Als ze zo druk zijn voor de wagen en gaan stuiteren zou ik echt de kriebels krijgen.
Ook onder het zadel, maar dan ben je wat sneller eraf als het nodig is.
En Emily haar eerste rengalopje gehad, hopelijk reageert ze nu niet meer zo panisch. Die paarden ook he!
Vandaag heb ik weer paardrijles gehad sinds járen, wat is dat toch fijn!

Voor het eerst zowel los in stap en draf, mét zadel.
Evian was de klos en hij heeft voor het eerst hard moeten werken, want het gaspedaal deed het niet zo goed. Hij vond het niet altijd even leuk, maar er zaten goede stukken tussen. Hij heeft een paar keer gebokt als reactie op de zweep, maar alles in slowmotion. De rem zit er wel super op, dat is nu nog het belangrijkste

Morgen organiseren we een snertrit vanuit Fjovrili en dan mag hij het 1e deel mee. Ben benieuwd!
Evian heeft wel nog steeds erge jeuk. Vorig jaar is hij begonnen met schuren in deze maand. Ik heb ook hele rare haren gevonden in zijn staart. Ik had me al vaker geprikt bij het wassen van zijn staart, ik dacht dat het stoppels waren van afgebroken haren, maar niets is minder waar. Hij heeft er haren tussen zitten, die heel kort zijn, maar 3/4x zo dik als normaal en wat kronkelig met een scherpe punt. Deze kun je er zo uittrekken, zonder haarwortel, soms met wat etter op het einde. DA dacht telefonisch dat het afgebroken haren zijn die hij in zijn staartwortel schuurt. Maar dit kan niet omdat het ook op het puntje van zijn staartwortel zat.. We hebben ze nu verzamelt in een potje en gaan ze toch maar laten onderzoeken.