Heb daarstraks lekker les gehad.
Ging op zich wel goed, juist tot het puntje waarop we gingen galopperen. Dan ben ik beginnen schrik krijgen en kreeg ik als reactie van Jalenka dat ze niet meer vooruit wou. Ze wou wel omhoog (kleine hupjes met de voorste benen om te gaan steigeren).
Heb ze er goed uit kunnen rijden, en uiteindelijk is het bij dreigen gebleven en heeft ze niet gesteigerd. (trots op mezelf)
Jammer genoeg weet ik dus nu wat ze doet om te proberen staken.
Ook hebben we gewerkt aan wijken voor het been .Wat ze opeens heel god opnam in stap. Vorig jaar ging dit moeilijk maar nu heeft ze het wel door. (Het ging mij met haar beter af dan vroeger met een lespaard

)
Instructrice gaf me wel het compliment dat ik haar al lekker kan rijden met een heel licht contact en dat dit duidelijk is gedurende de gehele les. Ik zit niet met een zware hand te rijden en dat geeft als resultaat dat Jalenka altijd makkelijk terug komt in haar gangen bij het minste dat ik trager ga lichtrijden of ga doorzitten. Dit vindt ze ook super omdat ik ook niet bij het willen steigeren direct veel teugelcontact ging nemen. (Veel mensen nemen dan heel veel druk op de teugels wat de paarden omhoog helpt, dat kreeg Jalenka niet, die kreeg ruimte vooraan om vooruit te gaan en dus weer neer te komen.)
We hebben weer een uitdaging bij (Jalenka door haar puberstreken rijden deze lente en zomer) en de volgende les staat weer op de planning. (terug wekelijks)
De instructrice vond ook dat ze opeens in 'sportmodel' stond (heb haar aangesproken hierover aangezien zij Jalenka maar 1 keer per week ziet). Nu was het 2 weken geleden en ze zei dat het verschil frapant was. Als ze blijft vermageren laat ik volgende week de DA komen en haar een algehele checkup krijgen. (bloedonderzoek, mest, hele mallemolen)