat ik tóch zit te twijfelen dan ga je alles erbij halen om te kijken of er iets in mijn gedachte is wat de doorslag geeft......

maar dat heb ik gewoon niet..........

ik vind het gewoon zonde om hem voor 300 weg te moeten doen, maar ik kan ze niet beiden houden.... snap je.......
yvette

Bericht door yvette » di 11 sep 2007, 09:37

Fjordenhengstveulentjes brengen nou eenmaal heel weinig op. Of je moet echt tegen een liefhebber aanlopen, die helemaal weg is van hem. Maar maken die 150 euro nou echt zoveel verschil? (dat is misschien 2 maanden onderhoud)
Misschien is het een idee om bij jezelf even goed na te gaan waarom je nu weer gaat twijfelen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 11 sep 2007, 09:41

Ik denk dat je in je handen mag klappen als hem voor 300 euro kan verkopen. Fokkers hier in de buurt krijgen er vaak niet meer dan 150 - 200 euro voor. Tja hengstjes zijn nu eenmaal minder waard. DJ is voor jou natuurlijk veel meer waard maar zo denkt de koper niet :n
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 11 sep 2007, 09:57

yvette schreef:Fjordenhengstveulentjes brengen nou eenmaal heel weinig op. Of je moet echt tegen een liefhebber aanlopen, die helemaal weg is van hem. Maar maken die 150 euro nou echt zoveel verschil? (dat is misschien 2 maanden onderhoud)
Misschien is het een idee om bij jezelf even goed na te gaan waarom je nu weer gaat twijfelen.
omdat ik hem gewoon ook ontzettend leuk vind, maar tricolor ook......
en het voelt gewoon zo ontzettend zonde als ik hem voor zo weinig moet verkopen........ dan denk ik weer 'misschien is hij over 3 jaar zo ontzettend gaaf en kan ik er van alles mee en die bonte kost me een boel energie vanwege die ME'

ik heb toen niet voor niks hier gevraagd wie ik het beste kon verkopen en ja ik had voor mezelf zoiets van 'beter dj' maar ik twijfel gewoon........ straks doe ik dj weg en wordt het van de winter weer alleen maar erger met die bonte en kan ik het niet opbrengen om die volledig te kunnen trainen wat wel de bedoeling was.......
ik had hiervoor geen werk en dat komt er nu wel ook bij.....

vandaar.....
Plaats reactie