Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Morgen weer les met langpootmug, ben benieuwd. 2 keer galop erop, vind het wel heel spannend, moest de vorige keer echt janken(leuk hoor hormonen), maar echt eng vind ik het niet meer gewoon spanning, gelukkig is Ekdal heel braaf, soms nog braver dan dat Danc is 

-
Heerlijk dat je al les hebt en dat hij het ook zo goed doet. Evita hoeft nog steeds niets te doen. Met die verbouwing/verhuizing is het er gewoon niet van gekomen. Eigenlijk ook niet zo erg, kan ze straks aan de bak. Maar ik vind het dan wel grappig, dat jullie al les krijgen, terwijl die van mij amper een bit in heeft gehad (of eigenlijk nooit, bedenk ik me nu).
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nouja ik rijd niet veel hoor 2 keer per week waarvan 1 keer les. Het zijn gewoon basis dingen, straks gaat ie op rust van de winter
Nou ik had les vandaag met Ekkie.
En wat zo leuk, ahum, was aan de overkant is de brandweerkazerne van Voorhout, en laat ik daar nou net langs moeten met Ekkie...op zich de sirenes is geen probleem, maar die nepkoe in de sloot wel. Ik kwam de bocht om en Ekdal zag die koe. Eerst bleef het bij kijken....maar toen we dichterbij kwamen nam ie toch een sprint....*en ik schaam me maar ik kon hem echt niet houden*. Gelukkig stond ie snel stil en keek me aan en liep naar me toe zo van baas kom je me beschermen, dat was wel lief.
Les ging goed, hij was al nat van het zweet uit het land, het was zo warm.
Tijdens de les kwam er ook nog een trein langs rijden met grote stenen erin, dat vond ie ook erg spannend. Dat gaat ie echt zich wat sterker maken. Ik moet daar nog erg aan wennen, Danc is helemaal niet zo
En wat zo leuk, ahum, was aan de overkant is de brandweerkazerne van Voorhout, en laat ik daar nou net langs moeten met Ekkie...op zich de sirenes is geen probleem, maar die nepkoe in de sloot wel. Ik kwam de bocht om en Ekdal zag die koe. Eerst bleef het bij kijken....maar toen we dichterbij kwamen nam ie toch een sprint....*en ik schaam me maar ik kon hem echt niet houden*. Gelukkig stond ie snel stil en keek me aan en liep naar me toe zo van baas kom je me beschermen, dat was wel lief.
Les ging goed, hij was al nat van het zweet uit het land, het was zo warm.
Tijdens de les kwam er ook nog een trein langs rijden met grote stenen erin, dat vond ie ook erg spannend. Dat gaat ie echt zich wat sterker maken. Ik moet daar nog erg aan wennen, Danc is helemaal niet zo
Wat grappig Esther dat Elvis zijn luie kant van Timor heeft,dat zou je inderdaad niet snel zeggen.Al wist ik natuurlijk ook wel dat Mama Jeskim niet een van de makkelijkste was,ik ken Imka en daar zit zo'n beetje dezelfde bloedlijn achter via vaders kant..
Verder is het zo'n heerlijk diertje joh,dit word echt een heerlijk bos stap paardje..Ben helemaal happy zeker als ik dan Nancy er mee weg zie stappen..En die zit niet erg graag op andere paardjes...
Fijn dat het goed gegaan is Roos...Dit soort dingen zul je wel vaker tegen gaan komen(althans geen nep koeien haha
).Ik kom buiten ook dingen tegen die je gewoon weg niet kunt oefenen maar moet doen.
Dat Evita nog niks weet is hier met Emy ook hoor...Emy kent ook nog geen bit..ruiters of longeren of rijden..
Verder is het zo'n heerlijk diertje joh,dit word echt een heerlijk bos stap paardje..Ben helemaal happy zeker als ik dan Nancy er mee weg zie stappen..En die zit niet erg graag op andere paardjes...

Fijn dat het goed gegaan is Roos...Dit soort dingen zul je wel vaker tegen gaan komen(althans geen nep koeien haha

Dat Evita nog niks weet is hier met Emy ook hoor...Emy kent ook nog geen bit..ruiters of longeren of rijden..

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Dat ik hem niet kon houden, baal ik wel van maarja...kon er ook niks aan doen 

Ze maken allemaal wel is een spurtje of sprongetje..En ook die jonkie's kunnen zich dan sterk maken...Je moet gewoon nog een manier vinden met Ekdal om hem terug te rijden na zo'n uitspatting haha...

Nee het was met rijden nog wel te doen, dat lukte nog wel, maar aan de hand was het zoef weg..hij was echt bang
Ik heb gister edgard nog even gereden!
mijn stalgenootje heeft wat foto,s gemaakt!

fjorden gooien niet hoog op? nou edgard wel!

nog een stukej naar buiten lekker stappen

lekker buiten stappen vind hij enorm gaaf!
jammer dat de foto wat bewogen is!
en je kan zien dat ik steeds beter wordt met zijn manen knippen! vind het zelf erg goed gelukt!

mijn stalgenootje heeft wat foto,s gemaakt!

fjorden gooien niet hoog op? nou edgard wel!

nog een stukej naar buiten lekker stappen

lekker buiten stappen vind hij enorm gaaf!
jammer dat de foto wat bewogen is!
en je kan zien dat ik steeds beter wordt met zijn manen knippen! vind het zelf erg goed gelukt!

Hij doet het goed zeg!En braaf zo te zien!
Ik rijd zonder bodyprotector, maar wel met cap.
Ik rijd zonder bodyprotector, maar wel met cap.

heey
ik rijd met bodyprotector omdat ik een borst operatie heb gehad maar vind het wel fijn moet ik eerlijk zeggen
ik rijd met bodyprotector omdat ik een borst operatie heb gehad maar vind het wel fijn moet ik eerlijk zeggen
Ik heb zondag ook les gehad met Eros. Wat een boef! Lekker uitproberen, maar hij geniet er echt van als hij moet werken!
Na 35 min merkte ik dat zijn concentratie ver te zoeken was dus zijn we lekker gestopt. Hij doet enorm goed zijn best, alleen
lukt het nog niet echt om het te snappen, maar dat komt allemaal wel, rustig aan
.
Helaas, ik had dit keer wel iemand mee genomen om foto's te maken, maar op stal aangekomen bleek dat mijn zusje die dag
ervoor het geheugenkaartje eruit had gehaald.
Dus jullie zullen nog even moeten wachten haha.
Zondag een klein buitenritje gemaakt, voornamelijk gestapt en heel af en toe een klein drafje. Hij vind het zo stoer om buiten te ''rijden''. Oortjes er op, reageert overal enorm goed op, luistert goed etc etc.
Na 35 min merkte ik dat zijn concentratie ver te zoeken was dus zijn we lekker gestopt. Hij doet enorm goed zijn best, alleen
lukt het nog niet echt om het te snappen, maar dat komt allemaal wel, rustig aan

Helaas, ik had dit keer wel iemand mee genomen om foto's te maken, maar op stal aangekomen bleek dat mijn zusje die dag
ervoor het geheugenkaartje eruit had gehaald.

Zondag een klein buitenritje gemaakt, voornamelijk gestapt en heel af en toe een klein drafje. Hij vind het zo stoer om buiten te ''rijden''. Oortjes er op, reageert overal enorm goed op, luistert goed etc etc.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Buitenrit durf ik nog niet aan met Ekdal, zeker neit alleen, ach komt wel
@Joyce; ik begrijp je volkomen hoor!!
@Joyce; ik begrijp je volkomen hoor!!
Ik doe edgard wel al stukjes naar buiten! wij kunnen een soort driehoekje stappen, je komt langs een ´ woonwijk´ of nou ja, nee eigenlijk niet, staan een paar boerderijen en huisjes. het is ongeveer 10 minuutjes stappen dan ben je weer terug, maar er loopt wel vanalles, zoals honden, mensen, auto,s, kinderen enzovooort..
vind het een hele goede oefening en het is lekker om te gebruiken als deels uitstappen.
uiteraard ga ik niet alleen. moet wel veilig zijn en blijven!
vind het een hele goede oefening en het is lekker om te gebruiken als deels uitstappen.
uiteraard ga ik niet alleen. moet wel veilig zijn en blijven!
Als ik rijd,rijd ik buiten
..Wij hebben geen bak en buiten dat vind ik lange rechte stukken op het harde minder belastend voor hem,verkeersmak is hij,de stuur en de rem zijn ook bevestigd dus wij hobbelen dan lekker buiten...

hier komen we absoluut nog niet op de baan
zondag tijdens de les centered riding heb ik ondervonden dat Jalenka haar nog heel onzeker voelt onder de man
ik bedoel dat ze opeens van veel schrikt en niet verder wilt
ze is gewoon dat er naast de weide gewerkt wordt met tractoren, nu was ze juist schrikkerig toen ze de eerste tractor zag passeren
buggy's heeft ze nooit problemen op gemaakt, toch niet op de onze. Zondag zag ze een vreemde buggy had ze er schrik van, was eenmalig en had snel terug controle, maar ik denk van haar onder het zadel nog goed aan veel rare en vreemde dingen te laten wennen op de piste/weiland
verder deed ze het super
1 uur continu stappen is ook zwaar voor zo'n jonkie
verder had ik meer controle dan anders, er zat ook een beter stuur op
foto's volgen en filmpje ook (problemen met onze externe harde schijf, het is hier nog te warm in de bureau)
zondag tijdens de les centered riding heb ik ondervonden dat Jalenka haar nog heel onzeker voelt onder de man
ik bedoel dat ze opeens van veel schrikt en niet verder wilt
ze is gewoon dat er naast de weide gewerkt wordt met tractoren, nu was ze juist schrikkerig toen ze de eerste tractor zag passeren
buggy's heeft ze nooit problemen op gemaakt, toch niet op de onze. Zondag zag ze een vreemde buggy had ze er schrik van, was eenmalig en had snel terug controle, maar ik denk van haar onder het zadel nog goed aan veel rare en vreemde dingen te laten wennen op de piste/weiland
verder deed ze het super
1 uur continu stappen is ook zwaar voor zo'n jonkie
verder had ik meer controle dan anders, er zat ook een beter stuur op
foto's volgen en filmpje ook (problemen met onze externe harde schijf, het is hier nog te warm in de bureau)
hier even een seven update, na erg lang niet niks meer geplaatst te hebben!
het gaat goed met seven! hy krijgt nu al een flinke wintervacht!
in augustus is hy verhuisd naar een andere stal en daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad!
we hebben zelf geen bak maar kunnen wel by de buren rijden!
eind augustus ben ik begonnen met buiten erop zitten en mn vriend liep dan mee om sev vast te houden
dat ging meteen super! dus al snel reed ik los buiten met vriendje op de fiets mee zodat ik ook stukjes draf kon doen
toen samen met mn vriendin gaan rijden met haar paard erby zodat ik ook ruiterpaden in kon en toen ging sev zelf
in een heel rustig galopje, zo leuk!
ineens had hy het staken uit gevonden, meneer koos zijn eigen route. niet eens terug naar stal ofzo gewoon klieren
op kruisingen wilde hy dat niet de kant op die ik op wilde! stout! we hebben 2x in de bak gereden, 20 minuutjes, om het sturen even duidelijk te maken en ik in de bak meer door durf te zetten! daarna weer buitenritjes en dat gaat super!
hy is nog wel eens eigenwijs en gaat dan stil staan en kijkt de richting op waar hy heen wil, maar een keer been en dan denkt ie, ok vooruit! hy is nu ook 2x op het strand geweest (dat is vlak achter stal, ideaal) en dat vind hij echt tof! eigelijk vind hij alles leuk, hy loopt overal met zn oortjes kaarsrecht naar voor toe! op het strand mocht hij weer een keer in galop!
ik heb hem een paar weken regelmatig gereden en hij word steeds sterker, galop voelt ook heerlijk aan. nog ietsjes scheef maar dat komt wel! nu heeft ie beetje vakantie! doe weinig met hem! gister zat ik zelf beetje door heen en ben ik er eventjes opgeklommen, klein rondje aan de lange teugel gedaan! ben zo blij dat ik nu al met mn 3 jarige een rondje voor mn ontspanning kan doen! volgende week komt dierenarts om te enten en dan word meteen zn gebitje nagekeken! hy staat nog heerlijk dag en nacht buiten en als het weer straks erg slecht word gaat hy alleen snachts op stal, en verder elke dag buiten, daar ben ik vreselijk blij mee!
hier wat fotos van mn kleine strand ritje word er weer vrolijk van als ik ze zie hihi

het gaat goed met seven! hy krijgt nu al een flinke wintervacht!
in augustus is hy verhuisd naar een andere stal en daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad!
we hebben zelf geen bak maar kunnen wel by de buren rijden!
eind augustus ben ik begonnen met buiten erop zitten en mn vriend liep dan mee om sev vast te houden
dat ging meteen super! dus al snel reed ik los buiten met vriendje op de fiets mee zodat ik ook stukjes draf kon doen
toen samen met mn vriendin gaan rijden met haar paard erby zodat ik ook ruiterpaden in kon en toen ging sev zelf
in een heel rustig galopje, zo leuk!
ineens had hy het staken uit gevonden, meneer koos zijn eigen route. niet eens terug naar stal ofzo gewoon klieren
op kruisingen wilde hy dat niet de kant op die ik op wilde! stout! we hebben 2x in de bak gereden, 20 minuutjes, om het sturen even duidelijk te maken en ik in de bak meer door durf te zetten! daarna weer buitenritjes en dat gaat super!
hy is nog wel eens eigenwijs en gaat dan stil staan en kijkt de richting op waar hy heen wil, maar een keer been en dan denkt ie, ok vooruit! hy is nu ook 2x op het strand geweest (dat is vlak achter stal, ideaal) en dat vind hij echt tof! eigelijk vind hij alles leuk, hy loopt overal met zn oortjes kaarsrecht naar voor toe! op het strand mocht hij weer een keer in galop!
ik heb hem een paar weken regelmatig gereden en hij word steeds sterker, galop voelt ook heerlijk aan. nog ietsjes scheef maar dat komt wel! nu heeft ie beetje vakantie! doe weinig met hem! gister zat ik zelf beetje door heen en ben ik er eventjes opgeklommen, klein rondje aan de lange teugel gedaan! ben zo blij dat ik nu al met mn 3 jarige een rondje voor mn ontspanning kan doen! volgende week komt dierenarts om te enten en dan word meteen zn gebitje nagekeken! hy staat nog heerlijk dag en nacht buiten en als het weer straks erg slecht word gaat hy alleen snachts op stal, en verder elke dag buiten, daar ben ik vreselijk blij mee!
hier wat fotos van mn kleine strand ritje word er weer vrolijk van als ik ze zie hihi

Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
wat een onwijs gave foto!
ik herken het eigenwijze. edgard heeft nu ook voor de mode en niet te willen draven, en zo ineens weer te willen stilsttaan..
wil ik rechts, wil hij links!
en het scheeflopen herken ik ook.
we zitten zo ongeveer op 1 lijn met onze E'tjes!
ik herken het eigenwijze. edgard heeft nu ook voor de mode en niet te willen draven, en zo ineens weer te willen stilsttaan..
wil ik rechts, wil hij links!
en het scheeflopen herken ik ook.
we zitten zo ongeveer op 1 lijn met onze E'tjes!
Hoe groeien jullie E'tjes nog ??
Elvis heeft nog steeds een behoorlijk hoogte verschil met kont en schoft,begin me af te vragen of dit nog bij trekt?Me hoefsmid zei eerst dat de voorkant misschien met de zomer wel bij zou trekken maar we zijn de zomer voorbij en het hoogte verschil is nog steeds even groot..Zal er is een foto van maken eerdaags...
Gave foto's van Seven op het strand
Elvis heeft nog steeds een behoorlijk hoogte verschil met kont en schoft,begin me af te vragen of dit nog bij trekt?Me hoefsmid zei eerst dat de voorkant misschien met de zomer wel bij zou trekken maar we zijn de zomer voorbij en het hoogte verschil is nog steeds even groot..Zal er is een foto van maken eerdaags...
Gave foto's van Seven op het strand

hier is Jalenka ook nog aan het groeien hoor
vooral omhoog voor het ogenblik en verstandelijk
ze wordt echt wijzer
vooral omhoog voor het ogenblik en verstandelijk

ze wordt echt wijzer