scheren
scheren
ik zou mijn pony graag helemaal scheren behalve zijn hoofd en benen.
maar nu komt mijn vraag.onder hoeveel grams deken moet hij dan
hij staat binnen in een binnenstal en heeft het gauw warm.
maar nu komt mijn vraag.onder hoeveel grams deken moet hij dan
hij staat binnen in een binnenstal en heeft het gauw warm.
Re: scheren
Ik heb Bink op het moment geschoren op zijn benen na en die staat onder een 200 grams outdoordeken, maar die staat in een container zonder isolatie en open bovendeur, oftewel, niet heel warm. Onder die deken heeft ie het aangenaam warm (handwarm zeg maar), niet heel erg warm en ook niet fris dus.
Geluk is de vrucht van intens werk
- Rosantjuh(L)banjer
Ik heb bella in september geschoren toen stond ze onder een o grams regendekentje ondertussen is ze al weer aardig dik in het haar.
En ga ik haar nog een keer scheren dan krijgt ze eerst een 200 grams op en wanneer het straks echt koud word een 340 grams.
En ga ik haar nog een keer scheren dan krijgt ze eerst een 200 grams op en wanneer het straks echt koud word een 340 grams.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Mag ik ook wat vragen hier?
Dootje begint een laten we zeggen herfstvacht te krijgen. Die kan nog wel onder de deken toch?
Of zou ze erg gaan zweten?

Dootje begint een laten we zeggen herfstvacht te krijgen. Die kan nog wel onder de deken toch?

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
Anka is 4 oktober geschoren (helemaal op de benen na) en staat net als Bink onder een 200 grams deken. Anka heeft ook een buitenstal en staat overdag op de wei. 200 gram lijkt precies goed nu.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Hier hebben we ze ook geregeld nog in de winter of herfstperiode voor het eerst onder de deken. Bij echt hele warme dagen kunnen ze wel gaan zweten, moet je even in de gaten houden of je doet eerst een dunnere deken op en later als het kouder wordt een dikkere, maar gemiddeld genomen schieten ze hier wel vrij snel in de verharing, waardoor ze al snel weer op goede temperatuur zijn.Annne schreef:Mag ik ook wat vragen hier?![]()
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik heb Bjorn een week of 3 terug geschoren en hij staat nu onder een 150 grams in een buitenbox met overdag weidegang.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Oke super!Bella schreef:Hier hebben we ze ook geregeld nog in de winter of herfstperiode voor het eerst onder de deken. Bij echt hele warme dagen kunnen ze wel gaan zweten, moet je even in de gaten houden of je doet eerst een dunnere deken op en later als het kouder wordt een dikkere, maar gemiddeld genomen schieten ze hier wel vrij snel in de verharing, waardoor ze al snel weer op goede temperatuur zijn.Annne schreef:Mag ik ook wat vragen hier?![]()
Wist ik eigenlijk ook wel, dat er nog later dekens op gaan

Wat dekens betreft ben ik echt een leek..

Maar goed, Do krijgt vandaag een nieuwe jas!

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota is ook geschoren behalve benen en deels zn hoofd, en staat nu onder 100 grams.
200 stond hij alweer onder te zweten met dit rare weer.
200 stond hij alweer onder te zweten met dit rare weer.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
hij is begin september al eens geschoren.maar hij begint nu weer een mega dikke vacht te krijgen.
het is ook raar weer soms heel koud dan weer warm.ik kan de mijne nu niet onder een deken zetten die zweet zich te pletter.
sommige mensen in mijn omgeving vinden dat je een koudbloed niet mag scheren.
maar ik heb ook geen zin om mijn pony heel erg bezweet weg te zetten.
het is ook raar weer soms heel koud dan weer warm.ik kan de mijne nu niet onder een deken zetten die zweet zich te pletter.
sommige mensen in mijn omgeving vinden dat je een koudbloed niet mag scheren.
maar ik heb ook geen zin om mijn pony heel erg bezweet weg te zetten.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Wat een onzin dat je een koudbloed niet zo mogen scheren, geef mij eens 1 goede reden! Niet naar luisteren hoor, je moet zelf doen
wat jou goed lijkt voor je pony.
wat jou goed lijkt voor je pony.
† I'ts better to have loved and lost them...
tja krijg je te horen wil dat hij ziek wordt terwijl die nu aan het hoesten is met zijn dikke vacht eenmaal eraf geen probleem meer.
hij is nu ook ziek ja hij heeft iets aan zijn lever.maar wordt behandeld het gaat al beter.
ga tog pas scheren vanaf die van de wei komt want bij hem op de wei staat een vriendinnetje en die is niet zo gezind op dekens.
hij is nu ook ziek ja hij heeft iets aan zijn lever.maar wordt behandeld het gaat al beter.
ga tog pas scheren vanaf die van de wei komt want bij hem op de wei staat een vriendinnetje en die is niet zo gezind op dekens.
Wij scheren al jaren de fjorden en naar mijn mening is het juist goed vooral tegen het hoesten want een paard wat zeiknat wordt gaat veel sneller hoesten.
Laat je niks wijs maken en doe lekker wat jezelf het beste vind.
Laat je niks wijs maken en doe lekker wat jezelf het beste vind.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)