ik zit ook in de risicogroep, maar dan niet door een ziekte
wij kweken de H1N1 griep bij mij op men werk in het labo, om het te diagnosticeren, dus hij zit al enkele keren lekker ingevroren in de diepvries, lol
wij worden verplicht gevaccineerd voor de seizoensgriep, als eerste, en dan de prik voor de mexicaanse 2 weken later. In België is het maar 1 prik met een dood virus erin dacht ik
zwangeren laat je inenten of bevraag je er eerst naar, beter bevragen en te horen krijgen dat het een dood vaccin is (kan je er niet ziek van worden, je kan er wel allergisch op reageren, i iets anders)
en eu, men baas zegt dat ze er inderdaad nog niks van weten of toch bijna niks, maar als hij muteerd met een ander griep virus in het echte griepseizoen, dan zijn we allemaal gezien, en dan zijn de mensen met toch een beetje een aangewakkerd immuunsysteem tegen griep (hence de 2 vaccins) mss toch ietsje beter beschermd aangezien je lichaam dan al beter doorheeft tegen wat het moet vachten en zal dan mss sneller in actie treden
vaccins snijden altijd langs 2 kanten in, maar je immuunsysteem zet je beter aan het werk als je zeker wilt zijn