Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door nancy imka » wo 12 okt 2011, 11:14

Jammer dat het weer regent bah! Had vandaag weer wat met Imka willen doen. En eind van de week hoopte we dat het land wel weer wat opgedroogd zou zijn zodat ze weer het land even op konden om de beentjes te strekken...

Het past idd gewoon op Emy! Gelukkig maar :D Super makke paardjes zijn het daar ben ik echt zo gelukkig om...

Wij hebben geen dekens bij de Etjes om maar ook Imka niet. Heb haar alleen ooit onder een deken gehad toen ik haar echt serieus reedt maar verder nooit!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » wo 12 okt 2011, 11:22

Leuke pics geworden nanc...
:))
Wat een verschil he dan met die guppie foto en nu je er op zit...Het is een mooi fjordje geworden!En te bedenken dat ze er eigennlijk kwa groei nog niet echt zijn.
Vind mezelf inderdaad ook niet erg te groot als ik het zo zie vanaf de foto.Emy draagt haar nek alleen anders als Elvis,Elvis draagt hem hoog en Emy laag.

Elvis gaat niet onder dekens,buiten dat ik het niet nodig vind omdat wij eigenlijk niks doen met ze,denk ik ook niet dat hij ze heel laat.Als Imka met een zweetdeken op staat krijgt hij in 10 minuten tijd er al een flinke gat in _-:(
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 12 okt 2011, 11:46

hier zal het van het weer afhangen of ze een deken nog extra krijgen of niet
Githa zal een opkrijgen, maar Jalenka niet continu
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 12 okt 2011, 14:51

Evita staat hier overdag met slecht weer wel onder een deken. Omdat ze nu sinds een week binnen staan, probeer ik ze als ze binnen zijn, de deken eraf te laten.
Maar met dat hele slechte weer én dag en nacht buiten, hebben we wel dekens opgelegd. Niet zozeer voor d'r haren, maar meer het idee dat ze -als ze er zelf 1 op had- van de andere dekens af zou blijven. En ik heb het idee dat ze er altijd wat makkelijker van worden. Ik maak nooit de voorkant open, bij mij gaat hij bij alle paarden over het hoofd. En ze moet blijven stilstaan als ik het vast of los maak enz.
Ik weet nog niet precies wanneer Evita betuigd gaat worden, dus dan zit ze ook niet zo dik in de haren.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » vr 14 okt 2011, 12:53

Ekdal krijgt geen deken,. Hij heeft wel weinig vacht, maar van de winter gaat ie toch niet veel doen, dus niet nodig. Daarnaast is hij vaak de pineut in de groep dus dekens zullen niet lang heel blijven
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » za 15 okt 2011, 19:47

Seven heeft ook nog geen dek om! ik heb wel een ongevoerd regen dek klaar liggen
voor als het echt een week lang regent en zou waaien! vind het dan niet fijn als ze door watertje nat regenen als er een koude wind staat! en als ik meer zou gaan rijden is het wel handig! een droge pony. ze staan by ons nog dag en nacht buiten maar krijgen al wel een tyd hooi by want er staat bijna niks aan gras meer! zolang het weer het toelaat blijven ze buiten
word het echt heel koud en slecht snachts dan gaan ze alleen overdag nog maar in de wei maar probeer het zo lang mogelijk uit te stellen!
seven is trouwens weer een lekkere teddybeer, haren genoeg!
misschien ga ik er morgen eventjes op! het ging met buitenrijden zo super, wil weer een keertje in de bak proberen
hebben we nog maar 2 x gedaan (en in t begin met leren sturen paar keer) dus zal wel erg grappig worden :)
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
roos

Bericht door roos » zo 16 okt 2011, 12:34

Owh Ekdal wordt ook gewoon gereden als zijn vacht nat is hoor, vind dat zo'n onzin natte vacht en niet gaan rijden ;)

Zo ik had gisteren les en de galop..tsja wat zal ik daar eens van zeggen..heb echt spierpijn...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 17 okt 2011, 09:58

Arme Emy, ze heeft een heel dik onderbeen achter. Imka was zo aardig om haar van de brug af te gooien omdat ze zin had in een bak met voer. Dees ging ze uit het land halen en die twee jonkie's gedragen zich eigenlijk altijd wel lief en Imka is zo mak als een lammetje als ze naar de paddock mogen dus laten we meestal los voorop lopen die gaat toch wel naar dr eten toe. Maar nou was het toevallig zaterdag zo dat Imka als achterste vond en Dees wil het hek open doen om ze eruit te halen en Emy en Elvis stonden dus bij Dees maar Imka wilde zo graag eten dat ze gewoon die kleintjes opzij duwde en naar de paddock rende. Daardoor kwam Emy dus zo terecht dat ze naast de brug stapte. Gelukkig al daar waar er weer grond onder de brug lag anders had ze gewoon in de sloot gelegen. Domme Imka! Waarschijnlijk heeft ze dus dr been geschaafd aan de brug en dat is nu dik. Ze ging gister gelukkig wel gewoon de brug weer over en ook eruit ging prima. Dus erg geschrokken is ze niet. Wij alleen wel!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 okt 2011, 07:20

ocharme Emy

hier staan ze gewoon lekker buiten en weer niet veel te doen
heb buikgriep, ben de laatste die het nog moest krijgen, de kids en Leslie hadden het vorige week

wel krijgen ze elke dag een voederbiet, hebben ze een andere bezig heid dan gras eten en dom staan kijken 8)7
Elvis

Bericht door Elvis » di 18 okt 2011, 10:44

Ik schrok zeker van Emy haar valpartij..Je ziet niet dagelijks een pony van een brug gelopen worden _-:(
Gelukkig viel het allemaal mee achteraf!

Gister een buitenritje gemaakt,misschien wat eentonig maar kan niet anders zeggen als dat hij weer ontzettend braaf was.Vrachtwagens doen hem niks meer..
Stukjes draven en dan weer stappen,stilstaan en pas weer mogen lopen als ik het zeg,hij doet het allemaal maar!Super trots....

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 20 okt 2011, 12:16

vandaag les gehad met edgard
hij doet het super.

kga nu een stapje verder.
de eerste fase van erop zitten, stappen en draven enzo heb ik nu gehad. nu ga ik beginnen met wat (rechte) lijnen te rijden en ook echt hoeken te pakken enzo.

het echte stuurwerk is nu aan de beurt! echt onwijs super hoe hij het doet! *o/* *o/*
Emily

Bericht door Emily » do 20 okt 2011, 17:44

Wat leuk dat het je al kan beginnen met het echte stuurwerk zeg!
Geniet nog steeds van al jullie verhalen hoor, ook al post ik zelf bijna niet.

Emily staat lekker met haar vriendinnetje in de wei of in de bak met 24/7 hooi tot haar beschikking.
We oefenen momenteel niet zo veel aangezien ik erg druk ben, maar ik kijk nog steeds erg uit naar ons eerste ritje.

Nogmaals ik ben een trouwe lezer van jullie berichtjes!
Emily (v. Balony, m. Justy)
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 20 okt 2011, 18:38

Vandaag had Dees gevoert in de ochtend en ik was de avond aan de beurt. En meestal voeren we smorgens en savonds gaan we dan samen mesten enz op donderdag moet Dees smiddags altijd werken dus ga ik zelf. Kom ik op stal aan is alles al gedaan hoefde alleen even te voeren verder was alles al gedaan heerlijk! Heb even lekker staan tutten met Imka, maantjes geknipt enz en daarna op mn krukje lekker bij ze gaan zitten en knuffelen. Emy was echt zo knuffelig maar op een gegeven moment gingen ze een voor een bij het voerhok staan zo van honger 8)7 Heb eerst nog even de laatste hoopjes weg geschept en daarna gevoerd. Heerlijk dagje dus!

Wat geven jullie je paardjes nu? Ik ben van de cavalor junior over gegaan naar pavo light en pavo natures best door elkaar heen. En tot nu toe geef ik haar een halve schep. Ze krijgt het nu twee dagen dus kan er nog weinig over zeggen. Dat pavo light is speciaal voor ijslanders en sobere paardjes laag in energie en hoog in vitamine's en mineralen. En die nature's best geef ik ermeer bij voor het lekkere...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 21 okt 2011, 08:55

hier krijgen ze voorlopig enkel nog maar gras, en als Jalenka eens moet werken de dag nadien krijgt ze 1 schep natures best
ook krijgen ze dagelijks een biet
we hebben nog redelijk wat gras op de weide dat ze zeker nog tot eind november zo buiten op de weide kunnen, dan zal het veranderen in december, naar paddockje (selfmade)
Elvis

Bericht door Elvis » za 22 okt 2011, 10:11

Elvis krijgt een handje pavo nature's best en ze portie kuil.Hier staan ze niet veel meer op het land,tenzij het weer het toe laat..
Gister even weer wat foto's gemaakt,meneer was nogal jolig haha...Zal ze morgen of vandaag plaatsen..

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 23 okt 2011, 09:49

Ben heel benieuwd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » zo 23 okt 2011, 11:23

Foto's staan bij picsplaza..Waren er nogal veel... :D

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 23 okt 2011, 16:46

wat een mooie foto,s van elvis!
wordt idd een tankje!
edgard ook! maar joune is al een stuk breder!
echt gaaf!
roos

Bericht door roos » di 25 okt 2011, 09:01

Wat worden ze toch groot onze Etjes :D

Hier alles zijn gangetje
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 25 okt 2011, 21:07

Ha,

Uitnodiging geaccepteerd!

Voorlopig mag mijn E-tje lekker herstellen, wennen, genieten van liefde en aandacht. Op zijn tijd een mindere behandeling (daar bedoel ik tandarts, smid, dierenarts mee haha) krijgen om er uiteindelijk beter van te worden en groeien in zowel de hoogte als de breedte. Het komende half jaar minimaal mag hij een verwende kleuter zijn, pas daarna gaan we rustig samen aan het werk. Hij is al gek op de kinderen van de andere eigenaar dus dat komt helemaal goed!

Ik heb even het topic doorgelezen en heb nog wat toevoegingen v.w.b. voer en deken.
Hij staat nu onder een 100 grams Rambo DUO 24 uur per dag en als de temperatuur onder de -10 komt krijgt hij nog een 300 grams onderdeken erbij.
Qua voer krijgt hij 2x daags 300 gram muesli van Bio-Ron en vanaf eind van deze week 2x daags 200 gram ruwe spelt van Bio-Ron erbij. Verder krijgt hij 2x per dag 40 gram lijnzaad en een paar penen en een vitaminesupplement (opkikker van NAF).
Als ruwvoer krijgt hij onbeperkt voordroogkuil en mag hij per dag ongeveer 15 min aan de hand grazen. Hij eet dan met name klaver en andere kruiden.

Gwen en Eran
Gesloten