De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yvette_Minouk

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Yvette_Minouk » ma 19 nov 2012, 16:11

Wel heel leuk om te hebben, tanden van je paard :) Zoiets gooi je niet snel weg!
Emy en Elvis voor de wagen, zag er goed uit zeg, mooi stel zo samen!

Vandaag is de zadelpasser geweest voor Evian en Eskil en we hebben veel geluk!
Het JC veelzijdigheidzadeltje past op Evian en het oude (nieuwe) zadel van Minouk, een Black County zadel paste heel goed op Eskil.
Dat is zo'n meevaller! Nu kunnen we weer een stap verder in het rijden, superfijn! Krijg er helemaal zin van om weer te rijden, dus vanavond maar met de eerste gaan proberen (H)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 19 nov 2012, 17:41

Dus evian en eskil kunnen weer even vooruit met hun passende zadels!Fijn,ook om te weten dat het goed ligt..

Vandaag met Emy gereden vor de wagen,was niet echt een relaxed ritje := Erg druk,drammerig....
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 19 nov 2012, 19:33

Er zou bij ons een zadelpasser komen, maar ik heb niets meer gehoord van haar. Toch maar weer eens mailen. Want zo komen we ook niet verder met Evita.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 19 nov 2012, 20:32

*o/* Ondanks ik het koud heb zat ik qua Emy nog wel een beetje op mn kook punt tot nu ben een beetje afgekoeld geloof ik :D

Wat een kreng!!!

Een en al hypergefrustreerd bonkje fjord voor de wagen. Pff ik wist het echt niet meer hoor! Ze reageerde of extreem op sturen of niet. De hele weg heeft ze gedribbeld en als ze mocht draven ging ze knoerd hard... Maar goed het zal de overgang van het koude weer zijn. Ik ga haar minder krachtvoer geven en misschien toch wat vaker weer pakken... Dus Dees als je zin hebt om donderdag samen met me te gaan mennen :P

Wat kunnen ze toch soms het bloed onder je nagels vandaan halen he.. Maar ja we zullen maar denken ze moeten het ook nog allemaal leren en bevestigd krijgen. Ik zei vanmiddag al tegen Dees hoe vaak heeft ze er nou pas voor gestaan eigenlijk deed ze het ook wel al heel braaf. Ze heeft energie te veel, en zelfvertrouwen te weinig...

Zo frustratie kwijt, nu weer leuke verhalen over de Etjes....

Ik heb namelijk na zo'n anderhalve maand drie keer heen en weer naar V Rijs mn oogkleppen *o/* En.... Ze passen :D Nu is alleen dat stuk bij dr oren door haar frontriem erg strak -O- Maar het staat haar goed :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Emily

Bericht door Emily » di 20 nov 2012, 10:29

Dat vraagt om foto's!!!!!!

Bloed onder de nagels vandaan?? Nee, dat doen ze nooit!!
Zondag met Emily in de bak gereden, maar ging niet helemaal goed..
Er was een meid aan het springen, maar niet zoals het hoort. De hele tijd aangalopperen, 1 keer springen, paard stil laten staan en een vriendin opdracht geven nog maar wat hoger te doen. Totdat ze het kruisje op de hoogste stand had staan en haar paard de balkjes aantikte.. Wat kreeg dat dier toch op zijn kop, het was tenslotte zo een lui dier!
Emily dus helemaal over de toeren, ik over de toeren.
Zijn toen maar het zandpad op gegaan, lekker heen en weer stappen. Toch nog een beetje genoten!
Emily (v. Balony, m. Justy)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 20 nov 2012, 11:03

Haha nee dat doen ze idd nooit ;) Maar ben het al weer een beetje vergeten hoor. Het is alleen zo lastig dat we door alle omleidingen bij ons nergens even rustig kunnen oefenen. De weg waar normaal nooit iemand kwam is nu DE doorgaande weg van het dorp. Het rondje wat we normaal altijd gewoon rustig konden rijden is nu een eenrichtings weg het dorp uit, dus ook niet echt een weg waar we kunnen rijden (is een polder weg) tja dan kan je de veen in ook een dorp maar daar is het ook druk. Erg lastig als je je paardje even moet vertellen wat de bedoeling is als er zo veel is om afgeleid van te worden.
En dan ook nog eens het frisse weer... Niet echt fijne combi's bij elkaar...

Irritand als er zo iemand bij je in de bak rijdt, en dan ook nog eens zo oneerlijk is. Op mn vorige stal hadden we ook zo'n meisje die zo oneerlijk was. Paard schoot al in de stress als ze er was... Niet echt leuk!

Wat voeren jullie je Etjes nou? En wat doen ze ondertussen?

Mijn Etje staat vooral heel veel uit dr neus te eten 8)7 Ze loopt een of twee keer per week. Niet echt heel veel dus. Verder krijgen ze twee keer zo'n flexibele (planten)bak die je bij de action kan kopen met kuilgras en staat ze ongeveer een tot twee uurtjes per dag op het land als het land het toe laat anders krijgt ze een pluk kuil smiddags.
En savonds krijgt ze normaal een halve schep pavo nature's best en sinds een week of drie een bekertje slobber gewoon voor het lekkere. Maar ik ga alles halvere. Ze is mij te hyper :D
Oh ja en als we het hebben krijgen ze ook nog een paar wortels per dag
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 20 nov 2012, 11:20

Is goed hoor nanc,gaan we donderdag weer!
Vandaag Elvis weer is onder het zadel rijden,lekker weer!!

Vervelend dat iemand het zo kan verpesten in de bak he,voor haar zelf maar ook tegenover bakgenootjes,sommige moeten zich altijd uitsloven, en gaat het niet zoals ze willen dan is het het paard ze schuld.. :n

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » di 20 nov 2012, 15:32

Vond het zo oneerlijk voor het paard. Niet om meteen op tenen te gaan trappen, iedereen is er tenslotte vrij in, maar heb het totaal niet met extra hulpen. Ze reed hem met slofteugel, met sporen en was niet voorzichtig met haar zweep..
Wanneer je samen met een vriendinnetje voor de lol wilt springen heb je dat ECHT niet nodig! Mijn mening is dat je het helemaal nooit nodig hebt, maar dat terzijde.

Vanmiddag lekker even in de bak gereden, het was zulk lekker weer!
Emily begint een beetje uit te dagen.. Er stond een paard in de weide naast de bak en iedere keer als we daar langs gingen wilde ze stil staan. Wanneer ik haar dan aanspoorde, met stem of been, dan gaf ze een bokje.. Kleine draak!
Daarna wilde ik haar uitstappen, eerst lekker over het zandpad en daarna (voor het eerst) een stukje langs de maas.
Die maas, met al die boten, vond Emily doods eng!! Daar gingen we, in rengalop langs de maas!!
Gelukkig was ze na 300 meter weer aardig terug te rijden, maar ik was haar even helemaal kwijt.
De terugweg langs de maas heerlijk rustig gestapt, alles went tenslotte.

Emily krijgt momenteel smorgens en savonds een mooie berg hooi, overdag eet ze wat grasjes..
Verder krijgt ze een bakje basis brok, puur voor de afwisseling.. Ze hobbeld 2 keer per week met me door de bak, al doe ik dat vaak wel 3 kwartier (Heel veel stap!!)
Emily (v. Balony, m. Justy)
Keandra

Bericht door Keandra » di 20 nov 2012, 16:27

Hier krijgt Jalenka 1kg Nature's best met 2 handen Daily plus. Dan nog 1.5kg wortelen.
Nu staan ze nog continu op de weide dus hebben ze nog wel wat grasjes, maar binnen een week of 2 zal het paddock worden met in 1 baal hooi in de slowfeeder (wel voor 2 fjorden en een welsh), daar doen ze een dag over tegen dat het op is.
Jalenka loopt nu 1 a 2 keer in de week een uurtje (waarvan 1 redelijk zware les), maar nu zal het minderen, de muesli is voor de mineralen enzo.
Ze loopt er totaal niet hyper van onder het zadel, zou haar gerust nog wat meer kunnen geven.
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 22 nov 2012, 18:02

Nou nadat gister ons buurmeisje had gereden durfde ik het niet aan om met de wagen de hort op te gaan. Ze was een paar keer op de rodeo tour gegaan Emy had de grootste lol alleen ons buurmeisje niet hihi. Ik heb haar later aan de longeerlijn gedaan en zelfs toen heeft ze een poging gedaan een rodeo weg te geven. Dit lukte helaas voor haar niet maar ik dacht ik ga er niet achter hangen nu. Dus de stoute schoenen aangetrokken en er zelf opgaan zitten vandaag. Wel buiten want ik scheid in mn broek in het weiland dat vind ik zo eng (de bak trouwens ook weet niet wat dat is). En ze was wel druk maar gelukkig wel te houden. Ze heeft wel iets nieuws als ik een tik geef geeft zij een bok _O- Moest er wel om lachen eigenlijk steld niet zo heel veel voor hihi. Maar goed na een tik gaf ze het al snel op :D Ze was wel op de terug weg wat dribbeliger maar wel gelukkig gewoon goed te houden.
Dus ik was wel weer blij met mn puppiepownie. Gister was ik niet zo blij met haar maar dat heeft ze vandaag wel weer goed gemaakt +:)+
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 24 nov 2012, 15:08

Als ze zo druk zijn voor de wagen en gaan stuiteren zou ik echt de kriebels krijgen.
Ook onder het zadel, maar dan ben je wat sneller eraf als het nodig is.
En Emily haar eerste rengalopje gehad, hopelijk reageert ze nu niet meer zo panisch. Die paarden ook he! :D

Vandaag heb ik weer paardrijles gehad sinds járen, wat is dat toch fijn! :) Voor het eerst zowel los in stap en draf, mét zadel.
Evian was de klos en hij heeft voor het eerst hard moeten werken, want het gaspedaal deed het niet zo goed. Hij vond het niet altijd even leuk, maar er zaten goede stukken tussen. Hij heeft een paar keer gebokt als reactie op de zweep, maar alles in slowmotion. De rem zit er wel super op, dat is nu nog het belangrijkste :+ Morgen organiseren we een snertrit vanuit Fjovrili en dan mag hij het 1e deel mee. Ben benieuwd!

Evian heeft wel nog steeds erge jeuk. Vorig jaar is hij begonnen met schuren in deze maand. Ik heb ook hele rare haren gevonden in zijn staart. Ik had me al vaker geprikt bij het wassen van zijn staart, ik dacht dat het stoppels waren van afgebroken haren, maar niets is minder waar. Hij heeft er haren tussen zitten, die heel kort zijn, maar 3/4x zo dik als normaal en wat kronkelig met een scherpe punt. Deze kun je er zo uittrekken, zonder haarwortel, soms met wat etter op het einde. DA dacht telefonisch dat het afgebroken haren zijn die hij in zijn staartwortel schuurt. Maar dit kan niet omdat het ook op het puntje van zijn staartwortel zat.. We hebben ze nu verzamelt in een potje en gaan ze toch maar laten onderzoeken.
Laatst gewijzigd door Yvette_Minouk op za 24 nov 2012, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 24 nov 2012, 15:18

We zijn ook niet meer met de kar geweest hoor Yvette, dat vind ik ff te link. Normaal kunnen we nog wel uit de voeten in het dorp maar alles ligt open gebroken en eenrichtings verkeer geworden dus het is nergens meer rustig...

Vandaag een fanfare tegen gekomen pff wat een feest. Drie fjorden op hol hihi. Ze bleven best wel een soort van netjes bij ons maar ze hadden wel zoiets van wat is dit...??? We hoorde ze wel lopen op de straat maar hadden nooit verwacht dat ze een stukje verder op het dijkje op zouden komen waar wij liepen... Dat was paniek onder de fjordjes hihi
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 04 dec 2012, 20:57

Ik ken het gevoel van bloed onder de nagels vandaan halen....

Eros tijdens onze les vrijdag; we moesten in draf (doorzitten) een 8je maken, halve volte bij A, omzetten en dan halve volte bij C.
Zodra ik ging doorzitten, ging hij stappen. Als ik hem de volte opstuurde bit vast pakken en gewoon rechtdoor gaan en vervolgens stappen. Als ik hem dan een tik gaf omdat hij dan op been niet meer reageerde een giga bok geven....... 8)7 :=
Zo heb ik hem echt nog nooit meegemaakt... hihi

Inmiddels staan wij ook al weer een week op onze nieuwe stal. Echt super allemaal!! Wij vermaken ons prima! Die kleine heeft met een maatje van zijn eigen hoogte een binnen stal van 5x5m gekregen met een uitloop naar buiten via een deur. Krijgen genoeg eten en staan in een lekker dik stro bed.

Van de week met Eros naar het strand geweest :) Super leuk, super braaf!!!
Bijrijdster had gezegd dat hij water vrees heeft, maar zelf nooit echt opgemerkt. Haha.
Nu dus ook weer niet, want bij mij wilde hij het water niet uit!!!

Duin in zicht...
Afbeelding

Duinen in
Afbeelding

Bijna bij het strand
Afbeelding

JAAAAAAAAAAAA!!!! *o/* Na 35 min veel stappen en wat draven het strand in zicht..
Afbeelding

En nog een filmpje in het water..
http://www.youtube.com/watch?v=amrxF-lRKhY
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 05 dec 2012, 14:55

leuk hoor
dat gaat bij ons niet, naar het strand, beetje ver weg

hier is het gedaan met de onbeperkte weidegang
het weer is een beetje omgeslagen van beetje regen naar veel sneeuw (ze geven voor vrijdag 5 tot 10 cm, dan ga ik foto's maken van onze sneeuwmonsters)
dus van een uurtje terug hebben ze nu enkel nog een paddockje van ongeveer 800m² met de schuilstallen.
Heb ze als troost maar een extra baaltje hooi gegeven (doe ik altijd eens het 0°C is overdag, anders krijgen ze 1 baal in slowfeeder, nu 1 los en 1 in slowfeeder).
Elvis

Bericht door Elvis » do 06 dec 2012, 18:42

Mijn Etje was gisteren weer een draak met rijden,overal van schrikken,niet vooruit willen en vol in de ankers gaan.Hij mocht van mij mee in de zak naar spanje....
Gelukkig heb ik nanc die de rust zelf blijft en zei me als hij niet vooruit wil gaat hij toch achteruit,en dat hebben we gedaan,zo heeft hij dus niet gewonnen..
Maar zoals ik al eerder schreef ik heb hem liever voor de wagen...

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 07 dec 2012, 11:45

hier zijn we druk plannen aan het maken
we willen een 2dehands koets kopen en getuig, zodat Githa of Jalenka voor de koets kan.
Als we dan even willen rijden, moeten we geen babysit hebben, kunnen de kids vanachter mee op de koets.

We gaan eerst rustig op zoek naar een leuk koetsje (waar mogelijks ook dubbelspan mee gewerkt kan worden)
dan gaan we op zoek naar een getuig en gaan we in het voorjaar , tuiggewenning beginnen en gaan we ze leren een band te trekken en nog andere dingen, zodat ze rustig aan voor de koets kunnen belanden.
Weet nog niet of we zouden echt laten beleren, want veel mogelijkheden in de omgeving zijn er hier niet.
Mencursus willen we wel gaan volgen(ik zeker), maar uit het beleren zijn we nog niet uit, ik wil Jalenka dan toch wel beleerd voor de kar hebben en dat ze al wat gewend is met de kar op straat.
We hebben nog tijd om hierover goed te kunnen nadenken.
Elvis

Bericht door Elvis » vr 07 dec 2012, 20:26

Leuk keandra ,ben benieuwd of jullie wat leuks kunnen vinden kwa koets.
Wij willen volgend jaar ook is gaan kijken hoe het tweespan rijden gaat met de E 'tjes.

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 08 dec 2012, 09:14

we gaan morgen naar eentje kijken

http://nl.kapaza.be/vi/69320592.htm

ze vragen toch niet de hoofdprijs, dus kunnen we evengoed even gaan kijken
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 08 dec 2012, 13:45

Leuke recreatiewagen :) Zo'n koets was ook onze eerste aanwinst destijds, lekker met de kids op stap kunnen is ook fijn!

Vandaag ben ik met Joske het bos in geweest, het was zo mooi!
Eskil mocht vandaag mee, hij zat constant met zijn snoet door de sneeuw of met zijn hoofd in de laaghangende takken vol sneeuw. Allemaal leuk :D

Eerst ontbijten
Afbeelding

En daarna mochten de heren mee.
Joske met Vuran
Afbeelding

En Eskil aan de hand, volgende keer weer erop :)
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 08 dec 2012, 15:11

jullie hebben nog sneeuw, wij niet meer _-:(
heb zelfs geen foto's in de sneeuw kunnen maken, het was gisteren al bijna geheel gesmolten

ben daar niet echt kwaad om, is het tenminste veilig op de baan om naar de paarden te gaan
Plaats reactie