Ik ben opzoek naar een oplossing voor het trailerprobleem wat ik heb met Biëlla, mijn 2 jarige merrie.
Mevrouw gaat altijd makkelijk op de trailer, laat zich netjes vastzetten en begint aan d'r hooi te knabbelen.
Het probleem begint wanneer ik uit de trailer ga en het deurtje dicht doe.
Mevrouw raakt dan lichtelijk in paniek (roepen en want onrustig stampen) wanneer we gaan rijden wordt ze rustig, kunnen we niet gelijk wegrijden of staan we even stil, dan hup gaat mevrouw over de stang heen. Een maal over de stang is ze heel rustig en raakt totaal niet in paniek. We krijgen haar ook vaak vrij makkelijk terug.
De eerste keer op de trailer was ze nog een veulen en stond ze bij moeders. De keren erna alleen, uit voorzorg zetten we de voorkant vol met stro balen, zodat het een grote muur lijkt waar je niet overheen kan.
Ik zet haar heel kort vast en nog weet ze over de stang heen te komen, de laatste keer trapte ze al hangende een baal stro naar achter en zat ze daar met d'r achterbeen in vast (terug weg na keuring). Ze is die terugrit nog voor we de laan uit waren al 3x over de stang gekomen en wordt onrustig zodra ik de trailer uit ga en het deurtje dicht doe, de snel gaan rijden truc werkte niet meer. En voor haar veiligheid ben ik de terug weg bij haar in de trailer gaan staan, mevrouw was helemaal op haar gemak. Ze was heel rustig op de trailer, alleen met scherpe bochten af en toe nog moeite met haar evenwicht. Ze is 2, dus dat lijkt me een vrij normaal.
Heeft iemand een goede tip? Trailer ombouwen is geen optie, het is niet mijn trailer (2 paards trailer).
Misschien is een maatje mee op de trailer handig, maar als ik haar dit nu aanleer dan ben ik bang dat ze niet meer alleen op de trailer wilt. Met twee touwen vastzetten wordt lastig, als ze erbij kan heeft ze hem zo los. Mevrouw is vrij ondernemend wat dat betreft. Het met haar benen ergens overheen gaan is niet vreemd. Doet ze thuis ook met haar voerbak, staldeur en over haar halstertouw heen..
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik wil graag veilig met Biël en trailer naar de CK kunnen