Bericht
door Esther » wo 10 okt 2012, 16:54
Eventjes zonder zadel maakt volgens mij niet uit, zeker zo'n meisje niet. Heb er meer moeite mee dat ze nu niet streng genoeg is, ze leren zelf zoveel in deze periode, als je het nu verprutst moet je een hoop rechtzetten.
Maar ik moet toegeven dat misschien weer wat te voorzichtig ben met Fjella, het moet allemaal goed gaan en anders doe ik het niet zelf wat oh jee, als er toch wat mis zou gaan!!
Vandaag was Fjella weer Fjelgje, oftewel lieve Fjella.
Het begon al in de wei, de mini's van Annabel lagen allemaal in diepe rust en Fjella stond erbij te waken, zo lief!!
Ze lagen helemaal achter in de wei en ik riep Fjella, maar ze was duidelijk in tweestrijd, ik wil wel naar het baasje, maar ik moet toch babysitten?? Haha!! Uiteindelijk toch maar naar het baasje!!
Ze was zo veel rustiger dan maandag!! Lekker gepoetst, beetje aan de hand wat dingen doen, heb haar voorpluk in een invlecht gelegd (poe wat lijkt ze dan ineens op Tea, zat me steeds af te vragen waar het kolletje nu zat!!) Vervolgens eerst Bart geholpen met een jong dier aan te spannen, dus Fjella moest even wachten aan de muur. Daar stond ze zo mooi rustig dat ik me even afvroeg of ik het goede paard wel mee had genomen!! Daarna voor de wagen, ik meteen op de bak, door het hekje de bak in, keurig, ging even in een drafje maar dat maakt niet uit.
Eerst poosje stappen en ze was zo braaf dat ik ook zelf de draf aan durfde, ging ook keurig!! Bart heeft er dus niet eens achter gezeten vandaag, helemaal zelf gedaan en ik ben dus ook wel een beetje trots op mezelf!! Het komt wel!!
Daarna even in de box van Timor, die mocht even buiten spelen, lekkere wortel en grasbrokjes, helemaal verdiend vandaag!!
En wat leek ze vandaag dus ineens op Tea zeg, nog nooit zo duidelijk gezien. Ze is nog wel erg aan het veranderen, voor mijn gevoel wordt ze zwaarder in de voorhand, dus gaat ook wel Tea's kant op. Ben daar wel blij mee.
We doen nog even met haar door en dan mag ze in de winter helemaal een poosje vrij af, vind ik wel zo lekker voor zo'n jong dier, al lijkt ze er zelf nog steeds wel schik in te hebben.
Sorry voor weer zo'n verhaal, maar was vandaag weer helemaal blij met haar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'