Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Danc heeft al 14 jaar slechte hoeven dus heb er ervaring mee!
Daphne alles goed met Ewald en Eachann?
Daphne alles goed met Ewald en Eachann?
Even snel;
Het heeft veeeeeeeeeeeeeeeeel zweeet gekost, ook wat tranen(ja de hormonen he)maar ik ben in GALOP op Ekdal door de bak gegaan
Het heeft veeeeeeeeeeeeeeeeel zweeet gekost, ook wat tranen(ja de hormonen he)maar ik ben in GALOP op Ekdal door de bak gegaan

woohoo
goed gedaan meid, dat zal nog niet voor direct zijn hier met Jalenka
Wat zul je trots zijn Roos. heerlijk in galop op je grote jongen!
Ik ga de zoektocht weer beginnen, een boomloos zadel.
Zeker nu het weer wat beter weer is begint het zo ontzettend te kriebelen!
Ik ga de zoektocht weer beginnen, een boomloos zadel.
Zeker nu het weer wat beter weer is begint het zo ontzettend te kriebelen!
Emily (v. Balony, m. Justy)
-
Knap Roos, de eerst stap is gezet! En hoe galopeert hij?! 
De groep is nu opgesplitst bij ons thuis. Minouk wordt nadat ze bij de kliniek is geweest continu opgejaagd door Eskil. Normaal staat Eskil laagste in rang, maar iets heeft het doen veranderen dat Minouk zich ineens laat wegjagen. Eskil lijkt even een hele rebelse periode te hebben. Alles is interessant om aan te bijten, in te kappen etc. De waterbak die normaal niet interessant is, zit nu telkens vol zand en rotzooi, omdat hij erin zit te kappen. Vandaag werd gesproeid in de wei, en meneer draait een sproeidop eraf, gigantisch spuit water omhoog. Even schrikken, maar daarna natuurlijk bereninteressant voor die twee heren. Poeh.. de handen vol aan.
Ze worden meer in handen gepakt nu, maar ik ga toch eens even speuren wat nog meer leuk vertier is voor ze, als ze in de paddock staan.

De groep is nu opgesplitst bij ons thuis. Minouk wordt nadat ze bij de kliniek is geweest continu opgejaagd door Eskil. Normaal staat Eskil laagste in rang, maar iets heeft het doen veranderen dat Minouk zich ineens laat wegjagen. Eskil lijkt even een hele rebelse periode te hebben. Alles is interessant om aan te bijten, in te kappen etc. De waterbak die normaal niet interessant is, zit nu telkens vol zand en rotzooi, omdat hij erin zit te kappen. Vandaag werd gesproeid in de wei, en meneer draait een sproeidop eraf, gigantisch spuit water omhoog. Even schrikken, maar daarna natuurlijk bereninteressant voor die twee heren. Poeh.. de handen vol aan.
Ze worden meer in handen gepakt nu, maar ik ga toch eens even speuren wat nog meer leuk vertier is voor ze, als ze in de paddock staan.
Ja het gaat goed met ze, al voeren ze maar weinig uit nog, hiRoos schreef: Daphne alles goed met Ewald en Eachann?

Vind ze nu nog lang niet af om echt te gaan rijden. We onderhouden ze om er 1x per 2 weken even 10min op te gaan zitten. Verder staan ze lekker buiten in de wei of in de bak als het te nat is. Ben van plan als ze 4 zijn echt op te pakken.
Eachann is met rijden lief, heel los in de mond en vrij volgzaam. De galop is volgens mij net zoals Timor, bij het aanspringen stopt ie een beetje en dan huppelt hij in galop, meestal met een bokje erbij

Ewald doet het ook braaf, zit heerlijk en voelt echt als een paard aan, hij is groot en maakt echte paarden passen. Hij is wat stugger dan Eachann, echt een ruin. De galop is heerlijk, ze doen dat makkelijk door de stemcomando's die we geleerd hadden. Hij spring super braaf en galoppeerd je heel rustig zo drie rondjes rond, hihi.
Verder heeel weinig over ze te vertellen eigenlijk, we zijn vooral veel bezig met Harrie en Chinoukie.
(oei, ik ben nog zo weinig hier, ik ga gouw eens alles bijlezen

Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ekdal galoppeert echt als een paard, zo gaaf. HIj snapt het nog niet helemaal, maar ach...dat hoort erbij!
Als de galop erin zit gaat ie op rust en dan volgend jaar weer verder(en wat ook meespeelt dat het dan waarschijnlijk toch nat/glad en vies is)
Als de galop erin zit gaat ie op rust en dan volgend jaar weer verder(en wat ook meespeelt dat het dan waarschijnlijk toch nat/glad en vies is)
Jeeh gister weer is buiten gereden...
Verschil was alleen dat nancy op Elvis ging en ik op Imka..Elvis heeft helemaal nancy haar tempo haha,heerlijk relaxt en als hij ergens van onder de indruk is staat hij er het liefst 2 minuten naar te kijken.Hij is stukken braver als die Imka die 20 jaar ouder is.
Enige was hij wel is wil doen,dat als hij niet vooruit wil en je spoort hem toch goed aan of je geeft hem een tikje erbij wil hij omhoog,wat gister dus 1x gebeurde bij Nancy maar ze was niet erg onder de indruk haha..
Heerlijk diertje
En dat allemaal zonder zadel,omdat nancy haar pootje niet in een beugel past..
Leuk Roos dat de galop goed ging...Het is verlopig nog wel weer even goed weer dus je kunt nu nog genieten
Daphne,wat Eachann doet in de galop doet Elvis ook.Even een sprongetje of een bokje haha....
Yvette,dat vervelen kennen wij hier maar al te goed.Straks misschen weer hele dagen in de paddock,hopen dat onze stalbaas weer gaat snoeien,takken is leuk vertier.
Emily,toch boomloos?Ben benieuwd hoe dat bevalt...

Verschil was alleen dat nancy op Elvis ging en ik op Imka..Elvis heeft helemaal nancy haar tempo haha,heerlijk relaxt en als hij ergens van onder de indruk is staat hij er het liefst 2 minuten naar te kijken.Hij is stukken braver als die Imka die 20 jaar ouder is.
Enige was hij wel is wil doen,dat als hij niet vooruit wil en je spoort hem toch goed aan of je geeft hem een tikje erbij wil hij omhoog,wat gister dus 1x gebeurde bij Nancy maar ze was niet erg onder de indruk haha..
Heerlijk diertje

Leuk Roos dat de galop goed ging...Het is verlopig nog wel weer even goed weer dus je kunt nu nog genieten

Daphne,wat Eachann doet in de galop doet Elvis ook.Even een sprongetje of een bokje haha....
Yvette,dat vervelen kennen wij hier maar al te goed.Straks misschen weer hele dagen in de paddock,hopen dat onze stalbaas weer gaat snoeien,takken is leuk vertier.
Emily,toch boomloos?Ben benieuwd hoe dat bevalt...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Brave Elvis behalve dat omhoog komen natuurlijk, stout!!! Maar gelukkig zijn jullie daar niet echt van onder de indruk, haha!!
Dat stilstaan en kijken doet Jeskim ook, had ik vast al eens gezegd. Ik voel haar dan ontspannen als ze het niet eng meer vindt, maar als het niet meer spannend is probeert ze ook wel eens een hapje gras te pakken te krijgen, dus dan weet ik ook dat ze klaar is met kijken, hihi..
Dat stilstaan en kijken doet Jeskim ook, had ik vast al eens gezegd. Ik voel haar dan ontspannen als ze het niet eng meer vindt, maar als het niet meer spannend is probeert ze ook wel eens een hapje gras te pakken te krijgen, dus dan weet ik ook dat ze klaar is met kijken, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ekdal is gisteren naar de smid geweest. Idd Dees, nog goed weer, hopen dat de galop er tijd inzit hihi. Kan ie van de winter lekker lummelen
ik herken je verhaal esther, edgard wil ook het liefst alles bekijken in plaats dat hij ervoor vlucht. als hij het wel wee gezien heeft, wil hij gras eten!
wat een apen zijn die fjorden van ons toch!
ik heb nu een paar keer gezien van edgard dat hij ietsjes pinkt. erg balen, we weten niet waaraan het ligt. zo ineens in de wei zie je het 5 minuutjes en dan is het weer weg, met rijden enkele overgangen en weer weg! als het zo blijft, toch even laten checken door de da.
wat een apen zijn die fjorden van ons toch!
ik heb nu een paar keer gezien van edgard dat hij ietsjes pinkt. erg balen, we weten niet waaraan het ligt. zo ineens in de wei zie je het 5 minuutjes en dan is het weer weg, met rijden enkele overgangen en weer weg! als het zo blijft, toch even laten checken door de da.
Pinkt wat is dat?
hij loopt af en toe wat kreupel, of nou ja nee niet echt gewoon een klein beetje
-
Pinken kende ik ook nog niet!
Die Elvis, superbraaf, behalve het opsteigen van voor dan
Goed dat je not impressed was, hopelijk dooft het gauw uit.
Ik heb de afgelopen 2 weken een beetje geoefend met Evian en Eskil en het liep allemaal nog niet zoals ik zelf wilde. Vandaag weer les gehad en dit keer met Evian geoefend. We hebben even een portie grondwerk gekregen!
Bleek dat ik veels te lief ben, en veel duidelijkere signalen mag geven. Weg = weg van mij (ze kruipen het liefste in me lijkt het soms). Evian had daarvoor een paar stevige tekens nodig, maar daarna had hij het heel goed begrepen
Dus werk voor mij! Hij was op het laatst heel braaf 1.5 meter bij me vandaan blijven staan, netjes gewacht en dan stap ik naar hem toe voor een beloning. En hij grijpt het snoepje, maar ook een stuk van mijn vel mee, auwieja wat kan dat zeer doen! Gelijk een open bloeduitstorting.
Die Elvis, superbraaf, behalve het opsteigen van voor dan

Ik heb de afgelopen 2 weken een beetje geoefend met Evian en Eskil en het liep allemaal nog niet zoals ik zelf wilde. Vandaag weer les gehad en dit keer met Evian geoefend. We hebben even een portie grondwerk gekregen!
Bleek dat ik veels te lief ben, en veel duidelijkere signalen mag geven. Weg = weg van mij (ze kruipen het liefste in me lijkt het soms). Evian had daarvoor een paar stevige tekens nodig, maar daarna had hij het heel goed begrepen

Dus werk voor mij! Hij was op het laatst heel braaf 1.5 meter bij me vandaan blijven staan, netjes gewacht en dan stap ik naar hem toe voor een beloning. En hij grijpt het snoepje, maar ook een stuk van mijn vel mee, auwieja wat kan dat zeer doen! Gelijk een open bloeduitstorting.
- nancy imka
Morgen eindelijk naar het ziekenhuis om verlost te worden van mn gips tenminste dat hoop ik na 19 weken en drie dagen en hopelijk kan ik dan weer wat gaan rijden, rijden met een zadel bedoel ik dan
Ik moest wel lachen om die Elvis met zn "steigeren" wat een gek joh! Maar verder heeft ie wel een relaxt tempo helemaal mijn ding gewoon lekker sjokken. Het is nogal een klein beetje een luilak haha. En Imka is nogal een hittepetit die dribbeld aan een stuk door als ze eenmaal op de helft is van het rondje dus eens op een rustig paardje is ook wel lekker hoor! Alleen mn eigen zenuwen he als er dan een motor aan komt
Dat maakte Elvis wel een klein beetje onzeker maar het is gelukkig helemaal goed gegaan!!!
Emy had ook meteen les maandag! Die moest helemaal alleen thuis achter blijven! Vond ze niet echt tof. Voor het eerst echt helemaal alleen anders bleef ik altijd bij haar maar ik vond dat ze nu oud en wijs genoeg was om echt een keertje alleen achter te blijven. En dat is super gegaan. Ze is wel aan het rennen geweest en gillen maar goed dat vind ik niet echt schokkend. Toen zou ik eigenlijk gister kunstjes weer met haar gaan doen maar na de vijver schoongemaakt en het lint verplaatst te hebben was mijn energie wel op dus ben ik lekker naar huis toe gegaan. Toen wilde ik haar vandaag borstelen dus dacht dan neem ik meteen een bladhark mee naar het weiland dan sla ik de poep uit elkaar en dan neem ik meteen Emy mee. Nou die dacht daar anders over ze dacht namelijk dat ik pakkertje met haar wilde doen. Na een rondje achter haar aangesjokt te hebben was ik het zat en heb ik haar met de zachte kant van de hark een tik op dr kont gegeven waar ze overigens niet van onder de indruk was
Maar toen ze door had dat het toch geen spelletje was kwam ze toch maar naar de paddock gelopen en kon ik haar het halster aan doen. Toen hebben we nog even heerlijk geborsteld en getut
Nou was Emy net van de mok af heeft ze weer rasp op dr been. Echt vervelend! Hopelijk is het snel weer weg! Verder gaat het super met haar. Bij de hoefsmid was ze ook weer braaf vorige week hoefjes waren super dus weer helemaal happy!

Ik moest wel lachen om die Elvis met zn "steigeren" wat een gek joh! Maar verder heeft ie wel een relaxt tempo helemaal mijn ding gewoon lekker sjokken. Het is nogal een klein beetje een luilak haha. En Imka is nogal een hittepetit die dribbeld aan een stuk door als ze eenmaal op de helft is van het rondje dus eens op een rustig paardje is ook wel lekker hoor! Alleen mn eigen zenuwen he als er dan een motor aan komt

Emy had ook meteen les maandag! Die moest helemaal alleen thuis achter blijven! Vond ze niet echt tof. Voor het eerst echt helemaal alleen anders bleef ik altijd bij haar maar ik vond dat ze nu oud en wijs genoeg was om echt een keertje alleen achter te blijven. En dat is super gegaan. Ze is wel aan het rennen geweest en gillen maar goed dat vind ik niet echt schokkend. Toen zou ik eigenlijk gister kunstjes weer met haar gaan doen maar na de vijver schoongemaakt en het lint verplaatst te hebben was mijn energie wel op dus ben ik lekker naar huis toe gegaan. Toen wilde ik haar vandaag borstelen dus dacht dan neem ik meteen een bladhark mee naar het weiland dan sla ik de poep uit elkaar en dan neem ik meteen Emy mee. Nou die dacht daar anders over ze dacht namelijk dat ik pakkertje met haar wilde doen. Na een rondje achter haar aangesjokt te hebben was ik het zat en heb ik haar met de zachte kant van de hark een tik op dr kont gegeven waar ze overigens niet van onder de indruk was

Nou was Emy net van de mok af heeft ze weer rasp op dr been. Echt vervelend! Hopelijk is het snel weer weg! Verder gaat het super met haar. Bij de hoefsmid was ze ook weer braaf vorige week hoefjes waren super dus weer helemaal happy!
@Yvet:
Wat mn smid gebruikt voor Danc is hars
-
Ik heb het ook even nagevraagd en mijn zus gebruikt 'glow you' (tenminste zo sprak ze het uit, op google kon ik het niet vinden).roos schreef:@Yvet:
Het is gemaakt van polyteen ofzoiets, het hard binnen een paar uur goed uit (binnen 2/3 minuten is het al hard genoeg om op te staan) en je paard kan gewoon dag en nacht naar buiten, nat weer of niet.
Het middel is te krijgen in de kleur wit en zwart.
Na een week of 6 zie je dat er wat scheurtjes in gaan komen bij de aansluiting van de hoef, door het groeien van de hoeven. Maar over het algemeen blijft het goed zitten! Aan de onderkant kunnen aluminium ijzers geplakt worden, zonder nagels. En het kan er vrij gemakkelijk ook weer afgeknipt en afgevijld worden.
Heb er hele goeie ervaringen mee!
Marcella hier op FW heeft er ook ervaring mee gehad.
Lijkt toch een soort het zelfde hoor Yvette, misschien gebruiken ze andere namen?
Ijzers zonder lippen gaat denk ik niet bij Danc, die is echt een slootgeit haha
Ijzers zonder lippen gaat denk ik niet bij Danc, die is echt een slootgeit haha
Wat veel mensen dan denk ik niet verwachten is dat dat luilakkige bij Timor vandaan komt, hihi.. Jeskim kan een hittepetitje zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Owh in de omgang is Ekdal wel beetje draakje maar met rijden....is het zo'n schatje, zo rustig, heel ander dier lijkt het dan