Celony en Djambo in Roden
Re: Celony en Djambo in Roden
van harte gefeliciteerd met je knappe mannen Anita, ze zien er allebei hartstikke goed uit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Brittlover
Okay, is dat altijd al zo?
Britt haar moeder werd gelijk ster.
Britt haar moeder werd gelijk ster.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
knhs Z+1
Mooi stel Anita.
Gaan ze naar de centrale keuring??
Gaan ze naar de centrale keuring??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ze stonden er voor de keuring super bij Anita, maar dit is ook voor Jeroen een groot compliment. Die steekt er zo veel tijd in.
Celony liep echt heerlijk en ging vandaag ook al weer netjes over de Veneweg voor de wagen.
Celony liep echt heerlijk en ging vandaag ook al weer netjes over de Veneweg voor de wagen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gefeliciteerd echt supper wat zal je trots geweest zijn 

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Heb ze niet heel goed gezien in het echt omdat ik toen zelf in de ring ernaast liep, maar vanaf de foto's zien ze er top uit 

Ereplaatsje voor

Gefeliciteerd Anita en Jeroen! Zweef nog maar lekker op je wolk verder. Ik blijf Celony fan!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
@Janna: Oh dat is goed om te horen. Fijn dat hij het zo goed deed, ben ik erg blij mee. Dat wordt dus waarschijnlijk morgen er zelf achter zitten maar wel in de bak hoor, haha.
@Ineke: Dat is altijd zo, ook met Uliska. Die werd in 2004 modelmerrie en in 2005 stermerrie. Van niks naar ster kan gewoon niet. Het kan wel binnen een jaar. Zoals Celony nu bijv. Die is nu voorlopig model geworden (sept. 2011, 1e premie met 39 pnt.). Slaagt hij straks in november 2011 voor de proef dan wordt hij definitief model. En als de ABOP minimaal een A is en hij gaat volgend jaar bijv. naar Oldeberkoop (juli 2012) naar de keuring dan kan hij daar ster worden. Hij moet daar dan in de rubriek modelruinen lopen en minimaal 37 pnt. behalen om 1e klasse geplaatst te worden. Daarmee wordt hij dan sterruin.
Uliska heeft destijds in september 2004 op de keuring in Rolde een 1e premie behaald met 36 pnt. in de rubriek 5 t/m 7-jarige merries. Vervolgens heeft ze in november 2004 de zadelproef afgelegd met een A-certifikaat en is daarmee modelmerrie geworden. Een jaar later in augustus 2005 heeft ze op de keuring in Onstwedde in de rubriek modelmerries gelopen en is toen 1e klasse geplaatst met 37 pnt. Daarmee werd ze stermerrie.
Dit zijn alle keuringsresultaten van Uliska:
1999-Onstwedde .. pnt. .-premie merrieveulens
2002-?? .. pnt. 1e premie 3-jarige merries
2003-Rolde 2e plaats voorlopige modelmerries
2004-Rolde 36 pnt. 1e premie 5 t/m 7-jarige merries
2005-Onstwedde 37 pnt. 1e klasse modelmerries
2006-Rolde 6e plaats stermerries
2008-Rolde 7e plaats stermerries
2010-Rolde 5e plaats stermerries
Verder iedereen bedankt voor jullie felicitaties, complimenten en leuke reacties. De complimenten zal ik zeker overbrengen aan Jeroen want dat heeft hij zeker verdiend. Zonder zijn goede verzorging zouden de paarden er niet zo goed voorstaan.
@Ineke: Dat is altijd zo, ook met Uliska. Die werd in 2004 modelmerrie en in 2005 stermerrie. Van niks naar ster kan gewoon niet. Het kan wel binnen een jaar. Zoals Celony nu bijv. Die is nu voorlopig model geworden (sept. 2011, 1e premie met 39 pnt.). Slaagt hij straks in november 2011 voor de proef dan wordt hij definitief model. En als de ABOP minimaal een A is en hij gaat volgend jaar bijv. naar Oldeberkoop (juli 2012) naar de keuring dan kan hij daar ster worden. Hij moet daar dan in de rubriek modelruinen lopen en minimaal 37 pnt. behalen om 1e klasse geplaatst te worden. Daarmee wordt hij dan sterruin.
Uliska heeft destijds in september 2004 op de keuring in Rolde een 1e premie behaald met 36 pnt. in de rubriek 5 t/m 7-jarige merries. Vervolgens heeft ze in november 2004 de zadelproef afgelegd met een A-certifikaat en is daarmee modelmerrie geworden. Een jaar later in augustus 2005 heeft ze op de keuring in Onstwedde in de rubriek modelmerries gelopen en is toen 1e klasse geplaatst met 37 pnt. Daarmee werd ze stermerrie.
Dit zijn alle keuringsresultaten van Uliska:
1999-Onstwedde .. pnt. .-premie merrieveulens
2002-?? .. pnt. 1e premie 3-jarige merries
2003-Rolde 2e plaats voorlopige modelmerries
2004-Rolde 36 pnt. 1e premie 5 t/m 7-jarige merries
2005-Onstwedde 37 pnt. 1e klasse modelmerries
2006-Rolde 6e plaats stermerries
2008-Rolde 7e plaats stermerries
2010-Rolde 5e plaats stermerries
Verder iedereen bedankt voor jullie felicitaties, complimenten en leuke reacties. De complimenten zal ik zeker overbrengen aan Jeroen want dat heeft hij zeker verdiend. Zonder zijn goede verzorging zouden de paarden er niet zo goed voorstaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Super gefeliciteerd hoor Anita met jullie kanjers
Nogmaals gefeliciteerd!!
Celoon pakte het mennen inderdaad zo weer op. Bart heeft even twee rondjes met hem gereden en toen ben ik verder gegaan. Lekker stappen, wat halthouden, wat figuren rijden e.d.
Hij had er wel zin in geloof ik!
Ook voor de kar voel je wel dat zijn ene kant beter is dan de andere. En wat me ook opviel was dat hij meteen met zijn hoofd afboog, maar juist als je hem wat meer ruimte gaf, dus zijn neus wat uit liet schuiven, liep hij beter door het lijf, maar toen was hij ook wat onzekerder omdat ik minder contact had. Maar voor een eerste keer na zoveel tijd deed hij het super!!
Ook op de Veneweg was hij braaf, daar ook nog even een lekker drafje gedaan!! Toen mende Bart weer hoor!!
Celoon pakte het mennen inderdaad zo weer op. Bart heeft even twee rondjes met hem gereden en toen ben ik verder gegaan. Lekker stappen, wat halthouden, wat figuren rijden e.d.
Hij had er wel zin in geloof ik!
Ook voor de kar voel je wel dat zijn ene kant beter is dan de andere. En wat me ook opviel was dat hij meteen met zijn hoofd afboog, maar juist als je hem wat meer ruimte gaf, dus zijn neus wat uit liet schuiven, liep hij beter door het lijf, maar toen was hij ook wat onzekerder omdat ik minder contact had. Maar voor een eerste keer na zoveel tijd deed hij het super!!
Ook op de Veneweg was hij braaf, daar ook nog even een lekker drafje gedaan!! Toen mende Bart weer hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat super Anita, gefeliciteerd met je toppaarden!!

Gefeliciteerd Anita, ze zien er idd top uit. Is Jeroen nu ook erg blij met het resulaat of interesseerd het hem niet zo?
Na de proef kun je idd heerlijk zelf aan de slag met Celony. Kun je je vast op verheugen.
Nu ga ik iets heel lelijks zeggen misschien, maar nu kun je Djambo dus te koop zetten. Je wilde hem houden voor het preferentschap voor Meline. Daar heeft hij nu zijn aandeel voor geleverd. Of blijft hij toch ook?
Lastig die keuze maken tussen je fokproducten. Weet er alles van......
Na de proef kun je idd heerlijk zelf aan de slag met Celony. Kun je je vast op verheugen.
Nu ga ik iets heel lelijks zeggen misschien, maar nu kun je Djambo dus te koop zetten. Je wilde hem houden voor het preferentschap voor Meline. Daar heeft hij nu zijn aandeel voor geleverd. Of blijft hij toch ook?
Lastig die keuze maken tussen je fokproducten. Weet er alles van......

Heerlijk om te horen dat Celoon het zo goed deed. Kan haast niet wachten tot het avond is en ik hem weer zie (lijk wel verliefd, haha).
Jeroen vindt het vreselijk dat hij naar een keuring moet maar stiekem is hij natuurlijk wel ook ontzettend trots op deze resultaten. Hij is stapelgek met de paarden en de paarden met hem. Als het er op aan komt kan hij er zelfs minder goed afstand van doen dan ik. Djambo zou nu wat mij betreft idd verkocht mogen worden maar moet nog zien dat Jeroen er mee instemt.
Jeroen vindt het vreselijk dat hij naar een keuring moet maar stiekem is hij natuurlijk wel ook ontzettend trots op deze resultaten. Hij is stapelgek met de paarden en de paarden met hem. Als het er op aan komt kan hij er zelfs minder goed afstand van doen dan ik. Djambo zou nu wat mij betreft idd verkocht mogen worden maar moet nog zien dat Jeroen er mee instemt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb ze helaas niet zien lopen zaterdag, maar zo krijg ik toch nog mooi een indruk van de heren!
Ze waren idd. in super conditie. Van eerdere foto's sprak Djambo me meer aan, maar na deze foto's ga ik toch echt voor Celony
Esther heeft ze ook weer keurig geknipt trouwens!
Ze waren idd. in super conditie. Van eerdere foto's sprak Djambo me meer aan, maar na deze foto's ga ik toch echt voor Celony

Esther heeft ze ook weer keurig geknipt trouwens!

Wauw wat goed zeg!!
Ze zien er ook mooi uit.
Wat zitten ze al lekker dik in hun teddy vacht.

Ze zien er ook mooi uit.
Wat zitten ze al lekker dik in hun teddy vacht.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Brittlover
En zo leer je elke dag wat, ik heb dus nooit meegekregen dat Uliska toen model is geworden.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
Ik vond ze zelf ook wel goed gelukt, maar ook credits naar Jeroen, hij had ze er precies goed voor staan, de manen lang genoeg zodat ik er een mooie boog in kon knippen, maar niet zo lang dat ze omvielen! Ze werden me perfect aangeboden om te knippen!!Reinou schreef: Esther heeft ze ook weer keurig geknipt trouwens!
Celony heeft maar een klein randje manen, maar was toch gelukt om daar twee laagjes van te maken, was wel een erg secuur werkje, hihi.. Bij Tea kun je gewoon een deel van het zwarte mee afratsen, maar bij Celony is daar geen enkele marge!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gefeliciteerd hoor!
Ze hebben het super gedaan. Helemaal leuk voor Meline!
Ze hebben het super gedaan. Helemaal leuk voor Meline!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Geweldig Anita!! Jullie mogen zoooo trots zijn! Alleen ik heb een probleem......beweerde vorige keer nog bij hoog en laag dat ik schijnbaar alleen op B-premie paarden val maar Djambo is de B-status ontgroeid
Maar ik wil me best aanpassen hoor (want ja, ik vind hem nog steeds heeeeel leuk!) Celony ook hoor, maar die heeft al een eigen fanclub 

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins