De G-tjes uit 2010, in deel 3 zullen we ze weer zien!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Sígur

Re: De G-tjes uit 2010, in deel 3 zullen we ze weer zien!

Bericht door Sígur » wo 09 nov 2011, 08:56

Inderdaad, ik ben ook niet bepaald gecharmeerd dat ik hier zo mijn naam tegen kom. Als je dat aan mij had gevraagd had je gewoon antwoord gekregen over het hoe en wat, en ik heb je zelf al een pb gestuurd. Zo creeër je inderdaad even een heel schuin beeld, alsof ik er niks aan doe en alsof het mij niet interesseert. Nou het tegendeel hoor, maar dat weet je inmiddels zelf ook. :P

Voor de rest, ik ga hier even niks neerzetten, ik ben al een tweede keer beschuldigd van dat ik niks zou doen, etc, en dat het mij niet zou interesseren. Dus als je iets weten wilt, mijn pb staat open, heb het een beetje gahd met fora. Grappig dat mensen mij blijkbaar door en door kennen zonder ooit mij of mijn pony in het echt gezien te hebben. ;)

Jan en José staan hier overigens volledig buiten. Deze situatie heeft NIETS te maken met hun opfok, of hun zorg naar de paardjes toe. Als er niks was gebeurd had hij daar tot z'n derde mogen blijven staan want het is een geweldige plek om op te groeien. Dat ik Sígur naar huis breng heeft niks te maken met het feit dat ik ze niet vertrouw, of om hun zwart te maken. Van dat beeld wil ik ook even af. Het is puur, zoals iemand anders al opmerkte, dat ik graag zelf voor hem zou zorgen, en hij staat nou eenmaal 2 uur van mij af. Dat is niet omdat ik Jan of José er niet mee vertrouw, maar elke paardeneigenaar heeft dat geloof ik wel. Als je beestje wat heeft wil je er zelf voor zorgen.
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 09 nov 2011, 10:09

Jammer dat het als een aanval gezien wordt, zo had ik het niet opgepakt. Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt als het om je fokproduct gaat ook al heb je die verkocht :j.
Eczeem heeft niets te maken met de opfok, je paard krijgt het of je krijgt het niet. Het vraagt echter wel wat extra zorg aan je paard dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hem dichterbij huis wilt hebben. Zou ik inderdaad ook willen :j.
Ik wens je er in ieder geval erg veel sterkte mee, ik heb een zware eczemer gehad en je staat af en toe echt met je handen in het haar. Mocht je tips & trics willen hebben dan mag je me altijd pb'en over hoe ik er mee om ben gegaan. Ik ben er echt jaren mee bezig geweest en hem bijna alles wel geprobeerd. Zo van de foto's zou ik ook niet direct denken aan een schimmeltje of mijten maar inderdaad aan eczeem.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Sígur

Bericht door Sígur » wo 09 nov 2011, 11:05

Neuh vat het niet op als een aanval eigenlijk, van Yfkelover bedoel ik. Die twee pb's (niet van haar, voor de duidelijkheid) wel. Vandaar dat ik even niks meer op een forum plaats. :)
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 09 nov 2011, 13:02

Dat is wel erg jammer want is het natuurlijk wel leuk om van Sigur op de hoogte te blijven hier.
Ik hoop dat het mee blijkt te vallen voor je en voor Sigur natuurlijk.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 09 nov 2011, 13:25

Nogmaals Anouk wil alleen maar het beste voor Sigur en ik ook en ik ben er ook erg van geschrokken aangezien ik Sigur heb gefokt en verkocht vind ik het een hele nare situatie
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Esther

Bericht door Esther » wo 09 nov 2011, 19:15

Ik las het net als Marijke, dat je hem naar huis haalt zodat je zelf aan zijn jeuk kan werken. Dat zou ik denk ik ook doen.. Dat soort dingen hoor je ook zelf te doen, maar als hij dan zo ver weg staat kan dat niet, dus logischerwijs haal je hem dan op.
Ik hoop dat hij gewoon luis o.i.d. heeft, is ook vervelend, maar daar is wat aan te doen..

Snap Yfke-lover ook wel, het is gewoon erg naar als je een paardje hebt gefokt en het loopt zo. Je zou je er als fokker haast schuldig om voelen, ook al wist je dat zelf ook niet van tevoren. Het blijft erg vervelend, voor fokker, nieuwe eigenaar en nog het meest voor het paard natuurlijk!!

Ik hoop dat we nog wel horen wat het nu is waardoor hij zo'n jeuk heeft!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sígur

Bericht door Sígur » wo 09 nov 2011, 19:17

Daar ben ik zelf nog wel het benieuwdst naar, dus ik schreeuw het waarschijnlijk wel van de daken als het goed nieuws is :P
Afbeelding

Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 10 nov 2011, 10:57

Haha dat kan ik me goed voorstellen Anouk :D.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 10 nov 2011, 16:42

daar houden we je aan!!! ;)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 10 nov 2011, 16:48

onverwachts lekker bezig geweest met mijn meiden.
Toen luuk tussen de middag op bed lag besloot ik de manen van lynda nog maar eens aan te pakken.
daarna was er tijd over, ik hoorde nog geen gehuil door de babyfoon.
Dus mijn leadrope gepakt om te gaan freestylen met de meiden in de bak.
Wat luisterden ze goed, ze hadden echt zin in actie. lekker actief draven. Ook Géline deed goed mee en lette op aanwijzingen. zodra er gestapt mocht worden kwam ze een knuffel halen meerdere keren haha dat toegelaten, wegsturen ging daarna prima.
ik kon ze in alle gangen krijgen en alle kanten op sturen. superrr!
Wel jammer dat Géline zo blij wordt en dan Lynda gaat lastig vallen in speelsigheid. in de nek happen, bokken, heel dicht op lyn lopen.
die vervolgens chagrijnig kijkt, want die wil zo haar best doen en netjes lopen. Ik heb Géline steeds kwaad toegesproken en als dat niet hielp de leadrope achter haar aan gegooid/ zwiepen. volgende keer maar weer alleen met Géline aan de slag.
Ze gingen heerlijk briesend door de bak. Je kon wel merken dat het frisser is nu. Vervolgens slikken, halsstrekken en mij op de voet volgen zonder halster. wow wow wow.
Toch ook nog even met halster geoefend. (en die is nu dus ineens te klein aan het worden!) vond ze even spannend, voetjes in de grond, achterwaarts. Maar al snel volgde ze keurig. knappe meid!
super trots en echt genoten zo!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Sígur

Bericht door Sígur » za 12 nov 2011, 16:27

Nja, Siggy heeft dus inderdaad zomereczeem. tenminste, mijn DA says so too.
Hij staat nu tevreden in z'n privéweitje bij te komen van de reis, al gaf hij geen kik, en heeft het geloof ik wel naar z'n zin zo. :) Reis is dus goed gegaan.
Afbeelding

cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 12 nov 2011, 16:39

gelukkig een goede reis gehad. en nu? wat gaat de da eraan doen?
Sígur

Bericht door Sígur » za 12 nov 2011, 16:44

DA dacht nog even aan een spuit tegen de jeuk, maar is nogal een chemisch ding, en aangezien het jeuken een stuk minder was hoopte ze dat hij nu het weer kouder word, niet nodig zal hebben. Het heeft allemaal nare bijwerkingen. Dus we gaan de winter in, en kijken in de lente hoe het afloopt...
Afbeelding

cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 12 nov 2011, 16:48

goed idee! gelukkig heeft het al gevroren. dus van die rotmugjes ben je vast snel af nu.
claudia

Bericht door claudia » za 12 nov 2011, 16:50

Sígur schreef:DA dacht nog even aan een spuit tegen de jeuk, maar is nogal een chemisch ding, en aangezien het jeuken een stuk minder was hoopte ze dat hij nu het weer kouder word, niet nodig zal hebben. Het heeft allemaal nare bijwerkingen. Dus we gaan de winter in, en kijken in de lente hoe het afloopt...
Hey , fijn dat hij nu thuis is maar oh wat balen dat het echt ZE is.
ik hoop voor je dat het in de hand te houden is volgend jaar.

Wel lekker nu bij je in de buurt.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dennis

Bericht door Dennis » zo 13 nov 2011, 20:37

Balen zeg dat het ZE is volgens de DA

De teller staat vandaag op 1 jaar en 6 maanden :) Geke is officieel een anderhalf jarige hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Sígur

Bericht door Sígur » zo 13 nov 2011, 20:53

Schelen ze niet zoveel :) Siggy ook bijna.
Afbeelding

claudia

Bericht door claudia » ma 14 nov 2011, 07:38

Die van mij alweer 1 jaar 7 maanden 2 weken en 2 dagen.

Wat handig zo'n ticker :))

Nog even en ze zijn weer jaaling-af ~~}>
Het gaat toch weer best snel, ik zie hem nog als klein ventje op de laptop van Sandrien (ik lag toen plat op bed na mijn operatie)
Guuske heeft wel een heel speciaal plekje bij mij.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Sígur

Bericht door Sígur » ma 14 nov 2011, 08:29

Ik zie hem ook nog steeds als dat kleine bolletje pluis dat de IJslander terroriseerde :')
Afbeelding

Dennis

Bericht door Dennis » ma 14 nov 2011, 09:14

De ticker is wat dat betreft ideaal :)

Ik vind het wel leuk hoor dat ze alweer richting jaarling af gaan. Ik vind het bij Geke ook snel gaan, de eerste keer dat ik ging kijken was 14 mei, toen was ze net een jaar en echt nog puppy. Nu in een paar maanden tijd lijkt het meer een twee jarige. Ik vind het wel heel gaaf dat Ivonne vaak foto's plaatste van de kudde uit Balloo waar Geke toen bij liep, al ver voordat ik haar ging kopen. Vond het altijd een erg aansprekend veulen en ze was dan ook wel een van de paarden waarvan ik dacht "als ik ooit weer een paard koop..." en nu loopt ze hier lekker in de wei :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Plaats reactie