De I-tjes deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: De I-tjes deel 1

Bericht door Keandra » do 16 jan 2014, 15:33

Het is hier stilletjes.

Had vandaag bijna een poepie chique hoofdstel gekocht voor Denna (op de groei). Maar heb het toch maar gelaten, want was maatje Full, en ze past nu nog steeds pony halsters. Was anders een mooi hoofdstel van Kieffer, lekker goed onderlegd en zacht leer, ook 50% korting.
|o Had het maatje cob geweest had ik het mee gehad.

Verder staan de pony's hier liever verzopen waterkieken te spelen dan te schuilen in hun stal (waar de regen vandaag echt niet in kwam).
Ze waren alle3 volledig nat. 8)7
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 16 jan 2014, 19:06

hihi hoofdstel is nog wel heel enthousiast. Al heb ik er ook al wel eentje op het oog, maar eerst maar eens afwachten wat voor maatje het wordt. Gok dat Im de Full wel gaat halen qua lengte.....

Verder niet echt veel te melden, het eet en groeit nog steeds zonder problemen hihi.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
foss

Bericht door foss » do 16 jan 2014, 19:21

Indre heeft nog een pony halster maar ze blijft maar groeien heerlijk beest.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rinske

Bericht door Rinske » do 16 jan 2014, 20:39

Ik heb nog een hoofdstel hangen van mijn pony, dus ik denk dat die tegen die tijd voor Ingmar wordt. Is een cob, weet niet of dat gaat passen aangezien Ingmar nu al een heel groot hoofd heeft :D hihi
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » vr 17 jan 2014, 15:06

ik heb net me eerste dekje gekocht voor ido, kan ik daar een beetje mee gaan oefenen.
ido heeft qua halsters maat full op het kleinste gaatje nodig, cob is net iets te klein hihi :=
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 17 jan 2014, 23:50

Ik zal me ook weer eens melden hier. Vergeet het steeds dat ik ook een I'tje heb, omdat ik haar steeds Hikari noem.
Onze dame is ook een flinke dame aan het worden. Groot ook. Ze speelt vooral lompe spelletjes met grote broer Fello, maar vindt het ook leuk om de 2 shetjes aan het werk te zetten. Jasmijn loopt steeds voor haar weg, maar Mo wil de strijd wel eens met haar aangaan. Met Fello doet ze echt lekker spelen en met regelmaat zie je haar op haar achterbenen staan!

We hebben het nu zo druk met het bestraten van onze plaats en inrit. Maar als ik tijd over heb, kan ik eens proberen foto's te maken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Keandra

Bericht door Keandra » za 18 jan 2014, 07:50

Ik denk dat uiteindelijk Denna vooral jalenka haar vroeger gerief zal verbruiken. 8-)
Wil zeker met Jalenka haar zadel starten, kan geheel aangepast worden dus dan kan ik daarmee haar inrijden.
Dekjes moet ik er nog bij zoeken, moet ook nog van mijn geel vanaf. Dat staat niet op haar. (heb knalgeel voor Jalenka gehad, 2 dan nog)
verder heb ik nog 2 hoofdstelletjes hangen, eentje van de decathlon, dat ik gebruikte voor Jalenka. Goede kwaliteit, maat full. En dan nog een Kieffer die ik in solden gekocht had, maat cob. Heeft destijds Jalenka nooit gepast, maar wel Githa. Maar mijn man gebruikt dat niet. Dus zal het voor Denna worden.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 02 feb 2014, 11:44

Zojuist weer even bij mijn dame geweest, samen met mijn vader. Jaja, het is zeldzaam maar met dit mooie weer leek het hem wel wat. Dus na ruim een jaar heeft hij ook mijn dame weer eens gezien. Kreeg te horen dat ze er heel best uit zag hihi, tja mij iets 'TE' goed. Maar hoop dat ze dat van de zomer weer wat mindert door de lucht in te gaan ofzo... want oh jeeh het is wel echt keuringsconditie. Als ze nou van zichzelf een drukke dreet was, maarja momenteel is het meer onder het mom: Davos ga maar met Inez spelen, ik sta te eten.

Maar ze is ten opzichte van het voorjaar al weer lekker gegroeid, zal nu rond de 1.38-1.42 zitten. kan niet echt super goed meten dus schatting is ook op het oog. Dus nog een paar cm erbij en ik ben helemaal happy. :D Ze wordt nu echt heel rap een flinke dame, dan zit je die veulenfoto's te bekijken en dan van nu... waar gaat het met de tijd.
Giel

Norvyn
Keandra

Bericht door Keandra » zo 02 feb 2014, 12:42

Ja ze groeien snel he.
Al moet ik nog veulenfoto's krijgen van Denna.
De fokster van Denna (Ydel) heeft gezegd dat ze wel eens op visite wilt komen en dan de veulenfoto's op cd of stick wilt meebrengen. Kijk daar wel naar uit.
Verder is Denna een echte boef, ze moet nog veel leren. Bij ons maar ook nog gewoon in hun groepje. Githa heeft er haar hoeven mee vol. :D
Denna en Swann hangen wel erg aan elkaar. Zie je Denna dan zal Swann er ook bij te zien zijn en omgekeerd. Ook samen uit 1 eetbak eten.
Goede vrienden zijn het.
Binnenkort weer even muurtraining voor Denna, haar manen moeten geknipt worden.
Zou het vandaag gedaan hebben maar Leslie gaat met een hoop stalgenoten op wandeling (hij met Githa dan) en dan ga ik het me niet riskeren dat Denna aan de muur staat te flippen als er nog 2 kids rondlopen.
Heb Denna veel liever aan de muur met Swann of met Githa. Dan blijven ze rustig.
Mogelijk is dat dan voor volgend weekend. Eerst maar eens afwachten wat de orthopeed vindt van mijn knie woensdag.
Heb vorig jaar een gescheurde mensicus gehad en eind vorig jaar had ik dagelijks continu last van diezelfde knie. Nu ben ik 10 dagen thuis en moet ik nu woensdag naar het ZH voor een ct-scan en echo voor mogelijke schade aan mijn binnenste gewrichtsband. Begin er echt schrik voor te krijgen voor de uitslag. Ik weet dat er iets niet goed zit (heb zo al een paar keer een raar gevoel gehad in die knie die ik bij mijn gezonde knie nog nooit gehad heb). Hoop dat het nog een beetje meevalt.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 02 feb 2014, 12:47

Hopen dat het mee van Sophie, en voorzichtigheid is zeker belangrijk met de kids rond de jonge paarden. Imre en Inez zijn wel heel wat gewend, maar zou daar ook nog niet meteen jonge kinderen bij rond laten racen als ze vast zouden staan aan de muur.

Vind het heel logisch dat Swann en Denna zo goed kunnen, hier zie je dat met Tofino ook wel die kan heel goed met onze jonge fjorden.
Giel

Norvyn
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 02 feb 2014, 18:55

Neline is leuk Jilly! Lief hoofd

Ik ga binnenkort mee naar Ivar, zijn kuif al inmmiddels wel tot aan zijn onderlip zijn := Verheug me erop hem weer te zien, had altijd iets speciaals met hem
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » zo 02 feb 2014, 20:28

Leuk Ivonne wel foto's maken van die knapperd he.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 02 feb 2014, 20:52

Tuurlijk!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 03 feb 2014, 09:18

Met Isis gaat het ook top :j groeit Gwynna voorbij...oeps! Maar die is ook niet zo groot. Ze kunnen het wel heel goed met elkaar vinden. Lekker samen spelen, mooi stel :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » ma 03 feb 2014, 13:29

Met ido gaat het ook wel oke.
hij heeft alleen een verkoudheidje opgelopen.
gelukkig is hij er niet ziek van!
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Rinske

Bericht door Rinske » ma 03 feb 2014, 17:24

Is altijd vervelend een verkoudheidje!
Hier ook alles +:)+ . Hij loopt samen met Fien in de wei en ze kunnen het heel goed met elkaar vinden! Ingmar is echt tonnetje rond, hij komt in ieder geval nog niks te kort ;) :P

Afbeelding
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
foss

Bericht door foss » ma 03 feb 2014, 18:05

Leuk Reinou wordt vast een hele knappe dame.
Keandra

Bericht door Keandra » di 04 feb 2014, 20:54

Heb vandaag Denna haar manen geknipt.
Was een hele uitdaging om haar naar stal te krijgen, trekken en sleuren. _-:( Tot ik de techniek gevonden had, dan heeft ze nog 2 keer geprobeerd maar is ze niet meer voor me geraakt.
Bij het knippen heeft Leslie haar moeten bezighouden. Ze kon niet haar hoofd stil houden. |o
De boog is nog redelijk gelukt, als het eens is voor een keuring zal ik een heel mooie proberen, maar nu met haar wintervacht is dat niet te doen.
Heb Denna ook gemeten.
Ze is toch nog kleiner dan gedacht :=
Nu is ze 135cm. Goed er zal nog wel wat bij komen ofwel hebben wij ons grondig mismeten. :=
Tatjana_

Bericht door Tatjana_ » za 15 feb 2014, 14:41

Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met alle I-tjes!

Isa begin ein-de-lijk wat de hoogte in te gaan. Zij verschilt nu niet meer veel van haar Ijslandvriendje die 1.40 meet. Hopelijk zet haar groeicurve nog even door ;)

Afbeelding
Haar mooie lange begint te verdwijnen en er komt een (Yl)Onja-pluk voor in de plek..
Ylonja (v. Ohlsen Jr.)
Isadore (v. Hermansen)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 15 feb 2014, 15:39

Leuk Isadore weer eens te zien, en jammer dat haar voorpluk anders wordt. Ik zit bij Imre ook cm te kijken (zowel bij de hoogte als bij de voorpluk).... maar wie weet wat het wordt!
Giel

Norvyn
Plaats reactie