De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nadinefjorden

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door nadinefjorden » vr 23 sep 2011, 10:37

Oh dat klinkt leuk
wil ook les maar ben nog zoekende
Tass

Bericht door Tass » vr 23 sep 2011, 11:39

Ik kende mijn intructrice al :D. Dat scheelt wel :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ootje

Bericht door Ootje » vr 23 sep 2011, 16:47

Anna schreef:Wat vervelend voor Fenna, kan ze er niet meer overheen groeien dan ze is nog zo jong
Ik hoop het eigenlijk wel, want ik baal er echt van. Op de manege waar ze staat, kom ik al 20 jaar en ik heb het nog nooit mee gemaakt en ik laat Odet 1x dekken en Fenna heeft het |( . Ik weet wel dat er veel ergere dingen bestaan hoor, kijk naar Fatoush. Fenna heeft een heel vriendelijk karakter, dus daar ben ik wel weer heel blij mee.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 23 sep 2011, 16:55

Wat fijn dat Fio het grondwerken zo goed oppakt!! Dat wordt volgend jaar opstappen en wegrijden ;)

Ik had met Finnea eigenlijk ook willen beginnen, maar het is er ivm tijdgebrek nog niet van gekomen. Ik merk wel dat ze steeds meer rekening met mij houdt, dat is wel fijn om te merken :) Ze was eerst zo vreselijk lomp in alles, maar dat gaat steeds beter gelukkig...

Finnea heeft d'r prikje weer gehad. Ze heeft er echt niks van gevoeld.. DA vond haar mooi op gewicht, al had ze liever haar ribben wat makkelijker willen voelen. Maar ze is iig. niet vet meer, dus daar ben ik blij mee :D Ze gaat volgende week wel weer even het gras op voor een klein weekje, om Gwynna gezelschap te houden. Daarna komt ze weer gewoon thuis op dieet :)

Nog een (vind ik) hele gave foto van mijn knapperd 8-)
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » vr 23 sep 2011, 17:17

Mooie foto van Finnea!
Fijn dat de da haar mooi op gewicht vond.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 23 sep 2011, 17:36

Ootje schreef: Ik hoop het eigenlijk wel, want ik baal er echt van. Op de manege waar ze staat, kom ik al 20 jaar en ik heb het nog nooit mee gemaakt en ik laat Odet 1x dekken en Fenna heeft het |( . Ik weet wel dat er veel ergere dingen bestaan hoor, kijk naar Fatoush. Fenna heeft een heel vriendelijk karakter, dus daar ben ik wel weer heel blij mee.
Ik weet niet wat erger is hoor, Fatoush lijkt nergens hinder van te hebben. Hij is echt aan het puberen tegen de andere in de groep. Het is een grote kwajongen, niks dan donderjagen de hele dag. Hij zit super goed in zijn velJeuk is verschrikkelijk. Sterkte

Tamara heeft Fatoush geknipt voor de fotoshoot van Evelien (Evy) zondag. Gelukkig had zij ook moeite met zijn manen := Het is echt een drama ze te knippen. Vooraan hangen ze heel erg, hij schuurt ook wel behoorlijk, hij heeft een plekje gevonden waar hijmet zijn manenkam onder kan schuren -:(-
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lindy

Bericht door Lindy » vr 23 sep 2011, 19:35

Finnea ziet er fantastisch uit, ze is echt mooi op gewicht zo.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 24 sep 2011, 15:40

Speciaal voor Anita :D http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3848_n.jpg

Veel plezier morgen Ivonne! Het is Evelien wel toevertrouwd om Fatoush mooi op de foto te zetten!

Thanks Lindy, ben er zelf ook erg blij mee!! Ze zal de komende week wel een beetje aan zetten, ze mag een weekje met Gwynna het gras op.. Al is het land volgens mij niet zo voedzaam, er zit veel onkruid tussen. En ze staan op strookbegrazing, dus het zal wel los lopen. Volgend weekend haal ik haar weer naar huis en dan mag één van de andere dames haar plaats innemen. Zal een beetje rouleren worden, eigenlijk hoeven ze allemaal niet dikker.. Maarja Gwynna heeft het wel nodig, dus dan maar creatief zijn :D

Vanmiddag hebben we Finnea alvast heen gebracht, de trailer zat toch al achter de auto. Het is een stukje van nog geen 5 minuten, dus een mooie braafheidstest ;) Fin is met vlag en wimpel geslaagd, ze stapte met een beetje aanmoediging zo de trailer op en ze kwam er ook weer heel rustig vanaf. Alleen was ze zo slim om naast de klep te stappen toen ze eraf moest, dom peerd O:) Niks aan de hand gelukkig!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 24 sep 2011, 18:01

Dat is fijn, Ivonne. Maar jij hebt ook al heel wat ellende met hem meegemaakt.

Leuk dat hij op de foto gaat!

Vanmiddag heb ik een aardig stuk met Fenna gewandeld. Ze kan wel alleen uit de wei, maar ik had nog nooit alleen met d'r gewandeld. Ze was erg braaf. Ze zal wel moe geweest zijn toen ze weer in de wei stond, want we hebben best een stuk gelopen.
Odette&Fenna
Ootje

Bericht door Ootje » za 24 sep 2011, 18:09

Nog een paar foto's van vanavond:

Tjico is maar ietsiepietsie groter dan Fenna :+ :
Afbeelding

Afbeelding
Ze is wel een stuk kleiner, maar als ze de kans krijgt, duwt ze hem zo aan de kant.

Afbeelding

Odette, Fenna en Tjico:
Afbeelding
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » zo 25 sep 2011, 05:29

Wat een heerlijke foto's om naar te kijken hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 25 sep 2011, 08:14

Fjella is gisteren succesvol alleen thuis gebleven.
Tea en Hedwich mee naar de keuring en Fjel was al geweest..
Nu kan het wat dat betreft nog wel een handvol zijn, dus Fjella in de box gelaten. Mijn moeder bleef thuis, mijn zus en haar vriend waren er ook, want die gaven 's avonds een westernfeest bij mijn ouders in de schuur. Dus die liepen daar ook rond.
Maar ze hadden wel gelachen om Fjella, af en toe een hinnik vanuit de box, toen ze hooipakjes bij de boxen vandaag gingen halen deed Fjella alles om de aandacht te trekken, maar niet verkeerd ofzo, wat hinniken e.d.
Ze hebben haar ook wel wat aandacht gegeven, mijn zus had haar zelfs een appel gegeven, hihi..

Maar ze was blij toen wij weer thuis waren en ze lekker het land op ging.
Alleen ging ze als een gek uit de waterbak staan drinken. Ik heb in de box nog gecontroleerd of die het wel deed en dat was wel zo, maar of ze snapt het niet, of ze is te druk met andere dingen geweest.
Heb haar zelfs even bij de waterbak weggehaald, bang dat ze nog koliek kon krijgen van zo'n plons water ineens..

Maar ik begin echt wel steeds meer met Fjella te krijgen hoor.. Ik heb altijd gezegd dat ik het niet weet met haar, maar als ze weg zou gaan zou ik het daar volgens mij moeilijker mee hebben dan ik altijd stoer voor doe komen, ze is zo grappig en lief!! En ja ze haalt me wel eens het bloe donder de nagels vandaan hoor, maar het is meestal gewoon een onwijze schat!!! Wil altijd wel knuffelen, gaat het liefst op schoot zitten denk ik..

Grondwerk was ook leuk met haar, al doe ik het nu al een poosje niet meer, de basis zat er zeg maar even weer in. Ze is nu vooral flink aan het kleuteren, ze moet echt nog veel meer controle krijgen over de uitsteeksels van haar lijf, hihi.. Al is haar hoofd al minder gebutst dan het eerder was, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 sep 2011, 10:43

Leuk esther dat je Fjella meer gaat waarderen!

Vanmiddag een fotoshoot van Evelien. Kom vanmorgen bij de stallen, zie ik al een hele grote platte drol in Fatoush zijn stal.....ja hoor, aan beide kante groen -:(- Heb net zoveel mogelijk proberen schoon te krijgen. Zijn manen zien er niet uit helaas. Tamara heeft goed haar best gedaan, maar zelfs na het wassen net blijven ze hangen, ook al zijn ze erg kort. Jammer voor de foto's, maar is niet anders.
Baranna 13-5-2006

wolkj

Bericht door wolkj » zo 25 sep 2011, 16:59

Wat fijn dat je meer met Fjella krijgt Esther! :)

Hoe ging de fotoshoot Ivonne? ben erg benieuwd!

Hier nog een fototje van Faira van vandaag; voorproefje op een PP. We hadden even een sprongetje gedaan, vandaar de peesbeschermers.
Van de week vond ik haar te bol; en nu weer precies goed.. Geen pijl op te trekken dus!
Afbeelding
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 25 sep 2011, 17:12

Ben benieuwd naar de fotoshoot van fatoush

Faira ziet er goed uit

fayah vermaakt zich prima die rende hard weg toen ik aankwam hi hi
voor mij een teken dat ik een goeie keus gemaakt heb
Tass

Bericht door Tass » zo 25 sep 2011, 19:51

Leuke foto's allemaal :D.

Finnea die braaf was met haar prikje!!

Stoere Faira met peesbescherming :D.

Fjella die alleen thuis bleef!!!
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 sep 2011, 19:52

Ik ben nog helemaal hieperdepieper van de fotoshoot *o/*
Hij liep bij huis best makkelijk op de trailer, na wat geduw en bemoedigende woorden. Ik ging met Marga het water in en eigenlijk liep hij zo mee het Zwanemeer in. Ik was niet van plan weer met mijn schoenen aan het water in te lopen. Maar Marga ging op een gegeven moment zo diep, ze zwom zelfs een heel klein stukje. Toen was ik al door en door nat, dus ben ik met Fatoush het water in gelopen. Hij ging er wel tot zijn buik in, met zijn voorbeen in het water spetteren, prachtig. Hij was zo ontzettend braaf, ben zo trots op hem. Het was ondanks het prachtige weer heel rustig bij het meertje, dus we besloten Fatoush los te laten, halster af :o . Ik denk dat de foto's prachtig zijn, zo zonder halster in draf op Evelien af. In het bos stond hij in mum van tijd weer op de trailer.
Bij huis nog wat foto's gemaakt in het (gemaaide) koren. Maar hij was er toen een beetje zat van en werkte niet meer zo mee. Evelien heeft nog wel een prachtige bokfoto van hem, man wat kan hij hoog bokken.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Fatoush heeft super meegewerkt en ik ben ontzettend trots op hem, makkelijk beest.

Faira is een mooie meid, stoer hoor
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » zo 25 sep 2011, 20:11

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de fotoshoot! Wat fijn dat hij zo braaf was, en dat je hem los durfde te laten, lijkt me doodeng!! hihi..

Faira verschilt zo, de ene keer lijkt ze aardig volwassen en nu ineens weer echt nog een gupje, hihi, ach laat ze maar jojoën!!

Ben wel weer eens benieuwd naar Finnea in het echt. Reinou vertelde me gisteren dat het op de foto meer Woudina is en in het echt meer Timor. Beide is niet verkeerd natuurlijk, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 25 sep 2011, 20:20

ik ben ook zo benieuwd naar de foto's. Fatoush kon alleen door het water weg of via het eialndje, waar JW, Evelien en de helpende "buurvrouw" stonden. Maar hij ging echt niet bij Marga weg, en als hij op het eilandje was vond hij de grasjes en bosjes wel errug aantrekkelijk. Maar het is lang niet zo'n stresskip als zijn moeder, hij is best cool. Ik ben supertrots.
Baranna 13-5-2006

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 sep 2011, 21:52

Dank je wel Reinou, dit formaat past prima.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten