Het Boomloos-zadel topic!
- kristelhans
Re: Het Boomloos-zadel topic!
Nathalie, is die boomloos? Heel mooi! En kort!
yup, boomloos van Startrekk....geloof dat ik las dat het totaal 63cm is??? Even opgezocht en idd. 63 cmkristelhans schreef:Nathalie, is die boomloos? Heel mooi! En kort!
http://deuber-partner.com/index.php?pag ... &Itemid=49
oeh oeh oeh oeh, maar deze hieronder hebben ze in een shorty versie van 58cm (heb nu ook de comfort shorty en die is maar 52cm en Cos kan niet veel langer hebben). EN helemaal geen tooling en dat vind ik zelf mooier

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nu vind ik de meeste zadels van Deuber (http://www.deuber.de) wel een hoog kwijlgehalte hebben, maar deze westernzadels vind ik echt geweldig en ook nog maar 6 kilo!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jowien: Haha ben net naar duitsland op vakantie geweest!! Nouja komt vast nog wel een keer! Zo ver woon ik niet van de duitse grens (1.5 uur rijden geloof ik).
Maar ik ben aan het dubben en dubben!
Maar ik ben aan het dubben en dubben!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
- kristelhans
Nooouuuu, mijn boom-zadel pas-sessie was geen succes...2 zadels geprobeerd met een kundig oog erbij maar het was net niks..volgende week weer een paar proberen.. gedoe. Vond het zelf ook heeeeeelemaal niks, wiebelbenen, zere reet en gedwongen zit! Nu al zin in mijn BF morgen.. Maar als ik wil springen moet er toch wat anders komen..zo voor onze lage sprongetjes wil dit prima maar ik als ik echt aan de slag wil is een boomzadel gewoon praktischer..god, waarom wil ik zo veel!
Kris probeer eens een Fairfax, ik mis hem nu meer dan ooit.
Ik ga eens uitvogelen of ze de BF endurance al ergens hebben om te testen.
Ik ga eens uitvogelen of ze de BF endurance al ergens hebben om te testen.
Mooi zadel Nathalie.
Zeg Viv dat BF endurance zadel dat is die nieuwe of niet?
Gaaf zadel!
Zeg Viv dat BF endurance zadel dat is die nieuwe of niet?
Gaaf zadel!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
@Kristel: springen gaat met de Cheyenne prima hoor. Okee, je moet wel oppassen dat je niet teveel naar voren schiet, dan mis je de wrongen iets. Maar je leert er goed van rijden
! Ik rij er gewoon cross (80cm) en springen (tot 100cm) mee. Ik heb wel zitten denken over een Cherokee, omdat die wel wat wrongen heeft, maar ik heb ook al gehoord dat ik me daar niet zoveel van moet voorstellen, dat de Cheyenne waarschijnlijk lekkerder zit qua knieen.

Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
- kristelhans
Hmm, ik spring ook wel met de BF maar voor erbij leek me een vzh zadel leuk..ook omdat Beer echt niet tegen die dekjes kan..of nou ja..zijn haar dan..witte plekken. Heb vandaag zo'n grandeurdekje bekeken maar dat is ook een gore bende na goed zweten..(wat Beer dus veeeeel doet). Zijn haren blijven in de gaatjes hangen en breken dan af..bah, ziet er uit als dikke drukplekken.
he wat lastig Kris! Bedenk me net dat we in Otterlo compleet vergeten zijn mijn zadel nog even op Beer te gooien!
Nou ja, je weet hoe mooi Bailey woont en onze B-tjes lopen prima samen dus als je zin hebt kom je maar langs. Is natuurlijk nog steeds boomloos, maar toch echt heel anders dan een barefoot.

Nou ja, je weet hoe mooi Bailey woont en onze B-tjes lopen prima samen dus als je zin hebt kom je maar langs. Is natuurlijk nog steeds boomloos, maar toch echt heel anders dan een barefoot.
- kristelhans
Jaa, staat nog wel eens op de planning deze herfst/winter! Ik hoop dat ik volgende week mijn huis heb verkocht..dan wacht ik nog even met het zadel en laat ik in december of januari een Massimo komen..
Kristel als je dat bont onder die dekjes eerst laat drogen en dan een borstel er over heen gaat prima hoor, en regel matig uit wassen.kristelhans schreef:Hmm, ik spring ook wel met de BF maar voor erbij leek me een vzh zadel leuk..ook omdat Beer echt niet tegen die dekjes kan..of nou ja..zijn haar dan..witte plekken. Heb vandaag zo'n grandeurdekje bekeken maar dat is ook een gore bende na goed zweten..(wat Beer dus veeeeel doet). Zijn haren blijven in de gaatjes hangen en breken dan af..bah, ziet er uit als dikke drukplekken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- kristelhans
Zijn dat die met schaap eronder? Of de synthetische? Ik zit erover te denken om iig een nieuwe BF (of 2dehands) aan te schaffen met VPS, dat zal voor Beer ook wel verschil maken denk ik.. Heb nu het oudere model.
jaja...komt ze weer met haar Deuber 
Maar deze dan Kristel? Startrekk VZH en nog steeds boomloos
. Volgens mij kan je bij buitenzinnig startrekk testen???

Maar deze dan Kristel? Startrekk VZH en nog steeds boomloos

- kristelhans
Oehlalaaa, das een mooie! Ik zal eens even onderzoek gaan plegen!
- kristelhans
Wel een beeeeetje buiten mijn huidige budget haha, maar ze spreken me wel aan, ik ga me er eens even in verdiepen..interessant, bedankt voor de tip!
ja tweedehands zie je de dressuur wel langskomen, maar de vzh heb ik nog nooit tweedehands gezien... (was trouwens trekkingsaddles die de startrekk verkoopt en niet buitenzinnig)
als ik later groot ben en boele centjes heb, wil ik deze
http://www.deuber-partner.com/component ... a2cf92.jpg
of misschien liever deze...
http://www.deuber-partner.com/component ... 4dc965.jpg
niet boomloos maar flexibele boom en verstelbaar, ben alleen altijd zo huiverig dat een verstelbare boom ook inhoudt dat dat een zwak punt in een zadel is?
als ik later groot ben en boele centjes heb, wil ik deze

http://www.deuber-partner.com/component ... a2cf92.jpg
of misschien liever deze...
http://www.deuber-partner.com/component ... 4dc965.jpg
niet boomloos maar flexibele boom en verstelbaar, ben alleen altijd zo huiverig dat een verstelbare boom ook inhoudt dat dat een zwak punt in een zadel is?
- kristelhans
Sterre rijdt al een tijd met een verstelbare boom, die kan je er vast meer over vertellen! Ik weet wel dat zij erg tevreden is!
Nee, dat klopt niet helemaal. Mijn trekker is toch ook een echte boomloos hoor. Heeft geen boom maar wel een verstevigde kern waardoor het dan weer 'semi-boomloos' wordt genoemd. Bijna alles is verstelbaar (breedte, kussens, wrongen), maar een boom heeft 'ie niet.
Nathalie, jij hebt toch een startrekk? Dat is hetzelfde principe als de trekker, dus dat ken je dan wel denk ik.
Trekker heeft wel ook een springmodel

Kussens zitten daarbij wel vast zo te zien, dus minder variatie/aanpassingsmogelijkheden als de versie die ik heb lijkt me. Maar wie weet heb ik het mis hoor...
(edit: plaatje even vervangen door een minder achterlijk grote variant
)
Nathalie, jij hebt toch een startrekk? Dat is hetzelfde principe als de trekker, dus dat ken je dan wel denk ik.
Trekker heeft wel ook een springmodel

Kussens zitten daarbij wel vast zo te zien, dus minder variatie/aanpassingsmogelijkheden als de versie die ik heb lijkt me. Maar wie weet heb ik het mis hoor...
(edit: plaatje even vervangen door een minder achterlijk grote variant

Ik heb idd de Startrekk Comfort maar die heeft geen verstelbare boom (dat is de Delfin). Mijn zadel heeft kopijzers die je kunt vervangen (ik zit nu op maat 3 maar kan nog 2 maten groter)...ik ben altijd zo bang dat een echt verstelbare (in dit geval van de Quantum een flexibele) boom ook maakt dat de boom een zwak punt is. Helaas vind ik ook niet veel ervaringen met dit zadel, maar misschien moet ik eens in Duitsland googlen. Geloof dat Startrekk in Nederland ook niet heel veel verkocht wordt, behalve een beetje een klein hype'je met het dressuurzadel.
Bij mij zijn idd ook, naast de boom, de kussens verstelbaar...wrongen heb ik nauwelijks. 1 van de redenen dat ik ook dit zadel wilde is omdat het zo 'weinig' is. Het is maar heel weinig 'paardbedekkend" zeg maar
. Vind bijv. de Malibaud zadels ook erg mooi, maar geloof dat die niet erg breed zijn (nu valt Cos qua breedte nog wel mee trouwens)
Bij mij zijn idd ook, naast de boom, de kussens verstelbaar...wrongen heb ik nauwelijks. 1 van de redenen dat ik ook dit zadel wilde is omdat het zo 'weinig' is. Het is maar heel weinig 'paardbedekkend" zeg maar