Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door kristelhans » ma 26 sep 2011, 13:35

Nou, ik heb eens even goed nagedacht. In acht genomen dat het wedstrijdseizoen voorbij is en ik best met een BF kan springen (die hoogtes die wij doen lukken prima) en mijn huis dat niet verkoopt en de daarbij behorende kosten vrij hoog zijn.. denk ik dat ik maar voor een nieuwere BF met VPS ga..ik weet dat dit lekker ligt op Beer..ik ga dan voor de schapendekjes en dan kijken we in het voorjaar maar weer eens verder. Ik heb weer wat gepast en het is echt lastig om ook iets te vinden dat ik lekker vind rijden.. als ik mijn huidige BF verkoop en mijn HAF pads hoeft er maar een klein beetje bij om een tweedehands VPS-je op de kop te tikken. Dus dat.
Viv

Bericht door Viv » ma 26 sep 2011, 15:19

Ik zou eerst eens met VPS proefrijden, ik vond het namelijk niks, zit echt heeeeeeel anders dan een zonder.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 sep 2011, 15:25

Yes, die afspraak is gemaakt..meisje met wie ik zaterdag heb gereden heeft er een met en een grandeur schaap..zij wil een hafpad uitproberen dus binnenkort hebben we een test-date!
Viv

Bericht door Viv » ma 26 sep 2011, 16:37

Hihihi kijk goed geregeld!!!
Ach VPS is wel goed hoor, je hebt nu soort van kamer. Maar ik miste het close contact gevoel wat ik met de oude had, je zit er nu een stuk verder vanaf.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 sep 2011, 17:09

Erger dan de zadels die ik afgelopen week heb geprobeerd kan bijna niet... ;)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 sep 2011, 17:13

Kristel, gezien het einde van je wedstrijdseizoen en de redenen die je aanhaalt...zou ik gewoon helemaal wachten met het uitgeven van geld en houden wat je nu hebt en waarvan je WEET dat het goed ligt :)
Kun je het volgende seizoen gewoon weer opnieuw kijken hoe je ervoor staat en wat je wilt doen!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bailey

Bericht door Bailey » ma 26 sep 2011, 17:32

@Nathalie: oh, dat is waar ja, dat van die kopijzers bij de startrekk vergeet ik altijd. Dan is het toch wel flink anders dan mijn trekker, die heeft een traploos verstelbaar 'pommelboogje'.
Malibaud is inderdaad ook prachtig, maar ik heb ze altijd alleen maar op héle smalle paardjes zien liggen inderdaad.

@Kris, uitproberen vooral doen, maar verder ga ik met Nathalie mee hoor. Bij twijfel zou ik het gewoon houden op wat je hebt. Of extra inlages in je pad van nu doen misschien?
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 26 sep 2011, 17:34

Ja, de dekjes liggen alleen niet goed...dat is een beetje het probleem...en ik wil VPS en ik wil eigenlijk niks anders dan een Barefoot! :+
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 sep 2011, 18:53

Nou...dekje testen onder je eigen barefoot dan en volgend seizoen voor de nieuwe endurance barefoot gaan (met wrongen :P)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 sep 2011, 18:54

Bailey schreef:@Nathalie: oh, dat is waar ja, dat van die kopijzers bij de startrekk vergeet ik altijd. Dan is het toch wel flink anders dan mijn trekker, die heeft een traploos verstelbaar 'pommelboogje'.
Malibaud is inderdaad ook prachtig, maar ik heb ze altijd alleen maar op héle smalle paardjes zien liggen inderdaad.
Startrekk heeft ook een comfort zadel MET traploos verstelbare voorboog hoor...die heet alleen Delfin (zitten ook dolfijntjes in het leer verwerkt :P)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 26 sep 2011, 19:00

Viv schreef:Ik zou eerst eens met VPS proefrijden, ik vond het namelijk niks, zit echt heeeeeeel anders dan een zonder.
Dioe ervaring hadden wij dus ook.
Peter kon er niks mee,dus toch maar bij de oude BF gebleven en geen spijt van gehad.
Peter zit ook veel beter in de oude versie.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jowien

Bericht door Jowien » ma 26 sep 2011, 21:10

@Kristel: ik weet een hele mooie 2e hands bruine BF Cheyenne met VPS te koop... de mijne ga ik nog niet vervangen en ik heb liever zwart, dus ik hoef 'm niet. Dus als je zoiets wilt, geef ik je het emailadres van diegene.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
rowenna

Bericht door rowenna » di 27 sep 2011, 14:05

Ik heb een barefoot met vps en nog nooit met barefoot zonder gereden, maar ik voel wel heel goed verschil als ik met mijn barefoot rijd of met mijn boomzadel.Ik voel mijn paard veel beter.
Geef mij maar een barefoot hoor[met vps].
Ik denk als je altijd barefoot hebt gereden en dan weer met boomzadel je nog veel meer moet wennen.
Zelf rij ik bijna nooit meer met mijn boomzadel.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Viv

Bericht door Viv » wo 28 sep 2011, 15:01

Valt wel mee hoor, ik heb jarenlang boomloos gereden en stapte zonder problemen zo weer over op een boomzadel. Daarna nog jaren combi gereden (dressuur op boom, western boomloos).
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 28 sep 2011, 15:43

Ik denk dat ik ook bij de groep mensen hoor die niet kan wennen aan een boomzadel,,vond het echt 10 keer niks!
rowenna

Bericht door rowenna » wo 28 sep 2011, 17:10

Viv schreef:Valt wel mee hoor, ik heb jarenlang boomloos gereden en stapte zonder problemen zo weer over op een boomzadel. Daarna nog jaren combi gereden (dressuur op boom, western boomloos).
Heel af en toe rij ik ook met mijn boomzadel, maar rij toch veel liever met mijn boomloosje.
mijn boomzadel is ook dressuur, maar ik vind gewoon dat je in een boom zadel veel meer gedwongen zit.
Maar dat is mijn mening hoor kan voor iedereen anders zijn.
Net als het voor iedereen anders is of het wel of niet fijn rijd met of zonder vps.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 01 okt 2011, 07:50

Nou, het VPS testzadel is binnen..vanmiddag in de bak en morgen buiten uitproberen..ben benieuwd! Heb er ook een grandeurdekje bij dus kan ik dat meteen uitproberen. Het zadel voelde in de hand al veel steviger, die van mij is eigenlijk gewoon een losse plak.
rowenna

Bericht door rowenna » za 01 okt 2011, 09:14

Ik ben benieuwd.
Jammer dat je al die tijd al een boomloos hebt gereden, dan is voor jou het verschil anders, dan wanneer je met een boomzadel hebt gereden.
Wat voor barefoot wil je eigenlijk, weer een cheyenne?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 01 okt 2011, 09:57

Ja, denk het wel, daar kan ik alles mee en Beer beweegt er heerlijk onder...mits die schaapjes onder het zadel ervoor zorgen dat Beer geen witte haren meer krijgt..Deze winter dus mooi de gelegenheid om wat uit te proberen.
Jowien

Bericht door Jowien » za 01 okt 2011, 18:56

Kristel, heb je de PB gehad die ik je heb gestuurd/ geprobeerd heb te sturen? Over de Cheyenne die te koop is.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie