In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de

Bericht door Charret » di 03 apr 2012, 15:39

Alies is niet ezel proof. Lees NIET. Omg, ze was doodsbang. Angstpoep, aan de loop. Trillende beentjes. Ik herkende m'n eigen paardje haast niet. :=

Zo dat worden drukke weekenden Annemarie! Ga je altijd alleen op stap of gaat Wilfried ook wel eens mee?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 apr 2012, 21:48

Mijn mam gaat eigenlijk altijd mee, behalve bij thuiswedstrijden. Dan ritsel ik altijd wel iemand ter plekke.

Wat eng he als je paard echt iets heel eng vindt en je het gevoel hebt dat je elk moment af kan gaan als een raket :o . Anka is redelijk ezel proof, maar ik berg me als zo'n ding ineens gaat balken. Daar is Nisko zich eens kapot van geschrokken :=

Anka is trouwens goed in cat-hunting. In onze manege bak was een kat binnen gewandeld. Beest wilde vast dood, hij liep zo een rijbak met 4 lessende paarden in :o . Uiteindelijk dreven mijn dappere Fjordo (KWPNers zijn niet zooo dapper) en ik de kat uit de bak. Kat was zwart, maar was vast geverfd :o? , hij dacht dat ie door spiegels heen kon hahaha.

Anka loopt echt goehoed. Alleen heb ik moeite een losse aanleuning te houden in combi met de hals op lengte. Is ze los in de kaak krult ze wat te veel op en geef ik meer teugel lengte drukte ze de neus eruti en de rug wat weg. Lastig hoor. En keertwendingen snapt ze geen bal van :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 04 apr 2012, 18:38

hier n de buurt staat ook een ezel, en karev is er niet bang van, maar was wel helemaal flabbergasted toen die ezel zijn waffel open scheurde,haha

Vanavond even keihard gebikkeld! We hebben een stuk bestraat voor de stal, en er lag nog een flinke bult zand in de bak die vlak moet. Nou konden we zelf met kruiwagens door het mulle zand, maar we hadden karev ook nog :)* , dus waarom moeilijk doen als het makkelijk(er) kan,hihi. Peerd voor de sleep, zwarte speciekuip erop, vol spitten, en slepen maar. Op plaats van bestemming leeg kiepen, even vlakken, en klaar.

Karev had er flink lol in, die moest even goed aanpoten, maar trok ze in een drafje weg, en had weinig geduld met wachten, ze had het druk met de arbeid,haha.

ben echt trots op d`r, het is echt een werkkanon dana. Trekproef zou ze echt wel kunnen. Ze zet mooi aan, en gaat lekker zitten van achter! Stoere merrie!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 04 apr 2012, 18:54

Nou wat let je met een trekproef als ze het zo goed doet :D . Of mencursus doen en menwagentje erachter. Vindt Karev vast helemaal het einde.

Dat met die ezel, zo ging het met Nis ook. In Anderen was ik er al tig keer langs gereden maar toen dat beest zich op ging pompen en zijn waffel openscheurde... := := .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 04 apr 2012, 19:02

eh, vervoer,hihi. Moet ze in training ergens, mist Nirvana haar maatje, enik ben geen lid meer. Ach ze trekt voor mij de sterren van de hemel door de bak, dat is al veel meer waard!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 09 apr 2012, 17:19

Maar met mennen zou je wel kunnen beginnen. Koetsiersbewijs halen en gezellig met Moniek op de bok :D . Maar ja, kar kost ook wel weer wat centjes.

Ik denk, ik heb niet het gevoel dat ik Anka overvraag. Ze ziet er toppie uit en loopt ook fijn, alleen wilde ik haar vrijdag meenemen en toen liep ze eerst weg in de wei en zondag had ze ook zoiets van laat maar. Heeft ze anders echt nooit. Ik wordt dan toch altijd wat argwanend. Maar goed, ben redelijk gauw bezorgd maar zit er ook niet vaak naast...

Hmm maar eens aankijken. En misschien toch mijn priveles maar verzetten. Ik les op dinsdagavond bij de rijvereniging en heb de dag erna een half uur priveles. Anka kan het makkelijk volgens mij maar nu we verder komen tappen we wel uit een ander vaatje met lessen. Nou ja, het mooie weer komt er weer aan en dan kunnen we weer meer naar buiten voor de afwisseling.
Charret

Bericht door Charret » wo 11 apr 2012, 21:11

Klinkt super Tamara. Heerlijk je paard aan huis. Wat zou me dat een rust geven zeg.. *droomt verder* Heb je een foto van hoe je paddock/wei nu is geworden? Ben benieuwd!

@Annemarie, soms heb ik dat met Alies ook hoor. Flink hard getraind en soms draait ze wel ffies van me weg wanneer ik met het zadel kom. Spierpijn gok ik dan, maar haar dan laten staan is natuurlijk helemaal slecht. Dus dan doe ik rustig aan. Ze geeft dus zelf wel aan wat wel en wat niet.

We hebben vorige week zaterdag ons L2 debuut gemaakt. Eerste 2 winstpunten zijn binnen! :D Ik heb alleen totaal niet relaxt gereden. Ik was zo nerveus, vergat eigenlijk te rijden en te genieten := Maar nu heb ik de proeven gereden en is het goed voor de volgende keer. Da's altijd zo de eerste keer.

En verder heb ik niet zo gek veel te vermelden. stum weer he? :P
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 12 apr 2012, 11:00

Zal binnenkort even en foto maken van hoe alles er nu bij ligt. Is net bestrat ook. Dus is wel af nu ongeveer
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 12 apr 2012, 11:26

Charret schreef: @Annemarie, soms heb ik dat met Alies ook hoor. Flink hard getraind en soms draait ze wel ffies van me weg wanneer ik met het zadel kom. Spierpijn gok ik dan, maar haar dan laten staan is natuurlijk helemaal slecht. Dus dan doe ik rustig aan. Ze geeft dus zelf wel aan wat wel en wat niet.

We hebben vorige week zaterdag ons L2 debuut gemaakt. Eerste 2 winstpunten zijn binnen! :D Ik heb alleen totaal niet relaxt gereden. Ik was zo nerveus, vergat eigenlijk te rijden en te genieten := Maar nu heb ik de proeven gereden en is het goed voor de volgende keer. Da's altijd zo de eerste keer.
Gefeliciteerd met je goede debuut! Ook voor het eerst sinds de winterstop weer op wedstrijd? Ik hoop dat we de vaart er met wedstrijden weer wat inkrijgen. Ben zelf heel weinig gestart afgelopen maanden. Wel 4x sinds half november := .

Ik krijg trouwens direct een schuldcomplex als Anka wegdraait. Ze zal misschien idd wel wat spierpijn gehad hebben, maar daar merk ik dus geen drol van als ik rijd. Geen stijfheid of harkerig lopen. Nou ja, ik heb ook maar een rustig buitenritje gedaan met relaxt lange teugel draven en galopperen.
Charret

Bericht door Charret » ma 16 apr 2012, 21:18

Ik ben in dec nog 2 keer weg geweest en toen in maart weer voor het eerst en nu de 2e keer dus voor dit jaar. Merk wel dat het niet mee valt 2 paarden in goede conditie te houden [naast je werk en prive leven om] en dan 1 fanatiek met de wedstrijden. Liefst zou ik Jouke ook starten, maar het even of/of nu. Maar goed het loopt ook allemaal niet weg.

Leuk Tamara :j

Zijn jullie nog naar de hengstenshow van Bart geweest?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 17 apr 2012, 09:43

Ik heb gisteren voor het eerst weer op Anca gereden na Hikari's geboorte. En het viel me zeker niet tegen. Paar keer hinneken en wat drammen, maar ze was redelijk naar beneden te rijden en zelfs een paar keer dat ze ontspannen bleef lopen.Totdat ze weer hoorde hinneken. Vooral veel gestapt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 18 apr 2012, 18:30

Super Suus! Hopen dat je haar weer lekker op kan pakken nu! En ook al met Eita aan de slag?

Dit is ons paradijsje,hihi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

volgende projectje is automatische waterbakjes
Wij doen nog vrij weinig. Ben het alleen rijden meer dan zat, en Monique is nog ''geestelijk herstellend'' na de val, bijna een jaar geleden. Die is nu even mooi weer ruiter, en mijdt spannend weer ivm fris paard,haha
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 18 apr 2012, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 18 apr 2012, 18:32

Nee nog niet Tamara. Ik wil nog een zadel voor haar hebben, want mijn zadel is te groot!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 24 apr 2012, 22:13

Tamara schreef:Wij doen nog vrij weinig. Ben het alleen rijden meer dan zat, en Monique is nog ''geestelijk herstellend'' na de val, bijna een jaar geleden. Die is nu even mooi weer ruiter, en mijdt spannend weer ivm fris paard,haha
Heb je alweer tijd voor ritjes dan? In december had je gezegd dat je wel aan zou geven als je weer meer tijd had maar heb tot op heden niets gehoord :D . Anders kan ik je wel keer ophalen, heb je weer ff een andere omgeving om te tuffen :)ddd .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 25 apr 2012, 18:37

ow haha, bou dat is blijkbaar doorgewaaid. Maar nu even weer niet dus, omdat ik ander werk heb, en het is DRUK,mén... Maar zodra ik wat meer stabielere werkdagen heb hoor je van me!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 25 apr 2012, 18:43

Tamara, vandaag voor het eerst op Evita gezeten!!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 25 apr 2012, 19:11

ow wauw!!! En hoe ging dat. Wel een zadels inmiddels
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 25 apr 2012, 19:52

Nee, Roos had die 2 van haar mee gebracht, maar die waren te smal. Toch maar het zadel van Anca erop gelegd. Dat was eigenlijk iets te lang, maar we doen het er nu even mee. Zo vaak zit ik er toch nog niet op en dan kan ik een beetje rond zoeken.
Ik moet ook zeggen, dat ik wel blij ben met mijn eigen zadel erop, dat 'ken' ik. Er zijn foto's van gemaakt. Ik zal eens kijken of ik een topic kan maken.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 26 apr 2012, 21:07

Super Suzanne. Heb je foto's zien staan bij PP.

Ik denk de zadelmaker is geweest maar mijn zadel zakt nog steeds ietsje scheef naar rechts :( . Vooral in stap. En in stap maakt Anka zich wat bol naar 1 kant en zak ik dus de andere kant op. Ze maakt ook een iets ongelijke paslengte met de voorbenen. Met de zadelmaker was een sportmasseur mee en die constateerde dat Anka aan de linkerkant wat vastzittende spieren heeft. Zou je niet zeggen als ze winstpuntwaardig in de M loopt. Maar omdat ze af en toe ook minder zin lijkt te hebben in rijden en soms wat terughoudend is in haar lopen laat ik haar toch behandelen. Kan sowieso geen kwaad. Ze presteert nu ook op redelijk niveau en moet dan ook tip top in orde zijn. Ze vond Anka er wel puik bij staan qua conditie *o/* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 29 apr 2012, 10:30

lastig Annemarie. heb je er ook nog een fysio of osteo bij gehad?
Plaats reactie