Maar ja, mezelf opgeraapt, snel aankleden e.d. en naar de paarden. Kom de box in staan ze allebei nog helemaal schoon mij aan te gapen, Hoera!!
Hedwich nog wat onder de indruk van het wassen. Ze vond het gisteren in het begin echt heel eng, maar wat wil je, de vorige keer dat we de slang erop hadden gezet ging ze met haar snuffert door een ruit!! Ik was ook een brok spanning, dus Janna heeft even geholpen. Janna kon het beter aan dan ik al vertelde ze laten dat ook zij wel wat meer spanning ervoer dan normaal.
Na de nodige ruk en hang momenten ging het ook eigenlijk best wel goed. Dus lekker gewassen, gesopt en madam was zomaar schoon, ze was ook niet echt vies..
Tea was een heel ander verhaal, die is nog nooit zo vies geweest. Misschien weten jullie nog dat miss piggy precies in dat deel van de wei was gaan liggen rollen waar mijn vader takken had verbrand de avond voor Hedwich werd geboren??
Je voelt hem aankomen, dat geintje heeft ze weer geflikt.

Er kwam echt zwart water vanaf, en bleef eraf komen, smeerzak, en dan heb ik het nog niet eens over haar staart, die zal helemaal vol met strontklonten!!

Dus 's ochtend na de vieze plekken inspectie meteen een haarborstel gepakt en Tea's staart borstelen, toen kwamen de klonten er wel uit, fijn!! Schoon was haar staart nog steeds niet, maar goed dat ze een donkere staart heeft, hihi..
Bandage erom en laden maar! Fijn dat ook die kleine er altijd zo makkelijk in loopt..
We hadden een beetje moeite om de manege te vinden, zijn er nog meer over een onverharde weg gekomen, hihi??

Daar de auto in de bak geparkeerd en uitladen.
Had Tea even lekker in de trailer gescheten en het over haar billen gesmeerd! Gelukkig had ik een bandage om haar staart gedaan en lang leve de CM greenspotremover.
Even Yanneke, Elinoor en Hessel geinspecteerd om uitstekende haren en vieze plekken te verwijderen en de staarten en plukken geborsteld.
Snel naar het secretariaat om alles te betalen en in te leveren. Ik hoefde niet te betalen voor het bijschrijven omdat het overmacht was, ik had me ruim op tijd opgegeven voor Oldeberkoop, maar ging niet door omdat merrie en veulen de dag ervoor naar de kliniek moesten.
Tea en Hedwich klaargemaakt en toen heeft Lisa de dames voorgebracht en ik erachter.
Lisa heeft het super gedaan, was een volle kleine ring, dus soms konden we niet het tempo houden wat we wilden. Maar Lisa deed alles op mijn aanwijzing, super!
Hedwich was helaas de kleine draak aan het uithangen, voor Tea uitrennen, dus steeds met haar hoofd scheef lopen, springen, dribbelen, wat was ze vervelend!!!
Ik zag de uitslag al somber in..
Toch mochten we als derde vertrekken! Hoera!!
Na een hele poos stappen opstellen en ze begonnen met 37 punten, nou dan zal Hedwich er 36 of 35 hebben, maar madam kreeg ook 37 punten!! Ik was blij, want thuis had ze het misschien verdient, maar gisteren volgens mij niet. Denk dat ze te aardig zijn geweest, nog een 7 op de gangen. Haar hele lijstje was 8-8-7-7-7. Maar ik klaag niet hoor, hihi..
Hedwich vond het lintje onwijs eng, dus die vrij snel er weer af gegrepen. Dat is echt Hedwich, om dat dan vreselijk eng te vinden.
Ondertussen kwamen er mensen naar me toe die interesse hadden in Hedwich, dus daar een poos mee gepraat en gelukkig gedroeg Hedwich zich bij de trailer wel goed, ze liet zich even lekker knuffelen.
Daarna Hedwich gechipt, was ze ook even over beledigd, maar ze vergeeft soms ook heel snel.
Dus even geknuffeld met haar, even blussen, en toen was het weer goed.
Lekker in de bak gezet met een hooinet.
Toen zelf even gaan zitten, wilde wat eten, maar was zo misselijk dat dat niet lukte, zat totaal aan de latten.. Tranen liepen over mijn wangen, ik was zo beroerd..
Zat echt serieus te overwegen om naar huis te gaan, maar Janna verzekerde me dat ik op zich lekker kon blijven zitten, zij redde zich wel met Tea en mijn vader wel met Hedwich, kwam wel goed!!
Kon het niet laten om mee a gaan Tea halen voor de sterren, maar heb niet meegelopen.
Tea liet zich netjes zien, het ziet er alleen wat sloom uit omdat ze dus geen moment haar oren naar voren doet, compleet op de automatische piloot, hihi..
Maar ze stapt erg ruim en dan zit het tempo er prima in, Janna had al snel het zweet op haar hoofd staan..
Tea liet zich netjes zien! Had Janna gezegd dat ze Tea even een flinke tik moest geven voor de draf, even wakker, dan toont ze het wel. Dit keer niet spectaculaire, maar dat kon ook niet met die bodem.. Maar ze liet echt keurig haar draf zien!
En dan wachten, en wachten, en wachten..
Amalia mocht voorop en daarna nummer 58, ongelooflijk, dat waren wij!!!! Hoera!!!!

Tea is het blijkbaar nog niet kwijt, ze wordt natuurlijk wat ouders en uitgelubberder, al zitten er hele goede gangen onder en die ben je niet zomaar kwijt natuurlijk, die blijven wel!!
Toen ik haar in de ring zag lopen vond ik haar eigenlijk ook wel in goede conditie, je kunt er thuis duizend keer naar kijken, maar pas in de ring kun je met de anderen vergelijken.
Opstellen en toen kregen we eerst het keur-certificaat uitgereikt, nog even een lipstick check want ik moest op de foto, hihi..
Daarna uitreiking van de prijzen, een kleine kreun, want nu moest ik terug komen voor het kampioenschap en wilde eigenlijk graag naar huis, maar goed, er zijn ergere dingen dan móéten wachten op het kampioenschap.
Eerst de andere kampioenen, veulens, merries zonder predicaat, ruinen en jeugd en toen de sterren.
Amalia werd kampioen, Tea reserve kampioen, Hoera!!!

Nu was de koploper bij de modellen ook al 22, dus ik had wel een beetje verwacht dat Tea reserve kampioen zou worden, hihi.. Maar de 22 jarige zag er echt goed uit voor een 22 jarige, jemig!! Complimenten!!
Nog enige hilariteit over mijn gewonnen kaas pakket, als ik iets vies vind in het leven dan is het kaas..

En ook nog gelachen om die afschuwelijke gouden bekers, hihi.. Had bij Fjella al niet onder stoelen en banken gestoken wat ik ervan vond, HAHA!!
Heb verder heel veel reacties gehad op het resultaat van Hedwich stalraamstunt. Heel positief, want je ziet er bijna niets meer van, en veel mensen waren daar wel verbaasd over. Ik vind zelf ook dat het heel mooi is genezen!
Bob van Bon kwam ook nog kijken en hij vond het er ook keurig uit zien, wat hij ook door de microfoon even vertelde. Ook Maurien was heel positief over het resultaat!
Toen ik bij Tea en Hedwich stond kwam ook nog iemand naar me toe om te vragen hoe het met dat veulen ging die door de ruit was gegaan, ehm, dat is deze!! Hihi..
Lisa heeft met Yanneke nog meegedaan met best getoiletteerd en een mooi touw voor me gewonnen. Tea hoefde niet mee te doen, die had ik echt niet goed geknipt.
Die moest de volgende keer korter, waar ik zelf ook al bang voor was. Maar dat houden we in het hoofd. Yanneke had ik wel rigoreus kort geknipt, maar Tea niet..
Lastig, want de meeste paarden die ik knip moeten een wat hogere boog hebben, niet zulke zware halzen als Tea en Yanneke en dan wordt je toch wat benauwd om echt kort te knippen, hihi.. Geeft niets, weet ik het weer voor volgend jaar. Tea heeft ook een rotboog om te knippen hoor, met die bobbel van haar, hihi..
Bestgaand hebben we niet meer gezien, we zijn lekker naar huis gegaan.
Paarden in de wei, Fjella was blij dat mama en zus weer thuis waren!!
Ik op bed, eindelijk, wat heb ik daar vaak naar verlangt die dag, hihi..
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of Anita haar foto's al heeft bekeken, hihi..