Eindelijk mijn eigen "roze wolk" topic.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Zipper

Eindelijk mijn eigen "roze wolk" topic.....

Bericht door Zipper » vr 07 dec 2012, 18:50

Al van kleins af aan roep ik dat ik later een fjord wilde hebben........... *o/*
Een pony waar het hele gezin iets mee kan dat wilde ik.
Ik kon geen paard want mijn ouders waren schippers, en ik de weekenden en vakanties was ik aan boord, tja daar kan geen paard......

Toen ik 20 was kocht ik mijn 1e eigen paard... per ongeluk in Hedel op de markt: Zipper!!
Een veulen van 5 maanden oud, lief en leuk en knap!! Vanaf die tijd ging ik me meer en meer verdiepen in het ras, en werd lid van Fjovrili. De tijd ging door en Zipper groeide gestaag..... in die tijd kwam ook mijn haflinger bij mij terecht, een super beest maar het karakter van de fjord, dat sprak me het beste aan.....
Zipper groeide te goed...... en om een lang verhaal heel kort te maken........ hij liep niet lekker, van osteo naar fysio van hoefsmid naar dierenarts naar dierenarts naar kraker.... het was het niet... niemand weet wat hij precies heeft, en ik durfde niet met hem te rijden, bang om samen te vallen.
ik was met een ander paard al eens gevallen (samen) en wilde dit niet nog eens mee maken....
Mijn beurs kromp goed, want ik wilde dat Zipper beter werd..... maar dat lukte niet :n .... om heel duidelijk te zijn hij had/ heeft geen pijn!! de toenmalige bijrijder wilde hem heel graag van mij over nemen, en ik wilde graag een paardje waar ik zelf mee aan de slag kon gaan......

Via via hoorde ik dat er een leuke mooie fjord merrie te koop stond, Urzula, nadat we waren gaan kijken, wist ik het zeker +:)+ , dit werd mijn paardje, een merrie die lekker stevig is, bereden en betuigd, en een goed karakter, wat kan er mis gaan................
Toen Urzula eenmaal bij mij in de wei stond bleek dat ze niet echt bereden was, er had wel eens iemand op gezeten, en dat was het eigenlijk wel....... Ook was ze een "beetje" te dik := Na flink wat lessen vlogen de kilo's er vanaf, ze werd steeds aanhankelijker, maar werd ook wat heter.... vlak voor oud en nieuw ging er iets mis... in de binnenbak is ze waarschijnlijk geschrokken en ik vloog er vanaf, hard :o , toen ik "wakker" werd, stond er een dokter bij me, ik had erg last van mijn stuitje de rest ging wel...
Maar het kwaad was geschied.... ik durfde er niet op.... ik heb toen ivm mijn stuitje ook niet kunnen rijden..... en ben enthousiast gaan mennen..... met Urzula en mijn haffie, mijn zadel had ik niet meer nodig, alleen voor mijn bijrijders.
Ook het mennen deed urzula goed, er kwam een echtte sportfjord tevoorschijn!! 8)
3 jaar ging ik zo door, ik reed niet meer op mijn eigen paard, leende wel eens een fjord van een vriendin, reed op deze mee in een 8 tal en versleet een paar bijrijders..............

Tot deze zomer, er ging een knop om... ik wilde niet meer.......
Ik wilde ook nog een ritje op mijn paard maken, zonder bang te zijn, mee doen aan fjovrili activiteiten met mijn eigen paard....
ik begon te twijfelen, en rond te kijken.... ben op wat plaatsen eens gaan kijken maar vond niet dat wat ik zocht.....
totdat hier op fjordenwereld DE advertentie langs kwam van Yanneke... :~
Dit was wat ik zocht!!!!!!!!
contact was snel gelegd, hetzelfde weekend gaan kijken, de KLIK was er, ik durfde er mee te rijden en galoppeerde een rondje door de bak, een week daarna met de koets die kant op, want ik wilde alles proberen, niet weer de mist in gaan.....
en ook dat was SUPER!!
wat een geweldig paard, Daphne en ik werden het snel eens. (Daphne bedankt)
Maar eerst moest ik toch wel Urzula verkopen..... dat was niet makkelijk, maar afgelopen dinsdag is ze verhuisd naar haar nieuwe baasje :sorry:

En ik ?? geniet van mijn paardje.... durf weer buiten te rijden, wil volgend jaar op vakantie met mijn paardje, en vind haar zo leuk en lief.......... :#
Natuurlijk deed het pijn toen de trailer dinsdag het erf af reed maar ik sta 100% achter mijn keuze, en geniet nog even lekker op mijn roze wolk O:)

Morgen komen er foto's van Yanneke en Urzula... Maar ik wilde dit alvast met jullie delen.....
Sjolvir

Re: Eindelijk mijn eigen "roze wolk" topic.....

Bericht door Sjolvir » vr 07 dec 2012, 18:56

Jammer dat je niet meer op Urzula durfde, maar wel begrijpelijk en als het dan toch blijft kriebelen om te rijden,
groot gelijk dat je dan toch achter je droom fjord aan gaat.

Hopelijk brengt Yanneke je alle rijplezier waar je je zo op verheugt.
En groot gelijk dat je op een roze wolk zit, eindelijk weer rijden!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 07 dec 2012, 19:08

Hehe, eindelijk het nieuwe baasje van yannes!! Fijn dat je in haar je plezier weer hervonden hebt.
Yannekes zoon, djimm, staat bij ons op stal, is van mijn vriendin, nirvana07 hier.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 07 dec 2012, 19:13

Hopelijk ga je een hoop plezier beleven met Yanneke! Bang zijn op je paard is niks aan, het moet ook een lolletje blijven
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 07 dec 2012, 19:40

Fijn he Petra, die roze wolk?! Wij hebben wat dat betreft ongeveer hetzelfde verhaal. Althans met de merries. Samen al contact gehad en ook veel al besproken.
Je hebt goed je best gedaan met en voor Urzula! Ze heeft het fijn bij je gehad en is een totaal ander paardje geworden.

Ik hoop dat je heel veel plezier met Yanneke hebt en houdt. En ik hoop ook je tegen te komen bij Fjovrilli en op andere plekken natuurlijk!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Fran

Bericht door Fran » vr 07 dec 2012, 20:50

Leuk Petra, dat je nu echt een maatje hebt gevonden!
Rij je niet op je haflinger?

En hoe gaat het met Zipper gaat het goed bij je oude bijrijster?
Heel veel geluk bij Yanneke, lijkt me een lieve merrie!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Erpel

Bericht door Erpel » vr 07 dec 2012, 22:19

En hierbij je foto's uiteraard! :D *o/*

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Petra, ik vind Yanneke erg leuk!! Hopelijk komen er volgend jaar nog wat ritjes gezamenlijk!! *o/* Ze was nu al een fijn menpaard, dus dat belooft wat voor de toekomst!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Esther

Bericht door Esther » za 08 dec 2012, 05:18

Wat leuk zeg!!
Soms moet je gewoon met een schone lei beginnen en het ene paard geeft je ook meer vertrouwen dan een ander.
Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Heel veel plezier met Yanneke!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » za 08 dec 2012, 06:04

Hey Peet , het is dus gelukt een fijn plekje voor Urzula te vinden.
Helemaal te gek.
Nu kun je echt gaan genieten.

Gefeliciteerd en heel veel plezier!!!!
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Krista

Bericht door Krista » za 08 dec 2012, 07:47

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en heel veel plezier samen!!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 08 dec 2012, 08:36

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en fijn dat het gelukt is voor Urzula ook een fijn plekje te vinden. Zo kun jij heerlijk genieten van het nieuwe.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Zipper

Bericht door Zipper » za 08 dec 2012, 11:32

Sjolvir: inderdaad jammer dat ik er niet meer op durfde, maar ze werd onder het zadel steeds heter, voor de koets was en is ze echter super!!!

Tamara: Leuk!! raar idee dat ik een merrie heb die al een veulen heeft dat ook bekend is op fjordenwereld, ik zal zeker rond gaan snuffelen naar djimm, en ik sluit niet uit dat Yanneke nooit meer mama word......(Je moet altijd dromen hebben)

Nikkie: Bedankt voor de foto's plaatsen!!! En dat samen rijden zal toch wel goed komen??

Suzanne: Bedankt dat je dat zegt over Urzula, ik heb het echt geprobeerd, en wilde het zo graag laten lukken......

Fran: Jawel, ik rijd wel op mijn haflinger, maar gewoon lekker door het bos, maar men het liefste met hem, en hij word stiekum toch een beetje ouder.....

Voor de rest allemaal bedankt voor de leuke reacties, misschien komt 1 van jullie Urzula wel eens tegen.... ze woont in Drenthe tegenwoordig....
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 08 dec 2012, 12:44

Daar is een paard toch gewoon voor bedoeld, samen genieten? Angst is vreselijk, dan is de lol er gauw af. Ursula heeft het vast ook hartstikke goed en heel veel plezier met Yanneke.
Nirvana007

Bericht door Nirvana007 » za 08 dec 2012, 15:30

wat leuk eindelijk nieuws over yanneke. Ik heb dus haar zoon Djimm. Hoop voor je dat je net zoveel plezier van Yanneke hebt als ik van Djimm. Geniet van je roze wolk.
R.I.P lieve Nirvana ik zal je nooit vergeten

Djimm v.Tsjerk x ramiro
foss

Bericht door foss » za 08 dec 2012, 15:34

Hoe moeilijk het soms ook is maar je moet wel plezier van je paard hebben dan blijft je hobby leuk en wie weet kan een anders wel heel goed met haar overweg dan is het toch goed zo.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 08 dec 2012, 16:21

Leuk dat je in Yanneke het ideale paard hebt gevonden!

Enne daphne nu helemaal fjordloos?
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne

Bericht door Daphne » zo 09 dec 2012, 19:20

Jaaa daar is dan eindelijk het langverwachte topic!

Petra, ik gun je alle geluk en plezier met 'mijn' lieve Yannes. Ik hoop dat je weer vol vertrouwen kan gaan genieten van het paardrijden. Voor mij was al snel duidelijk dat jullie een goede match zijn, deze foto van de eerste keer dat je kwam kijken spreekt voor mij boekdelen!

Afbeelding

Lekker met een los teugeltje tijdens het eerste buitenritje!

Ik kom gauw weer een keer kijken!

Janna, ik ben inderdaad inmiddels alweer een anderhalve maand 'fjordloos'. Ik heb nu een hele leuk kwpn-merrie, ik zal even een topicje openen met wat foto's :)
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 09 dec 2012, 21:48

Ach meis, we hebben het er al zoveel over gehad!!
Het is je zo gegund!!
je hebt je best gedaan voor Urs en kunt nu gaan genieten (ECHT ZELF genieten) van je twee kanjers!

Volgend jaar samen op trektocht!!! Whoei!
Zipper

Bericht door Zipper » wo 12 dec 2012, 19:51

Hee Daphe bedankt voor het plaatsen van deze foto, hij betekend ook echt iets voor mij...... Ik zal goed voor jou Yannes zorgen, en je bent altijd van harte welkom!!!!
miranda

Bericht door miranda » za 15 dec 2012, 22:45

eindelijk je droompony gevonden *o/* en wat een mooi ding is het, het is een lot uit de loterij, heeeeeeel veel plezier met haar *D
EDINA nieuwe toppertje
bruno bedankt voor de fijne maanden
Plaats reactie