Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Elvis » zo 30 sep 2012, 08:16

Het is wel wennen hoor,geloof dat ik er meer aan moest wennen dan elvis ...

Emy moest er gister aan geloven,die had totaal haar bui niet.. :n
Wilde niet stilstaan,was kijkerig totaal niet in haar hum ..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 01 okt 2012, 07:01

Emy was verschrikkelijk zaterdag haha. Het begon al met optuigen dat ze vervelend was. En toen ook nog een grote kar achter dr bips... En ik ben al geen held met zo'n grote kar! Haar probleem is dat ze niet helemaal wil stil staan en tja toen ging de kar scharen. Ik weet niet waar het vandaan komt want eerder stond ze altijd netjes stil. Dit hebben we juist onwijs goed geoefend altijd. Maar vandaag mag ze er aan geloven ze gaat weer voor de sulky en krijgt op dr falie als ze niet wil stilstaan.
Het is ook wel wennen want als ze nu stil moet gaan staan krijgt ze natuurlijk een soort klap van de kar nog en dan gaat ze weer lopen. Maar ze was wel echt super vervelend zaterdag.
Zelfs met aftuigen was ze irritand. Ik heb haar denk nog een half uur laten staan tot ze rustig stil kon staan daar. Pff lastig paardje hihi. Maar ben nog wel gek op dr hoor ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 01 okt 2012, 19:33

Vandaag was Emy wat beter te nassen. Al werd ik op het eind wel wat gek van dr. Maar nu blijkt dat dr tong ook wat blauw word met mennen. Heb het nog nooit eerder opgemerkt. Ze loopt nu wel de laatste twee keer met Elvis zn hoofdstel om en dus ook het oude bit van Imka misschien dat dat het probleem is. Is een bokkebitje recht. Normaal rij ik met een liverpoolstang ook recht. Misschien dat nog eens proberen en anders weet ik het neit wat ik aan dit probleem moet doen. Dunnere bitjes van menbitten hebben ze toch niet?

Het stil staan ging wel beter als zaterdag maar nog lang niet wat het wezen moet... Maar ik was gelukkig niet angstig vandaag ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » ma 01 okt 2012, 19:37

Over 2 weken verhuisd Enya van Wannerperveen naar Steenwijk :D
heb er echt zoveel zin in . Met rijden doet ze het ook super :)
Galop vind ze nog wel heeel moeilijk maar komt allemaal nog

Ze staat straks 5 min fietsen van mij huis *o/*
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Keandra

Bericht door Keandra » ma 01 okt 2012, 20:20

he, leuke verhuis binnenkort

Hier heb ik mijn nieuwe zadel voor jalenka.
Het is zaterdag gepast geweest en dezelfde dag nog aangepast zodat het overal perfect ligt en zit (kussens moesten bijgevuld worden).
Het is het nieuwe model van de Wintec 500 VZH geworden, 18inch (door mijn maat).
Nog geen foto's te paard van (zullen zien aankomend weekend, heb vanaf dinsdag hele week de late shift en dan zullen er geen foto's genomen worden).
Heb er zaterdag mee kunnen rijden in mijn rijles. Ging super, het probleem dat ik bij de BF londen had is nu weg, ik kan weer op mijn kont zitten in galop, nog zo fijn. Verder liep ze wel netjes (voor ons doen dan) en we gaan nu echt beginnen werken op meer aan het bit te komen en het mooie en fijne er proberen uit halen.
Ze galoppeert al netjes aan (mooi gesprongen) en het begin van wijken in draf hebben we ook al achter de rug. Dus nu de 'mooi mooi' en sturen in galop en we kunnen het beginners dressuurproefje al eens lopen.
Ik hoop verder dat het weer zich nog goed houd dit najaar zodat we nog zoveel mogelijk les kunnen nemen. Dan kan ze eens december op winterverlof tot maart. (lees tot de piste weer te berijden is)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 02 okt 2012, 09:41

Dames, ik zie dat jullie aan de 35 pagina's zitten. Zouden jullie het leuk vinden als ik een nieuwe beginpost in elkaar zet zoals bij de D-tjes, F-jes, G-tjes, H-tjes en I-tjes te zien is?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 02 okt 2012, 09:59

@ Nancy, je kunt een bokkebitje met wat tongvrijheid proberen, dat ligt vast lekkerder. Dan loopt het gehele bit wat ronder, die gebruiken wij ook bijna altijd. Bij een dunnere zou je misschien op een myler uitkomen, die hebben toch ook menbitten?? Maar dat weet ik niet hoor, ze lijken wat dunner, maar hoe het precies werkt, geen idee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 02 okt 2012, 10:03

Anita schreef:Dames, ik zie dat jullie aan de 35 pagina's zitten. Zouden jullie het leuk vinden als ik een nieuwe beginpost in elkaar zet zoals bij de D-tjes, F-jes, G-tjes, H-tjes en I-tjes te zien is?
Ik vind het prima hoor Anita!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Elvis

Bericht door Elvis » di 02 okt 2012, 15:33

Prima hoor Anita...

Ja dat emy zo vervelend was met haar hoofd kan inderdaad wel aan het bit liggen...Haar tong was blauw en kan me voorstellen dat een afgeknelde tong niet lekker aanvoelt...Maar inderdaad op wat voor menbit kom je dan?

Vandaag heeft Elvis buiten gereden met Kelly (ons buurmeisje) samen met Marjan op Imka,ging super goed.Toch leuk dat een twaalfjarige zo makkelijk met je paardje wegrijdt..

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 02 okt 2012, 15:36

Ik had er even overnagedacht maar ik ga nog een keertje proberen met het men bit wat ik voor Emy altijd had want ze loopt nu met Imka dr oude bitje omdat ik ff geen hoofdstel met oogkleppen heb. En als die ook niet lekker ligt dan ga ik idd een andere proberen. Maar bij wat voor soort bitje je dan uitkomt vind ik lastig. In ieder geval idd eentje die gebogen loopt. Dat lijkt me dan ook fijner. Maar welke het dunste is moet dan uitgezocht worden.

Emy had ik van de week al geknipt dr manen dan, vandaag dr baart gedaan hoefjes mooi rond gevijlt en geborsteld. Staart en manen moeten van de week gewassen worden en denk dat ik haar dan helemaal was. Heb heel veel handdoeken van thuis meegekregen dus kan haar mooi droog wrijven en daarna een zweetdekentje op doen. Ben zo benieuwd zaterdag! Heb er zin in!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » zo 07 okt 2012, 08:55

Emy heeft het super gedaan gister op de CK.... *o/*

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 07 okt 2012, 14:36

Hier ook weer eens een berichtje van ons! Lees heel vaak gewoon mee...maar neem nooit de tijd om te reageren.. :x
maar wil toch weer wat actiever mee gaan kletsen!

Ondanks alle strubbelingen met me zelf gaat het met Eros super goed. Maar helaas heb ik door een gigantische gemene val in het verleden (van een ander paard) toch een angst opgebouwd waardoor Eros en ik op het moment stil staan en niet verder komen. Eros kan hier absoluut niets aan doen en is echt het liefste paard wat ik mij maar kan bedenken, totaal geen kwaad in. Maar wanneer hij gewoon iets voorwaartser was omdat hij zin had om te rijden, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen en bleven we stappen zodat er niets kon gebeuren...
Hierdoor heb ik onwijs zitten dubben wat ik hier toch mee aan moest, want ik ging niet meer met plezier naar Eros toe en deed vrij weinig met hem. Ik liet mijn bijrijdster vaker gaan (wat zij niet erg vond) dus beweging kreeg hij wel. In die maand dat hij op het land heeft gestaan heb ik zitten denken..... verkopen, zo door gaan, of aan mijn angst werken.
Ik wil mijn vriendje niet kwijt en mis het rijden enorm dus eigenlijk was de keuze al wel snel gemaakt.

Heb van de week echt de knoop door gehakt, ik ga aan mijn angsten werken en ak donderdag beginnen we hier al mee.
Ik ben heel benieuwd. Het is een instructrice die werkt aan angsten bij ruiters. Die werkt aan je balans (die bij mij gewoon weg is omdat ik te veel spanningen heb en hierdoor verkramp etc) en van hier uit dus ''opnieuw'' beginnen.

Want Eros verdiend zoveel beter..... :(:)

Voordat hij het land op ging.
Afbeelding

Op het land :+:
Afbeelding
Afbeelding
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 07 okt 2012, 17:24

Zo spulletjes allemaal opgeruimd van de ck van gisteren,lekker met Elvis wezen mennen,daar was het heerlijk weer voor in tegenstelling tot gisteren haha..
Hij schrok wel van een kindje onder de tunnel die met ze skelter tegen de zijwanden opreedt en er weer af..Nancy er toch maar even naast gegaan voor het geval meneer rechtsomkeerd wilde maken...Klinkt natuurlijk al erg hard in zo'n tunnel en dan is het donker dus kon er wel in komen.
Wel bokte hij twee keer voor de wagen waar hij wel even een grote bek voor kreeg..Verder heerlijk gereden!

Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 07 okt 2012, 20:49

Eran is kaal gegaan! Hij stond vandaag weer zonder deken te neusvleugelen en pompen dus zijn jas moest uit! Hij voelde zich meteen beter en ging weer sprintjes trekken!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 08 okt 2012, 11:07

Gwenny schreef:Eran is kaal gegaan! Hij stond vandaag weer zonder deken te neusvleugelen en pompen dus zijn jas moest uit! Hij voelde zich meteen beter en ging weer sprintjes trekken!
Fijn dat hij zich nu beter voelt
Hoe gaat het verder met hem?
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 08 okt 2012, 11:08

Anita schreef:Dames, ik zie dat jullie aan de 35 pagina's zitten. Zouden jullie het leuk vinden als ik een nieuwe beginpost in elkaar zet zoals bij de D-tjes, F-jes, G-tjes, H-tjes en I-tjes te zien is?
Goed idee!! *o/*
Gwenny

Bericht door Gwenny » ma 08 okt 2012, 12:34

@joyce_ed: De hoefbevangenheid lijkt over te zijn en het gaat goed met zijn buik. Ik grondwerk met hem en hij mag zo veel mogelijk met zijn vriendjes spelen.
Steeds als hij mij hoort of ziet krijg ik een vette hinnik, en als hij dat doet gaat het goed met hem!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 09 okt 2012, 09:46

Ik heb het nieuwe topic alvast geopend dames. Ik moet nu eerst naar de tandarts maar ik zal proberen om later de beginpost verder aan te vullen met foto's en namen e.d. van de deelnemers. Als ik iemand vergeet dan hoor ik dat graag.

Dit is het nieuwe topic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =7&t=47600
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten