Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Sabbuh

Re: Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Bericht door Sabbuh » do 28 nov 2013, 11:57

Deze vind ik wel leuk als openingsfoto :D

Afbeelding

Afbeelding

Tong uitsteken kan ik ook haha
Afbeelding

Afbeelding

En met mijn 2 paardjes samen
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 28 nov 2013, 13:19

Ik zal toch ook eens op zoek gaan naar een mooie foto van mijn knuffel! Of er 1 maken...
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ootje

Bericht door Ootje » do 28 nov 2013, 13:28

Wat een leuke foto's!
Odette&Fenna
Erpel

Bericht door Erpel » zo 01 dec 2013, 19:02

Gefeliciteerd iedereen met zijn behaalde ABOP! :D Begint zo hier ook te kriebelen hihi!

Leuke foto's Sabbuh! Falko ziet er goed uit!

Floyd doet het ook goed! Ben hem nu onder het zadel aan het rijden.. en wat een lieverd is het toch! Wil nu toch graag klein beetje doorrijden, aangezien meneer dadelijk een super lange vakantie tegemoet gaat! Ik ga 3/4 maanden lekker backpacken in Azië! Dus Floyd mag lekker genieten van zijn vrije tijd :D Dus in de zomer weer lekker oppakken met mennen en onder het zadel rijden :) Van de week misschien eens een klein ritje samen met Veertje naar buiten.. dat lijkt me best een goed idee denk ik :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 dec 2013, 19:34

Heel benieuwd hoe Floyd onder het zadel er uit ziet Nikky *hint hint* :P

Leuke foto's Sabbuh!

Hier Flam gister voor het eerst sinds tijden weer aan de bak, nouja, even aan de longeerlijn en dat pakte ze weer superbraaf op. Met een schuin oog mij in de gaten houden en keurig op commando in stap, draf en galop. Ze zat er zó weer in! Jammer dat ze niet meer rijtypisch gebouwd is, want karaktertechnisch is ze zó braaf! In de komende weken maar eens voor het eerst een tuig op en hopelijk tegen volgend weekend red ik het om er weer op te klimmen, eens zien hoe ze ook dat weer oppikt. Na gister maakt ze me daar wel érg benieuwd naar.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 02 dec 2013, 13:56

Afbeelding

Mijn knappe F-je. Wat is het toch ook een komiek. Ik ga even kijken of het lukt 19 foto's te uploaden en dan zal ik het verhaal plaatsen. Heb in elk geval dikke lol gehad met Fatoush.....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » ma 02 dec 2013, 17:12

Wilde dat mijn F'je zo braaf was als Flamingo.. Kan ze ook wel zijn, maar vandaag was het ehm, geen A om in Abop termen te blijven.
Ze zou eigenlijk vakantie hebben, maar ach eventjes wat doen kan ook wel, was ook wel benieuwd hoe ze het thuis weer zou doen.

Schijnbaar heeft Tea een verlatingsfobie opgelopen want die maakte er een waar drama van toen ik Fjella eruit haalde. Gillen, bokken en rennen!! Fjella werd daar natuurlijk ook lichtelijk druk van..
Beetje kijkerig met optuigen en inspannen. En toen op naar de wei. Daar had ik voor mijn gevoel een soort van handgranaat voor de wagen met de pin eruit. Dribbelen en ontzettend veel spanning in het lijf. Hielp ook niet dat Tea nog steeds als een dolle tekeer ging in de wei ernaast...
Heb haar een beetje proberen te kalmeren met mijn stem en niet te veel inhouden. Tea stond op een gegeven moment bij het draad en vliegt er met een bok en scheet vandoor. En hoei, toen werd Fjella helemaal even druk, maar het ging goed gelukkig!!
Na een minuut of 5 ontspande ze gelukkig en heb ik haar een tijdje laten draven. Ze mag van mij niet leren dat ze meteen mag draven, ze moet stappen en ontspannen tot ik aangeef dat ze mag, anders houd je dat gedribbel denk ik.
Na een tijdje ook briesen en begon ze wat lekkerder te lopen, maar durfde niet helemaal door te pakken.
Toen ik wilde stoppen stelde mijn pa voor om nog even in het grote weiland van mijn ooms te gaan. Het ging eigenlijk wel goed, dus maar proberen. Dat land ligt achter het huis van de buren, dus Tea en Jeskim allebei uit zicht. Ze vond het spannend en brulde wel naar Tea, maar ging eigenlijk verder wel goed. Het was ook grotendeels Tea's schuld, want die schopte een heibel in de wei en daar reageert Fjel dan natuurlijk op.

Ik kon niet zeggen dat ik het vandaag heel leuk vond om te mennen, maar we moeten ook hier weer even doorheen. Ze moet thuis ook leren ontspannen. Dat is nu nog heel moeilijk want ze is lange tijd niet thuis geweest en het is dus ook allemaal vreemd terrein.

Heb daarna Tea nog even aangespannen. Daar wel meteen de grote wei mee op gegaan, en die pakt het na twee jaar bijna niets doen gewoon leuk op en gaf geen kik!! Stelling, buiging en alles is natuurlijk waardeloos, net als haar conditie. Maar dan is ze ook uit zicht van de andere paarden, staat Fjel te krijsen in de wei en werkelijk, er kwam geen geluid uit. Wonderlijk!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 02 dec 2013, 23:29

Hahaha die reacties blijven toch altijd onvoorspelbaar hè Esther?
Op verzoek een iets uitgebreider verslag dan van Flicka's ABOP:
Opzadelen: beetje met en voetje schuifelen af en toe, wel met rust en niet drammen of echt weglopen. Tijdens de proef deed ze alle onderdelen waarvan nu eens de een lukte en dan weer de ander allemaal precies hoe ik het vroeg, inclusief verruimingen en weer terugkomen.
Enkel de rechtergalop aanspringen duurde wat langer wegens de natte kant daar. Het is ook haar lastigste kant om aan te springen.
De hindernissen werden gelukkig weer zonder enige twijfel genomen. Scheelde ook wel dat ze niet zo aan de maat stonden als we thuis hadden geoefend.
Het buitenrijden kon aan een lang teugeltje. Wat dat betreft heb ik zelden zo'n makkelijke gehad.
Haar waardering voor de gangen had ik zelf wat minder hoog ingeschat en leken mij ook het grootste struikelblok (icm een dagje "niet willen"). Dus ik was zeer blij verrast met onze AA!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 03 dec 2013, 08:44

Tussen neus en lippen door heeft Flicka het dus maar gewoon even geflikt! Gefeliciteerd Ilonka, ook heel benieuwd naar het plaatje. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar haar.

Hi en weet ook niet hoe braaf Flam zou zijn in Fjel haar situatie zoals je m beschrijft 8)7, flauw van Tea. Maar wel mooi dat het toch allebei goed gegaan is en je toch relatief fijn hebt kunnen mennen. Lekker zo doorgaan! Wel maf lezen ergens dat je nu schrijft dat je met Tea zo de grote wei op gaat en Fjel nog maar niet...heb je ooit eens ook met meer twijfel over Tea zien praten na het binnenbak-incidentje, heerlijk dat je dat in ieder geval nu weer kwijt bent, nog steeds groeiende in je zelfvertrouwen! Komt met Fjelbast tot Fjelgje ook nog wel goed.
Esther

Bericht door Esther » di 03 dec 2013, 09:25

Viel ons hier al op dat ze dit jaar niet meer zo streng waren met het inspannen. Fjella stond ook niet zuiver stil af en toe, maar kreeg een 9 en een 10. Wel zo eerlijk, want soms gaan ze gewoon even verstaan. Helemaal niet dat ze weg willen lopen, maar het is een dier.
Springen gelukkig weer goed!!
Ik ben nu ook wel benieuwd naar foto's van Flicka. Er zal er ongetwijfeld een in het boekje komen en we zien haar wellicht ook nog een deken ophalen?? *o/*

Ben later met Fjella ook nog het grote land in geweest. Zei nog, maar dan ga ik alleen stappen hoor, niets forceren. Al snel ging het in een drafje, dan moet ze iets meer nadenken en heeft ze de kop minder bij Tea. Bouwt ze ook minder spanning op.
Ging ook steeds achtjes draaien om haar de kop bij de les te laten houden. Vraagt mijn vader, waarom draai je toch kleine rondjes, het weiland is supergroot?? Ik uitgelegd. Maar dan is het een hork hoor. Hij snapt ook niet dat ik het best eng vind af en toe.

Had ook aan mijn pa gevraagd of we wel in het grote land mochten, of dat ze nog zouden maaien? Nee, joh, dan zouden ze dat nu wel doen op zo'n mooie dag. De schapen zullen er straks wel in komen.
Heb ik Tea ervoor horen we ineens een trekker met maaimachine, was achter het bos bezig, oeps!! Die kwamen dus snel daarna het land maaien waar ik net reed. Hadden we net mooie sporen in getrokken.. :o

Tea heeft een hoop goed gemaakt met de slee. Dat deed ze zo braaf en was iets nieuws. Ik heb nu wel behoorlijk vertrouwen in Tea.

Zo na elkaar in het tuig kun je toch echt wel het verschil in gangen merken. Tea maakt echt grotere passen, zowel in stap als in draf. Daar mocht Fjella wel iets meer van haar moeder hebben.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 03 dec 2013, 09:28

Mooi dat Flicka alles zo netjes deed met de abop!

Brave Flam, ze vergeten ook niet zo snel hoe het moet gelukkig.

Fjella moest dus weer even wennen thuis. Het valt ook niet mee als er een druk paard naast je in de wei loopt.
Fijn dat Tea het mennen weer zo makkelijk oppakt.

Vorige week ben ik onderuit gegaan met Fenna. Ze gleed uit in de bak en daar lagen we. Gelukkig stond ze gelijk weer op en allebei hadden we niks, maar het was wel schrikken.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » di 03 dec 2013, 09:33

Heb Janna en Fjella ook al eens samen onderuit zien zeilen, was wel schrikken inderdaad!!
Maar ook niet stijf ofzo? Kun je soms best spierpijn van hebben. Fenna ook geschrokken natuurlijk.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 04 dec 2013, 11:19

Stijf viel gelukkig mee. Wel voelde ik m'n been een dagje, omdat ze daar overheen ging.
Fenna was wel een beetje beduusd toen ze weer rechtop stond.
Gisteren heb ik weer een keer een groepsles mee gereden. Dat was wel weer even wennen, ze was haast niet rustig te krijgen.
Dat moeten we dus maar vaker oefenen.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 05 dec 2013, 13:02

Gelukkig dat het niet ernstig was Marjon, toch altijd weer even schrikken.
En Fenna wel eentje met genoeg pit dus :D

Flam vandaag weer rondgeslingerd. Zei hier al: Ga er van het weekend weer op hoor! Kreeg al direct protest O:) (was Theo te snel na de val) Maar wat is het toch een braverik, zo scherp luisteren. Ze wil het heel graag goed doen, maar mist duidelijk nog bevestiging dus als ik meer dan een halve ronde niks gezegd heb keutelt ze heel voorzichtig van een leuk drafje weer terug in tempo in de hoop dat ik iets zeg zodat ze weer enthousiast verder gaat. Kortom, we gaan op naar de bevestiging!
Ha en verder, ze is zo écht niet als rijtype gebouwd :=
Ootje

Bericht door Ootje » do 05 dec 2013, 13:25

Wie weet doet Flam het wel heel leuk onder het zadel :)
Gaat ze ook nog voor de wagen?

Fenna heeft inderdaad meer pit dan Odette, al is ze toch ook heel braaf en aardig bom-proof buiten.
Ik hoorde al dat ze vanmorgen Tjico weer te pakken had. Hij is 10 cm groter, maar volgens mij vindt ze dat wel een leuke uitdaging. Ze steigert tegen hem op en ze pakt z'n deken vast. Soms denkt ze zeker dat ze een ruin is :=
Arme Tjico pikt het allemaal maar.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 05 dec 2013, 13:40

:j heb ik wel voor haar op de planning ook in de komende weken om daar een begin mee te maken (daarom vind ik het ook niet erg dat ik haar nu paar keer longeer, goed voor de commando's).

haha en heerlijk dat Fenna zo haar ei kwijt werkt (alhoewel, hoop niet dat de deken het ook moet ontgelden haha). Fjella heb ik het ook wel zien doen, halsters grijpen, voorzichtig steigeren en donderjagen. Flam is meer van de bescheiden speel, beetje kriebelen, beetje piepen en aanstellen of met emmers in je bakkes rondsjouwen.
Esther

Bericht door Esther » do 05 dec 2013, 15:03

Het waaide me vanmorgen wat hard en omdat het maandag al spannend was had ik niet meer in de planning om Fjel te pakken.
Maar moest nog wat bij mijn ouders en tja, het waaide toen nog niet zo hard..
Vandaag meteen het grote land op gegaan, wel om de buren heen weer richting Jeskim gereden om haar een beetje kalm te houden. In het begin was het weer hommeles, man wat kan ze dan dribbelen zeg!! Kreeg haar niet in stap en om de spanning niet door het dak te laten gaan een beetje schipperen dus. Pompend remmen, kalmerend toespreken, even boos worden als het echt te gek werd. Natuurlijk ook weer geen medewerking van gillende moeder in de wei, al was het niet zo erg als maandag. Fjella kon Jeskim nu wel zien, dat scheelde wel iets en Tea was ook wel wat rustiger. Later een poos gedraafd en dan zit er weinig tempo in, dus een beetje aangepakt en toen ging het beter. Stelling en buiging was wel om te huilen, hihi..
Zweep is me een keer of twee bijna uit de handen gewaaid, pet van mijn pa deed ook al een spring naar de vrijheid, en had me toch koude handjes!! brrr..
Maar later kon ze gelukkig wel ontspannen en begon ze ook wat leuker te lopen.

Fenna klinkt inderdaad wel wat als een ruin. Fjella mag graag dingen vastpakken en dat dan verbouwen. Heb haar ook wel eens betrapt op donderjagen, met de Abop nog. Stond ze naast Dieter aan de trailer en Dieter zou Dieter niet zijn als hij niet een robbertje wilde, maar Fjella was toen toch ook wel te porren voor een rondje halstersleuren. Heb ze nog gewaarschuwd dat dat geen handig gedrag is als je aan de trailer vast staat.. 8)7

Ik zou ook nog even kalm aan doen Annabel, als je te snel weer bezig gaat kun je er juist weer langer last van houden.
Maar als het kan kan het natuurlijk!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 06 dec 2013, 19:44

:= Fjella kan :wave: zeggen naar haar vakantie, wordt ze ook niet minder van :D.

En geloof dat de weersvoorspellingen al aardig voor theo zijn gedachte pleiten, helaas. Sopt alweer mooi hier.
Esther

Bericht door Esther » vr 06 dec 2013, 21:30

Volgende week weer droger weer!!

Ja, vakantie is leuk en aardig en ook verdient, maar anders kan ik wellicht volgend jaar weer helemaal opnieuw beginnen met 'afspenen' en dan vind ik het zelf wellicht ook wat spannend. Als het door het weer niet gaat, dan is het niet anders, maar kan nu misschien beter even doorzetten. En 2 keer per week een beetje recreatief mennen is ook nog wel aardig vakantie..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Erpel

Bericht door Erpel » za 07 dec 2013, 16:24

Aaaah!! Eerste buitenritje met Floyd en Vera onder het zadel is een feit!! :D Brave vent! Lekker uurtje gestapt :D Vanalles tegen gekomen, maar toch ook op stukken super voorop gelopen!

Flam weer aan het werk, ben wel weer benieuwd naar foto's!

Fjella "hard" aan het werk. Hier pak ik het mennen volgend jaar weer op. Mis het toch wel zo als ik je verhalen lees!

Gefeliciteerd met de resultaten van Flicka! Super zeg!

Schrikken is dat samen met je paard onderuit glijden.. gelukkig valt t voor beide mee!

Knappe Fatoush!

Zal wel weer keer foto van Floyd uploaden! :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Plaats reactie