Hoe zadel ik een paard?

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
lisette

Bericht door lisette » za 15 jul 2006, 08:35

Poeh, en dat kan paardrijden? O:) Maar ik kan er wel om lachen :D
miepie

Bericht door miepie » za 15 jul 2006, 08:45

OMG, en dat moet bij jullie op kamp komen,
Ik doe bij de p.c. veel met kleine kinderen, maar zo erg heb ik het nog niet gezien.

Succes ermee van de week, (als ze het volhoudt)
Mitti0611

Bericht door Mitti0611 » za 15 jul 2006, 09:27

Wat is er verkeerd aan dan :o?
Zo doe ik het ook altijd :+
Save the earth!
(It's the only planet with chocolate...)
Charret

Bericht door Charret » za 15 jul 2006, 09:36

Nouja!!! Hahaha, wat een arogant kind! :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 15 jul 2006, 10:11

Ik dacht serieus dat het een grap was :o
Maar dit is wel heeeeeel erg :=

Sterkte ermee O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 15 jul 2006, 18:50

Ow wat erg zeg. Arme jullie :P
Fj0rdenGek

Bericht door Fj0rdenGek » za 15 jul 2006, 19:22

Och och jilly dat je dat vol houd, wat een geduld heb jij zeg, ik had er echt weggestuurt, ga eerst maar eens op een manege leren :n petje af voor je !
Jilly

Bericht door Jilly » zo 16 jul 2006, 11:28

Bella schreef:
Maar...eh...Louis meent dit ook serieus dat ze dus bij jullie moet rijden?? (ze kan niet eens over de fjorden heen kijken...minimensje!!!)

Toen Marloes hier voor het eerst kwam rijden, dan vroeg hij zo super bezorgd of ze wel kon rijden enz, en kindje zegt dat ze goed kan rijden en hij gelooft haar op haar woord. Maar terwijl kindje daar wat stond te kloten met zadel stond Louis terwijl met de kraanman te praten en hij heeft het ook wel wat gezien, daarom denk ik dat hij nadien ook zei dat ze niet alleen mocht rijden (alleen aan de longe) We zijn benieuwd wat dat volgende week gaat worden :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 16 jul 2006, 11:45

Triest... Zwaar triest.

Ik zou zo'n kind toch wegpesten met aardig opmerkingen, :+ Spijt me, maar zou me mateloos irriteren.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » zo 16 jul 2006, 11:47

Amber_ schreef:Triest... Zwaar triest.

Ik zou zo'n kind toch wegpesten met aardig opmerkingen, :+ Spijt me, maar zou me mateloos irriteren.
Gisteren heeft ze mijn (marloes) spullen naar de bak gedragen }-)
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 16 jul 2006, 12:10

Bidonja schreef:
Amber_ schreef:Triest... Zwaar triest.

Gisteren heeft ze mijn (marloes) spullen naar de bak gedragen }-)
Juist ! Dat is de beste aanpak ! }-)
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 17 jul 2006, 11:50

Ik dacht, dit is een late 1 april grap O:)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 17 jul 2006, 12:27

Ik sta een beetje dubbel in jullie reacties. Natuurlijk is het apart dat het kind zegt dat ze de sterren van de hemel rijdt maar het is een kind. Ik zie het aan de oudste dochter van Dennis (die is 8 ) die heeft een paar keer een rondje op de shetlander van kennissen rondgetuft en zonder zadel (aan de hand) een rondje gelopen met Ros en die meent ook dat ze werelds kan rijden en alles weet. Daar is het wel een beetje een kind voor. Alle begin is moeilijk en als je nooit hebt geleerd om een paard te zadelen en je bent zo klein is het ook lastig. Het is wel heel grappig om te zien, zo'n zadel achterstevoren op een een paard, maar ik vind het niet helemaal eerlijk om een kind zo af te zeiken. Alle begin is moeilijk en we hebben allemaal de eerste keren op een paard gezeten als een pannekoek, de singelstoten verkeerd door de gesp gehaald (en daarna maar zien hoe je hem weer los krijgt), staan vogelen met het hoofdstel omdat je het gevoel hebt dat er 100.000 riemen aan zitten en echt geen idee meer hebt welke nou los moeten. Ook het rijden zelf heb je niet zomaar onder knie zoals jullie allemaal weten.

Gewoon op een grappige manier mee om gaan en haar laten zien wat er fout gaat en wat ze verkeerd doet. Een paard op de juiste manier opzadelen is echt heel lastig zelfs voor de ervaren ruiter!!!

Ik kan me best voorstellen dat je er af en toe doodmoe van wordt hoor daar niet van. En het is inderdaad grappig om te zien. Maar denk eraan dat je nog met een kind te maken hebt en die halen realiteit en fantasie wel vaker door elkaar. Als je al verwijten zou moeten maken vind ik dat die voor Louis zijn die zadelt (hihihi) jullie daar immers mee op.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 23 jul 2006, 17:36

de singelstoten verkeerd door de gesp gehaald
Ik weet niet hoor... maar imo heeft dit nog niet eens wat met paardrijden te maken. Als je 11 jaar bent kan je je broeksriem toch ook wel zelf vastmaken? 8)7
Overigens: Wat ze in het begin zei over manègelessen klopte dus niet, en iedere vakantie op paardenkamp ook niet, want da's ook maar een keer per jaar. Er was een dag voor kamp dus afgesproken dat ze met Vlammiek ging rijden, maar op zondag wist ze helemaal nergens meer van, ze ging liever met Rex (ruin van een vriendin van mij), maar dat heeft ze zich achteraf nog beklaagd (eigenaresse ook ja) Hij ging constant met haar lopen, ze is er 2x afgevallen en tig keer bijna.
Op donderdag zat ik wegens omstandigheden (die ik liever niet hier openbaar wil zetten) met de tranen in haar ogen, had iemand van de groep haar horen bellen met haar moeder dat "die scheve met haar schele ogen zat te wenen en dat eigenlijk wel tof vond"
Moest ze van Naomi sorry komen zeggen tijdens kampvuur maar dat wou ze niet en dan heb ik gezegd dat ze bij ons zonder mij niks kon beginnen want Louis zou toch geen tijd maken om met haar paard te halen, op te zadelen (als die da zelf al zou kunnen) en erbij te blijven als ze rijdt. Bovendien verkiest ze een ander paard boven dat van ons, dan moet ze nadien ook niet meer terugkomen als de onze niet goed genoeg zijn.
Daar was ze blijkbaar wel van geschrokken. Nadien wel wat gedonder van haar moeder dat ze dit soort gedrag niet had verwacht van 'volwassen meiden'. Maar ik hoorde Louis toch wat zeggen dat het mijn schuld was dat ze niet meer durfde/wilde komen dus ik geloof dat we er vanaf zijn.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » zo 23 jul 2006, 20:20

Oh oh... Doet me denken aan de 1 april grap van Margot vorig jaar :=...

Moet zeggen dat ik het ontzettend komisch vindt, maar ze mag wel een paar lesjes hebben.
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Plaats reactie