In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6
Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de
Klopt, en het was leuk de clinic. En redelijk droog nog die dag op wat hagelsteentjes na.
En Charret, hoe ging je wedstrijd??
En Charret, hoe ging je wedstrijd??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ooow, dat las ik ja! Hoe was het? Reden jullie zelf mee of liet zij haar kunnen zien? Nog wat van opgestoken dan?
Ja, de wedstrijd ging best aardig
1e proef had ik 193 punten en een 3e prijs, 2e proef 187 punten. Ik moest er nog best aanrijden. Van buiten, naar binnen, naar buiten en dan weer naar binnen is nog best zwaar.
Ja, de wedstrijd ging best aardig

1e proef had ik 193 punten en een 3e prijs, 2e proef 187 punten. Ik moest er nog best aanrijden. Van buiten, naar binnen, naar buiten en dan weer naar binnen is nog best zwaar.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
toe An, vertel eens meer!!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Over de clinic neem ik aan?
Ze was zonder paard naar Balloo gekomen en ging een heel stel mensen in groepjes van 2 lesgeven. Had 's morgens om 10 uur Pernille en Joyce al zien rijden en ben daarna gauw Anka gaan halen. Ik was van kwart voor 2 tot half 3. Losrijden ging voor mij wat anders dan anders, maar wel lekker. Ik pak Anka zelf al gauw wat meer op maar nu moesten we echt heel lang en laag en neus tot aan de knieen losrijden. Daarna pas wat meer oppakken. Paar keer middendraf geprobeerd wat voor mij de helft van de tijd in galop eindigde
(en ja, dat gebeurde vrijdag in beide proeven ook 1x grrrr). Maar Anka werd hier goed actief van alleen kan je op de foto's zien dat ik die impuls niet helemaal over de rug door het lijf kan houden soms. Anka duwt de neus er soms wat uit. Volgens Jolanda moet ik heel geleidelijk die impuls opbouwen in de middendraf, dan zou het goed moeten komen. En heel veel blijven schakelen.
Galop en wijken ging fijn, wijken raakt steeds beter bevestigd en de galop wordt losser en schakelen in galop steeds makkelijker
. En volgens Jolanda moet ik maar eens met schouderbinnenwaarts gaan beginnen in de trainingen voor het M. Het lukt al redelijk maar op de rechterhand moet ik mijn been naar achteren leggen om Anka op de hoefslag te houden met de achterhand en volgens mij is dat niet helemaal zoals het hoort hihi.
Wat wel leuk was, Pernille viel hetzelfde op als mijn instructeurs, Anka is veel losser geworden en de galop is ook sterk verbeterd. Toch leuk als het ook mensen opvalt die je niet zo vaak zien rijden. Dat los in het lijf merk ik trouwens zelf ook wel met rijden.
Na die 45 min wilden we nog even uitstappen maar er kwam een enorme hagelbui langs
. Je hoorde hem aankomen razen vanaf het Balloerveld. Echt eng geluid en ik dacht even dat Anka weg wilde schieten maar toen was de bui er al en zag je haar denken, o hagel, if that's all
. Toen het zadel eraf gehaald en aan de hand even buiten uitgewandeld naar de schaapskooi heen en weer. Daarna Anka weer even in de paddock gezet en nog even wat andere mensen gekeken die nog les hadden. Leuk om zo veel Fjorden te zien lopen, en wat is er dan nog weer veel verschil tussen Fjorden.
Dus leuk dagje gehad.
edit: vergeet ik helemaal Charret te feliciteren met de goede punten. Bij deze gefeliciteerd!

Ze was zonder paard naar Balloo gekomen en ging een heel stel mensen in groepjes van 2 lesgeven. Had 's morgens om 10 uur Pernille en Joyce al zien rijden en ben daarna gauw Anka gaan halen. Ik was van kwart voor 2 tot half 3. Losrijden ging voor mij wat anders dan anders, maar wel lekker. Ik pak Anka zelf al gauw wat meer op maar nu moesten we echt heel lang en laag en neus tot aan de knieen losrijden. Daarna pas wat meer oppakken. Paar keer middendraf geprobeerd wat voor mij de helft van de tijd in galop eindigde

Galop en wijken ging fijn, wijken raakt steeds beter bevestigd en de galop wordt losser en schakelen in galop steeds makkelijker

Wat wel leuk was, Pernille viel hetzelfde op als mijn instructeurs, Anka is veel losser geworden en de galop is ook sterk verbeterd. Toch leuk als het ook mensen opvalt die je niet zo vaak zien rijden. Dat los in het lijf merk ik trouwens zelf ook wel met rijden.
Na die 45 min wilden we nog even uitstappen maar er kwam een enorme hagelbui langs

Dus leuk dagje gehad.
edit: vergeet ik helemaal Charret te feliciteren met de goede punten. Bij deze gefeliciteerd!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ben je nog helemaal niet met schouderbinnen bezig geweest dan? Had ik al wel verwacht. Het helpt ook goed met het wijken zodra ze het onder de knie hebben 
Rechtsom been naar achteren, je binnen been? Hoe zet zij in dan en wat moet je met je handen doen?
Ik pak Lies ook al vrij gauw op hoor wanneer ik begin.
Dank je wel

Rechtsom been naar achteren, je binnen been? Hoe zet zij in dan en wat moet je met je handen doen?
Ik pak Lies ook al vrij gauw op hoor wanneer ik begin.
Dank je wel

Ik zag foto's van jullie clinic op de facebook pagina van Jolanda, Annemarie!
O echt? dritt, ik heb geen facebook
.

In welk album staan ze dan? Wou ff kijken, maar kan ze nie vinden 

Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Ik stond vandaag in het weiland naar Fjella te kijken en ineens zag ik Anka in een flits! Nog niet eerder gezien bij Fjella.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik dacht eerst huh, hoe kunnen die nou op elkaar lijken maar ineens viel het kwartje
, het Manus-kwartje dan he
.
Hmmm, Anka is echt een topper
. Ben echt stapelgek met haar. Super goed gelest, schouderbinnenwaarts geoefend (ja Charret we zijn aan het oefenen geslagen
). En daarna lekker buiten de manege uitgestapt. En het vertrouwen is nu zo groot dat ze ook zo alleen wegstapt op onbekend terrein. Kwam nog dikke trekker en kieper langsscheuren. Ik een hartverzakking rijker maar Anka knipoogde niet eens
.

Hmmm, Anka is echt een topper

Hmm, Anka was vandaag wat minder braafjes buiten. Overattent en loperig. Geen ideale combi.
En ze hoestte weer, ze staan koud 1,5 week op stal en het lijkt alweer op te komen. Ze staat al op Hemperade. Zou ik nou toch ook het hooi weer moeten weken? Het lijkt helemaal niet zo stoffig. Bah
En ze hoestte weer, ze staan koud 1,5 week op stal en het lijkt alweer op te komen. Ze staat al op Hemperade. Zou ik nou toch ook het hooi weer moeten weken? Het lijkt helemaal niet zo stoffig. Bah

vervelend dat hardnekkige kuchje! Lastig zoiets!
Karev was gister heul braaf. Race de maishakselaar gedaan. We reden op een zandpad met aan weerskanten sloot en land. Net aan de sloot, aan de andere kant als ons dan, was de maishakker bezig. Met een hakker, 3 trekkers om op te vangen en zo´n blaasding. Wij lekker elaxed in een drafje er lans, met de hakker opdraven. Peerd keek niet op of om, toppertje!
Karev was gister heul braaf. Race de maishakselaar gedaan. We reden op een zandpad met aan weerskanten sloot en land. Net aan de sloot, aan de andere kant als ons dan, was de maishakker bezig. Met een hakker, 3 trekkers om op te vangen en zo´n blaasding. Wij lekker elaxed in een drafje er lans, met de hakker opdraven. Peerd keek niet op of om, toppertje!
Ik snap niks van dat kuchje. Ik wilde vandaag niet rijden maar doe dat toch maar even, moet toch kijken of het idd wat is of niet.
Anka is trouwens wel heel braaf met groot landbouwverkeer. De XXXXXL bietenrooier die bij het loonbedrijf parkeerde was dan weer geen probleem
. Alleen als je een onbekend pad in gaat owow, schijtluizig paard. En ja, juist dan 2 hard blaffende Sint Bernards die aan komen scheuren, dat was niet echt een succes. Maar poown hervond zichzelf en stapte er toen in een soort passage langs
. En na een stuk galop werd het uberhaupt beter. Volgende keer maar in draf van huis denk ik
.
Anka is trouwens wel heel braaf met groot landbouwverkeer. De XXXXXL bietenrooier die bij het loonbedrijf parkeerde was dan weer geen probleem

-
Hey hallo allemaal
ik meld me ook weer! Heb het de laatste tijd beetje erg druk gehad! Met Archibald gaat het goed, al komen zijn plotselinge uitspattingen wel weer wat terug. hoop dat het dit keer tijdelijk is en dat het niet weer de hele winter zo gaat. Vandaag voor het eerst weer aan het oefenen geweest met springen, heb nu iemand gevonden die de Abop waarschijnlijk ook met hem gaat springen! Dit gaat echt super! Vandaag al 60 cm gesprongen en deze week ff klein beejte hoger proberen! @ annemarie, hoop voor je dat het kuchje meevalt! Mijn andere paard, piepte laatst wat in de ademhaling en was lui met rijden. Veearts was die dag toevallig op stal en die vond dat hij Dampig begon te worden. Nu staat hij sinds een week op stal op gewoon nog stro. Maar hoor hem niet meer piepen. Denk zelf dat hij een licht verkoudje onder de leden heeft gehad. Zeker weten doe ik het ook niet, maar wat ik van velen hoor is dat dampigheid begint met hoesten, en dat het uithoudingsvermogen minder word en dat het op stal verergerd, vooral als ze op stro staan... 

Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Cameron L2+9
Goedzo Annemarie!
Dat kuchje is lastig, gewoon omdat je je vinger er ook niet op kunt leggen. Wordt gewoon even fb lid! Is hartstikke leuk, he Tamara?!
Maar ik zag niet welk album is over clinin Balloo meen ik. Kan het wel terug zoeken als je dat wilt.
Gisteren SGW gedaan met Alies! Was weer leuk! Balen dat het mega uitliep waardoor ik meer dan een uur erop zat voordat ik kon starten. Lies wilde echt niet meer
Maar ik kon het haar niet kwalijk nemen. Dikke vacht, lang wachten toen naar binnen de proef. Maar was 2e met 194 pnt. Toen springen, wha dat wilde ze gewoon niet meer. We zijn rondgekomen maar dat was het. Hahaha, koek was op. Toen de cross in het bos [inmiddels 3 uur verder] en daar was ze de eerst hindernissen onzeker waardoor ik 2 keer aanmoest sturen. Kostte me stafpunten want qua tijd was ik nog best snel. Maar al met al zijn we 4e geworden.
Werd me gelijk duidelijk dat die vacht er echt af moet. No time zeikes nat en niet droog te rijden. Ze verliest buiten niet haar loop lust, maar als we dan naar binnen moeten is die overgang te groot.

Gisteren SGW gedaan met Alies! Was weer leuk! Balen dat het mega uitliep waardoor ik meer dan een uur erop zat voordat ik kon starten. Lies wilde echt niet meer

Werd me gelijk duidelijk dat die vacht er echt af moet. No time zeikes nat en niet droog te rijden. Ze verliest buiten niet haar loop lust, maar als we dan naar binnen moeten is die overgang te groot.
Gister met rijden geen gekuch maar vanochtend met hooi eten wel 1 kuchje. Ze gaat vanavond gewoon mee naar les en dan zine we wel. Zal woensdag de DA eens bellen voor overleg. En hooi toch maar weer nat maken denk ik. Maar ja, op stal is dat makkelijk 's avonds maar om nou 's morgens voor 3 paarden hooi te weken
Goed zeg Charret dat jullie 4e waren. En idd dat haar moet eraf! Het scheelt echt heel veel. Anka zweet nog wel bij grote inspanning maar is ook zo weer droog. Echt ideaal. Alleen heb ik nu wel wat frisheids-bij-effecten
.

Goed zeg Charret dat jullie 4e waren. En idd dat haar moet eraf! Het scheelt echt heel veel. Anka zweet nog wel bij grote inspanning maar is ook zo weer droog. Echt ideaal. Alleen heb ik nu wel wat frisheids-bij-effecten

Oooh, mijn vaste lesjuf is weer in de running en heeft Anka en mij vandaag even goed gereset
.
Zaterdagmorgen wedstrijd, lekker dichtbij op mijn thuisbasis in Annen. En een fatsoenlijke starttijd, ik zeg hoera!

Zaterdagmorgen wedstrijd, lekker dichtbij op mijn thuisbasis in Annen. En een fatsoenlijke starttijd, ik zeg hoera!
was het nodig,hihi
Succes zaterdag. Zegge, die pb die je me stuurde over Gieterbos onveilig maken, word em niet meer zekers,hihi
Succes zaterdag. Zegge, die pb die je me stuurde over Gieterbos onveilig maken, word em niet meer zekers,hihi

Nou dat kan zondag eventueel wel hoor. Of het weekend erop. Ik heb het alleen zo gruwelijk druk gehad met werken (al 3 weken ook op woensdag gewerkt) dat ik echt alles half doe zo ongeveer plus afgelopen weekend een bak familieproblemen erbij... Daardoor moet ik soms hier en daar wat helpen en doen vandaar dat ik de weekenden om de wedstrijden heen ook niet helemaal vol had gepland...
Jij bent niet de enige die nog ritje te goed heeft. Mijn zusje, Ellen en vriendin uit Anderen staan ook nog in de rij
.

Jij bent niet de enige die nog ritje te goed heeft. Mijn zusje, Ellen en vriendin uit Anderen staan ook nog in de rij

ow haha, nou geeft niets hoor, komt vanzelf een x, maar omdat je die specifieke data opgaf, en er al 1 weekend van om is, en je as wedstrijd hebt. Maar komt nog wel een x. as zondag ismijn enige vrije zondag nog, daarna benik afwezig, onze winkel gaat verbouwen, en dan is het alle hands aan dek, incl weekenden, dus van mijn kant komt het ook wel goed uit,hihi
Sterkte met je familie problemen!
Sterkte met je familie problemen!