Kick-off van het endurance-seizoen.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kristelhans

Kick-off van het endurance-seizoen.

Bericht door kristelhans » zo 25 mar 2012, 18:06

Beer en ik hebben vandaag onze eerste wedstrijd van het enduranceseizoen (is ook de eerste in NL van het seizoen) fantastisch gereden!

Hij was de rust zelve, zo raar..vorig jaar had ik af en toe bij de voorkeuring een vrij opgefokt paard en dat was ook terug te zien in zijn hartslagwaardes. Vandaag was het perfect, zonnetje (ik dacht nog, oh nee, dit is al te warm voor Beer) en leuk gezelschap. Bij de voorkeuring had Beer een hartslag van 40 (!!), erg laag voor zijn doen en een A op locomotie en verder allemaal oke en plusjes. Hartslag mag niet hoger dan 60 zijn.

Lekker gaan rijden en bij de PA niet meteen aangeboden, het was er druk en ik wilde toch eeeven koelen. Normaal zit ik dan na 5 minuten op 55 (grofweg). Nu na 3 minuten aangeboden en Beer had een hartslag van 48! Wauwie! Helaas had mijn vriendin's paard precies 60 dus die moest even rustig aan doen, we hadden tijd zat dus ik ben solidair gebleven. ;)

Tweede gedeelte vloog voorbij, opeens was het bordje met 'Finish 2 KM' al in zicht..toch nog lekker doorgedraafd en even gekoeld en zelf ook wat gedronken want wat was het droog en stoffig in het bos! 800 meter voor de finish gaan stappen met de singel een gaatje losser

Bij de finish weer even gewacht, beetje gekoeld maar hij oogde zo kalm..aanbieden die handel en jaaa hoor, meneer zat op 44!

Dik verwend bij de trailer met slobber, wortels en appels en na 30 minuten naar de nakeuring. Hartslag 42 en locomotie weer een A! Complimenten van diverse dierenartsen voor zijn conditie en een dikke fanclub erbij..werd gewoon door mensen aangesproken, zo van, 'Hee, dat is zeker Beer, de reuzenfjord!'. :D Volgens mijn GPS heb ik 12 km gemiddeld gereden (moet tussen 8 en 13 zijn) dus ik ben erg benieuwd naar de officiële uitslag, ben niet tot de prijsuitreiking gebleven want dan moest Beer alleen bij de trailer blijven want vriendin was al naar huis.

Ik ben echt zo trots op de Beer! 3 winstpunten en bijna klasse II startgerechtigd..ieehh, gek! Mijn lijf is moe nu man, ik moet weer even wennen..tis wel echt een intensief gebeuren met 1,5 uur heen en terug rijden, trailer achter de auto, zenuwen in de nacht ervoor en naderhand alles opruimen op stal en Beer goed verzorgen maar wat is endurance toch gaaf!

Ohja, Amber kwam ook nog spontaan aanwaaien en die heeft een paar plaatjes gemaakt! Leuk dat je er was Amber! :D

Afbeelding
Prins Beer..ontbijt in de trailer, met nagellak! Luxepeerd!

Afbeelding
Net voor de start!

Afbeelding
Knuffels voor de liefste!

Ik geloof dat er onderweg ook nog een fotograaf ergens zat..ben benieuwd of daar nog wat leuks uit is gekomen!
Bedankt voor het lezen.. *D
Suus

Re: Kick-off van het endurance-seizoen.

Bericht door Suus » zo 25 mar 2012, 18:21

Goed gedaan zeg! Zo gaaf als de hartslag na de rit nagenoeg hetzelfde is als bij de start. Alsof ie niks gedaan heeft. Hij ziet er ook onwijs goed uit, mooi slank (maar niet te dun) en glimmend. Je hebt ook aardig doorgereden.
Vraagje; waarom wacht je een paar minuten met aanbieden als je ook eerder kunt gaan stappen? Dat deed ik altijd, 2 km. stappen (later 1 km.) en dan meteen aanbieden, dan krijg je meer punten hihi. Zo heb ik 4 jaar terug, in mijn laatste KWB wedstrijd nog een 11e prijs gehaald. Was ik echt trots op!
Morris, mijn superfjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 25 mar 2012, 18:42

Ik ben daar nu een beetje mee aan het spelen..ik heb al ontdekt dat het (vorig jaar dus) voor Beer niet uitmaakt of hij 2km of 600 meter stapt..ik denk dat ik ook wel gewoon in een keer kan aanbieden maar ik durf het niet haha, dierenarts zei ook dat ik dat gewoon een keer moest gaan proberen met zulke mooie waardes..lijkt me wel fijn! Ik heb ook even voor een hartslagmeter gekeken bij het kraampje vanmiddag, denk dat ik mezelf er een cadeau doe..
Annne

Bericht door Annne » zo 25 mar 2012, 18:47

Super leuk :D
En wat een leuke foto's, een goed team!

Hoeveel km rij je in de klasse waar je in start? :)
Do, mijn eerste eigen paard!
Suus

Bericht door Suus » zo 25 mar 2012, 18:48

Op het forum kun je nog wel eens goedkoop aan een hartslagmeter komen. Moet zeggen dat 2 km. stappen voor Morris eigenlijk ook weinig uitmaakte. In stap zit ie boven de 60 en zo gauw ik afstap keldert ie als een gek. Heb in Laag Soeren ooit gehad dat ie 100m. voor de finish moest plassen. Zijn maatje moest doorrijden, dus na het plassen ging ie als een gek achter zijn vriendje aan en kwam stuiterend met 88 op mijn meter over de finish. Ik dacht; helaas.... Ik stap af, ze meten.... 59!
Morris, mijn superfjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 25 mar 2012, 18:49

Vandaag was het maar 26 km, ik wilde rustig beginnen omdat ik niet zoveel heb kunnen trainen als ik wilde..blijkt wel dat Beer's basisconditie super is, hij deed het echt met 2 vingers in z'n neus! Er was ook nog een iets langere klasse I, 34 km maar die gaat door een mul stuk, ik wilde echt een rustige, makkelijke rit en dat is gelukt! :) Klasse II en III zijn overigens veeeuuulll langer!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 25 mar 2012, 18:51

Suus, jaaa, en dan is zo'n metertje handig want ik weet dus niet precies hoe snel Beer's hartslag daalt..wel aardig rap als ik zo terugkijk op vandaag maar durf het er gewoon niet op te gokken.. Ik houd het forum wel in de gaten! Raakte vandaag met de meneer van Hippogriff aan de praat en die liet me een band zien met elektroden erin, kun je zelf de batterij vervangen en is maar 2 tientjes duurder dan een basis meter van Polar met van die nappen.. Heeft niet heel veel haast hoor maar mocht je wat weten! ;)
Annne

Bericht door Annne » zo 25 mar 2012, 18:55

Oke!
Het lijkt mij ook super leuk om endurance te rijden, maarja ik wil zoveel :+

Fijn dat Beer zo een super basisconditie heeft en dat je lekker gereden hebt!
Do, mijn eerste eigen paard!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 25 mar 2012, 19:02

Dat is nog eens een mooi begin van het wedstrijd seizoen.
Gefeliciteerd met je punten!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
mirretje

Bericht door mirretje » zo 25 mar 2012, 19:02

Wauw, wat heb je hem er mooi in conditie bij staan!
Ik vind Beer echt :~
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 25 mar 2012, 19:11

Dank! Hij heeft het heeeuuul zwaar bij mij! ;) Haha, neeee, maar hij moet wel geregeld aan het werk maar dat vindt ie ook heerlijk! Echt een makkelijk, braaf, grappig paard!
Dennis

Bericht door Dennis » zo 25 mar 2012, 19:42

Gefeliciteerd met je super resultaat!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Nicole74

Bericht door Nicole74 » zo 25 mar 2012, 19:46

Gefeliciteerd! Mooie start van het seizoen.
Vjellko :+:
Onze nieuwe website Stichting Mensport en Endurance Etten-Leur
Esther

Bericht door Esther » zo 25 mar 2012, 19:57

Wauw, knappe beer!! Een goed begin is het halve werk!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » ma 26 mar 2012, 04:00

Super gedaan hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 26 mar 2012, 04:21

Jaaaaaaahhh ben weer supertrots op jullie. Kon helaas geen online updates neerzetten want moest zelf jureren.
Wat is de volgende?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 mar 2012, 05:00

Dank endurance-moeder Viv! ;)

Kootwijk is de volgende..schrijf me vandaag of morgen in! :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 26 mar 2012, 07:15

Kirstel ook hier gefeliciteerd!
Beer is zo ontzettend positief veranderd sinds je hem hebt verhuisd. Jij complimenten over hoe je hem nu managed!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
prebalia

Bericht door prebalia » ma 26 mar 2012, 07:19

Gefeliciteerd! Mooie start voor dit jaar.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 26 mar 2012, 07:30

Heel erg gefeliciteerd met deze eerste rit van het seizoen. Beer ziet er blij uit!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie