Na een spoedbezoekje moest ik inderdaad concluderen dat hij er niet florrissant uit zag, beetje alsof iemand op hem gekauwd had en daarna weer uitgespuugd.

Ik maakte de keus om hem terug mee naar huis te nemen, zodat ik zelf gewoon een oogje in het zeil kon houden. Logisch denk ik, tis toch je beestje, en ik denk dat iedereen z'n beestje dan wel terug had gehaald.

Dit is dus niet omdat ik Jan en José niet zou vertrouwen etc. de opfok niet goed vind of iets in die richting. Ik wilde gewoon met mijn eigenwijze kop zelf voor hem zorgen.

Vanmorgen om 6:00 uit bed gerold

Een vriendin had aangeboden met een 2-paardstrailer hem te komen halen, aangezien ze vaker met veulens/jonge paarden had gereden. Was ik alleen maar blij mee

In Balloo stond hij al keurig in een paddockje klaar

Na een bakkie thee werd de trailer klaar gezet, en Team Boksbal stond al klaar om een worstelenen en recalcitrante jaarling op te vangen en in de trailer te duwen als het nodig was.
Dat was het niet.
Meneer twijfelde even toen ik op de plank stapte met een doffe bons, leek even na te denken, en liep daarna zo de trailer op. Waren ze allemaal maar zo makkelijk.

De reis ging even voorspoedig

Dus toen we aankwamen op stal, ging de klep op, en een compleet relaxed, onbezweet fjordseltje stapte va de plank af, keek om zich heen en zag dat het goed was.
Heerlijk, zo makkelijk.
De dierenarts heb ik meteen laten komen; als het besmettelijk is wil je dat toch wel weten voor je hem ergens bijgooid.

helaas was ook haar verdict dat ze bijna met zekerheid wel wist dat het zomereczeem was. Dus dat was even balen. Maargoed, schouders eronder. En kijken hoe het zich ontpopt de komende lente.
Ik heb een beetje de hoop dat het minder erg zal zijn waar hij nu staat, op zich is dat natuurlijk een ander gebeid dan drenthe, hoe mooi drenthe ook is, en dat het makkelijk te handhaven is met een eczeemdeken... Dat is eigenlijk ook wel de grens die ik aan wil houden. Is het te doen met een deken prima... anders...
Maargoed, zo ver zijn we nog niet

Ondertussen heeft hij een mooi stalletje, en krijgt hij goed voer voor oa eczemers, en komt hij veel buiten. Hij heeft nu zijn privéweitje met zicht op andere paardjes, het word maar even puzzelen waar we hem neer gaan zetten. Maar dat komt ook wel weer goed.

Het is even niet anders, had hem gehoopt te kunnen houden in de opfok tot hij 3 was, maarja. Om de één of andere reden heb ik altijd pechpaarden. (vorige paard, haflinger, is uiteindelijk na een leven vol met spierbevangenheid, hoefbevangenheid en uiteindelijk artrose ingeslapen

Ach, van de spierpropblemen naar de ZE. Ik word nog eens een heuse dierenarts zo

krijg overal verstand van...

Siggy's beste ezelimpressie.

Echt in de naarling fase van 'komt dit ooit nog goed?'

Hoe die beenstand zich ontwikkeld

Dus, morgen fijn wel een heus kwartier op de fiets in plaats van 2.5 uur auto