Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Ootje » do 10 nov 2011, 19:42

Fio, Aiden en Ko hoeven niet te klagen dat ze te weinig ruimte hebben :D .
Komen ze wel als je ze komt halen?

Hoe gaat het met Ferro?

Fenna vermaakt zich wel in d'r nieuwe weiland. Ze was gisteren wel weer flink aan het schuren :( . Er staat wel een paal met borstels in de wei, maar waarom zou je die gebruiken als er ook een boom staat.
Eerst stond ze aan het water en nu bij het bos. Dan merk je toch wel verschil zeg, hier zijn veel meer beestjes. Hopelijk wordt het snel minder met dit koude weer.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » vr 11 nov 2011, 01:33

Hier twee foto's van mama en zoon, ze waren in diepe rust.
Afbeelding

Toen ik ze riep deden ze dit.
Afbeelding

Nog niet erg close maar het gaat de goede kant op *o/* *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 11 nov 2011, 07:17

het lijkt me zo bijzonder anna moeder en zoon zo bij elkaar :+:

99% van de keren komen ze wel :j
Vjell vaak voorop, hij brinnikt ook altijd zo lief. Ko is totaal niet vocaal, die produceert alleen soms snurkgeluiden :+
En Ko vind nu met deze wei de grasjes wel even een beetje interessanter, maar als ie ziet dat de rest knuffels krijgt, dan komt ie als spuit 11 ook wel aan hoor, want dat kan natuurlijk niet :D
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 11 nov 2011, 08:16

Mijn twee dames hebben een strookje wei erbij, hierdoor kunnen ze nu bij de achterdeur over de heg kijken, vind ik zo schattig. Ze staan echt bij de achterdeur te kijken of er iemand komt voeren, maar ze staan er ook heel vaak gewoon te dutten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tass

Bericht door Tass » vr 11 nov 2011, 08:35

Fio en Aiden komen altijd wel :D.

Aiden ligt een beetje aan mij bui en zijn bui of hij lang of kort blijft :+.. Fio blijft altijd bij mij hangen :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 11 nov 2011, 09:36

Flam vrolijk op de bovenboer laatst, die zich daar opperbest vermaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geluk is de vrucht van intens werk
Tass

Bericht door Tass » vr 11 nov 2011, 10:51

Knappe dame :D
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 nov 2011, 11:39

@Marion: Jammer dat Fenna nu meer tussen de muggen moet staan waardoor ze meer schuurt. Waar ze eerder stond was natuurlijk in de uiterwaarden van de rivier en daar kan ze natuurlijk in de winter niet blijven omdat die dan onderlopen. Ik snap dat je geen zin hebt in toestanden zoals 5 jaar geleden in Marum. Die beelden staan iedereen nog zeer duidelijk voor ogen denk ik.

@Anna: Het gaat dus gelukkig steeds beter tussen moeder en zoon. Pas maar op, er komt een dag dat je ze elkaar knabbelend aantreft.

@Suzanne: Dan maakt je hart een spromgetje hè als je naar je beginnen te hinnikken. Ferro doet dat ook bijna altijd. Wat hij ook wel eens doet is als hij voor in de wei is geweest en wij zijn daar ook dat hij dan nog even naar ons hinnikt als hij weer teruggaat naar achteren en zo halverwege is. Zo lief.

@Esther: Ik heb dat wel eens gezien als ik bij je was en ze hadden op dat moment dat stuk er ook bij. Is idd een heel lief gezicht.

@Natasja: Er zit dus bij jou ook echt verschil in het knuffelgehalte van je paarden, haha.

@Annabel: Fijn dat Flam het daar zo goed naar haar zin heeft. Blijft ze daar de hele winter? De middelste foto, de hoofdfoto, is erg mooi gelukt vind ik. Prachtig hoofd heeft ze toch.

Met Ferro gaat het vooralsnog goed maar ik juich nog niet te vroeg. Bij Gino ging het ook pas fout na bijna 3 weken. Blijft dus voorlopig nog even spannend. Voor zover ik gisteren kon zien bij het voeren was het nog niet dik maar hij stond een beetje ongelukkig om goed te kunnen kijken. Ik ga de wei nooit in bij die 3 knapen dus ik moet van buiten de afrastering kijken. Ik kan daar zowel aan de zijkant als aan de voorkant van de wei kijken maar zijn kont stond naar de voorkant en van de zijkant stond Gino er voor. Hopelijk is de opstelling van de heren straks als ik weer ga voeren anders zodat ik de gelegenheid krijg even goed te kijken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 11 nov 2011, 14:14

owowowowow ik vind Flam zo'n lekker kleurtje hebben he :9 :j

ow anita dat is ook onwijs lief zeg :L
ik vind dat brinniken heel erg zoet :+:
al doet Kootje het dan op zijn eigen manier, geen geluid maar wel altijd blij naar je toe komen en even een 'kusje' geven :D

ik duim mee voor ferro, bij kootje ging het toen ook pas na 3 weken mis :(:)
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 nov 2011, 16:02

Ik vond Ferro vanmiddag wat sloompjes. Hij kwam tegen zijn gewoonte in als laatste heel langzaam stappend naar voren om hooi te eten. De andere 2 waren al lang gearriveerd. Hij ging wel met smaak staan te eten. Maar even in de gaten houden hoe het verder gaat. We hebben nog een antibioticaspuit meegekregen voor de zekerheid. Het is nu ook wel wat dik geworden, hij liet zich nu goed zien.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 11 nov 2011, 18:19

Dat komt straks vast wel goed tussen Fugo en z'n mams.

Wat een mooi paard is Flam!

Hopelijk blijft het goed gaan met Ferro.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » za 12 nov 2011, 05:33

Anita schreef:Ik vond Ferro vanmiddag wat sloompjes. Hij kwam tegen zijn gewoonte in als laatste heel langzaam stappend naar voren om hooi te eten. De andere 2 waren al lang gearriveerd. Hij ging wel met smaak staan te eten. Maar even in de gaten houden hoe het verder gaat. We hebben nog een antibioticaspuit meegekregen voor de zekerheid. Het is nu ook wel wat dik geworden, hij liet zich nu goed zien.
Toen Fugo was geholpen heeft hij meteen een antibioticaspuitje gekregen, Ferro niet dan? Ik hoop dat hij snel weer bovenjan is. Fugo heeft er gelukkig niet zoveel last van gehad, de DA is nog een keer langs geweest omdat de meiden dachten dat hij pijn had maar hij wilde gewoon niet lopen :o omdat hij in zijn eentje acht in de wei moest en daar geen andere paarden liepen.

Heel veel sterkte met Ferro en geef hem maar genoeg knuffels hoor van zijn maatje Fugo :(:) :+:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 12 nov 2011, 08:33

Ferro heeft ook wel AB gekregen, dus de eerste 6 dagen na de castratie zou het nog geen probleem moeten zijn. Dat het is dik is wel normaal, het is niet niks dat castreren. En dat hij wat sloom is is ook wel begrijpelijk, hij heeft een wond op een gevoelige plek, dat doet even zeer, zeker met lopen.
Gewoon goed in de gaten houden, als je het niet vertrouwd eens een keer temperaturen, maar vaak kun je wel zien of het mis is of niet. Digai was ook lang dik, maar hij speelde gewoon met zijn vriendjes, at goed, keek helder uit zijn ogen, niets mis mee!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 12 nov 2011, 09:49

Zo doen we het ook hoor Es. Het is niet zo dat we met wat we nu zien gelijk naar de DA rennen. Eerst even rustig aankijken hoe het zich ontwikkeld. Het verschil tussen gisteren en eergisteren was echter wel heel duidelijk. Eergisteren kwam hij er wel keihard aanrennen en dat deed hij gisteren absoluut niet. Eergisteren moet het toch ook al pijn gedaan hebben.

@Anna: Zoals Esther ook al zei, uiteraard heeft Ferro AB gekregen die zeker tot vandaag zijn werk moet doen. Mochten we het niet vertrouwen dan kunnen we hem evt. vanaf morgen nog een keer een spuit AB geven.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lindy

Bericht door Lindy » za 12 nov 2011, 11:07

Vandaag weer een lekker stukje gewandeld nadat het dik 2 maand terug goed fout is gegaan. Tussendoor alleen langs de kant van de weg met hem wezen grazen, maar vandaag dus weer een stuk bij huis vandaan. Hij was super braaf dus we gaan het weer opbouwen!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 12 nov 2011, 19:34

@Anita: Zolang als het kan blijft ze daar staan :j...(en dan kan Dieter op haar plekje in de container)
Verder iedereen bedankt voor de reacties. Niet echt veel te melden verder over haar, die vermaakt zichzelf...al hadden Janna en Esther nog wel een goede actie van haar in het zicht van de week, maar dat moeten ze zelf eigenlijk even vertellen ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 12 nov 2011, 20:44

Fijn dat Ferro de castratie goed doorstaan heeft! Nu maar hopen dat het herstel net zo gaat :)

Wat een lieve plaatjes van Fugo en Tasja! Komt helemaal goed met die twee! Woudina was in eerste instantie ook niet zo blij met de terugkeer van Finnea na 1,5 jaar...maar dat gaat nu super!

Flam ziet er top uit, wat een buffel al joh.
De andere F-jes bij Bart die hebben zich ook behoorlijk ontwikkeld zag ik op MP := en ik maar denken dat Finnea wat aan de ronde kant was...die is superslank vergeleken bij de heren ;)

Finn ook lekker gewandeld vandaag, lekker, was het ook echt weer voor! Wat is er 2 maanden geleden gebeurd dan?

Ik heb het wandelen met Finnea ook weer opgepakt, gaat echt fijn, ze is zo braaf *o/* We doen kleine stukjes hoor, puur op gehoorzaamheid en om het leuk te houden. Vorige week werden we voorbij geraced door een idioot in een auto die véél te hard het zandpad op reed en daarbij net over een kartonnen pakje drinken heen reed...KNAL! Finnea maakte er een mooie piaffe van, maar dat was ook alles, toppper!

Vandaag zijn we schaapjes wezen kijken :D We liepen naar het hek toe, toen kwamen ze met z'n twintigen in hoog tempo naar ons toe. Vond Finnea iets minder grappig, die ging vol in de achteruit hihi. Ben even voor haar gaan staan en toen was het goed :+:

Ik kreeg haar met moeite van huis trouwens, pfff. Wilde lekker wat stukjes draven, werd me niet in dank afgenomen! Dat beest kan me toch boos kijken! Uiteindelijk is het me toch gelukt hihi.

Ook zo lief, ik kwam de dames uit de wei halen, die stonden natuurlijk weer helemaal achterin...ik loop het hoekje om, Finnea spot me direct en komt vrolijk op me af gelopen :L :L Yli en Woudina bleven uiteraard doorgrazen..
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 12 nov 2011, 21:48

hihi was wel een beetje 'oeps'-je van Flammie. :=

Ze kregen wat brokjes in het land zodat wij makkelijk een kleine groepswisseling konden maken, springt flam in al haar enthousiasme echt vol op Yarra.......... :roll:
Je zag haar halverwege denken, 'wooooooow..... S.HIT', (voor de duidelijkheid, Yarra hoeft als het om eten gaat maar 1x vuil te kijken en iedereen maakt zich dan zeer rap uit de voeten O:) ).

Maar het ging goed, Yarra liet even zien hoe erg ze er van gediend was dat Flam zich pas na het springen bedacht wat ze deed. Maar verder was alles oke. :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 13 nov 2011, 11:04

ik heb ook moder en zoon samen staan Suzanne, is idd erg leuk. Alleen is Fatoush wel héél erg een mama's kindje hoor. Als ze op stal moeten staan ze vaak al even daarvoor te wachten. Fatoush staat dan altijd stijf tegen Marga aan. Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als Marga weer een veulen heeft.

Fatoush :+ ...Ik zit op klootschieten hier in Eexterzandvoort. We lopen dan een route van een kilometer of 3. Ook altijd langs ons huis. De paarden staan dan altijd mooi langs de daad te kijken. Fatoush kwam er aan en ik lipe naar hem toe. Geeft hij me een kus in mijn gezicht, een echte, tong erbij. Iedereen lachen.

Flam is een mooie mied zeg....

Fijn dat wandelen goed gaat met Finnea. Ik wilde gister ook wandelen met Fatoush, maar ik heb zo'n last van mijn tennisarm, dat trek ik niet als hij druk is.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lindy

Bericht door Lindy » zo 13 nov 2011, 17:22

Reinou schreef:Finn ook lekker gewandeld vandaag, lekker, was het ook echt weer voor! Wat is er 2 maanden geleden gebeurd dan?
Tijdens het wandelen kwamen er 3 luidruchtige fietsers over het fietspad, 2 snelle mountainbikers de bosjes uit en raakte hij zo in paniek dat hij begon te rennen. Eerst het bos in, tussen de bomen door, daarna weer terug. Probeerde hem te pakken, lukte niet. Galloperend en met bokkensprongen weg toen een van de fietsers weer vlak langs hem ging fietsen. Is hij kneiterhard over het fietspad richting stal gerend.
Was bang dat hij de weg over zou steken en helemaal naar stal zou gaan, gelukkig bleeft hij aan het eind van het fietspad bij een huge weiland hangen om te eten. Heb hem toen wel weer kunnen pakken.

Ik was best geschrokken gezien het feit hij blind van schrik echt kneiter hard over het verharde fietspad in de richting van de weg rende en ik hem niet kon houden. Heb hem ff een afkoelingsperiode gegeven en dit keer vond hij de fietsers hooguit wat spannender als voor bovenstaande situatie.
Tussendoor hebben we kleine stukjes langs de weg gelopen en vooral staan grazen. Tractoren, auto's, vrachtwagens, nee het gras was boeiender ;) Hem vandaag ook nog even kort uitgedaagd middels het afdekzeil waar 1,5 week terug een dood paard onder had gelegen maar meer dan spannend was het niet.

Missie van gister geslaagd in ieder geval...
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Gesloten