De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Elvis » vr 05 apr 2013, 17:46

Haha dat heen en weer zwabberen weet ik nog van elvis ook yvette,maar dat doet hij niet meer,ook niet voor de wagen,al moet ik zeggen dat hij dit wel doet omdat hij kijkerig is maar niet uit onbelans bedoel ik dan...
Heerlijk rijden in het bos! Nog nooit gedaan :D
Is evian nog niet echt verkeesmak?

Sulky is inderdaad veel makkelijker en zelfs daar kunnen ze voor in tweespan hoor nanc maar vind de vierwieler niet onaardig opzich alleen niet makkelijk te pakken helaas..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 05 apr 2013, 18:42

Kun je een tweespan voor een sulky zetten? Of moet je ze dan in tandem rijden?

Evian is alleen verkeersmak voor auto's als je er langs loopt :D (tractors en vrachtwagens zijn we nog niet tegengekomen).
We hebben aardig wat met hem gewandeld en dan is het voor hem vertrouwd.
Nu er ineens niemand meer langs hem loopt waar hij op kan steunen vindt hij het toch wel spannend.
En dat merk ik ook op de bospaden. Hij loopt het liefst voorop, maar hij zoekt nog veel bevestiging. Zolang ik tegen hem praat blijft hij vrolijk en vlot doordraven, maar als ik niet meer praat dan gaat zijn tempo omlaag en durft hij iets minder goed :+
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 06 apr 2013, 11:56

Dit is Eskil vandaag:

Afbeelding

Begroeting met Gaby :)
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 07 apr 2013, 07:46

Jeetje wat een fjord! Die is groot!
Okay hij is dus nog in de leer met verkeer,kan snel gaan hoor!

Voor de sulky bestaat de mogelijkheid om ze in tweespan te zetten,maar hij is erg licht...

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 apr 2013, 10:30

Ja Yvette ze kunnen zelfs voor de sulky dubbelspan haha
Afbeelding
Ik weet niet of het fijn rijdt maar het zou kunnen tegenwoordig.

Tja Dees ik ben geen fan van vierwielers haha. Maar je weet het het ligt vaak niet aan de kar maar gewoon het erop en eraf stappen het is zo hoog voor mij... Maar misschien ooit met mn aangepaste schoenen straks dat het handiger gaat weer :D
Het scheeld maar zo of ze bang zijn van grote dingen om ze verkeersmak te maken. Emy vind aanhangers bijv eng dat blijft ze ook eng vinden als die langs haar heen komen maar verder is ze wel verkeersmak. Maar een keer heeft ze die aanhanger niet aan zien of horen komen en ineens kwam hij langs haar en aangezien ik zelf geen held ben kan ik die angst er niet uit krijgen, puur omdat ik zelf ook al verstijf ondanks ik verder niet bang voor dr ben ik ben gewoon een angsthaas dus verder geen kwaadwoord naar Emy daar over ligt grotendeels aan mij O:)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » ma 08 apr 2013, 11:04

Dan moeten we maar is een handige lasser zien te vinden die een opstapje aan de kar kan lassen nanc... :D

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 08 apr 2013, 11:05

Ons oog althans meer mijn oog is op Gnist gevallen voor Emy...Maar nu kijken of we het door gaan zetten...Heb hele mooie foto's van hem maar ben me kabeltje kwijt ... :(

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 08 apr 2013, 17:47

Gisteren weer les gehad met Jalenka.
Ze stond goed hevig en lekker voorwaarts. Was ook gedurig aan het meedenken, dus het was een hele opgave om haar te laten wachten op mijn commando. We hebben geoefend op wijken voor het been in stap, bij mij en haar begint het kwartje te vallen. (Ben het eigenlijk eindelijk zelf goed aan het leren en moet het nu direct mijn eigen paard leren. jalenka laat dit super toe dus toppie.)
Ook hebben we geoefend op halt houden vanuit stap. Jalenka moest eerst heel klein en traag stappen voordat ze naar halt mocht. man was me dat een moeilijke oefening. Rechtsom allemaal ok, ging nog wel goed. Eens linksom was het wat anders. Begon ze giga tegen te werken, hoofdschudden, trekken (lukte niet), benen zwaaien (kreeg opeens de opmerking dat ze bijna in spaanse pas liep 8)7 ) 5 minuten aan een stuk. Uiteindelijk had ze het door en lukte het op links ook. (Ze moest dus niet continu kort en klein gaan he, juist enkele passen, halt en weer vlot verder)
Galop hebben we niet gedaan, dit wegens het feit dat ik sinds zaterdag last heb van een buikgriep maar echt niet mijn rijles wou afzeggen. Dus dat is voor de volgende les nog een keer (niet mijn favo punt want heb toch wel schrik daarvoor)

Ook heeft een vriendin wat foto's gemaakt. Zijn niet de allerbeste foto's (want ze was gedurig iets anders ook nog aan het trekken, zoals haar paarden en de kids, maar ook Leslie die aan het boogschieten was op de weide naast de piste.) maar ze zijn er denk ik wel enkele bij die een mooi beeld geven van waar we nu staan. (volgens bokt vermoedelijk nergens maar soit) Leslie gaat de foto's deze week wel eens van de camera halen.
Elvis

Bericht door Elvis » di 09 apr 2013, 11:07

Je lessen gaan best aardig zo te lezen keandra!
Beetje angst voor de galop nog lees ik?

Gisteren hebben we Emy en Elvis weer even tweespan laten lopen maar volgende keer gaat toch echt de kar erachter,viel niet mee om ze samen te houden als ze alleen voor vastzitten aan elkaar.Emy wi draaien en dat lukt haar dan ook met stilstaan.Maar paar rondjes verder ging het goed.Met een kar erachter kan ze dat niet dat draaien..

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 09 apr 2013, 17:08

Ik ben een schijterd in galop. Heb vroeger een aantal keer zwaar gevallen waardoor die schrik er toch in blijft.
Ben al blij dat ik Jalenka op dit punt gekregen heb (met begeleiding) helemaal zelf. Zelf gereden en zelf gesukkeld.
Met uitzondering van de galop kom ik nu met Jalenka op het punt dat ik nu alles aan mezelf en haar tegelijkertijd moet leren. Dingen die ik bij mezelf moet afleren (nooit degelijk leren wijken voor het been) en dingen die ik zelf nog moet leren (aan teugel lopen zonder trekken en zagen, heb er nooit voor getrokken of gezaagd omdat ik daar tegen was, dus uiteindelijk reed ik amper 'aan de teugel').
Ik ben blij dat Jalenka mijn fouten snel vergeeft en vergeet, dus is het eigenlijk nu aan mij om mij over mijn galop puntje te zetten.

Als je weet dat ik vorig jaar deze tijd telkens met schrik opstapte (bang van pony te verpesten), dan weet ik uit mezelf dat ik nu al heel versta. Wetende dat ik de bangerd er zo op stap, zonder schrik. En dat op stal nu enkel de durfals er zo op willen stappen. De meeste normale mensen zijn niet zo happig meer. (Ze laat haar puberkuren redelijk duidelijk merken, maar daar heb ik geen problemen mee, ben die al gewoon en ze weet maar al t goed dat het bij mij niet pakt.)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 09 apr 2013, 20:14

Afbeelding :L

Vandaag in ons hoofd we gaan de kar er achter knopen maar uiteraard stond hij niet op de goede maat afgesteld, zet twee handige meiden met een paar sleutels naast de kar en het komt best goed in anderhalf uur hahaha toen hadden we geen tijd meer om te rijden _O- Desire zat helemaal onder het vet (we hadden er een "beetje" vet op gesmeerd om de volgende keer makkelijker de langboom te kunnen verstellen :P ) Tig sleutels hadden we gevonden maar eigenlijk niet een in de goede maat voor die moertjes vast te maken maar uiteindelijk is het gelukt. Hij staat nu klaar onder een zijltje morgen gaan we dubbelspan proberen te rijden in het weiland. En zeg nou zelf het is toch net echt :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 10 apr 2013, 08:17

Zeg dat wel! Ziet er goed uit zeg. Ze passen mooi bij elkaar qua hoogte en postuur of niet? :)
De een wat lichter en de ander wat donkerder, mooi contrast!

Knap dat jullie het met de wagen hebben weten aan te passen, lijkt me idd niet makkelijk :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 10 apr 2013, 11:36

Of het nu blijft zitten is een 2e whahaha nee hoor ik heb daar wel vertrouwen in. En of ze bij elkaar passen... Emy is iets korter en kleiner en inderdaad donkerder maar goed het gaat ons om de lol en niet of ze per defenitie mooi bij elkaar passen. Helaas zijn ze niet even groot geworden daar balen we ook wel van maar om er dan een in te wisselen voor een paardje die er wel qua hoogte bij past gaat dan weer net te ver :D

Ben benieuwd we gaan zo richting de paardjes spannend....
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 10 apr 2013, 15:03

Ze wijken gelukkig niet zodanig van elkaar af dat je ze niet samen kunt zetten in het span :) Ik vind ze juist mooi samen!
Stel je hebt er meer dan 10 cm verschil in zitten en de een loopt veel ruimer dan de ander, dan wordt het misschien lastig voor eentje om bij te benen :D

Ben benieuwd hoe het gegaan is?!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 10 apr 2013, 17:14

Nou ze waren opzich wel heel erg braaf hoor, met inspannen werkte ze best nog wel goed mee! Toen Emy vast stond Elvis ervoor gezet en nog steeds waren ze erg braaf echt top! Maar toen... Toen kregen ze het commando stap en Elvis reageert dan net even sneller als Emy waardoor hij naast de kar moest trekken eigenlijk ook tegen gehouden werd door Emy en als Emy dan zo ver was dat ze reageerde stond Elvis al weer stil van nou ik weet niet wat er nu gebeurt... En toen had Desire zoiets van ik vind het maar eng! Zelf kom ik al heel erg moeilijk op die wagen dus had ook het lef niet. Dus we hebben ze weer uitgespannen wat ze overigens ook weer super braaf deden maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we het wel bij enkelspan houden hahaha. Desire was eigenlijk altijd de gene die de rust wel bij zich hield maar als die er al geen vertrouwen in heeft moeten we het gewoon niet doen.

Dees is daarna met Elvis even buiten de stress van zich af gaan lopen (van zichzelf niet van Elvis ;) ) en ik heb Emy ingespannen voor de sulky. Ik zei later al laat mij maar lekken hossen op die sulky ik vind een vierwieler voor me zelf al niks. Het is een veels te hoge opstap dus als er iets is kom ik er niet op of af. En op die sulky heb ik dan eigenlijk meteen het vertrouwen wel weer. Heel gek, veel mensen willen niet op een sulky ik vind het geweldig :)
Heb Emy even lekker laten draven door het land heen, en we kwamen heel veel stoplichten tegen waardoor ze heel lang stil moest staan ;) en je zult altijd zien dan zet ze geen stap verkeerd lekkerding. Was wel weer blij met mn poownie na het rijden met de sulky.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » do 11 apr 2013, 11:34

Klopt helemaal zoals Nancy het opgeschreven heeft..
Elvis reageert veel sneller en doordat Emy soms niet reageerde ging elvis alle kanten op in zoverre dat kan en ik wist niet zo goed hoe hij zou reageren als ik door zou zetten,Emy tikte en spoorde(stem) ik dan aan maar elvis reageerde dan mee dus het stemde niet op elkaar af waardoor ik zelf erg nerveus werd.Pony's zelf deden eigenlijk geen stap verkeerd,maar als ik het vertrouwen dan niet meer heb moet ik gewoon stoppen voor er misschien wel wat gebeurt en je het verziekt.

Erg jammer maar misschien ooit nog is een poging twee haha...

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 13 apr 2013, 15:12

En als er iemand voor bij blijft lopen? Zou het dan schelen?

Vandaag aan het rijden geweest en zie hier :D
Afbeelding

Er werd flink geploeterd door de bak om Evian ook even de fiets te laten zien :P
Er stond nog een oude fiets, zwaar dat ze het hadden :+
Nog een stukje langs de weg ging ook goed, dus de volgende keer eens lekker met een van mijn ouders op de fiets er langs!
Alleen dan eentje met versnellingen door het bos, anders komen ze niet vooruit ben ik bang.
Elvis

Bericht door Elvis » za 13 apr 2013, 16:00

Haha zie er grappig uit zo...
Moet gaan toch!

Nancy stond er ook naast hoor met wegrijden maar ik werd zo enorm gespannen dat ik niet door wilde gaan...
Morgen lekker rijden met of zonder kar :D
Elvisje wordt alweer bijna 5 jaar...Gaat de tijd toch snel.

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 14 apr 2013, 20:13

Jaaaaa!!! Eros is vandaag jarig!!! Alweer 5 jaar, tijd gaat zo hard!
Helaas niet zo kunnen genieten, gelukkig wel van elkaar kunnen genieten.
Maar Eros staat nu een kleine week kreupel op stal. Denk dat hij iets te
fanatiek is geweest in de paddock. Gelukkig niets dik of warm. Hoeven zijn
goed en ook geen wondjes te zien. Dus denk iets verrekt. Wacht nog even
tot dinsdag, mocht het dan nog niet over zijn, ff DA bellen.

Maar wel heerlijk getut, gestapt en heeft lekker wat mogen grazen. En dat
alles met heerlijke temperaturen en een zonnetje!

Afbeelding

Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Marlie78

Bericht door Marlie78 » ma 15 apr 2013, 06:28

Gefeliciteerd Eros! En beterschap natuurlijk.

Ik ga vandaag maar een Grote buitenrit maken. Ed doet mee aan de 4daagse dus moet hij nog even wat km maken!
Plaats reactie