Gisteren weer les gehad met Jalenka.
Ze stond goed hevig en lekker voorwaarts. Was ook gedurig aan het meedenken, dus het was een hele opgave om haar te laten wachten op mijn commando. We hebben geoefend op wijken voor het been in stap, bij mij en haar begint het kwartje te vallen. (Ben het eigenlijk eindelijk zelf goed aan het leren en moet het nu direct mijn eigen paard leren. jalenka laat dit super toe dus toppie.)
Ook hebben we geoefend op halt houden vanuit stap. Jalenka moest eerst heel klein en traag stappen voordat ze naar halt mocht. man was me dat een moeilijke oefening. Rechtsom allemaal ok, ging nog wel goed. Eens linksom was het wat anders. Begon ze giga tegen te werken, hoofdschudden, trekken (lukte niet), benen zwaaien (kreeg opeens de opmerking dat ze bijna in spaanse pas liep

) 5 minuten aan een stuk. Uiteindelijk had ze het door en lukte het op links ook. (Ze moest dus niet continu kort en klein gaan he, juist enkele passen, halt en weer vlot verder)
Galop hebben we niet gedaan, dit wegens het feit dat ik sinds zaterdag last heb van een buikgriep maar echt niet mijn rijles wou afzeggen. Dus dat is voor de volgende les nog een keer (niet mijn favo punt want heb toch wel schrik daarvoor)
Ook heeft een vriendin wat foto's gemaakt. Zijn niet de allerbeste foto's (want ze was gedurig iets anders ook nog aan het trekken, zoals haar paarden en de kids, maar ook Leslie die aan het boogschieten was op de weide naast de piste.) maar ze zijn er denk ik wel enkele bij die een mooi beeld geven van waar we nu staan. (volgens bokt vermoedelijk nergens maar soit) Leslie gaat de foto's deze week wel eens van de camera halen.