Wanneer gaan jullie scheren?
Re: Wanneer gaan jullie scheren?
We hebben juist voor dit model gekozen omdat hij dan voorlopig nog niet onder de dekens hoeft. 

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Ik wist van Evelien (Odin) dat zo'n model de hele winter dekenloos kon gehouden worden, maar daar voelde ik me niet goed bij. Toen ik liet scheren was het al eind oktober.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb vandaag me messen laten slijpen en dinsdag na 14:00 uur kan ik me dekens ophalen
Woensdag is Wendrika de zogenaamde 'L*L' hihi!
Ze vind het scheren gelukkig niet zo erg, alleen op der benen vanaf de knie vind ze maar niks. Denk dat dat komt door het getril en dan op der botje. We zien het woensdag allemaal wel weer
Hopelijk kan ik haar bijna helemaal kaal maken. Ik scheer altijd tot het bakstuk en ben nog aan het kijken voor een figuurtje. Vorig jaar had ze een schoppenteken. Patricia had altijd sinds dat ze van mij was een hartje op der bil. Is misschien wel leuk om door te geven. Maar ben er nog niet overuit! Misschien doe ik het wel alle 2
Ieder figuurtje op 1 bil 

Woensdag is Wendrika de zogenaamde 'L*L' hihi!
Ze vind het scheren gelukkig niet zo erg, alleen op der benen vanaf de knie vind ze maar niks. Denk dat dat komt door het getril en dan op der botje. We zien het woensdag allemaal wel weer

Hopelijk kan ik haar bijna helemaal kaal maken. Ik scheer altijd tot het bakstuk en ben nog aan het kijken voor een figuurtje. Vorig jaar had ze een schoppenteken. Patricia had altijd sinds dat ze van mij was een hartje op der bil. Is misschien wel leuk om door te geven. Maar ben er nog niet overuit! Misschien doe ik het wel alle 2

http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

- Ilonka
Mijn beide dames zijn weer helemaal kaal (op benen en halve hoofd na). Heerlijk!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Toot en Fjordy zijn 'geschoren'
Alleen stuk op de hals naar borst, zodat ze zonder deken kunnen blijven !
Dan heeft Toot nog een beetje lucht over morgen bij de cross haha

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik scheer Lindia helemaal niet
is niet echt nodig toch als je niet fanatiek rijd?

- kristelhans
Ik heb ook de knoop door gehakt. Morgen gaat Beer kaal, op benen en hoofd (half) na. Dan kan ie nog mooi weer een beetje vacht aanmaken en dan de volgende keer gaat ie half kaal. Gisteren half uurtje gereden (zadels testen) maar hij had het zoooooo warm, arm paard!
- SandraJimmy
Ik merk dat de ritten voor Jimmy weer wat zwaarder gaan worden dankzij zijn vachtje.
Hij is behoorlijk nat als we terug zijn, ondanks dat we het merendeel toch stappen.
Wilde eigenlijk wachten tot volgende maand, maar vrees dat ik er toch eerder aan moet. Ga komend weekend naar de Veluwe en hoop hem dan nog ongeschoren mee te kunnen nemen i.v.m. buitenstallen.
Ik ga hem wel weer zo scheren als vorig jaar, dus enkel zijn hals, borst en singelplek zodat hij wel lekker zonder deken kan blijven.
Hij is behoorlijk nat als we terug zijn, ondanks dat we het merendeel toch stappen.
Wilde eigenlijk wachten tot volgende maand, maar vrees dat ik er toch eerder aan moet. Ga komend weekend naar de Veluwe en hoop hem dan nog ongeschoren mee te kunnen nemen i.v.m. buitenstallen.
Ik ga hem wel weer zo scheren als vorig jaar, dus enkel zijn hals, borst en singelplek zodat hij wel lekker zonder deken kan blijven.
- Brittlover
Britt is geschoren, haar hoofd en benen zijn haar bespaart.
Gisteravond eindelijk weer fatsoenlijk kunnen doorrijden.
Gisteravond eindelijk weer fatsoenlijk kunnen doorrijden.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
- Rosantjuh(L)banjer
Bella heb ik zo net geschoren
echt super voor de eerste keer.
helemaal kaal behalve de benen en hoofd.
top paard.
vanmiddag eens kijken hoe ze het met rijden doet.

echt super voor de eerste keer.
helemaal kaal behalve de benen en hoofd.
top paard.
vanmiddag eens kijken hoe ze het met rijden doet.

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ja Toot de knapperd!Amber_ schreef:Toot en Fjordy zijn 'geschoren'
Hij was hier net in de straat

Ik heb gisteren Shadow haar borst en onderkant hals geschoren. Ze kon haar warmte niet zo goed kwijt tijdens het rijden. Ik hoop dat het genoeg is.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Toot had er met de cross gisteren zeker wat aanDaphne_65 schreef:Ik heb gisteren Shadow haar borst en onderkant hals geschoren. Ze kon haar warmte niet zo goed kwijt tijdens het rijden. Ik hoop dat het genoeg is.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Orlinde had het ook erg warm nu het opeens mooi weer is. Dus vanochtend hals en borst geschoren. Evengoed had ze het nog warm, maar ja, het is ook uitzonderlijk weer... In november nog een keer denk ik, even kijken hoe hard het weer groeit.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Tip voor mensen die een figuur scheren ( vind Peer nl niet zo netjes geschoren, sorry
), teken met een lineaal en krijt/afwasbare stift de lijnen uit. Dan kun je dat mooi volgen 
In dit topic van mij zie je dan hoe strak je zo'n lijntje krijgt :http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 21#p973121
Daarna je krijt/stift spoor even met een spons en warm water uitvegen.

In dit topic van mij zie je dan hoe strak je zo'n lijntje krijgt :http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 21#p973121
Daarna je krijt/stift spoor even met een spons en warm water uitvegen.
Lukt niet altijd vind ik Ellen. Is misschien onkunde oid, maar er zijn bepaalde delen waar de haren de verkeerde kant op groeien, en je niet een strakke lijn krijgt.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Nono gaat er vanmiddag aan geloven
Vindt hij niet leuk maar ik wel
Maar hij heeft zo'n pal dat hij nu helemaal staat te puffen, hij hoeft verder niets te doen maar hij heeft het gewoon zo warm.

Vindt hij niet leuk maar ik wel

Maar hij heeft zo'n pal dat hij nu helemaal staat te puffen, hij hoeft verder niets te doen maar hij heeft het gewoon zo warm.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik vond het ook bijna meer werk als helemaal scheren moet ik zeggen hoorTamara schreef:Lukt niet altijd vind ik Ellen. Is misschien onkunde oid, maar er zijn bepaalde delen waar de haren de verkeerde kant op groeien, en je niet een strakke lijn krijgt.

Deze week wordt de kwpn'er gedaan bij ons.
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Ilonka
Ik vind een dekenmodel ook meer werk dan helemaal kaal (minus halve hoofd en benen). Ik tekende het vaak af met zo'n veestift, zo'n vette stift. Daarna ging ik niet wassen, mijn pony's staan altijd buiten, maar deed gewoon de Bucas op, twee dagen later zijn de strepen dan gewoon weg ;-)
Om het hoofd netjes te scheren gebruikte ik altijd gewoon mijn hoofdstel, enkel kopstuk, en haalde het haar weg tot zo'n 2 cm onder het kopstuk/bakstuk. Inmiddels kan ik de modellen dromen dus gebruik geen veestift en hoofdstel meer.
Bij Ilonk was het makkelijker scheren dan bij Brass omdat Brass' haargroeirichting anders is. De onderkant van het deken model recht krijgen is bij haar dan ook heel lastig.
Om het hoofd netjes te scheren gebruikte ik altijd gewoon mijn hoofdstel, enkel kopstuk, en haalde het haar weg tot zo'n 2 cm onder het kopstuk/bakstuk. Inmiddels kan ik de modellen dromen dus gebruik geen veestift en hoofdstel meer.
Bij Ilonk was het makkelijker scheren dan bij Brass omdat Brass' haargroeirichting anders is. De onderkant van het deken model recht krijgen is bij haar dan ook heel lastig.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.