Grasproppen??
Grasproppen??
Ik ontwormde Anka en Nisko net en Nisko smakt die wormkuur zo weg maar Anka smakt altijd alsof ze er in blijft
. Maar nu Anka zo liep te smakken vielen er 2 rondje groene bolletjes uit haar bekkie. Ik heb ze opgeraapt en het waren grasproppen?? Ik vroeg me af of paarden wel vaker propjes kauwen van gras of dat Anka naar de tandarts moet? Ze is dit voorjaar nog gedaan.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Re: Grasproppen??
Onze pony doet het ook, tegenwoordig wel minder als toen we haar net hadden. Heeft wel met het gebit te maken bij haar. Ze was 20+ toen ze bij ons kwam en nooit naar de tandarts geweest of in elk geval zelde. Ze stikte soms bekant in haar grasproppen, maar nu na twee jaar gaat het al stukken beter en kan ze ook al langer kuilgras eten zonder te proppen. Misschien toch ergens een haakje wat je paard dwars zit.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."
Waren ze aan het eten toen je ze ontwormde? Dan kan het namelijk nog wel eens zo zijn dat ze t door de smaak heeft uitgespuugd. Pas als je vaker proppen voer gaat vinden wordt t zorgelijk. Wanneer heb je de tandarts er voort laatst bij gehad?
Ctje 

Annemarie schreef: Ze is dit voorjaar nog gedaan.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Denk het het toeval was als ze in het voorjaar nog nagekeken zijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Sylv probeerd het ook met alles wat nog maar in haar mond kan zitten het uit te spugen. Dan smeert ze het eraan denk ik. Ik geef ze altijd een boterham of snoepje na die slikt ze wel snel door. Dus ik denk ook dat het toeval was. Merk je iets met rijden of eet ze anders, dan kan extra controle tandarts geen kwaad. Maar hier gaat het prima met 1x per jaar.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Nou ja, ik merk dus ook wat met rijden. Mijn aanleuning is van heel mooi los weer aardig stug op rechts. Ze is van het voorjaar met praam op gedaan en ze was lastig toen. Dus of het toen echt picobello gevijld is weet ik niet. Misschien toch ff laten kijken voor de zekerheid anders maar.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara schreef:Annemarie schreef: Ze is dit voorjaar nog gedaan.

maar dan zou ik me in eerste instantie zeker niet druk maken..
Ctje 

Voor de zekerheid laten nakijken kan geen kwaad, denk ik. Als je het ook merkt met rijden.Annemarie schreef:Nou ja, ik merk dus ook wat met rijden. Mijn aanleuning is van heel mooi los weer aardig stug op rechts. Ze is van het voorjaar met praam op gedaan en ze was lastig toen. Dus of het toen echt picobello gevijld is weet ik niet. Misschien toch ff laten kijken voor de zekerheid anders maar.