Maar ik heb me uitstekend vermaakt, gezellig, lekker zonnetje erbij!!
Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad en heeft genoten van een deel van onze fjorden!
Het was de eerste keer dat we iets dergelijks organiseerden, dus het was voor ons ook wel even bekijken wat allemaal kon, vooral qua tijd.
De weerberichten waren prima, dat scheelt ook al een hoop zorgen.
De start van de dag begon natuurlijk met wat koffie of thee voor ons en de mensen die mee gingen op de rondvaartboot. Iedereen was mooi op tijd aanwezig en dus konden we nog even zitten voor we met auto's naar de boot reden.
Daar hadden we een rondvaartboot geregeld en konden we dus allemaal op 1 boot, wel zo gezellig. Eerst wat meer van Dwarsgracht gezien, maar al snel lagen we op de route naar de fjorden. In het eerste weiland liepen twee hengsten en een ruin. Die konden we redelijk goed zien.
Bij de andere landen hadden we minder geluk helaas, de fjorden waren wel zichtbaar, maar we konden niet zeggen wie wie was. Voornamelijk omdat velen niet echt de moeite namen om hun hoofden uit het lekkere gras te halen om even naar de boot te kijken..

Ook werd er niet echt gereageerd om het schudden met een emmer brokken, maar goed.. Iedereen kreeg wel een beeld van hoe ze er lopen en hoe mooi het daar is!
Rondje afgemaakt en daarna weer in de auto terug naar Wanneperveen.
Daar was het tijd voor de lunch, iedereen aan de lange tafels en even een broodje met wat soep wegwerken. Ondertussen arriveerde de rest ook zo'n beetje en hadden we best een grote groep fjordenliefhebbers zitten, allemaal kletsend over onze grote gele liefdes!!
Timor kwam van stal en Saskia, Marissa en Reinou konden nu eens even proberen hoe hij rijdt. Grappig om te zien hoe hij dan onder de verschillende ruiters loopt.
Daarna hebben Ivonne en Sharyn er nog even opgezeten die toch ook wel even wilden voelen en ik geloof dat er daarna nog een dochter van Janet op heeft gezeten.
Vervolgens is volgens mij Manus even los in de bak geweest. Ik was toen ook druk met andere dingen o.a. afrekenen met de deelnemers die pas 's middags kwamen en kletsen

Manus mocht zich daar even uitleven voor hij werd gezadeld. Lisa nam als eerste plaats en een oude combinatie kwam weer even helemaal bij elkaar. Hij was wel even een beetje stout, maar daarna ging het prima. Na Lisa ben ik de draad even kwijtgeraakt misschien, maar later zag ik Cayleigh met Manus door de bak gaan! Wat een lef heeft die kleine meid zeg!! Was echt een superleuk gezicht!! En heb ik Marissa er nu ook nog op gezien??
Een ijsje was op dat moment ook niet te versmaden, kreeg je toch zin in met dat lekkere weer!!
Ergens tussendoor heb ik nog gezien dat Nikky ineens zonder zadel op Anton zat en hoorde ik dat Cayleigh die eer ook nog even had. Heerlijk dat dat zo kan. Daarna is Bart met Nikky en Bianca én een aangespannen Anton de weg even uit geweest. Daar was een wens om even met Anton te mennen en geloof dat die wens ook in vervulling is gegaan, of niet Nikky?? Helaas kon ik daar dus geen foto's van maken, maar hoop dat die er wel zijn van dat jij op Anton zat.. (of moet ik nu Tara's mooie halster weer inleveren)
Ik ben met een aantal die graag Fjella wilden zien even naar achteren gelopen en daar ook Grubis van Marieke gespot!!
Als laatste kreeg Drafur nog een aantal amazones op zijn rug. Brigit heb ik rond zien gaan en daarna heb ik een fjord met wilde coupe van stal gehaald om te laten zien hoe ik het knippen aanpak. Ik kwam er toen achter dat ik een fjord voor me had die toch lastiger bleek dan ik dacht, hing wel heel erg.. Maar hoop dat het toch duidelijk is geworden hoe ik het aanpak en mensen er toch wat van hebben opgestoken.
Cayleigh heb ik ook voorbij zien komen op Drafur en later Drafur ook even zonder ruiter, maar gelukkig niets ernstig aan de hand. Cayleigh is gelukkig superstoer!!
Toen het rijden erop zat was het tijd voor een gezonde snack in de vorm van een appel de gretig aftrek vonden. Er was er maar 1 over, maar alleen Roos weet welk paard zijn geluksdag had!!
In de auto's en op naar de veulens. Helaas zetten de 4 moeders en hun telgen het in eerste instantie op een lopen bij het zien van zo veel mensen in hun rustige weide, maar later kwamen ze toch even kijken en konden we de kleintjes even goed bewonderen. De kleine van Wolverlei, Janna, kon geen aandacht genoeg krijgen, wat een brutale aap zeg!! Maar ook Declo van Yocohama, oeps van Flamingo, en Joris van Pauliena lieten zich de aandacht welgevallen. De jongste van het stel, kleine Abel en zijn moeder Wolly zagen dat nog niet zo zitten en hielden zich meer afzijdig.
We hadden eigenlijk nog veel meer weides om even langs te gaan, maar de tijd en de honger kregen wel vat op ons. We besloten om alleen nog even langs Dingo en zijn harem te rijden. Om daar te komen moest er over een houten hek worden geklommen wat de nodige hilariteit opleverde, maar goed en wel aangekomen kregen een we een warm welkom, de groep kwam er up tempo aan! Hoezo nieuwsgierig!!
De mensen die daarna nog aanwezig waren konden eens even bekijken hoe dat natuurlijk dekken precies in zijn werking gaat, want ja, die dingen gaan ook door!
Toen eindelijk de bbq aangestoken en aanvallen!! Annabel had heerlijke salades gemaakt en Theo verzorgde ons van stukjes gaar vlees! Mjum!!
Ondertussen aan een aantal enigzins de genetica achter een fjord proberen uit te leggen. Hoop dat dat vandaag ook nog steeds duidelijk is, als er nog vragen zijn dan hoor ik het!
Afgesloten met ijs!! Nikky ging met haar bakje ijs toch nog even wat dichter bij de terras-heater zitten,

Johan en Patricia hadden een mooie tent neergezet en ons de hele dag voorzien van zitgelegenheid, tafels en de heerlijk warme heater, wat toch wel nodig was aan het eind van de dag!
Toen iedereen uiteindelijk weg was de boel opgeruimd en nog een bak koffie genomen. Geloof dat we toen allemaal wel aan de latten waren, maar konden terugzien op een geslaagde dag!!
Ik ben vast dingen vergeten die ik me later ga herinneren!!
Maar bij deze wil ik iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan deze leuke dag, zowel de mensen die hebben geholpen als de mensen die, soms van heel ver, zijn gekomen om aan deze dag deel te nemen!