Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Ilona » za 22 okt 2011, 07:45

Aaachhh Hummer! Weet je dat honden mij altijd heel erg leuk vinden Nathalie?
Heb je al in de spiegel gekeken vanmorgen??? En, hoe vind je het zelf staan? Nou, nou? Je ogen komen beter uit he O:)

Spannend een zadel bouwen op jouw brede poownie Viv. Leuke uitdaging :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 22 okt 2011, 14:32

Oeeehh vanmiddag even lekker wezen boshupsen met manlief, lekker rondje in stap gedaan, hadden we even nodig. Even weg van alles. Vanaaf lekker uit eten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 22 okt 2011, 17:31

*trekt gezichten voor de spiegel*..wauw..nu je het zegt Ilona...dit had ik veel eerder moeten doen!

Wij waren bij Hero Heros vandaag, dapper ding....topic volgt nog maar het knaapje dacht dat hij over een hek kon klimmen, liep dapper door het dorp en rende gillend rond....ik dacht dat het was omdat z'n mama weg was, maar hij fluisterde me in dat het was om de vrouwtjes te imponeren :') :')

Verder probeerde Daulann continu bij me op schoot te zitten zodat ik veel 'neuzenfoto's' heb maar het is zowaar gelukt om er een paar normale bij te schieten ML. Het viel evenwel niet mee want terwijl de rest braaf bij elkaar bleef staan grazen, bleef hij me maar volgen terwijl ik afstand probeerde te nemen om foto's te maken....wat een knuffelaar....:D :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » za 22 okt 2011, 17:43

Had ik toch de juiste te pakken. Was al even bang dat je zou vertellen dat je helemaal geen kuif had, maar dat je vanmorgen wel de buurvrouw een gil had horen geven :=

Heros springpaard of klipgeit? Ben benieuwd naar je topic :)
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 22 okt 2011, 20:03

Voor ML :) :) . Ik heb er nog een paar meer, als je ze wilt (groter formaat ook), kun je even je mail adres PB'en en zal ik ze je sturen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
dees1980

Bericht door dees1980 » za 22 okt 2011, 20:42

Wat een super leuke foto van de hond :D, en ook super leuke foto's van die knappe fjord !!

Viv lekker samen met manlief gehobbeld , lekker hoor !!

Hummer is vandaag lekker geschoren , alleen was zijn deken die ik gekocht had te klein dus moesten we vandaag weer op pad om een nieuwe deken te vinden en dat is gelukkig gelukt .
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Peertje

Bericht door Peertje » za 22 okt 2011, 20:52

Fijn dat het goed is gegaan met Heros!!!
Bedankt voor de foto's! Ik PB je even!
Wat is ie lelijk nu... :=
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » zo 23 okt 2011, 08:06

Had Hummer de billen bloot? :P
Had je hem al vaker geschoren? Was hij braaf?

Zijn kleur is toch mooi ML..? :P
Nee, ik vind het nog wel meevallen met lelijkheid. Hij groeit goed door zo te zien. Is hij nog hengst eigenlijk?
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 24 okt 2011, 13:26

Vind hem juist leuk nu :D

Ja Hummer is verleden jaar ook al geschoren , alleen zijn benen en zijn hoofd zijn niet geschoren :D
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 26 okt 2011, 11:28

jeeee...photobucket laat me ernstig in de steek :P

Wij gaan zo lekker het bos in Aiden en Edgar met P.C. en ik met de Cosseman :D :D

wat doen jullie allemaal? het is zo rustig hier....
Viv

Bericht door Viv » do 27 okt 2011, 05:02

Manlief pikt peerd steeds in :D

Ga peesscan laten maken, ontdekte een verdikking vandeweek en die wordt niet minder, vrees zn diepe buiger.
Zul je net zien, heb ik eindelijk een zadel, kan ik wéér niet rijden paar maanden. Wordt er wel een beetje boel sneu van.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » do 27 okt 2011, 07:11

Ha!

Daulann is in april dit jaar geruind Ilona. We wilden sowieso een ruin en zo kan hij lekker daar in de groep blijven.
Hoop ook dat het misschien een paar centimeter in zijn uiteindelijke hoogte gaat schelen :=

Leuk dat je man zo enthousiast is Viv! Alleen wel goed balen dat Kdies zijn pootje nu dik is! :(:)
Duim voor je dat het meevalt!

Hier verder weinig nieuws of spannends...
- Ik ben al twee weken af en aan grieperig, ziek, verkouden, koortsig en beroerd...
- De paarden staan nog lekker op het land (terwijl ze meestal begin oktober toch echt naar binnen moeten)
- Peer wordt binnenkort weer geschoren (maar dit keer helemaal); wat een vacht produceert dat beest!
- Ondanks mijn gebrekkige gezondheid het afgelopen weekend met Capone toch vijf winst gereden in de B. 8)
We doen in november nog een keertje B en daarna gaan we over naar de L. Ben supertrots op mijn puppy!
Heel misschien ga ik Peer dan in de B uitbrengen, want hier wordt tegenwoordig ook regelmatig geruild van paard. :D

Hoe gaat het met jullie en je fordsels?!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 27 okt 2011, 09:29

*probeert te onthouden om zometeen ML de foto's te sturen*...jemig wat ben ik toch een vergiet, echt..ik vergeet alles...

Was het zadel er nu dan al Viv? Meende dat het nog helemaal 'gebouwd' moest worden!

Wij hebben gisteren heerlijk gereden, 2,5 uur het bos in en langs het kanaal gegaloppeerd. Cos wilde het zelf dus ik dacht, ach okay dan maar. IJsje gehaald bij het pannekoekenhuis en dus stond ik daar in de berm aan de overkant met p.c. en cos aan de hand en 4904820348 kinderen eromheen terwijl Aiden en Edgar ijsjes gingen halen. Valt niet mee om dan elke 30 seconden te zeggen dat ze niet achter het karretje moeten gaan staan of dat de kleintjes niet onder Cos door moeten gaan etc. etc. En geen ouder in de buurt, dat snap ik dan nooit...

En ML, dan zeg je dat er niets spannends is gebeurd maar je hebt 5 winstpunten gereden!!! Gefeliciteerd! En Peer uitbrengen? ik zeg: DOEN!
Viv

Bericht door Viv » vr 28 okt 2011, 05:08

Wordt vanaaf gebouwd en dan issie over week of 6 klaar. Maarja mocht hij echt iets aan zn pees hebben dan zijn we zo weer paar maanden stappen verder :=
Hij loopt verder niet kreupel, geeft geen krimp als je erin knijpt, is niet warm ..... dus heel vaag. Straks even VA bellen voor een afspraak.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 29 okt 2011, 15:21

update, loopt in draf superkreupel, been goed dik dus volgende week peesscan. Direct op volledige boxrust gezet en 2-3x per dag afsluiten.
Maargoed zadel is gelukt, wordt beetje mix van 3 modellen :D
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 29 okt 2011, 17:44

Balen van been Viv!! Hopelijk valt t allemaal wat mee op de peesscan..
Zadel passen (qua pasvorm) wel gelukt? Nu vertrouwen erin dat t echt goed gaat komen? Wat was t commentaar van de zadelpassert? Nog bijzonderheden?

Ja ML Peer uitbrengen! Leutig! Capone doet het goed he. Nog steeds helemaal blij met je knappe bruine.

Op C gebied geen nieuw nieuws te melden: Castor is lief :L
Viv

Bericht door Viv » zo 30 okt 2011, 07:01

Ja zadel is gelukt. Mevrouw had geen bijzonderheden, breedte viel wel mee, t was puur qua pasvorm zadel wat bij hem belangrijk was en waar de meeste zadels dus struikelen. Dat was wel mooi met die kale pasbomen om te zien. Takjes wat meer naar voren of achter, langer, korter, smaller, breder, platter, ronder.
Superinteressant.
Kale boom wordt dus helemaal naar zijn model gevormd en daar wordt het zadel op gebouwd.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 30 okt 2011, 08:10

Ik las al wat bij het endurance forum. Maar dit zadel MOET dan toch gewoon HET zadel gaan worden! Lijkt me ook interessant om te zien. Je weet in ieder geval wel dat echt alles bekeken en gemeten is en dat er dan pas wat gebouwd gaat worden.
Nu pootje snel genezen zodat je zodra het zadel er is ook kunt gaan rijden ermee! En sneeuw?? Daar moet je dan maar even doorheen :P
Viv

Bericht door Viv » zo 30 okt 2011, 10:11

Nou heb vooralsnog nergens negatieve verhalen gehoord over deze dame. Ze was erg grondig en niet snel tevreden. Eerst tig bomen erop, daarna paszadels met de gekozen bomen om te kijken welke kussens eronder moeten qua lengte en of boom met kussens ook nog ligt zoals hij moet liggen.
Daarna proefzitten op de zadels om te kijken hoe hoog je van je paard af zit en welke wrongen, lengte wrong en stand wrong, diepte zit, lengte zweetbladen je nodig hebt enzo en welke je zelf prettig vind zitten.
Dat wordt op papier gezet en vervolgens worden de zadels bekeken op welk soort leer je wilt hebben, dun, dik, generfd, glad, welke leersoort voor de zit en zweetbladen en wrong (zo vanaf een staaltje is lastig dus zadels erbij is erg super) en of je wel/geen sierrandje wilt en zo je welke kleur enz enz.
Maten worden genomen van paardlief (aan de hand daarvan wordt de uiteindelijke boom gemaakt) en dan is het wachten geblazen.
Kost nog niet eens zoveel meer als een regulier zadel uit de winkel. Viel me alles mee.

Mn beugelriemen heeft ze ook meteen meegenomen om in te korten :D Service van de zaak.

Sneeuw vind ik niet erg, vorig jaar ook amper gereden die maanden. Tis alleen met stappen zo lastig, we staan aan een dijk en daar wordt niet echt super gestrooid.
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » zo 30 okt 2011, 13:21

Viv fijn dat je nu een goed zadel hebt maar wel balen zeg van zijn pees hopelijk valt het allemaal mee !!

Hier bij ons word helemaal niet gestrooit op de wegen bij stal, dus dacht haal ik Hummer vast van zijn ijzers af . Nu loopt hij er onregelmatig zoals hij in het begin ook deed zonder ijzers dus morgen komt de smid toch weer nike's aanmeten bij hem. Zal zijn uitloop goed bij moeten houden en dan hoop ik dat het goed gaat allemaal !.
Hij vind het geschoren zijn weer heerlijk zit weer een stuk lekkerder in zijn velletje :D
Afbeelding
Plaats reactie