JoyceNan schreef:Helaas heeft een vriendin van mij het levende bewijs dat het wel degelijk overgenomen kan worden zonder dat het paard wat het overneemt last van z'n maag oid heeft....
Sommigen vinden idd dat het onzin is maar ach als de bewijzen op tafel liggen is het natuurlijk gewoon domweg tegen beter weten in praten.
Dat is niet waar Joyce, lekker kort door de bocht jou opmerking.
Buddy (was) een luchtzuiger. Toen ik drie jaar terug naar een stal verhuisde waren daar ook heel wat paarden die lucht zogen. Buddy kon ze NIET zien en toch ging hij ook luchtzuigen. Hij stond er ook niet mee in de wei dus overname leek me nogal stug.. Hij stond daar alleen een paar uur op de wei en voor de rest op stal. Ik ben verhuisd met hem, en voila binnen twee maanden vond ik hem wel erg stil

ander voer en afleiding (hele dagen wei) en meneer was er vanaf, nu heeft hij het natuurlijk niet lang gedaan zodat de gewoonte er niet helemaal in zat nog denk ik. Alleen in stress situaties zuigt ie nog lucht om maar lekker high te worden

Wij hebben trouwens hier een luchtzuiger staan, die heeft het door z'n buik, heeft ook erg vaak koliek e.d. maar geen een paard dat het heeft overgenomen en toch alle paarden kunnen hem zien!
Dus ik denk echt dat het te maken heeft met meerdere factoren, zoals voer en huisversting.