Uiteindelijk ligt het toch echt heel, heel erg aan het paard. En jijzelf.
En dat klinkt wel flauw en cliché, maar is toch zo. Massimo en Thorowgood (en K&M) staan er wel om bekend dat ze op cob-type/fjordachtige paarden vaak goed liggen. En Wintec kom ik ook vaak tegen.
Bailey past ze allemaal niet. Geen massimo, geen K&M's en geen Thorowgoods. En ook geen Wintecs. En zo extreem breed of kort of mal is Bailey nu ook weer niet.
Wintec is relatief lang door de uitstekende kussens. Bij een paard met een wat hollere rug heb je al gauw dat de kussens achter in de rug 'steken', en bij een korte rug is het gauw te lang.
Ik vind ze persoonlijk wel erg lekker zitten, door de open zit kon ik ook prima uit de voeten met een 16,5" zadeltje (normaal zit ik goed in een 17 of 17,5").
Thorowgoods vind ik mwah. Ik zit er zelf gewoon niet lekker in, ik vind ze ook niet mooi, dus het was maar goed dat Bailey ze ook niet paste

Maar stalgenootjes rijden er wel mee en zijn er ook heus tevreden over, dus als het past kan het heel prima zijn.
En haast iedereen heeft goede ervaringen met massimo om me heen! Liggen mooi, liggen goed, zijn nog enigszins aanpasbaar, hebben ook brede maten, blijven ook lang mooi... aanrader denk ik, als het past dus wel. Zijn ook mooi kort, dus ook voor korte ruggen fijn.