Dappere fjorden, bestaan ze?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Machteld&Falco

Dappere fjorden, bestaan ze?

Bericht door Machteld&Falco » wo 12 okt 2011, 19:18

Ik lach me regelmatig te pletter om Falco's gedrag. Hij kan zich soms toch zo aanstellen! Hij maakt graag een drama van de domste dingen op buitenrit. Zo erg zelfs, dat ik tot 2 jaar geleden buitenritjes in ons eentje had uitgesloten. Ondertussen, met enorm veel moed en doorzettingsvermogen van mijn kant, heeft hij zich ontpopt tot een tamelijk braaf buitenpaard en een uitstekend koppaard (dan is hij braver dan alleen), maar 100% verkeersmak zal hij nooit zijn. Meestal is hij niet écht bang, maar wil hij gewoon het zekere voor het onzekere nemen ("weet je wel zeker dat die viooltjes geen vleesetende bloemen zijn?").

Helaas is mijn stoere fjord die niet terugdeinst voor tractoren met aanhangwagens , spoorwegen, tunnels of vrachtwagens die voorbijrazen toch voor één ding echt doodsbenauwd... Maar hoe zou je zelf zijn, als er een fiets met zo'n doodeng aanhangwagentje erachteraan jouw richting uitkomt?! Ik bedoel, er stond wel echt een levensgevaarlijk, vuurspuwend vlagje op! En het zou me niet verbazen als hij gedacht had dat er vanachter op dat ding ook nog ergens lasers zaten, want wat sprong die knol met een rotvaart een veld in (terwijl hij ook nog eens een pirouette van 180° maakte)!

Held op sokken...

Ohja... Het automatische grasmaaiertje van de buren, je weet wel, zo'n ding op zonne-energie dat op vaste tijdstippen door de tuin rolt en overal tegenaan botst om dan de andere kant uit te rijden, da's ook heuuuul gevaarlijk hoor!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Mariël
Contacteer:

Re: Dappere fjorden, bestaan ze?

Bericht door Mariël » wo 12 okt 2011, 19:58

_/-o_ heel herkenbaar! of zo'n ligfiets met een vlaggetje erop := heel eng!
die grasmaaier die helemaal alleen het gras kunnen maaien zijn ook eng, ik snap dat hun dat niet snappen[ik wist ook niet wat ik zag de eerste keer]
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 12 okt 2011, 20:04

hahahaha, hier nog een die denkt: verhip, jij ook zo-een?
Ken ook menig fjord waar je een bom naast kunt afsteken, maar ho maar als het vogeltje op de verkeerde tak in de boom zat...dan ga je van jetje.
Hi en Runnar van Julie vond/vind de banaanfiets doodeng...daar vraag ik me ook nog altijd af wat hij denkt als hij dat ding ziet.
Bink is vooral bang voor datgene wat hij kent...is ie in een vreemde omgeving dan kan het 100% meevallen met wat hij allemaal eng vind, maar op eigen terrein...echt voor je het weet heeft het oude ijzer je omsingeld en ook die boom die daar altijd zo stil staat...nooit vertrouwen, die is uit op een onverwachte move en voor je het weet heeft ie je te pakken. Nandoes zijn ook niet eng, maar kijk maar uit voor alles er omheen..zeg het maar wat daar allemaal wel niet in dat koppie om gaat.
Geluk is de vrucht van intens werk
Keandra

Bericht door Keandra » wo 12 okt 2011, 20:54

lmao
herkenbaar tafereel

hier is niks eng voor Jalenka, zolang je naast haar loopt of voor haar loopt
eens je erop zit is die pistesleep toch wel heel eng hoor, mooi in een rondje errond
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 13 okt 2011, 06:31

Heel herkenbaar! Van het grootste verkeer en bomenzagende apparaten enz wordt er niet opgekeken maar een losse boomstronk of je eigen schaduw is verschrikkelijk :=
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 13 okt 2011, 09:44

Die van mij was niet anders :+
Met zijn 13 jaar is het nu echt voorbij, oké op die verschrikkelijke banaanfiets na dan en dat is nu eens echt angst ervoor.

Tim was wel redelijk erg hoor als 6-7-8 jarige, die rende echt door alles heen naar huis, vaak leek wel uit het niets :n .

Ben er in de loop der jaren achter gekomen dat het een gebrek aan vertrouwen was, van hem in mij, door steeds meer 'samen' te doen. Waaronder dus die verdomde moeilijke dressuuroefeningen leren waarbij dwang echt niet werkt bij een fjord en maar blijven afwisselen met dressuur - springen - dagje bos - wedstrijd zijn we een team geworden.

Gaat mijn bijrijdster met hem naar buiten komt hij door dezelfde gekte terug naar huis rennen, hij moet je gewoon vertrouwen, ultiem vertrouwen en dat kost tijd en échte inspanning :j
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » do 13 okt 2011, 13:25

Klinkt mij ook bekend in de oren..
Grote dingen, vind hij niets aan.
Kan hem ook volledig versieren met vlaggetjes enzovoorts, schrikparcours geen probleem, maar inderdaad owee als er een vogel in een boom zit...
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Jowien

Bericht door Jowien » do 13 okt 2011, 18:52

Ja, zo'n grasmaaier, die zijn echt reuze-eng! Ik denk dat er een kabouter op zit die wij niet zien ofzo...

En grote gele kranen (van die wegenbouw-machines), die zijn doodeng... maar dan ook ECHT eng. Orlinde is eigenlijk nergens bang van (nou ja, behalve dus kabouters op grasmaaiers, op geiten, en op ligfietsen, dus als mens blijf je opletten). Maar vandaag op een gecontroleerd drafje langs een op-ons-af-rijdende grote gele kraan gereden!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
shesannie

Bericht door shesannie » do 13 okt 2011, 19:19

Mijne is echt wel 1000% verkeersmak en heeft volgens mij echt alles al gezien ze is dan ook al 21 :D
die vind niks eng, het liefst loopt ze ook overal gezellig op af :P
Alleen soms dingen wat heel normaal is vind ze dan wel weer eng en vreemd :S haha
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 14 okt 2011, 11:35

Ellebel schreef:Die van mij was niet anders :+
Met zijn 13 jaar is het nu echt voorbij, oké op die verschrikkelijke banaanfiets na dan en dat is nu eens echt angst ervoor.

Tim was wel redelijk erg hoor als 6-7-8 jarige, die rende echt door alles heen naar huis, vaak leek wel uit het niets :n .

Ben er in de loop der jaren achter gekomen dat het een gebrek aan vertrouwen was, van hem in mij, door steeds meer 'samen' te doen. Waaronder dus die verdomde moeilijke dressuuroefeningen leren waarbij dwang echt niet werkt bij een fjord en maar blijven afwisselen met dressuur - springen - dagje bos - wedstrijd zijn we een team geworden.

Gaat mijn bijrijdster met hem naar buiten komt hij door dezelfde gekte terug naar huis rennen, hij moet je gewoon vertrouwen, ultiem vertrouwen en dat kost tijd en échte inspanning :j
Jeetje, Falco en Tim zouden wel broertjes kunnen zijn als ik het zo lees :) Falco kon inderdaad ook vanuit het niets zomaar omkeren en in een rotvaart weer richting huis rennen. Hij was dan gewoon niet meer te stoppen. Echt eng! Inderdaad ook door een gebrek aan vertrouwen in mij. Het begon ook zowat toen ie 6 werd (puber...) en toen ie 8 was, is zijn gedrag steeds wat minder extreem geworden. Ondertussen vertrouwt hij me (en hij weet donders goed dat als hij omdraait, dat hij dat op zijn flikker krijgt!). Hij is nu 10 en hij begint het stilaan te leren. Benieuwd hoe dat over een jaar of 3 gaat :)

In de bak is hij trouwens ook zooooo heet! Hij kan zichzelf dan voorbij beginnen lopen en dan is er geen houden meer aan... Duurt dan echt even voor het koppie begint te ontspannen... en het lijfje dus ook :)

Stiekem vind ik het wel leuk dat ik niet de enige ben met zo'n eigenwijze stinkfjord :p Ondanks dat ik hem af en toe in gedachten al bij de slager drop, zou ik niet meer zonder kunnen.
Kelly

Bericht door Kelly » vr 14 okt 2011, 16:52

Ja hoor ze bestaan.

Taco kan alles hebben...
Tot lek maken van ballonnen op zijn kont aan toe :D
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 14 okt 2011, 17:41

Ja ze bestaan 8-) . Nisko kan van alles hebben :D .

Met Anka heb ik het vertrouwen wel moeten opbouwen, maar die is ook nog nooit omgekeerd en naar huis gesjeesd. Vanmiddag dikke kieper met trekker die langs kwam scheuren en ze vertrok geen spier. Braaf peerd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 14 okt 2011, 18:22

Sjol kan je kanon bij afschieten, enigste waar ze wel wat psychische problemen mee heeft zijn hele hordes moordlustige water hoentjes met
priemende moorddadige oogjes (die enge dingen komen soms in grote groepen samengeschoold hier voor en stampen dan met voetjes op blaadjes in het water).
Verder kan ik niet verzinnen waarvan je Sjol uit balans krijgt... (gek krijgen kan je haar wel, maar echt bang.. nee..)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
DexterS
Contacteer:

Bericht door DexterS » za 15 okt 2011, 16:56

Mijn Dex is een dappere fjord.. Met zijn 4 en half jaar doet hij werkelijk iedereen versteld staan over zijn uberbrave gedrag.. Het enige waar hij zich druk over maakt is over te weinig of geen eten binnen hoef(hand)bereik haha!!
Ik durf het te zeggen , Dex is Dapper!!
Trotse eigenaresse van onze knappe 4 jarige Dexter ( V. Baldrian)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44890
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 15 okt 2011, 19:33

Voor mijn beurt gesproken van de week.

Vanavond van Sjol afgevallen, vanwege brommer..
Nou ja.. meer vanwege.. dat ik om aan het kijken was (moet daar oversteken richting vereniging, en hoorde verkeer achterop komen.)
Sjol die nooit reageerd op brommers (dit was rare brommelpot) reageerde nu wel.
Ik zat dus al om te kijken om over te steken..
Sjol draait iets weg en galloppeerd aan en geeft klein bokje..
DAt was nou jammer, zo zadelloos... Dat wat plof...
Goed Sjol stond uiteraard 20 meter verder de berm kaal te vreten en ik was precies op mijn heup gevallen.

Brommer rijder was heel lief, sjol hadden ze ook al gevangen. (niet zo moeilijk, stond te eten, was lastiger haar weer van haar plek te krijgen.)
Nog steeds in berm liggend even naar vereniging gebeld, er was wedstrijd en iedereen die ik kende was daar.
Vriendin heeft toen Sjol naar stal terug gewandeld en ik in andere vriendins auto meegelift naar stal.

Eens kijken of ik morgen nog kan lopen....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 okt 2011, 13:05

die van mij zijn ook niet gek te krijgen, maar eigenlijk durf ik dat niet zo goed te vertellen na het relaas van Do boven mij := Word ik straks ook afgestraft.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suus

Bericht door Suus » zo 16 okt 2011, 13:11

Morris is bijna nergens bang voor, al vroeg met van alles in aanraking gekomen. Hij heeft alleen een kalfjes-traumaatje. Verder zijn tijdens een buitenrit bewegende blaadjes heel eng (als je zin hebt om te schrikken tenminste).
En zeg nooit; hij is zo braaf, ik val nooit.... Een half uur later lag ik er bijna naast. Lekker stappen met een lang teugeltje, beugels uit. Komt er ineens een aanspanning de hoek om scheuren. Ja, een ander paard is niet eng, maar deze werd achtervolgd!!!
Dus omspringen, ik hing er naast. Morris dacht; nu moet ik wegrennen, want ik ben een vluchtdier! (Maar eigenlijk ben ik al niet meer bang...). Dus ik kon er snel opklimmen en Morris 'vluchtte' in draf en stond 5 meter verderop weer stil hihi!
Morris, mijn superfjord!
DexterS
Contacteer:

Bericht door DexterS » zo 16 okt 2011, 17:21

whoehahaha en alsof de duivel ermee speelt flipte Dex vandaag ook compleet de pan uit van een waaiend blaadje rond zijn benen whoehahahaha !!
Trotse eigenaresse van onze knappe 4 jarige Dexter ( V. Baldrian)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44890
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 17 okt 2011, 08:00

Sjolvir schreef:Voor mijn beurt gesproken van de week.

Vanavond van Sjol afgevallen, vanwege brommer..
Nou ja.. meer vanwege.. dat ik om aan het kijken was (moet daar oversteken richting vereniging, en hoorde verkeer achterop komen.)
Sjol die nooit reageerd op brommers (dit was rare brommelpot) reageerde nu wel.
Ik zat dus al om te kijken om over te steken..
Sjol draait iets weg en galloppeerd aan en geeft klein bokje..
DAt was nou jammer, zo zadelloos... Dat wat plof...
Goed Sjol stond uiteraard 20 meter verder de berm kaal te vreten en ik was precies op mijn heup gevallen.

Brommer rijder was heel lief, sjol hadden ze ook al gevangen. (niet zo moeilijk, stond te eten, was lastiger haar weer van haar plek te krijgen.)
Nog steeds in berm liggend even naar vereniging gebeld, er was wedstrijd en iedereen die ik kende was daar.
Vriendin heeft toen Sjol naar stal terug gewandeld en ik in andere vriendins auto meegelift naar stal.

Eens kijken of ik morgen nog kan lopen....
Hihihi, Do. Zo zie je maar weer... Hopelijk is je heup ok!

Het is echt opvallend dat onze stoere fjorden enge dingen dapper trotseren, maar van hun stuk worden gebracht door de domste dingen eerst... :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 18 okt 2011, 05:09

Ik weet nog eens met Vera, daar had ik al eens mee op het treinstation van Valkenburg gestaan en per ongeluk in een caranvalsoptocht terecht gekomen. Madam draaide haar hoefjes er niet voor om. Tot ik op een gegeven moment ergens aan het rijden was en daar een gymschoen aan een hek hing, daar wilde ze niet voorbij. Ze had besloten dat het een wurggypmie was 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie