Kootje was al gewend om braaf mee te wandelen en te fietsen en kent de stemhulpen.
Mee als handpaardje was een volgende stap. Het gaat heel erg goed, hij leert erg snel en snapte ook vlot wat de bedoeling was. Hij blijft braaf naast lopen, stopt ook netjes mee als het gevraagd wordt en draaft ook netjes mee aan als het gevraagd wordt.
Nu is Kootje nogal 'mouthy'. Alles wordt onderzocht met zijn mond. Hij kan ook happen als hij gefrustreerd is dat hij zijn eigen ding niet mag doen. Dit deed hij in het begin ook met wandelen, maar dat is er nu na altijd consequent op reageren nagenoeg uit. Heel soms wel eens in de lucht en that's it.
Maarja.. als jij gaat draven en jij mag niet voorbij dat andere paard, maar je moet er naast blijven, en je vrouwtje zit ergens bovenop, dan is die hals van dat andere paard toch best verleidelijk om eens lekker tegenaan te happen. Dit doet hij dus enkel tijdens het draven en dan zo af en toe, ook stukken dat het heel netjes gaat en hij gewoon lekker braaf ernaast meedraaft. Vjell geeft hem af en toe wel even een 'snauw' terug van hela jij wegblijven! Maar goed die heeft het te druk met luisteren en genieten om ook nog Ko op zijn plek te gaan zetten

Ik vroeg me af of dit mensen die ook met handpaard rijden bekend voorkomt en wat je er aan kunt doen?
In stap heeft ie gewoon in den beginnen 2x kennisgemaakt met de punt van mijn schoen en was het meteen klaar.
Maar in draf is dit wel wat lastiger om te doen

Ik denk nu aan een kort zweepje meenemen en hem 1x gewoon even een flinke pets op zn neus te zetten

Alles is nog pril, we zijn pas 2 keer zo aan de gang geweest, dus het kan natuurlijk ook gewoon wennen zijn en kwestie van blijven doen. Maar wie weet dat iemand hier het herkent en een tip heeft

Want verder gaat het echt geweldig en is het echt mega genieten met 2 paar blije oortjes zo voor je