Ding 1 is dat Anka de laatste tijd wat minder zin lijkt te hebben in rijden. Voor de goede orde, mijn instructeurs denken dat het mijn verbeelding is maar ik ben gewoon bezorgd. Anka draaide zich laatst een keer weg in de wei, iets wat ze anders nooit doet. Ze wil altijd mee. Als je erop zit is er totaal niets aan de hand en loopt ze als een trein. Dus misschien is het wel Nis haar grote aura, zou ook nog kunnen en maak ik me inderdaad druk om niets. Zadelmaker is al gebeld just to be sure.
Ding 2 is dat Anka op woensdag met priveles soms wat mat voelt. Ik heb op dinsdagavond clubles en binnen 24 uur dan dus priveles. In het begin was dat eitje, maar op clubles ben ik naar een andere les gegaan, ik rijd inmiddels wat hoger (en ben zelf iets vaardiger geworden) en nu tappen we op dinsdag wel uit een ander vaatje dan eerder. Ik vraag me af of dit dan te dicht op elkaar zit voor maximaal rendement.
Wat ik doe in een week is:
dinsdag clubles (uur)
woensdag priveles (45 min)
Vrijdag buitenritje 30 min
Zaterdag zelf dressuren op de manege (45 min-uur)
zondag buitenritje/wedstrijd
Afhankelijk van het weer kunnen zaterdag en zondag omgewissel worden.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de andere wedstrijdruiters trainen en hoe lang en hoe vaak. En doe je tussen door nog andere dingen dan dressuur zoals mennen, longeren of whatever. Dus brand graag los.