Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Anita » za 17 mar 2012, 09:44

Orion1996 schreef:Dat dacht ik dus ook altijd Anita. Ga komende week als mijn verkoudheid over is en mijn gehoor weer terug is wel even bellen met het stamboek want ik twijfel ook beetje. Ze is in 2010 wel gekeurd, maar volgens mij telt dat niet mee toch?
Nee, die keuring telt normaal gesproken niet mee in de zin van een verlenging van de termijn voorlopig model. Ze worden dan ook alleen geplaatst dat jaar en krijgen geen premie en punten, die zijn blijven staan van het vorige jaar.
Mocht dat modelschap idd een vergissing zijn maar je gaat dit jaar met haar naar de keuring dan wordt ze alsnog model als ze min. 35 pnt. haalt.
Djambo heeft dan wel geen tussenjaar gehad als voorlopig model omdat hij in het jaar dat hij de proef deed geen 1e premie heeft gehaald maar die is een jaar later ook op de keuring model verklaart omdat hij toen wel aan de gestelde exterieureis voldeed.

En voor Celoon geldt: vorig jaar voorlopig model geworden, dat jaar geen proef gedaan. Die moet dit jaar aan de bak om het voorlopige modelschap om te zetten in definitief model. Ik ga dit jaar niet met hem naar de keuring, dat voegt niks toe.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 18 mar 2012, 13:06

Hmm, die lasso laten we nog maar even achterwege. Broertje is gisteren van Hay gevallen/gesprongen :=
Hay schrok van iets en sprong opzij, broertje was z'n evenwicht kwijt en sprong er af. Wel mooi op de voeten geland, maar toch even traantjes van het schrikken.
Ik Hay maar even goed moe gemaakt aan de longe en nadien heeft hij 'm nog uitgestapt. +:)+

Nu Hay zichzelf uitlaat naar de wei (met kort gras) heeft hij ook weer last van opgezette klieren...
Er bleek gewoon geen elektriciteit te staan op de binnenste draden 8)7 zou nu hersteld moeten zijn, maar Hay staat nog iedere dag aan de verkeerde kant van de draad, zucht.
Maar ik kan me er eerlijk gezegd niet meer druk om maken, moeten ze maar zorgen dat de omheining/elektriciteit goed is. Denk dat ik wel gevonden heb waar hij onder de draad duikt. Die hangt zo los dat ik er zonder bukken onder kan als ik 'm omhoog houd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » zo 18 mar 2012, 18:04

Hay is geen draad te hoog hihihi.

Net echt zooooooooo lekker gereden, jemig als hij dit straks in galop ook weer zo oppakt dan heb ik echt een dressuurkanon onder mn reet :D Wat een power heeft die knol toch :L
Heb 's nachts toch maar weer dekentje erop (merkte dat hij wat stijfjes was) nu het nog zo koud is, merk toch wel goed het verschil.

Andy heeft foto's gemaakt met zn telefoon, ga eens kijken of ik die hier op krijg (als ze toonbaar zijn uiteraard :P).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 19 mar 2012, 07:40

Viv helemaal op een roze wolkje, leuk hoor! :D

Hay met werkende draad er toch nog onder, wat voor een super paard is dat! Hopelijk word hij niet ziek dan.

Dit weekend weer even kunnen rijden. We zijn de spaanse pas onder de man gaan brengen. Hij kon al op de grond perfect al stappend spaanse pas. Maar onder het zadel snapte hij het niet.
Dus vriend op paard om hem vooruit te laten gaan of inhouden, en ik aanwijzingen geven op de grond. Hard gewerkt en het lukte!
Daarna er zelf opgekropen, alleen geprobeerd en het ging!! Ben heel trots op hem, zen hoofdje komt ook zo naar beneden als een echte andalusier :p
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 19 mar 2012, 07:49

even een fototje van Hil met nieuw dekje en nieuw zadeltje:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JK6AEXUB.jpg
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » ma 19 mar 2012, 18:02

Eindelijk weer beetje genieten.... :L

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kdies breed, hoe kom je dááár nou bij _O-
Afbeelding
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 22 mar 2012, 06:08

Leuke foto's Viv, vin hem leuk staan met die peesjes! En hij loopt zo te zien idd lekker.

Wij krijgen een shetje in de tuin! Niet voor bij de paarden maar voor bij ons thuis. Hilly zal haar nog wel eens zien als hij een weekje naar huis komt.
Het is een shetje van een tante, maar ze stond achter de garage op een klein stukje en er was altijd geruzie over dat iedereen haar vergat. Ze stond daar maar alleen.

Dus komt ze naar ons! Dan heeft ze twee actieve schaapjes, een grote wei met weinig gras en mijn mama die er aandacht aan geeft. Ze wil haar graag voor een klein koetsje zetten. Lijkt me ook wel leuk, dan heeft ze meteen iets om de vetjes er af te werken. En van mij zal ze wel VD leren, vind ik veel te leuk om te doen :D Ik weet niet of het permanent is, maar het is toch al een verbetering.
Ilona

Bericht door Ilona » do 22 mar 2012, 15:37

Gezellig een shetje aan huis!

Castor heeft vanmiddag weer wat beweging gehad. Bijrijdster heeft in de wei gereden. Ze moest Castor eerst weer even zijn ontspanning laten vinden (en dan is hij echt zo moeilijk te rijden). Eenmaal weer tot rust begon hij ook mooi wat soepeler in zijn lijf te lopen. Eerste beginnetje misschien weer naar een paard dat met buiging een bocht door kan :P Plankie!

En ik heb ondertussen lekker in de wei gerommeld. Ben de wei in kleine weitjes aan het opdelen voor als straks de groei weer flink in het gras zit. Zo kan degene die straks de paarden in de gaten gaat houden ze af en toe om weiden zonder dat ze direct veel te veel gras krijgen. Da's mijn enige beetje zorg op paardengebied voor straks als ik even 'druk ben met andere dingen' ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 mar 2012, 15:47

Goede voorbereidingen zijn het halve werk he :D
Wat leuk dat je verzorgster weer wat aan de slag kan met Castor!

Super gezellig Aria, een shetje in de wei. Ze gaat er in ieder geval wel op vooruit!

Ik heb weinig te vertellen helaas. Nog steeds een beetje last van mijn been (op een plek wat net tegen het zadel zit natuurlijk) dus rijden doe ik nog niet, maar ik heb er zoooo veel zin in met dit weer!!
Hay was bijna stoofvlees door zijn uitbreekavonturen (het gras aan de andere kant van de draad was uiteraard véél groener dan de paddock :+ ). Een 'gewone' antenne op z'n kop hielp niks, vervolgens een ijzerdraad over z'n rug rond z'n staart gedaan (oh, dat ik dat op internet durf zetten :x ). Toen schrok hij flink van de klap stroom die hij kreeg, maar daartegen was hij toch al in de wei.
Dat heeft hij nog een 2e keer gedaan en vervolgens toch erg staan twijfelen, maar het mocht niet baten...

Nu loopt mijn alien rond met een stroomdraad over het midden van z'n hoofd (van de halsterband achter z'n oren tot aan de neusband) en nu staat hij al 3 hele dagen aan de juiste kant van de draad! Ik opgelucht en blij haha. Maar hopelijk mag dat stomme draadje er nog wel eens af, is ook niet handig zo :P
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 22 mar 2012, 16:00

Ach Jilly...zolang het nog geen bokt is kun je het hier wel neerzetten ;)
Wel balen dat hij zo vaak uitbreekt... :\
Cindy is er ook zo'n eentje...die staat ook overal behalve op haar eigen stukkie.
Gelukkig hebben we een makkelijke boer...naja...mss soms iets te makkelijk |o

Fijn dat dies en castor weer wat kunnen doen.
Nu cindy nog ,al zal dat er voorlopig nog niet inzitten denk ik.. :n :\

Gezellig zo'n shetje in de tuin :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » do 22 mar 2012, 18:17

Hihi ik ben erg visueel ingesteld en zie nu een Hayco grotendeels omwikkeld met ijzerdraad voor me. Of met zo'n American football helm met metalen rooster ervoor.
Is zo'n pakkie wat die ridderpaarden droegen niet wat? Inpakken in de metalen schilden. Knetteren zal het dan! :o
Zonder gekheid, inderdaad te hopen dat hij uiteindelijk ook weer zonder masker aan de goede kant vd draad blijft!

Voorbereidingen zijn het halve werk ja :j
Gisteren de vlotterbak (drinkbak) ook alweer gereed gemaakt. Pootjes stukje ingegraven (laten doen uiteraard) zodat Enzo ook makkelijk uit die bak kan drinken. Zolang dan niemand de kraan dicht draait hoeven ze dus ook nooit zonder water te zitten. Die bak vult zichzelf. De wei opdelen zodat dat ook t werk niet meer is voor een ander en dan moet het goed komen.
Heb er ook alle vertrouwen in hoor, maar moet eerst de voorbereidingen klaar hebben :) Maar ben al een heel eind op weg.

Wat rijden van verzorgstertje betreft..heb haar denk ik nu wel aardig goed duidelijk gemaakt dat ze rustig op moet gaan bouwen. Ze is dan wel 'nog maar' 15, maar heeft denk ik wel een goed verantwoordelijkheidsgevoel dat het een paard van een ander is enzo.

Ga je van t weekend niet naar Cindy? Had dat toch ergens gelezen dat dat wel in de planning zat?
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 22 mar 2012, 19:17

Jazeker gaan we,
zaterdag...nemen we ook nog even weer wat zadels mee vanuit beilen O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 23 mar 2012, 09:35

Ilona, voorbereidingen voor de lente zijn alleen maar leuk, dat geeft weer zo'n voldaan gevoel ^^
En op 15 kun je heus wel al verantwoordelijk zijn, je moet juist maar de goede verzorgster vinden die dat heeft. (Ik had trouwens ook al een paard op 15, dus kan best wel ;)

Jilly, jij moet gewoon nog steeds rusten! Hoe vluger je beter bent, hoe sneller je weer iets kunt doen! En Hay moet er best belachelijk uitzien :p

Nien, zadels??

En mijn vader is nu de trailer aan het inorde gaan maken, misschien dat de verhuis dit weekend al is ^^. Ik denk ook niet dat het permanent is, maar zo lang ze er staat is het wel leuk.

En ik zit op een roze wolkje ^^ gisteren met het mooie weer gaan rijden, een buitenritje alleen.
Hildar was lekker rustig en op het gemak, met soms eens raar kijken maar ook hele leuke galopjes. En als hij bang was, kon ik hem er uiteindelijk aan laten snuffelen en was alles goed. Op de terug weg heerlijk op het gemak in galop, niet moeten aanmoedigen.
Hij is gewoon mijn droompaard!! :L en wat het nog beter maakt is dat ik hem heb ingereden O:)
Peertje

Bericht door Peertje » za 24 mar 2012, 17:18

Peer toen...
Afbeelding

En Peer nu:
Afbeelding

:L
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 24 mar 2012, 18:05

Zo,wat is Peer veranderd zeg.
Mooi rond geworden :j

Wij hebben vandaag 2 testzadels gehad,de london en de lexington beide maat 2.
Voor een klein verslag zie boomloos zadel topic ;)
Ook nog met de lexington een klein ommetje gedaan.
Heeeeeeerlijk :z :z

peter het eerste stuk
Afbeelding
Afbeelding

en ik het stuk weer terug
Afbeelding
Afbeelding

Dik 3/4 weken niet gereden en dan zo'n brave knol onder je k*nt.
Me is happy *o/* en in love :L :L :L
Viv

Bericht door Viv » zo 25 mar 2012, 05:01

Oe ML wat heefttie mooie ronde billies gekregen. Hoest bij jullie op stal? Alles weer beter en op de rit?

Staat netjes Nien, heb je ook gedraafd? In stap vond ik de lexington herlijk maar in draf werd ik eruit gekatapulteerd.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 25 mar 2012, 05:47

We hebben idd ook gedraafd,maar wel in de bak.
Ik heb tijdens het draven niks gemerkt,het ging juist beter dan in de london die we ook mee hadden.

Merkte gister (en nu ook nog) wel dat ik iets te lang heb gereden dan dat ik eigenlijk mag :\
Toch maar weer even rustig aan gaan doen....stomme bekken _-:(
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 mar 2012, 09:30

Wat ziet Peer er fantastisch uit ML, mooie vent geworden hoor.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 25 mar 2012, 11:19

Knappe man is het geworden he?! :L We vinden hem zelf nog wel wat vettig, dus hij staat nu een beetje op rantsoen.

Over de rhino: Dat is nog best heel spannend geweest bij ons op stal Viv! :=
Afgelopen vrijdag was de einddatum voor de strengste maatregelen en quarantaine als er geen nieuwe koortsgevallen zouden zijn geweest. Prima, ware het niet dat Peer dinsdagochtend dus wel koorts had (39.4)... :o

Gelijk alle alarmbellen natuurlijk af en direct in isolatie en een arts erbij. Het stomme is dat hij zo fris als altijd was en zelf geen enkele last had van zijn koorts. Als we niet verplicht hadden moeten temperaturen had ik het niet eens doorgehad waarschijnlijk. Peer onderzocht en reageerde alleen iets op een lymfeklier rechts in de kaak. Neusswab genomen voor de rhinotest, koortsremmers gespoten en afwachten maar, lees: slapeloze nachten want Peer heeft vlak voor het ziek worden van het overleden paard nog uitgebreid staan knuffelen met hem. Peer vond het wel best, extra veel aandacht en lekker op het land... >;) De foto hierboven gepost is van woensdag; niet echt een ziek paard om zo te zien toch?! Maar woensdagochtend toch nog steeds een temperatuur boven de 39 graden (39.3) ondanks de medicijnen, dus weer koortsremmers in de bloedbaan gespoten en extra Quadrisol voor hem gekregen. 's avonds gelukkig het verlossende woord: Peer is negatief op alle vormen van rhino godzijdank. Gewoon een ander virusje dus. We hebben tranen met tuiten gehuild van blijdschap op stal! Peer is toch een beetje de mascotte en iedereen leeft heel erg met elkaar mee. Toen stond er donderdag nog een ander paard (de buurman van Poown) met verhoging (38.6) en een erg dikke koker. Ook onderzocht en getest en die was gelukkig ook negatief.

Omdat er op stal sinds het sterfgeval geen rhino gerelateerde koortsgevallen meer zijn geweest, zijn de maatregelen sinds zaterdag opgeheven. Dat wil zeggen dat de paarden onderling weer contact mogen hebben, we niet meer hoeven te temperaturen (was eerst 2x per dag en de laatste week 1x per dag) en per maandag er weer door het personeel wordt uitgemest en buiten/binnengezet. Ook mogen we op buitenrit als we willen, maar nog niet naar klinieken of lessen buiten de deur tenzij de ontvangende stal/kliniek toestemming geeft. Wedstrijden mogen we nog even niet naartoe, dat zal waarschijnlijk begin april weer worden vrijgegeven naar verwachting.

Maart was voor ons, de paarden en alle stalgenoten echt een hele zware maand. Ik ben ook veel vrij geweest en heb dankzij 'het nieuwe werken' tussendoor veel gelegenheid gehad om bij de paarden te zijn, anders had ik het allemaal niet kunnen organiseren. Ben helemaal schraal van alle desinfectiespray, de paarden zijn bijna schizofreen geworden van het gebrek aan onderling contact, mijn stalschoenen kunnen de prullenbak in van al het uitmesten, heb bakken met werk om in te halen, de paarden kunnen geen thermometer meer zien, mijn huis is een troep... Maar we hebben dankzij deze maatregelen geen enkel ander paard verloren of ziek gehad, het weideseizoen komt er aan en we hebben het er met elkaar als stal goed vanaf gebracht. *o/* Eindelijk tijd om weer zorgeloos te genieten van onze paardenbeesten!

Daulann komt ook eind april naar stal, dus daar kijken we nu ook erg naar uit! Heeft Poownie zijn eigen fjorden-kudde! :D
Waarschijnlijk wordt Daulann zijn stalnaam Grijs of Grijze, want het is een Gtje en hij is nou eenmaal grijs ;)
Poownie, Peertje en Grijze... :L
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » zo 25 mar 2012, 12:48

Poeh! Ik dacht dat jullie er uiteindelijk rustig doorheen gelopen waren, maar toch nog een mega spannende tijd achter de rug (na de eerste spanningen) :o
Wat een blok moet er van jullie afvallen nu zo langzaamaan nu het echt rustig lijkt te gaan worden.
Straks Grijs erbij en dan hopelijk weer zorgeloos gaan genieten van de veestapel!!
Peer is knap!

Lekker dat je weer hebt kunnen rijden Janine. Minder van de BI.. Volgende keer toch maar iets minder doen ;)
Kun je de BI klachten niet verminderen door tussendoor de boel ook te trainen? Is het nu nog vooral niet een punt om weer sterker in te gaan worden? 1 of 2 keer per week beetje baantjes zwemmen ofzo?
Geen idee of dat zo werkt hoor...
Plaats reactie