FW Fjord 2012!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Dennis

Re: FW Fjord 2012!

Bericht door Dennis » do 03 jan 2013, 19:25

Ik nomineer mijn Geke

Ik heb even zitten denken of ik Norka of Grete wilde nomineren. Ondanks dat ik beide mis en een schat aan mooie herinneringen aan ze heb vind ik dat je vooruit moet kijken, niet terug kijken maar naar de toekomst. En dat is precies wat Geke voor mij is.

Geke kwam in mijn leven nadat we bij Ulrieke twee dode veulens geboren waren en daarmee het fokken, keuringen enz stopte. Ik geniet juist enorm van keuringen, fokken en alles daarom heen. Ik wilde dus graag zelf een merrie waarmee ik aan de slag kan. Geke was al vaker hier op het forum voorbij gekomen op foto's van Ivonne en daar trok ze altijd mijn aandacht. Haar advertentie op marktplaats had ik al ver voordat ik besloot een paard te kopen vaak bekeken. Toen de knoop doorgehakt was om toch voor een eigen paard te gaan, was de afspraak ook zo gemaakt, de koop werd gesloten en 30 mei 2011 kwam ze naar Veghel.

Geke is voor mij echt een top aankoop! Ze is zo relaxed in de omgang, altijd lief en in voor een knuffel, nooit humeurig of vervelend. Sinds kort laat ze ook soms zien dat ze pit in haar donder heeft tijdens het wandelen. Geweldig vind ik dat! dat komt er een ondeugende blik uit die anders zo lieve ogen := Heerlijk die energie die ze dan heeft, energie die we straks tijdens het werken kunnen gebruiken en ombuigen naar het juiste.

Natuurlijk was ik enorm trots op haar jeugdkampioenschap afgelopen keuringsseizoen en hoop ik dat we in de toekomst nog meer mooie resultaten mogen bereiken, veulens mogen krijgen en vele km mogen maken.

Maar waar het echt om draait, is genieten van je paard en dat is het iedere dag met Geke. Geke is een paard waarvan ik oprecht kan zeggen dat ik er van hou!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dennis op do 03 jan 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
brigit83

Bericht door brigit83 » do 03 jan 2013, 20:25

Ik nomineer (hoe kan het ook anders) mijn grote gele vriend CURAL

3 jaar geleden moest ik afscheid nemen van mijn vorige fjord Igor (Oberon). Sas en ik zijn een dagje wezen kijken bij Bart van de Berg en ons oog was gevallen voor Cural. Een week later is hij gekeurd en naar De Gompert gekomen. Een moeizame start volgde met inrijden, ik viel eraf met het gevolg angst voor mijn gelie. Sas heeft hem vanaf toen verder door gereden. Zomer 2010 naar de keuring, we kwamen terug met 33 punten. Wel 1e met bestgaand en B Fjordsport. Vanaf toen ben ik weer met hem gaan rijden. Zomer 2011 wederom naar de keuring 37 punten EN ruinenkampioen EN eerste bestgaan, WOW! Herfst 2011 Cural raakt geblesseerd met gevolg dat we tot januari 2012 niet hebben kunnen rijden.. April 2012 ons allereerste KNHS B dressuurwedstrijd, hij blijkt talent te hebben, de teller staat nu op L2+7 en we zijn nog lang niet uitgeleerd!

Buiten dressuur om vindt hij alles leuk, boscrossen, plassen springen, boomstammetjes springen, maar ook voor het hout in de bak schrikt hij niet terug en neemt graag een sprongetje. Hij is absoluut verkeersmak en gaat ook graag alleen mee naar buiten!

Ik ben zo trots op mijn gelie en hoop nog heel veel jaren plezier te hebben met hem, samen met Nelis, Hessel, Caija en Rubia!

Op naar 2013!

Mijn dressuuurtoppertje!
Afbeelding
Cural: Mn lieve gele vriend!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport

KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 03 jan 2013, 22:09

Na lang dubben over welke van de twee ik zal kiezen, wil ik toch mijn maatje Dieter opgeven!

Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik met hem begonnen ben en ook na alles wat we van elkaar geleerd hebben, weet hij me nog steeds te verrassen.
Ondanks dat ik een geweldig knap en lief eigen dametje heb, waar ik helemaal dol op ben. Is en blijft Diet toch mijn beste maatje! :D
Het gaat lang niet altijd vlekkeloos en hoe hard ik ook op hem kan mopperen, hij weet me met zijn blije en oh zo onschuldige koppie altijd weer aan het lachen te krijgen.
Ook al moet hij nog veel ervaring opdoen ben ik wel een beetje trots dat hij zo heerlijk veelzijdig is, meelopen in de optocht van het dorpsfeest of in de sinterklaas optocht? Prima! Niets is hem te gek, ook al blijft hij wel echt zichzelf door misschien iets TE graag mee te willen doen haha O:) . Maar ook dat is gewoon op en top Diet.

Enkele hoogte punten waren voor ons toch wel de keuring in Roden, waar hij naast zijn Sterschap ook nog eens het kampioenschap van de ruinen wist binnen te halen. Ook al deed hij dat met een zeer frisse neus, mijn dag kon niet meer stuk! Het boomslepen op de fjordendag van overijssel, wat vond ik dat spannend. En natuurlijk niet te vergeten de ABOP in 2011 waarbij ik met trillende handjes het inspan stond op te tillen, en Diet heerlijk achterom stond te kijken om te zien wat ik nu aan het uitspoken was. :P

Kortom: Niets willen missen is zijn motto, dus ook aan de verkiezing voor FW fjord 2012 doen we mee!

Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 04 jan 2013, 12:37

Hier natuurlijk geen twijfel, mijn Pablo!

Hij is 2 jaar liefdevol verzorgd door Marijke en Dennis. Maar nu is hij weer bij mij. Ik vind het heerlijk om die heerlijke kop iedere morgen te zien. Na 10 jaar nog steeds een verliefd pennymeisje.

Afbeelding
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 04 jan 2013, 12:52

Ik nomineer mijn allerliefste Beer natuurlijk!

Deze foto is tijdens de eerste wedstrijd van het enduranceseizoen 2012 genomen door een fotograaf op de hei, kilometers draven en galopperen en zorgen dat de baas lekker kan zitten (echt, dat doet ie hoor!) en genieten van de natuur en het bijzondere gevoel ervaren dat je een echt team met je paard bent. Ik wens dat iedereen zo'n gevoel/band met zijn paard mag ervaren!

Afbeelding

Jullie weten allemaal hoe blij ik met Beer ben maar wat eigenlijk niemand weet is dat ik Beer in een zeer lastige fase van mijn leven ben tegengekomen. Beer hield mij een spiegel voor en door hem ben ik erg positief veranderd! Erg confronterend maar vaker erg verhelderend. Alles dat hij kent hebben we samen bereikt, dit paard is geen dag nukkig en altijd in voor een lolletje. Beer blijft bij mij tot hij oud en doorgezakt is. Eerst nog even genieten van zijn bijzondere veelzijdigheid en gouden karakter!

Stem op Beer dus! :L
claudia

Bericht door claudia » vr 04 jan 2013, 14:23

Ik heb ook lang nagedacht wie ik zou nomineren, Zortin of Guuske.
Maar ik kies voor ZORTIN.

Waarom, omdat Guuske zijn kans zeker nog gaat krijgen :))

Zortin omdat hij mijn steun en toeverlaat is geworden in de loop der jaren.
Hij is ook het paard wat mij lichamelijk ook op de been houdt.
Twee jaar geleden ben ik 2x keer aan mijn rug geopereerd en Zortin zorgde ervoor dat ik toch weer lekker kon bewegen en sterker werd.
Nu het weer fout zit in mijn rug is hij mijn enige moment van de dag dat ik wel pijnvrij ben, en dat is tijdens het rijden met hem.
HIj voelt dat ook feiloos aan , hij is dan rustig en zal zeker niet stuiteren.

Daarnaast is het een paard wat zo onwijs graag voor mij wil werken.
Wat ook geresulteerd heeft in de eerste fjordenhengst in het Z1 *o/* waar ik echt onwijs trots op ben.
Hij is altijd blij en vrolijk.

Zortin is voor mij een geweldige vriend voor het leven, echt een maatje.
Vandaar dus ZORTIN

Afbeelding
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 04 jan 2013, 20:41

Ik wil namens Annalynn (FW-naam Ilonka) een fjord nomineren :)
Annalynn heeft momenteel geen internet, dus doe ik het voor haar als het oké is.

Namelijk:

Brass

Wat Annalynn allemaal met Brass bereikt heeft vanaf dat ze Brass kocht verdient al veel respect.
Maar het gaat om fjord van het jaar 2012 toch?

Annalynn startte dit jaar met Brass op diversen 'pittige' endurance ritten waar ze mooie resultaten behaalde met Brass.

Begin april 2012
Eerste wedstrijd van het jaar, eerste klasse III, eerste meerdaagse en eerste rit in het buitenland.
De Krokus Distanz is een driedaagse rit in de bergen. Vanuit het Duitse Höckersdorf door, of eigenlijk over, de ‘Vogelsberg’ een oude vulkaan.
Hier haalde Annalynn met Brass: 112 km op de teller, 2400 hoogtemeters, 8.8 km per uur (minimum is 7.5).

Pinksterweekend 2012
Marathon du nord Duitsland
116 km gereden in 3 dagen (met ruim 28 graden)

Eind Mei 2012
Annalynn trots op Brass die nu 485 wedstrijdkm heeft gelopen!

Heidedistanz juli 2012
Annalynn:
Maar het was ook een prachtige rit weer, door akkerlanden rijden met een maan die grotendeels schuil gaat achter de wolken, niet veel kunnen zien, vertrouwen op je paard.
81 km gereden met 9.96 km/uur. Een gezonde pony die wel een beetje moe was, maar niet té moe.

Dan nog de tussentijdse trainingen op verschillende locaties, o.a. in Kootwijk, op de Posbank, Ommen, de Eifel (Duitsland)

Augustus 44 km Uddel....
de teller inmiddels al op 645 km!

In augustus begonnen helaas ook de eerste tekenen van 'er klopt iets niet' bij Brass te komen.
Het leek in het begin nog op te lossen met wat behandelingen van een chiropractor en wat vakantie.

In september na een bezoek aan de kliniek bleek er toch meer aan de hand te zijn. Meerdere onderzoeken volgden.
Dit alles had tot gevolg had dat Annalynn haar wildebras, haar droom, haar toekomst, haar wilde pony op 1 november 2012 heeft moeten laten gaan....

Zo zuur zo hard. Zoveel gedaan, zo hard geknokt...

Ik heb genoten van de mooie verhalen en avonturen die Annalynn met Brass beleefd heeft.
Ik heb met een brok in mijn keel het naderende einde gevolgd.....

Brass is voor mij DE FW fjord van 2012!

Afbeelding

@Annalynn, ik hoop dat ik je Brass avontuur van 2012 zo een beetje goed verwoord heb.
Laatst gewijzigd door Ilona op za 05 jan 2013, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 04 jan 2013, 21:13

Ik nomineer mijn vechtertje (in alle opzichten) Crystal.

Hoewel ik je zelf gefokt hebt en bij je geboorte was, heeft het een hele tijd geduurd voor je mijn hart hebt kunnen veroveren. Wat vond ik je jarenlang een ettertje. Altijd moest ik je in de gaten houden en je terecht wijzen. Al als veulen kon je ineens ons aanvallen of je achterbenen van dichtbij laten zien. Zo anders was je moeder waar ik mee kon lezen en schrijven en die mijn hart gestolen had. Wat zag ik dan er ook enorm tegenop om je te gaan berijden. Voor je 3 werd waren we al begonnen om je zadelmak te maken en je te leren wat longeren en stilstaan was. Maar daarin was je soms ook erg explosief met je gedrag om te laten zien dat je het er niet mee eens was. Toch heb ik doorgezet en ben met behulp van mijn instructrice je met 3 jaar gaan inrijden. Aan de longeerlijn ging nog wel, maar toen je eenmaal los mocht heb ik heel vaak de bak met grote snelheid met je rond gesjeesd omdat je weer eens het bit vastpakte. De val die ik met je maakte en daarbij een paar weken mijn rug flink geblesseerd had zou ik dan ook nooit meer vergeten. Toch ging je het steeds leuker vinden en begrijpen en ging je je beter gedragen. Voor mij bleef het moeilijk omdat ik niet veel tijd had en toch 2 paarden moest doen. Het snelst pakte ik altijd je moeder omdat die makkelijker te rijden was, maar daar schoot jij niets mee op. Eind december 2010 moest ik gaan kiezen om er 1 weg te doen. Lang heb ik getwijfeld wie van de 2 ik zou houden. Uiteindelijk besloot ik jou een kans te geven en heb je moeder weg gegeven en ging nu echt met je aan de slag. Want als je elke dag wilt rijden en geen keuzes meer kunt maken tussen paarden, dan ga je wel op een paard zitten waar je eigenlijk nog niets mee hebt. Juist doordat jij nu elke dag de volle aandacht kreeg verandere ook je gedrag beetje bij beetje. Maar het happerige, het dreigen met de achterbenen en je zin doordrijven zat er nog steeds. Wat heb ik maandenlang diep van binnen spijt van mijn beslissing gehad om je moeder weg te doen. Toch ging het rijden ook steeds beter en durfde ik het zelfs aan om in 2011 met jou mee te gaan doen aan de eper paardenvierdaagse. Ondanks dat je ook daar soms sterk was en knokte heb ik de genoten van de dagen. Maar dat kwam ook wel een beetje omdat ik toen ook weer je moeder zag. De doorslag voor mijn liefde aan jou begon september 2011. Toen ik om half 8 's ochtends een telefoontje kreeg dat jij niet meer kon staan en doodziek was, sloeg mijn hart 10x om. Ik wilde je niet kwijt ondanks dat ik nog niet voluit je vertrouwde en je liefhad. De 2 maanden dat je in de kliniek doodziek stond waren echt slopend. Maar je liet zien dat je nog verder wilde met je leven en knokte er voor om weer op te krabbelen. Langzaam ben je aan het genezen en kom je weer in conditie. Nog zijn we bezig om je conditie op te bouwen en moeten we je onder controle houden, maar het gaat de goede kant op. Het is heel raar, maar ik denk soms dat dit hele gebeuren jou karakter wel heeft veranderd. Je bent namelijk veel rustiger en aanhankelijker geworden. Eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar regelmatig hoor ik ook van andere dat je zo veranderd bent. Je wil nu ineens soms even kroelen wat je voorheen nooit deed. En je bent veel minder happerig dan voorheen. Natuurlijk moeten we je nog steeds in de gaten houden maar het is anders. Ook met rijden gaan we met sprongen vooruit en loop je eindelijk eens ontspannen en een normaal tempo. Ook heeft dit hele gebeuren mijn veranderd en zijn mijn ogen en hart voor je open gegaan. Want eindelijk kan ik na 7 jaar pas zeggen; Crystal ik houd van je en geniet van je!

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 04 jan 2013, 21:45

Uiteraard mag KJELD hier niet ontbreken. Ik had uiteraard Grubis ook willen nomineren, maar net als Guuske komt zijn tijd nog wel. Kjeld staat op de wachtlijst voor De Paardenkamp in Soest en ondanks dat hij nu ook lekker in het land staat met maatje Goodnest, hoop ik dat hij daar van z'n oude dag mag gaan genieten.

Deze knappe grijze vent, inmiddels door ons tot Opaatje omgedoopt, heb ik 10 jaar geleden gekocht als maatje voor de inmiddels helaas overleden Naisven. En als je nou praat over een HELD, maar dan op heeeele grote sokken, dat is mijn Kjeltie. Stoer voorkomen, stoere blik, maar o zo'n klein hartje. Op spannende momenten stuurde hij Nais vooruit als "kanonnenvoer", om vervolgens zijn plek op te eisen als er knappe merries, snoepjes of andere interessante dingen bleken te zijn. Maar op het superdrukke jubileum was hij de rustgevende factor bij de spelletjes.

Hij is nu met pensioen omdat hij helaas niet meer helemaal rad loopt als hij aan het "werk" moet, maar deed alles voor me; western, dressuur (waarbij hij de punten meer op z'n mooie kuif scoorde dan op onze dressuurtalenten :+ ), springen, lekker buiten rijden, paardenvoetbal (waarbij hij pislink werd als andere paarden maar durfden te kíjken naar de bal), als manegepony toen ik zelf een hernia had en ook liep hij graag voor de wagen. Volgens mijn instructeur had hij een koningsstap en een Donald Duck drafje en heel wat kinderen en volwassenen hebben op hem de galop geleerd, omdat ik er als instructrice gewoon naast kon wandelen (hij deed de beenzetting van de galop, maar dan op stapsnelheid :D )

Kortom: Vote Kjeld for President (of nee, for FW Fjord 2012 natuurlijk!)

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: FW Fjord 2012! (beginpost even aangepast!)

Bericht door pjotr_nientje » za 05 jan 2013, 14:10

Ik wil heel graag ERNA (ofwel EMY) nomineren.

Ik kan hier eigenlijk vrij kort over zijn :D ;
dankzij haar heb ik nu een prachtig gezinnetje waar ik iedere dag weer van geniet!

Ik werd zwanger en na een echo bleek dat we zwanger waren van een meisje.
Die kon ook maar 1 naam krijgen, en dat is die van de fjord die ons bij elkaar bracht; Emy
Dit jaar zijn peter en ik alweer 5 jaar bij elkaar, en we zullen terugdenken aan die lieve oude dame.
Helaas hebben wij van Erna eind oktober 2012 afscheid moeten nemen ;(
Ze word nog steeds erg gemist hier.....

Mocht Erna FW-fjord van 2012 worden dan schenken wij de illustratie van Sterre aan mijn schoonzus (Jet) die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.

Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » zo 06 jan 2013, 09:42

Ik nomineer COEN

Hiervoor een KWPN-er gehad waarmee de klik er niet was, nadat ik een fijn nieuw plekje voor hem heb gevonden (waar hij het super doet!) heb ik besloten om op zoek te gaan naar een mooie fjord. Aangezien mijn eerste lessen op fjorden waren en ze altijd in mijn hart zijn gebleven. Na er een paar gezien en gereden te hebben, kwam ik bij Coen en daarna hoefde ik niet verder te zoeken!
Zijn gedrag is zo fijn, leergierig, knuffelig! Na toch nog nog even in een visueel cirkeltje met lessen terecht gekomen te zijn, een andere instructrice gezocht, waarmee ik in een paar lessen al grote sprongen vooruit begon te maken. We zijn er nog niet, maar zijn al een eind op weg om lekker ontspannen te rijden. Ik was nogal een schouder en handen vastzetter. We komen er wel! Oefening baart kunst zeggen we maar! Nu in het aankomende jaar eens wat stappen gaan overwinnen, want wil uiteindelijk lekker in het bos gaan rijden, maar tot op de dag van vandaag zie ik er zelf wat tegenop (ooit op buitenrit onder een paard gelegen), maar moet de stap gewoon eens maken en met relaxte mensen met relaxte paardjes en die staan er toch genoeg op stal!
Maar goed, Coen heeft mijn plezier in het rijden weer helemaal terug gebracht!

Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » zo 06 jan 2013, 12:20

Ik Nomineer Fimke.

Ik heb altijd gezegt pas een tweede fjord als Udo wat ouder word zo dat die fjord Uud kan opvolgen.
Maar dan kijk je een keer op marktplaats en kom ik een fjord tegen met een kleur waarvan ik weet dat die bestaat, maar nog nooit gezien. een Kvit.
En wat is ze mooi, met haar witte velletje en blauwe ogen, ik was op slag verliefd.[ en nog]
Heb er eigenlijk ook niet lang over na hoeven denken en heb haar gekocht.
Helaas moest ze volgens de fokker al snel van haar mama af omdat ze de merrie leeg zoog.

Fimke is een enorme knuffel en loopt me overal achterna.
Vind ze iets eng dan komt ze naar me toe en gaat strak tegen me aan staan, echt van. '' Help mama''.
Ik hoop enorm veel plezier met haar te krijgen, ook als deze jonge dame straks oud genoeg is om bereden te worden en we lekker lange ritten kunnen maken.
De toekomst staat voor ons open.

Afbeelding
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Eros

Bericht door Eros » ma 07 jan 2013, 21:03

Ik nomineer Eros!

Afbeelding

Mijn droom was altijd een eigen fjord hebben. Toen ik Eros tegen kwam was het liefde op het eerste gezicht. Hij was toen net een jaar.
We hebben een moeilijke start gehad. Klik was er toch niet gelijk, maar beide zijn we er kei hard voor gegaan. Daarom hebben we nu (3 jr
later) echt een mega band. Hij doet alles voor me, volgt me overal los of vast het maakt niet uit, begroet me elke dag met een hinnik,
maakt me aan het lachen, maakt me gelukkig, neemt me overal mee naar toe, staat overal voor open, kortom we genieten volop van
elkaar.
Hebben al veel meegemaakt samen en ik hoop nog veel meer mee te maken met hem!
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Antine

Bericht door Antine » do 10 jan 2013, 16:04

Ik wil Aselt nomineren :D
Afbeelding
Ik weet dat we Aselt nog maar 8 maanden hebben maar we zijn zo blij met hem omdat hij:
- superlief is voor mijn dochtertje van 10 tijdens het rijden
- superbraaf is met buitenrijden..ook als ik alleen ga
- geweldig kan crossen door de duinen & strand
- zo uitzichzelf de trailer in loopt
en vooral omdat ik met hem eindelijk mijn droom vorig jaar hebben kunnen waarmaken (na heel veel jaren van menleed) door met de Bowtop te mennen.
murie27

Bericht door murie27 » zo 13 jan 2013, 19:20

Ik nomineer uiteraard Murell

Zowieso omdat het m,n allerbeste maatje al jaren is maar vooral omdat ze de afgelopen jaren mij door de meest moeilijke momenten van m,n leven heeft geholpen. Er altijd was ondanks weinig aandacht van mijn kant door ziekte, grote troost, steun en toeverlaat was. Nooit saggie en me door het diepste dal heeft gesleept.

Afbeelding
Murell, Tristan en Ezra
_Maris_

Bericht door _Maris_ » zo 13 jan 2013, 21:46

Ik nomineer Uzziël.

Sinds hij een half jaar oud is staat hij al op stal. Omdat we hadden bedacht om een trektocht te gaan rijden, en een fjord mee wilden nemen
die goed samen met Haila kon, ben ik maar op Uz gaan rijden, in het begin een leuke fjord om op te rijden, maar de laatste jaren heb ik pas echt de klik met hem.

Uiteindelijk hebben we 3 keer een trektocht over de Veluwe gereden, waar hij op de verschillende lokatie's op stal moest, maar de boel het liefst afbrak als hij zijn merrie niet kon zien.
Liever krapper met z'n tweeën op stal, dan niet je merrie niet kunnen zien en beschermen. Helaas hebben we de afgelopen jaren geen trektocht meer gereden. Maar dit jaar hebben we voor het
eerst de paardenvierdaagse van Zorgvlied gereden, en dit was zeker voor herhaling vatbaar.

We rijden vooral buiten, maar af en toe rijden we een onderlinge wedstrijd. Vorig jaar hebben we een AA voor de zadelproef gehaald. En dit jaar met de
CK zijn we 4de geworden met bestgaand. en 2de met de behendigheid onder het zadel.

In november hebben we meegereden met de fjordencross in Lunteren. Dit was voor ons beide de eerste keer maar super leuk om te doen.

Aankomend jaar hoop ik nog veel leuke dingen met hem te doen, maar hoop vooral nog veel van hem te mogen genieten.

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 14 jan 2013, 06:45

Bloemetje75 schreef:Afbeelding

Na lang twijfelen, ik vind dat ik nog niet zo lang hier lid ben..... nomineer ik dan toch Lajke!

Omdat het een ongelooflijk lief paardje is voor de kinderen, ze vindt gewoon alles goed. Of ze er nu via een kruk opklimmen, er met 3 tegelijk op zitten of haar als glijbaan gebruiken.
Verder omdat ze voor mij DE ideale manier van ontspannen is, als ik smorgens om 7.15 bij de stal kom, maakt ze een heel laag huhuhu geluid omdat ze blij is om me te zien. Omdat ze me een klein duwtje met haar hoofd geeft en dan eens tegen haar cementbak/slowfeeder schokt om aan te geven dat ze best nog een hapje hooi lust.
Omdat we zo heerlijk samen "elfjes kijken" in het bos. Omdat ze ook na 2 maanden stil staan, gewoon braaf is met rijden.
Omdat ik ontspannen raak van bij haar zijn, van haar poetsen en van de wei en stal uitmesten.
Omdat ze op haar 21e nog "voorlopig ster"merrie werd (en hopelijk komende zomer met haar 22 echt stermerrie).
Omdat ze ondanks maar 1 oog, toch gewoon met een van de kindjes er op nog 30 cm hoog springt in de wei.
en om nog tig andere redenen!

Kortom, omdat zij de reden is dat ik heel zeker weet dat een Fjord het paard voor mij en mijn gezin is.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Marissa

Bericht door Marissa » ma 14 jan 2013, 21:07

Er kan niet meer worden opgegeven. Stemmen kan in het volgende topic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=48142
Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Gesloten