Zijn er nog meer opgeroepen voor een mexicaansegriep vaccien

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nancy imka

Zijn er nog meer opgeroepen voor een mexicaansegriep vaccien

Bericht door nancy imka » za 10 okt 2009, 10:12

Hoi,

Gister dacht ik ja eindelijk weer eens post voor mij... Maak ik het open is het een uitnodiging voor een mexicaansegriep/influenza inenting. Ik heb nog nooit een griepprik gehad en ook geen uitnodiging. Maar nu ben ik ineens een risico factor en word ik opgeroepen.

Nou is het zo dat ik niet echt fan ben van prikken... Weet dan ook nog niet of ik ga hoor := Misschien wel verstandig maar het zijn drie prikken los van elkaar. Dus drie afspraken met een paar weken ertussen...

Zijn er nog meer risicofactoren hier op FW?

:wave:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Re: Zijn er nog meer opgeroepen voor een mexicaansegriep vaccien

Bericht door Daphne! » za 10 okt 2009, 10:19

Nou, ik ben zwanger, en behoor dus ook tot een risicogroep blijkt.. Ik heb nog geen post ontvangen. Ik weet ook niet of ik de prikken wel wil..
Je bent dus de eerste, en is het wel 100% veilig voor het ongeboren kindje, je bent tenslotte toch de eerste lichting??
Hoe denken de andere zwangeren hier over?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Mir

Bericht door Mir » za 10 okt 2009, 10:36

Ik weet nog niet of de dokter me wil laten prikken, ik laat de beslissing aan mijn behandelend arts. Aan de ene kant wil ik de griep niet, maar idd wat doet die prik?
Als je zwanger bent, zou ik me eens goed laten informeren door een gynaecoloog. Deze griep schijnt voor zwangeren en ongeboren kindjes wel link te zijn. Moeilijk....
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » za 10 okt 2009, 11:06

Volgens mij is de Mexicaanse griep, als je hem hebt, niet zo schokkend. Maar omdat ie zo rete-besmettelijk is, snap ik wel dat Nederland het een halt wil toeroepen, voordat de hele industrie plat ligt. Voor zwangeren weet ik het niet trouwens.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Mir

Bericht door Mir » za 10 okt 2009, 12:47

Voor zwangeren is de griep dus wel behoorlijk wat, stond pas nog in de krant. Maar of de vaccinatie dan risico vrij is vraag ik me af. Al kies je voor het minst van twee kwaden natuurlijk. En als je al onder behandeling bent voor andere zaken en je weerstand is dus al slecht/nihil is de griep (mexicaanse of gewone om het even) wel degelijk een risico.
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 10 okt 2009, 17:42

Ik mag hem wel, maar neem hem niet. Ik vind die voor gewone griep voldoende. Die krijg ik elk jaar omdat ik ook longpatiënt ben. Ik vind al die heisa over de mexicaanse griep maar overdreven. Schijnt alleen erg gevaarlijk te zijn als je er longontsteking bij krijgt. Longontsteking is sowieso gevaarlijk voor mensen met longaandoeningen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
colunder

Bericht door colunder » za 10 okt 2009, 18:31

Ik zou hem moeten krijgen omdat ik in de gezondheidszorg werk maar heb gisteren doorgegeven dat ik dat niet doe.
het wordt allemaal zo opgeblazen,er is elk jaar griep en elk jaar gaan er mensen aan dood,maar dat zijn bijna altijd mensen die al wat mankeren en die dan risico lopen als ze de griep krijgen.
Dat die mensen geent worden kan ik inkomen maar ik ga me niet onnodig met die rotzooi in laten spuiten.
Volgend jaar is het de franse griep en het jaar erop de italiaanse en zo kan je wel door blijven gaan.
Ik vind het allemaal sterk overdreven!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 10 okt 2009, 19:47

Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb nog niks ontvangen hoor. Denk ook niet dat ik hem ga krijgen tenzij ik er zelf heel erg achteraan ga rennen/bellen (en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in).
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » zo 11 okt 2009, 06:58

Ja ik maar ik ga niet. Ga mezelf geen virus inspuiten waar ik hoogtswaarschijnlijk toch niet mee besmet raak. ben gezond dus beetje griep is niet erg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 11 okt 2009, 09:27

Ik ben wel opgeroepen, maar mijn gyneogoloog raadt het voor zwangere vrouwen af omdat er nog te weinig bekent is van de gevolgen. Hij vond het verstandiger om gewoon maar af te wachten of je ziek zou worden of niet. Je weerstand bepaalt toch het meest of je er vatbaar voor bent of niet. En ik heb het dus ook niet laten doen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 11 okt 2009, 13:07

Ik zit in een risicogroep met 3 kwalen, hart, reuma en schildklier. Als ik de beginpost lees dan word ik niet bepaald vrolijk, dat wordt dus 4 prikken dit jaar. En ik ben al zo'n held met die dingen.
Ik vind alle aandacht die er aan besteed wordt ook zo overdreven en zou het liefste zeggen, bekijk het maar met al je prikken. Maar dat durf ik dan ook weer niet goed. Zucht, ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 11 okt 2009, 19:06

ik zit ook in de risicogroep, maar dan niet door een ziekte :=
wij kweken de H1N1 griep bij mij op men werk in het labo, om het te diagnosticeren, dus hij zit al enkele keren lekker ingevroren in de diepvries, lol 8)7

wij worden verplicht gevaccineerd voor de seizoensgriep, als eerste, en dan de prik voor de mexicaanse 2 weken later. In België is het maar 1 prik met een dood virus erin dacht ik

zwangeren laat je inenten of bevraag je er eerst naar, beter bevragen en te horen krijgen dat het een dood vaccin is (kan je er niet ziek van worden, je kan er wel allergisch op reageren, i iets anders)

en eu, men baas zegt dat ze er inderdaad nog niks van weten of toch bijna niks, maar als hij muteerd met een ander griep virus in het echte griepseizoen, dan zijn we allemaal gezien, en dan zijn de mensen met toch een beetje een aangewakkerd immuunsysteem tegen griep (hence de 2 vaccins) mss toch ietsje beter beschermd aangezien je lichaam dan al beter doorheeft tegen wat het moet vachten en zal dan mss sneller in actie treden

vaccins snijden altijd langs 2 kanten in, maar je immuunsysteem zet je beter aan het werk als je zeker wilt zijn
Sabbel

Bericht door Sabbel » zo 11 okt 2009, 19:55

Ik weet nog niet of ik de prik ga halen. De 'gewone' griepprik haal ik nooit, maar omdat ik twee kindjes onder de 2 jaar heb overweeg ik wel om me tegen de mexicaanse griep te laten enten. Ik denk er nog maar even over na...
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 12 okt 2009, 05:16

Keandra schreef: je kan er wel allergisch op reageren, i iets anders)
Kijk en dit hoor je dus in NL weer niet. Aangezien ik toch al voor de vreemdst mogelijke dingen allergisch ben weet ik nu helemaal zeker dat ik hem niet ga halen. Thanx voor de tip.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 12 okt 2009, 10:37

ja ons hele gezin komt er voor in aanmerking en we gaan alle 4, 3 shots p persoon dit jaar
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 12 okt 2009, 14:05

ik heb m ook binnen
ik haat de griepprik al elk jaar en nu zijn het er gewoon 3!!!!!
maar ja voor mij is de mexicaanse griep wel gevaarlijk ivm astma, ik zal dus wel moeten
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 12 okt 2009, 14:59

Ik ben dus zwanger, en twijfel nog steeds wel of niet nemen..
Maar ik heb nog niks binnen, krijg je iets via de post oid?
Buiten mijn zwangerschap om, zou ik niet in aanmerking komen, ben verder gezond.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 12 okt 2009, 15:08

Ik krijg elk jaar de griepprik ivm mijn veel te lage weerstand. Heb mn uitnodiging voor dit jaar weer binnen, maar heb niets gelezen over mexicaanse griep? Dus voor zover ik weet word ik alleen gevaccineerd voor de ''normale jaarlijkse griep''
Wat grappig eigenlijk dat hier toch nog best een clubje zit die em allemaal krijgen :P

Edit: toch de brief maar even gepakt, staat er dat ik voor de H1N1 later een oproep krijg... :)*
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 14 okt 2009, 13:55

Ik heb ook een indicatie voor de griepprik maar ik heb nog niets gezien. Vorig jaar heb ik netjes bedankt voor de prik, misschien dat ze me daarom nu wel overslaan?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
fjordjuhh
Contacteer:

Bericht door fjordjuhh » do 15 okt 2009, 12:12

nadinefjorden schreef:ik heb m ook binnen
ik haat de griepprik al elk jaar en nu zijn het er gewoon 3!!!!!
maar ja voor mij is de mexicaanse griep wel gevaarlijk ivm astma, ik zal dus wel moeten
Ik precies hetzelfde, ga ze maar gewoon halen en dan zien we wel weer ;)
Vestgard :L
Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4 :)!

Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!
Plaats reactie