Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Ilona » wo 27 jun 2012, 17:40

Als het met de voedingen voor Roy wat makkelijker loopt dan ga ik een rit maken met een vriendin en haar paarden. Zin in!
En ondertussen maar beetje hobby'en met Castor denk ik :)

Ik ga nu vaak om de dag even bij de paarden langs. Opa en oma (mijn ouders) passen dan even op Roy. Nu ik niet meer zoveel aan wondverzorging hoef te doen ben ik soms al met een half uurtje terug. Vinden ze veeeel te snel haha. Dan maar beetje gaan grondwerken ofzo? Om tijd te rekken whahaha.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 29 jun 2012, 09:34

Steekt hoofd om hoekje .... sorry ben lekker aan het luieren de hele dag en naar mn poezelkids aan het kijken en genieten. Vandaag zijn ze naar de DA geweest voor een prikje en een chipje. Ging super!
Kdies heeft het lekker rustig na zn wedstrijd, af en toe beetje dressuren in de bak en verder lekker op de wei de hele dag (gaat super dit jaar).

Hij is ook weer terugverhuisd naar zn oude box. Hij mistte zn vriendjes merkte ik, dus hij is weer helemaal heppie nu. Staat weer lekker naast Clippie en t.o. Indy zn vriendinnetje.

Nou ik ga weer verder spelen met de boy's :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 30 jun 2012, 17:02

Ik loop tegen problemen aan,zie rijtechnische problemen bericht shenassie.
Corner weigert alleen naar buiten te gaan.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 02 jul 2012, 12:54

Kan ik je 'helaas' niet mee helpen Inge, daar heeft Hay nooit echt moeilijk over gedaan.

Hier wéér stalling troubles. Helaas is het momenteel verre van de ideale plek (enfin, de plek is ideaal, maar de baas he _-:( ). Mijn vertrouwen zit op een compleet dieptepunt en ik ben er goed ziek van. Waarom kunnen mensen niet gewoon doen wat ze beloven? Afspraken nakomen en je inzetten voor wat je belooft is zeldzaam in de paardenwereld blijkbaar...
Ik wacht nog even af, maar ik vrees dat dit niet meer goedkomt hier :n

Ben nu wat aan het rondkijken voor een andere stalling, maar er is niks waarvan ik zeg 'ja, dat lijkt me wat'. Dus maar eens een paar bezoeken, misschien dat het toch meevalt.
Stalgenootje is het ook goed zat en die zoekt nu ook mee naar een stal waar we een gang kunnen huren oid die zij dan runt en ik in onderhuur zit.
Dat zou ik nog het liefst willen. Zij is fantastisch met paarden, verantwoordelijk en deelt mijn visie. Met een nieuwe stal is het wéér maar afwachten of dat goed zit.
Maar zo'n gang met nog wat leuke faciliteiten op een doenbare afstand is niet makkelijk te vinden.

Moet eerlijk zeggen dat verkopen steeds vaker door mijn hoofd spookt. De adoratie voor paarden en het rijden is al een hele tijd wat minder, maar Hay is mijn grote schat en die wil ik liever niet missen. Nu het hele stallingsgedoe weer opnieuw begint maakt dat mijn gevoel er niet makkelijker op. ;(
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 02 jul 2012, 13:34

He bah Jilly!
Het leek zo'n ideaal adresje waar je nu staat... Inderdaad 'waarom!' moet het nou altijd weer door een ander (de eigenaar in dit geval) verpest worden...
Hoop dat je eruit komt!
Hay verkopen....pfff... Dubbel is dat he. De zin wordt minder, maar het idee dat je je maatje kwijt bent! Waardeloos!

@Inge, toen ik Castor in het begin mee naar buiten nam liep ik het eerste stuk vaak naast hem. Waren we een stukje op pad dan ging ik er pas op.
Dit was wel nog in de inrijd fase toen de hulpen er nog nauwelijks opzaten.. Maar hielp wel om even op weg te komen.
Nu ook geen problemen om bij huis vandaan te komen.
Claudje

Bericht door Claudje » di 03 jul 2012, 07:46

Komt ook even om de hoek gluren := Ik lees nog wel zoveel mogelijk mee, maar niet altijd even veel energie om wat
te plaatsen hier.

Bij Keet en mij een grote verandering, we zijn zaterdag naar een andere stal verhuisd :j De stal waar we stonden
was in principe een topstal met heel veel luxe, maar de stal is steeds groter geworden waardoor de paarden in de
winter een stuk minder buiten kwamen in de paddock. In de zomer konden ze wel op het land, maar het land is niet
zo goed waardoor ze na regen vaak weer een dag of meer niet op het land gingen en er zijn geen uitrijmogelijkheden
in de buurt. We zijn nu naar een plek gegaan waar het veel kleinschaliger is, ze in de zomer dag en nacht op het land
staan en in de winter overdag en waar we direct aan het zandpad zitten :)) Het is nog heel erg wennen, moet mijn
draai er nog vinden, maar Keet stond de volgende dag al heerlijk te snoozen met haar vriendin Peetje, we zijn samen
verhuisd :+:
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Jilly

Bericht door Jilly » di 03 jul 2012, 09:42

Ilona schreef:He bah Jilly!
Het leek zo'n ideaal adresje waar je nu staat... Inderdaad 'waarom!' moet het nou altijd weer door een ander (de eigenaar in dit geval) verpest worden...
Hoop dat je eruit komt!
Hay verkopen....pfff... Dubbel is dat he. De zin wordt minder, maar het idee dat je je maatje kwijt bent! Waardeloos!
Het is echt een waardeloze situatie ja :roll:
Er is nu wederom een verzoek gekomen voor een 'open en diepgaand' gesprek. Maar dat is al het 2e 'officiële' en duizendste 'tussendoor' dus ik hoop echt niet dat hier nog iets uitkomt. De man lijkt gewoon niet te (willen) snappen wat er misloopt en zijn zin voor verantwoordelijkheid ligt mijlen ver af van die van mij + stalgenoot.
Liefst van al schiet ik hem naar de maan en neemt stalgenoot het hier over :+

En qua verkopen... Dat heeft al vaker mijn gedachten gekruist, maar altijd gedacht dat het iets was voor in de toekomst. Liefst van al blijft Hay bij mij tot de dood ons scheidt, maar dat lijkt me niet echt realistisch (valt me nu soms al tegen om het gecombineerd te krijgen). Nu komt het ineens allemaal wel akelig dichterbij. Wil niet de rest van mijn 'paardenleven' Hay nog van hot naar her slepen om telkens weer teleurgesteld er uit te komen.
Maar verkopen is ook loslaten en je hoort er zo'n akelige verhalen van he.

Ohja, Cilda (Ines' paard bij Louis) is een paar weken geleden verkocht. Hij vond het niet zo nodig om ons (vooral Ines dan) op de hoogte te brengen zodat ze nog afscheid kon nemen. Maar intussen zijn we in contact met de nieuwe eigenaresse. Ze heeft écht een topplaats getroffen!
Ze staat in de wei (altijd keuze binnen/buiten) met 3 arabjes en gaat dienen als uber relaxed buitenrijpaard. Binnenkort gaan we haar bezoeken :))
Ilona

Bericht door Ilona » di 03 jul 2012, 11:08

Louis blijft toch ook maar een aparte he...
Fijn dat nu wel weten dat ze super terecht gekomen is en dat jullie haar op mogen zoeken! Dat verzacht het afscheid weer wat.
Hebben ze niet ook nog een plekje voor Hay? ;)
Verkopen is inderdaad 1 ding....maar dat loslaten.... Ik heb helemaal geen plannen om Castor te verkopen, maar als ik er ook maar over nadenk dan krijg ik de zenuwen al.
Waar zou hij terecht komen, wat gaan ze met hem doen, kan hij wel wennen, heeft hij nog wel een plezierig leven.... Hopen maar dat Castor nog heeeeeeel lang kan blijven ;) (voor mijn gemoedstoestand).
Jilly

Bericht door Jilly » di 03 jul 2012, 11:38

Idd, ik ben veel van hem gewend, maar toen ik zei 'ik hoorde dat Cilda verkocht is, fijn dat je ons op de hoogte bracht', vroeg hij 'moest dat dan?' viel mijn mond toch even open van verbazing. :=
Ik wen er maar niet aan haha

Toen Ines de mails doorstuurde dacht ik 'was die maar naar Hay komen kijken' := :+
Maar goed. Vakantie staat voor de deur (nog 3,5 dag werken), hoop toch veel met Hay op pad te gaan dan!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 03 jul 2012, 18:05

Leuk nieuws,Yvon komt bij Corner in de wei te staan :)
haar huidige plekje bij Dhr Vosselman beviel voor geen meter dus.
Vosselman verwaarloost zijn paarden zeer ernstig,en bij slecht weer mag ze niet eens een stalletje gebruiken.
Heb vreselijke verhalen weer gehoord,dus waar ik nu sta nog even overlegd of haar paard echt niet kan komen,er is immers weiland genoeg.
Maar geen stal.
Opgelost,dat als het gaat onweren,ze haar paard even op de plaatselijke manege parkeert.

Dus weer een meid blij gemaakt.

Foto,s volgen later.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 04 jul 2012, 14:48

Zal Corner wel gezellig vinden. Soort zoekt soort merk je toch vaak :D

Ik heb gisteren lekker met Hay in de bak gereden (uitgezonderd de massale aanwezigheid van de dazen pff, uitmoorden die krengen!). Toen ik een half uurtje bezig was kwam mijn verzorgster aan en die heeft over genomen. Zij heeft minder medelijden met Hay z'n zielige 'ik moet werken' uitstraling (ja, die zie je vanaf zijn rug :+ ) en heeft 'm nog flink aan het werk gezet!

Wij hebben ons 'open en diepgaand' gesprek gehad. Hij beseft dat er iets niet goed loopt, maar hij wil gewoon niet snappen wat het grootste hekelpunt is. Wij vinden dat hij zijn verantwoordelijkheid niet opneemt, hij wil naar een systeem waardoor hij niet dagelijks hoeft te komen (wat ik een no-go vind ivm toezicht en voeren) en blijft bij zijn systeem van 'beurtrollen', maar niet voor minder stalgeld.
Ja dahag :wave:
We zoeken dus maar 'vrolijk' door...

Net een smsje gekregen van stalgenootje dat hij lekker gestapt heeft zonder zadel (hij zal wel spierpijn hebben van gisteren hihi) en nu stond ie onder de douche. Heerlijk hoe zij er voor zorgen!
Viv

Bericht door Viv » ma 09 jul 2012, 15:54

Wat een gedoe joh Jill. Hopelijk vind je iets passends binnenkort.

Hier weinig te melden, poownie heeft ook 3 weken vakantie gehad. Beetje gehobbeld maar niet fanatiek gereden.

Zn rechtergalopknop doet het nog steeds, ongelofelijk dat ik daar zoveel jaar mee heb lopen tobben.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » wo 11 jul 2012, 10:02

Waar zit de rechtergalopknop dan, Viv? Ik kan 'm ook niet vinden 8)7 en dat al een paar jaar niet O:) Soms heb ik er blijkbaar per ongeluk op gedrukt en dan gaat 'ie, maar ik heb dan al zoveel gedaan met benen, handen, zitknobbels enzo :P, dat ik niet meer weet wat het 'm nou deed, hahaha!
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 11 jul 2012, 16:22

Viv nog helemaal druk met de katjes denk ik? Hoe bevalt het weer als kattenmoeder?

De rechtergalopknop speelt hier af en toe verstoppertje denk ik. De ene keer gaat het meerdere keren achter elkaar prima en dan lijkt het weer alsof we voor 't eerst ooit galopperen haha. Beetje training zou geen kwaad kunnen, maar buiten rijden is nu eenmaal veel leuker he :+ buiten lukt het trouwens vrij goed om hem in de galop te zetten die ik wil. In de bak heb ik m'n lijf niet echt onder controle geloof ik...

Maandag en vandaag lekker buiten gereden in ons uppie. Beide keren toch een mooie afstand gereden en Hay was super braaf! Vandaag was hij het niet zo eens met mijn plannen, maar hij laat zich gelukkig toch snel ompraten, schatje.
Merde is wel dat de bospadden zo glibberig liggen. Toen ik net vertrokken was besloten om mijn gewenste pad te laten voor wat het was wegens teveel plassen. Op de terugweg ongewild langs de andere kant toch op het pad verzeild geraakt :')
Naast de plassen was wel een nipt droog paadje, maar ik was zo druk bezig met overhangende takken te ontwijken dat ik niet gezien had dat het paadje wel heel erg smal werd. Bleef met mijn rechterkant achter een boom plakken := ik voelde Hay z'n billen samen knijpen en dacht dat hij me ging lanceren in de giga plas, maar hij bleef mooi staan en liet me mezelf herstellen. Topknol!

Morgen weer, maar dan met gezelschap!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 11 jul 2012, 17:43

In zulke situaties ben je zoooooo blij en trots op je peerd he Jilly!

Rechtergalopknop..... Eeeeh ik heb werkelijk geen idee welke galop de voorkeur heeft bij Castor en of hij uberhaupt wel een linker- of rechtergalopknop heeft :')

Gisteren wel weer een kwartiertje gereden. Iets meer draf en nog stukje galop. Ging goed!
Heb zelf alleen wel al sinds gisterenmiddag hoofdpijn... Nu hoop ik maar dat dit door een beetje slaapgebrek ofzo komt, maar ik vrees dat het toch weer vanuit mijn nek komt... :'( Dat zou dus betekenen dat rijden in combinatie met mijn lijf (whiplash) nog steeds niet goed wil............. En ik had zo'n goede hoop dat dit wat beter zou zijn allemaal inmiddels. Nou ja, niet te snel wanhopen maar. Wie weet gaat het een volgende keer beter.
Castor voelt wel echt heerlijk aan met rijden :))
Jilly

Bericht door Jilly » wo 11 jul 2012, 17:46

Jaah echt wel!

Wat leuk dat het rijden goed gaat. Blijft toch even spannend met z'n kogel, maar lijkt goed dus!
Maar van je hoofdpijn is minder... Krijg je nog behandelingen voor je whiplash?
Ilona

Bericht door Ilona » wo 11 jul 2012, 17:59

Kogel lijkt inderdaad goed nu! Hopen dat het echt helemaal over is. Dat kan ik denk ik pas zeggen zodra de ritten intensiever gaan worden.
Voorlopig nog samen met die snee in zijn been, zijn slechte conditie, die kogel dus en mijn weinige tijd doen we mooi op het gemakje.
Gisteren een stukje laten gaan in draf (en dan gaat hij echt achterlijk hard) en nog een paar passen galop. Ging goed en de wond hield de druk ook gewoon netjes. Is niet open gegaan. Verder vooral stukken laten stappen op de weg.

Heb nu tijdje geen behandelingen meer gehad voor whiplash (vooral ivm zwangerschap laatste loodjes en bevalling). Van de week toch maar weer eens kijken of ik weer een afspraak kan maken bij de osteo... Bummer...
Jilly

Bericht door Jilly » wo 11 jul 2012, 18:19

Dat achterlijk hard draven ken ik! Hay daarstraks ook nog. Zit ik een beetje als een beginneling te botsen, het is echt onmogelijk om in dat tempo licht te rijden. Zitten is helemaal uitgesloten natuurlijk :+

Wat vinden jullie van m'n nieuwe paard? Heb een appaloosa gekocht :P
Afbeelding

Aan de modder op z'n borst en rug ( >;) ) te zien hebben ze een leuk feestje gevierd haha
Ilona

Bericht door Ilona » wo 11 jul 2012, 19:03

Mooi nieuw paard Jilly! Fjorden zijn zoooooo 2011....
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » di 17 jul 2012, 08:46

*o/* he hallo lang geleden sorry ..kom vaak kijken bij fjordenwereld maar het is hier vaak stil. Wie gaan er naar barendrecht ???? Wij gaan kijken leuk al die fjordsels bij elkaar *-:)
Plaats reactie