Hij was de rust zelve, zo raar..vorig jaar had ik af en toe bij de voorkeuring een vrij opgefokt paard en dat was ook terug te zien in zijn hartslagwaardes. Vandaag was het perfect, zonnetje (ik dacht nog, oh nee, dit is al te warm voor Beer) en leuk gezelschap. Bij de voorkeuring had Beer een hartslag van 40 (!!), erg laag voor zijn doen en een A op locomotie en verder allemaal oke en plusjes. Hartslag mag niet hoger dan 60 zijn.
Lekker gaan rijden en bij de PA niet meteen aangeboden, het was er druk en ik wilde toch eeeven koelen. Normaal zit ik dan na 5 minuten op 55 (grofweg). Nu na 3 minuten aangeboden en Beer had een hartslag van 48! Wauwie! Helaas had mijn vriendin's paard precies 60 dus die moest even rustig aan doen, we hadden tijd zat dus ik ben solidair gebleven.

Tweede gedeelte vloog voorbij, opeens was het bordje met 'Finish 2 KM' al in zicht..toch nog lekker doorgedraafd en even gekoeld en zelf ook wat gedronken want wat was het droog en stoffig in het bos! 800 meter voor de finish gaan stappen met de singel een gaatje losser
Bij de finish weer even gewacht, beetje gekoeld maar hij oogde zo kalm..aanbieden die handel en jaaa hoor, meneer zat op 44!
Dik verwend bij de trailer met slobber, wortels en appels en na 30 minuten naar de nakeuring. Hartslag 42 en locomotie weer een A! Complimenten van diverse dierenartsen voor zijn conditie en een dikke fanclub erbij..werd gewoon door mensen aangesproken, zo van, 'Hee, dat is zeker Beer, de reuzenfjord!'.

Ik ben echt zo trots op de Beer! 3 winstpunten en bijna klasse II startgerechtigd..ieehh, gek! Mijn lijf is moe nu man, ik moet weer even wennen..tis wel echt een intensief gebeuren met 1,5 uur heen en terug rijden, trailer achter de auto, zenuwen in de nacht ervoor en naderhand alles opruimen op stal en Beer goed verzorgen maar wat is endurance toch gaaf!
Ohja, Amber kwam ook nog spontaan aanwaaien en die heeft een paar plaatjes gemaakt! Leuk dat je er was Amber!

Prins Beer..ontbijt in de trailer, met nagellak! Luxepeerd!

Net voor de start!

Knuffels voor de liefste!
Ik geloof dat er onderweg ook nog een fotograaf ergens zat..ben benieuwd of daar nog wat leuks uit is gekomen!
Bedankt voor het lezen..