Gewoon blij met mijn Coenemans!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Liek
Contacteer:

Gewoon blij met mijn Coenemans!

Bericht door Liek » do 24 jan 2013, 17:32

Ben niet zo'n forum schrijfster, meer een lezer, maar wil gewoon eventjes kwijt dat ik wel heel blij met Coentje ben *o/*
Hij is nu inmiddels alweer een ruim jaar bij me, wat is die tijd toch snel gegaan!
In het begin was het echt wennen, van ruime KWPN gangen, naar fjordenpasjes!
Het voelde ook geregeld aan of hij echt megahard ging, oke, af en toe was dat dan ook wel het geval.
Ik heb ook echt duidelijk een jaar nodig gehad om weer "opnieuw" te leren rijden, hoewel, eigenlijk maar een klein half jaar.
Meteen na de winter begonnen met lessen, ging niet heel verkeerd, maar naarmate we verder in het jaar kwamen, hoe minder tevreden ik begon te worden met de resultaten in mijn lessen, ik had het gevoel dat we in een cirkeltje terecht kwamen... |(
Ik kreeg van mijn instructrice geen duidelijke aanwijzingen over welke hulpen ik gaf en zou moeten geven, moest behoorlijk met de handen inwerken, waar je een fjord heel sterk mee krijgt... Wat je nooit wint... Rechter galop, een ramp om het voor elkaar te krijgen.
Met mijn vorige paard is het ook in zo'n soortgelijk cirkeltje uitgelopen, dat wil je met je nieuwe paardje niet!
(Niet de hoofdreden dat ik voor mijn vorig paardje een mooi nieuw huisje heb gezocht)
Uiteindelijk een nieuwe instructrice gezocht, eentje die wel op houding, hulpen en het paard en ruiter let!
Er ging een hele nieuwe wereld voor me open!!!
We zijn gewoon helemaal opnieuw bij de basis begonnen en bouwen dat lekker uit. Mijn houding is sinds ik met haar ben gaan lessen met stappen vooruit gegaan, ik was nogal een handen en schouder vast zetter en raak in mijn hoofd gefrustreerd als ik niet duidelijk krijg hoe ik iets op moet lossen, wat zich uit in een behoorlijke spanning.
Nu ben ik me steeds bewuster geworden van de zit en been hulpen in plaats van dat geklooi met mijn handen.
Gisteravond was toch echt een top avond, zo ontzettend lekker gereden, als ik dat vergelijk met een half jaar geleden, dag en nacht verschil. Zelf mensen die naast de bak staan valt het op en zeggen me geregeld hoe relaxt hij nu loopt en hoe netjes mijn houding is.
We hebben nog veel te leren, maar ben hier al heel blij mee!
In de lente ook maar eens een start gaan proberen te maken met buitenrijden, dat heb ik afgelopen jaar beperkt tot een paar keer een rondje uitstappen buiten. Voor mijn gevoel moest ik eerst in de bak de band en rijstijl verbeteren voor ik die stap zou gaan zetten en nu is mijn vertrouwen al aardig opgekrikt, dat ik het in het voorjaar echt ga proberen!

Beetje lang verhaal geworden, maar moest het even met jullie delen :D
claudia

Re: Gewoon blij met mijn Coenemans!

Bericht door claudia » do 24 jan 2013, 18:12

Heerlijk om te lezen dat jullie elkaar zo hebben gevonden.
Iedereen heeft tijd nodig om een team te worden, de een wat langer dan de ander.
Daarnaast was Coen nog niet zo lang hengst af. Voor hem was het ook een grote verandering.
De grote weide in met veel paarden en een veel drukkere omgeving.

Nee , komt helemaal goed met jou en Coentjemeloentje. *o/*
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ujord

Bericht door ujord » do 24 jan 2013, 18:55

Fijn te lezen dat jullie zo lekker gaan.
Heb Coen altijd n leuk dier gevonden. Heerlijk dat jullie zo'n klik hebben saampjes.
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
rowenna

Bericht door rowenna » do 24 jan 2013, 19:50

Wat heerlijk zeg dat jullie zo'n leuk team aan het worden zijn en kan alleen nog maar beter worden denk ik.
Coen was en is toch wel 1 van mijn favorieten hier hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
vera*

Bericht door vera* » do 24 jan 2013, 20:38

Het klinkt alsof jullie een echt team aan het worden zijn :)
En de buiten ritjes komen vanzelf stapje voor stapje vanzelf wel :)
foss

Bericht door foss » vr 25 jan 2013, 07:41

Fijn dat het goed gaat je moet ook altijd even aan elkaar wennen dat is heel normaal.
Het is een geweldig dier waar je denk ik ver mee kan komen.

Kijk eens naast Totilas die klik is er nog steeds niet heb jij het even sneller gedaan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Naomi

Bericht door Naomi » vr 25 jan 2013, 16:10

Leuk verhaal! En ik snap je gevoel helemaal. (inclusief het rechter galop verhaal haha). Vooruitgang en samen een worden onder begeleiding van een goede instructrice is zo'n top gevoel! Geniet er van en veel plezier met buitenritten!
Caya (v. Kunar) :+:
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 25 jan 2013, 17:54

Leuk dat jullie een team zijn geworden!
Nog veel plezier samen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anna

Bericht door Anna » za 26 jan 2013, 00:27

Heerlijk dat jullie nu kunnen genieten van het rijden
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 07 feb 2013, 11:19

Leuk om even een updat van "onze" Coen te lezen..
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » vr 08 feb 2013, 20:57

Thanks voor jullie leuke reacties!

Afgelopen zondag weer eens gesprongen met hem, nog niet veel gedaan, maar zondag voelde het zo goed!
Zelfs een laag steiltje vanuit galop genomen voor het eerst en waren allebei zo relaxt.
Hij vind het ook zo leuk!
Daarna achter stal het bospad een stukje uitgestapt en dat ging ook aardig relaxt, kwamen zelfs nog een paard en wagen tegen, die op het fietspad reden, ik op het ruiterpas aan andere kant van de struiken.
Plaats reactie