Open dag Wanneperveen..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Open dag Wanneperveen..

Bericht door Esther » zo 09 jun 2013, 08:29

Pfff.. Wat een dag!!
Maar ik heb me uitstekend vermaakt, gezellig, lekker zonnetje erbij!!
Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad en heeft genoten van een deel van onze fjorden!

Het was de eerste keer dat we iets dergelijks organiseerden, dus het was voor ons ook wel even bekijken wat allemaal kon, vooral qua tijd.
De weerberichten waren prima, dat scheelt ook al een hoop zorgen.

De start van de dag begon natuurlijk met wat koffie of thee voor ons en de mensen die mee gingen op de rondvaartboot. Iedereen was mooi op tijd aanwezig en dus konden we nog even zitten voor we met auto's naar de boot reden.
Daar hadden we een rondvaartboot geregeld en konden we dus allemaal op 1 boot, wel zo gezellig. Eerst wat meer van Dwarsgracht gezien, maar al snel lagen we op de route naar de fjorden. In het eerste weiland liepen twee hengsten en een ruin. Die konden we redelijk goed zien.
Bij de andere landen hadden we minder geluk helaas, de fjorden waren wel zichtbaar, maar we konden niet zeggen wie wie was. Voornamelijk omdat velen niet echt de moeite namen om hun hoofden uit het lekkere gras te halen om even naar de boot te kijken.. :+
Ook werd er niet echt gereageerd om het schudden met een emmer brokken, maar goed.. Iedereen kreeg wel een beeld van hoe ze er lopen en hoe mooi het daar is!
Rondje afgemaakt en daarna weer in de auto terug naar Wanneperveen.

Daar was het tijd voor de lunch, iedereen aan de lange tafels en even een broodje met wat soep wegwerken. Ondertussen arriveerde de rest ook zo'n beetje en hadden we best een grote groep fjordenliefhebbers zitten, allemaal kletsend over onze grote gele liefdes!!

Timor kwam van stal en Saskia, Marissa en Reinou konden nu eens even proberen hoe hij rijdt. Grappig om te zien hoe hij dan onder de verschillende ruiters loopt.
Daarna hebben Ivonne en Sharyn er nog even opgezeten die toch ook wel even wilden voelen en ik geloof dat er daarna nog een dochter van Janet op heeft gezeten.

Vervolgens is volgens mij Manus even los in de bak geweest. Ik was toen ook druk met andere dingen o.a. afrekenen met de deelnemers die pas 's middags kwamen en kletsen :D
Manus mocht zich daar even uitleven voor hij werd gezadeld. Lisa nam als eerste plaats en een oude combinatie kwam weer even helemaal bij elkaar. Hij was wel even een beetje stout, maar daarna ging het prima. Na Lisa ben ik de draad even kwijtgeraakt misschien, maar later zag ik Cayleigh met Manus door de bak gaan! Wat een lef heeft die kleine meid zeg!! Was echt een superleuk gezicht!! En heb ik Marissa er nu ook nog op gezien??

Een ijsje was op dat moment ook niet te versmaden, kreeg je toch zin in met dat lekkere weer!!

Ergens tussendoor heb ik nog gezien dat Nikky ineens zonder zadel op Anton zat en hoorde ik dat Cayleigh die eer ook nog even had. Heerlijk dat dat zo kan. Daarna is Bart met Nikky en Bianca én een aangespannen Anton de weg even uit geweest. Daar was een wens om even met Anton te mennen en geloof dat die wens ook in vervulling is gegaan, of niet Nikky?? Helaas kon ik daar dus geen foto's van maken, maar hoop dat die er wel zijn van dat jij op Anton zat.. (of moet ik nu Tara's mooie halster weer inleveren)

Ik ben met een aantal die graag Fjella wilden zien even naar achteren gelopen en daar ook Grubis van Marieke gespot!!

Als laatste kreeg Drafur nog een aantal amazones op zijn rug. Brigit heb ik rond zien gaan en daarna heb ik een fjord met wilde coupe van stal gehaald om te laten zien hoe ik het knippen aanpak. Ik kwam er toen achter dat ik een fjord voor me had die toch lastiger bleek dan ik dacht, hing wel heel erg.. Maar hoop dat het toch duidelijk is geworden hoe ik het aanpak en mensen er toch wat van hebben opgestoken.

Cayleigh heb ik ook voorbij zien komen op Drafur en later Drafur ook even zonder ruiter, maar gelukkig niets ernstig aan de hand. Cayleigh is gelukkig superstoer!!

Toen het rijden erop zat was het tijd voor een gezonde snack in de vorm van een appel de gretig aftrek vonden. Er was er maar 1 over, maar alleen Roos weet welk paard zijn geluksdag had!!

In de auto's en op naar de veulens. Helaas zetten de 4 moeders en hun telgen het in eerste instantie op een lopen bij het zien van zo veel mensen in hun rustige weide, maar later kwamen ze toch even kijken en konden we de kleintjes even goed bewonderen. De kleine van Wolverlei, Janna, kon geen aandacht genoeg krijgen, wat een brutale aap zeg!! Maar ook Declo van Yocohama, oeps van Flamingo, en Joris van Pauliena lieten zich de aandacht welgevallen. De jongste van het stel, kleine Abel en zijn moeder Wolly zagen dat nog niet zo zitten en hielden zich meer afzijdig.

We hadden eigenlijk nog veel meer weides om even langs te gaan, maar de tijd en de honger kregen wel vat op ons. We besloten om alleen nog even langs Dingo en zijn harem te rijden. Om daar te komen moest er over een houten hek worden geklommen wat de nodige hilariteit opleverde, maar goed en wel aangekomen kregen een we een warm welkom, de groep kwam er up tempo aan! Hoezo nieuwsgierig!!

De mensen die daarna nog aanwezig waren konden eens even bekijken hoe dat natuurlijk dekken precies in zijn werking gaat, want ja, die dingen gaan ook door!

Toen eindelijk de bbq aangestoken en aanvallen!! Annabel had heerlijke salades gemaakt en Theo verzorgde ons van stukjes gaar vlees! Mjum!!
Ondertussen aan een aantal enigzins de genetica achter een fjord proberen uit te leggen. Hoop dat dat vandaag ook nog steeds duidelijk is, als er nog vragen zijn dan hoor ik het!

Afgesloten met ijs!! Nikky ging met haar bakje ijs toch nog even wat dichter bij de terras-heater zitten, :+
Johan en Patricia hadden een mooie tent neergezet en ons de hele dag voorzien van zitgelegenheid, tafels en de heerlijk warme heater, wat toch wel nodig was aan het eind van de dag!

Toen iedereen uiteindelijk weg was de boel opgeruimd en nog een bak koffie genomen. Geloof dat we toen allemaal wel aan de latten waren, maar konden terugzien op een geslaagde dag!!

Ik ben vast dingen vergeten die ik me later ga herinneren!!
Maar bij deze wil ik iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan deze leuke dag, zowel de mensen die hebben geholpen als de mensen die, soms van heel ver, zijn gekomen om aan deze dag deel te nemen!
Laatst gewijzigd door Esther op zo 09 jun 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Caija

Re: Open dag Wanneperveen..

Bericht door Caija » zo 09 jun 2013, 08:45

Hey Esther, bedankt voor de leuke en geslaagde dag! Wij hebben het heel leuk gehad en mijn meiden ook!
Ik zeg, het is voor herhaling vatbaar, haha!!

Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
vera*

Bericht door vera* » zo 09 jun 2013, 08:49

Ook namens hier bedankt voor de waanzinnige dag.
Zo leuk hoe jullie ons meenemen en ons alle mooie
plekjes in Wanneperveen lieten zien. Echt wat een
super mooie mannen staan er toch in Wanneperveen.
En nogmaals bedankt dat ik op Drafur mocht rijden.
En idd volgend jaar weer ?
Dennis

Bericht door Dennis » zo 09 jun 2013, 09:09

Dat klinkt als een zeer geslaagde dag! Jammer dat ik er niet bij kon zijn
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 09 jun 2013, 10:32

Iedereen ook bedankt dat jullie er waren! Het was prachtig weer en hoop dat jullie net zo hebben genoten als ik. Super leuk om te zien hoe verschillend iedereen met de hengsten rijdt en om gaat.

Ben erg benieuwd naar alle foto's van gisteren!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 jun 2013, 10:37

Ik heb ook erg genoten! Leuke dag. Ik heb wel fotos van Nikky op Anton :-)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Rehtse

Bericht door Rehtse » zo 09 jun 2013, 10:45

Het was een super leuke en gezellige dag.
Ik zeg volgend jaar weer!

Want ik heb ook echt genoten van alles :D
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
ckeivik

Bericht door ckeivik » zo 09 jun 2013, 11:37

Bedankt voor de super leuke dag! Ik heb erg genoten en vind het ook zeker voor herhaling vatbaar! :))
Ckeivik 15-05-2006 (v. Anton)
Dalblakken 10-05-2007 (v. Stedjeblakken)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 09 jun 2013, 12:02

:= had van mij ook gemogen...Yoco in de wei, maar toch altijd gedacht dat het Flam was :P Goodmorning!

Maar graag gedaan voor iedereen! Op naar de volgende keer, want zoals iedereen zag: Tijd vliegt!
Geluk is de vrucht van intens werk
Mieke

Bericht door Mieke » zo 09 jun 2013, 13:44

Heeft Declo een nieuwe mama?
Ctje :)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 09 jun 2013, 14:35

zal annabel vast niet erg vinden haha

leuk dat jullir allemaal een geslaagde.dag hebben.gehad!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 09 jun 2013, 16:03

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, helaas konden wij niet heel de dag erbij zijn, wij zitten weer met ons eigen dierenspul maar het was echt hartstikke leuk en gezellig!! :))
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Erpel

Bericht door Erpel » zo 09 jun 2013, 16:11

Ergens tussendoor heb ik nog gezien dat Nikky ineens zonder zadel op Anton zat en hoorde ik dat Cayleigh die eer ook nog even had. Heerlijk dat dat zo kan. Daarna is Bart met Nikky en Bianca én een aangespannen Anton de weg even uit geweest. Daar was een wens om even met Anton te mennen en geloof dat die wens ook in vervulling is gegaan, of niet Nikky?? Helaas kon ik daar dus geen foto's van maken, maar hoop dat die er wel zijn van dat jij op Anton zat.. (of moet ik nu Tara's mooie halster weer inleveren) 
Ja super dagje was het! En echt gezellig! :D Kreeg leidsels in mijn handen en rijden maar hihi :D Bianca en Annabel hebben foto's van het mennen gemaakt. Heb ze nog niet gezien dus ben benieuwd! Wat een knappe kerel blijft Anton toch!
Van de week de kniptips eens in de praktijk brengen. Moet er nu toch eens van komen hihi.
Bbq was ook erg lekker.. vooral die macaronisalade met spekjes!

Bedankt iedereen voor de leuke dag :)
Ivonne schreef:Ik heb ook erg genoten! Leuke dag. Ik heb wel fotos van Nikky op Anton :-)
Oh Ivonne ben benieuwd! Die zou ik wel willen zien! :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Esther

Bericht door Esther » zo 09 jun 2013, 17:20

Oeps, lekker wakker.. Hoe ik dat nu weer heb.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 jun 2013, 17:43

pb me je email adres even dan Nikky :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 09 jun 2013, 18:29

een leuk verhaal. Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Volgende keer hoop ik dat ik wel kan.
Ik heb het idee dat ik wel wat gemist heb. Bootje varen leek me leuk. Anton eens irl zien wou ik graag. Vanaf de foto heeft ie enorm veel uitstraling. Stoere Cayleigh zien rijden op de heren. En ga zo maar ff door.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 09 jun 2013, 18:58

Oh zo te lezen was het een erg gezellige dag!! Ik baal dat we er niet bij konden zijn... Maar dat komt nog wel een keer!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 09 jun 2013, 20:13

Geweldige dag gehad gisteren. Ondanks dat ik in de zomermaanden iedere week in Wanneperveen kom en dan dus de knappe mannen kan zien, mag dit van mij een jaarlijks terugkerende traditie worden. Bedankt allemaal.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annne

Bericht door Annne » zo 09 jun 2013, 21:00

Het was een zeer geslaagde dag rondom de geliefde gele ondeugden :D
Do, mijn eerste eigen paard!
Freek

Bericht door Freek » zo 09 jun 2013, 21:08

volgens mij heeft iedereen die er vandaag daar was zich goed vermaakt en weer veel geleerd als ik het zo lees :) en lijkt me echt leuk om ook een keer te gaan helaas kon ik vandaag niet komen maar misschien volgend jaar?
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Plaats reactie