Ze staat inmiddels (sinds gisteren) op de plaats waar Hjala stond (bij de kwpn merrie: Bright). Hjaal dus lekker in de opfok en Britt heel handig dichtbij.
Het is de bedoeling dat ik de zorg op me neem van uitmesten + voeren en buiten en binnenzetten als ik daar zinin heb (willen de mensen waar ze staat in principe ook wel doen).
Van het voorjaar is Britt bij Bart voor de kar beleerd en van het zomer heb ik Britt zadelmak gemaakt en ze is nu net terug van 3 weken doorrijden in Wolvega. Nog 1 weekje stage en dan kan actief met haar aan de slag. (vond maar dat we dr gelijk moeten leren buiten rijden haha).
Vanmiddag haar even uit de wei gehaald voor een ritje. Bright vond dat wat minder dat haar nieuwe vriendin al gelijk werd meegenomen dus die ging gelijk schreeuwen en gekdoen waarop Britt natuurlijk lekker ging reageren. Niks van aan trekken. Borstelen, zadel erop, bodyprotector aan en hoppekee. Ik mocht wel in het 'bakje' (verwaarloosde bak met zooi erin) rijden, maar aangezien dat nog niet heel groot is mag ik ook op het maisland erachter rijden. Dat ligt mooi hoog en droog dus dat leek me wel wat. En het was ideaal, zakte helemaal niet weg. Ik heb alleen maar met haar gestapt, maar ze was zo druk dat ze kletsnat terug kwam. Toen de pleeborstel eraf gehaald (niet helemaal mooi geworden, want ze stond voor geen meter stil) maarja dat werk ik nog wel een keer weer bij. Daarna lekker op de wei waar ze gelijk ging rollen en weer lekker grazen.
1 weekje dus nog en dan gaan we actief aan de slag.

lekker rollen

Ik heb maar besloten dat wij vriendinnetjes moeten worden

Het is een lief dier dus ik denk dat dat wel goed komt.