Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Annne
Bericht
door Annne » zo 04 sep 2011, 13:41
Bailey Dat is inderdaad een kort zadel!
Kristel Hihi nee op beer lijkt een cheyenne maat 1 absoluut niet groot
Dit is de london maat 1 op Do, hij ligt hier iets te ver naar voren maar vind um best groot lijken;
Als ik (ooit) nog eens geld over heb wil ik nog wel eens zo een zadel

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
-
k4tink4
-
Contacteer:
Bericht
door k4tink4 » zo 04 sep 2011, 15:09
Maat 1 cheyenne ligt goed op Djinty. ik weet niet hoeveel langer een maat 2 is, maar vrees dat er minder "netjes" uitziet.
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » zo 04 sep 2011, 19:11
Ik had voor Cos de Barefoot Cherokee maat 2 en die was echt enorm (Cos is nu tegen de 1m40), veel te groot voor hem en ik vond het ook erg veel volume met de pad met schapenvacht, de dubbele inlages (om het vreselijk brede zitten iets tegen te gaan) en dan het zadel met vps..het was een hele 'stapel' aan materialen.
Ik heb nu dus de Startrekk Comfort en dan de shorty uitvoering, een zadel dat hoe dan ook kort is...ook nog eens in de kortere uitvoering zeg maar

...langer kan Cos het echt niet hebben.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Lisa
Bericht
door Lisa » di 13 sep 2011, 17:40
Ik ga als het mee zit aankomende week en die week erop de london en de cherokee uitproberen. Het is de bedoeling dat ik straks op Britt boomloos ga rijden. Ik ben benieuwd!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Jowien
Bericht
door Jowien » di 13 sep 2011, 18:11
Ik zat dus voor na mijn huidige zadel (BF Cheyenne) te denken aan een BF Cherokee. Vooral omdat die wrongen heeft. En dat lijkt me met springen wel fijn, want op mn Cheyenne kukel ik snel naar voren als ik even niet oplet. Maar nu vertelde dit weekend iemand mij dat die wrongen helemaal niet zoveel steun geven en dat ik waarschijnlijk lekkerder zou springen met een Cheyenne.
Heeft een van jullie hier ervaring mee/ een mening over?
Of weet je een ander simpel boomloos veelzijdigheidszadel waarmee je ook gewoon dressuur (B en L) en springen kunt starten?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » di 13 sep 2011, 18:15
De Cherokee is een volumeus zadel hoor!
Dit was die van mij (goed, het was wel maat 2 en ik had beter 1 kunnen hebben, maar dan nog)
Wrongen zijn er maar je moet er niet van verwachten dat ze je in het zadel houden. Barefoot heeft een nieuw model heb ik gezien en die heeft wel echte wrongen...zal even zoeken....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » di 13 sep 2011, 18:17
Deze is het...de Barefoot Barrydale

-
Jowien
Bericht
door Jowien » di 13 sep 2011, 18:54
Hee, die is nieuw! Ziet er wel gaaf uit, en met wrongen inderdaad. Maar wel erg lange zweetbladen, is meer dressuur dan veelzijdig. Die wil ik dan eerst eens in het echt zien of testen.
Qua steun van de wrongen bij de Cherokee moet ik me dus inderdaad niet teveel voorstellen begrijp ik. Dank voor je reactie!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
-
Lisa
Bericht
door Lisa » di 13 sep 2011, 19:08
Ik kan morgen de londen en de cherokee ophalen om te proberen.
Ik doe het samen met Christa. Ben ook zeer benieuwd wat zij ervan vind.
Dat nieuwe model ziet er wel gaaf uit, maar idd er lange zweetbladen. Vind ik van de londen trouwens ook hoor.
Wrongen kun je toch ook zelf wat duidelijker maken doormiddel van een blokje met klitteband speciaal die je erop kan doen?
Hoe zit het eigenlijk met een jong paard en een boomloos? ivm balans enzo? Heeft iemand daar ervaring mee?
En een halfpad? Is dat wat?
Alinde mijn ster!!
-
Jowien
Bericht
door Jowien » wo 14 sep 2011, 17:37
HAFpad is prima, als je het model hebt waar je de inlages kunt wisselen. Want standaard zitten er vrij zachte in. Ik heb een grandeurpad en een HAFpad. In die HAF heb ik dan wel stevige inlages gedaan. Ik wissel ze af.
Mijn HAFpad heeft zo'n kunststof onderkant, van dat mini-bubbeltjesspul (hoe heet dat??). Dat is heel fijn omdat het het zweet snel afvoert, heerlijk in de zomer en met wedstrijden. Maar in de ergste verhaar-tijd (sept-okt en maart-apr) geeft ie bij Orlinde plekjes met afgebroken haren, achteraan naast de ruggegraat. Geen drukplekken, maar echt afgebroken haartjes, die zijn blijkbaar wart brosser ofzo in die periodes. Dus dan gebruik ik alleen mn grandeurpad, die heeft van dat bontachtige aan de onderkant. Maar zoiets zal per paard verschillen.
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » wo 14 sep 2011, 20:36
Hier ook witte plekken van de dekjes..had in Otterlo bij de voor- en nakeuring gevraagd of ze extra naar de spieren/rug wilden kijken daar..niks aan de hand zo op het gevoel..cosmetisch maar wel leeeelijk..komt door de HAFpads..
Lisa bedoel je echt halfpads? Die zijn alleen voor westernzadels dacht ik? Ik weet het niet hoor.. HAF is een merk van dekjes..
-
Bailey
Bericht
door Bailey » wo 14 sep 2011, 21:02
Barrydale vind ik ook wel mooi! Past toch niet op Bailey en ben blij met mijn trekker, maar vind het wel een leuk model om te zien.
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » do 15 sep 2011, 05:55
Bij de Cherokee had ik een grandeurpad met schapenvacht (zo nog weer 5 cm hoogte bij Cos erbij

) en bij de Startrekk heb ik er 2 met sympanova (1 grandeur en 1 haf). Heb nu vorige week vrijdag met een dekje van Cayleigh gereden omdat ik mijn dekjes thuis had en heb het idee dat het zadel met een gewoon dekje mooier ligt. Rug ook mooi vrij en een prachtige zweetafdruk eromheen, maar de Startrekk heeft natuurlijk ook gewoon (verstelbare) kussens....
-
viko
Bericht
door viko » do 15 sep 2011, 18:07
[quote="Lisa"]Ik kan morgen de londen en de cherokee ophalen om te proberen.
Ik doe het samen met Christa. Ben ook zeer benieuwd wat zij ervan vind.
SPIERPIJN!!!!!! Maar ik probeer morgenvroeg het opnieuw. Ik weet niet of het weer het zaterdag toelaat. Welke had ik ook alweer?
-
Lisa
Bericht
door Lisa » do 15 sep 2011, 18:19
Hahha christa jij hebt de london!!
Mijn spierpijn viel mee hoor, Vandaag bij Bart gereden op Manus met de cherokee en dat ging super. Het was wel heeel vermoeiend! Ik vrees nu wel spierpijn. Valerie heeft ook nog even op Alm ermee gereden ging ook goed.
Ik vind het echt superfijn rijden! Ben wel beetje om eigenlijK! En we hebben dat model met 2 kleuren en dan een paardenkopje met sliertjes die is echt tof!
Alinde mijn ster!!
-
Annne
Bericht
door Annne » do 15 sep 2011, 19:06
Lisa schreef:Hoe zit het eigenlijk met een jong paard en een boomloos? ivm balans enzo? Heeft iemand daar ervaring mee?
Persoonlijk (heb het met Do uitgeprobeerd van de zomer) vind ik boomloos voor een jong paard niet handig.
Vooral omdat ze zelf nog zo naar hun balans moeten zoeken.
Mijn ervaring is, misschien ervaart iemand anders dit anders, dat je ze daarom in de weg zit. (Of nouja, zo voelde het voor mij)
Daarom heb ik (voor nu) gekozen voor een boomzadel, vind dat Do hier fijner mee loopt en beter haar balans op kan zoeken
Leuk dat je de London en Cherokee ook probeert
Rijd fijn he?!

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
-
rowenna
Bericht
door rowenna » do 15 sep 2011, 19:43
Ik heb een half pad, maar gebruik hem niet meer vind het helemaal niks.
Omdat je hem onder of op een gewoon dekje legt krijg je te veel dek onder het zadel en komt het zadel te hoog te liggen en gaat ook schuiven.
Ook simpanova wat er onder zit is niks, erg stug, veel stugger dan het simpanova van de HAFpads en dus na de eerste keer rijden al gebroken haren.
Je kunt ze onder alle barefoots leggen.
Maar geef mij maar de gewone barefoodpads, die vind ik toch het fijnst.Hoop alleen dat er nog een keer leuke kleuren in komen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Keandra
Bericht
door Keandra » do 15 sep 2011, 19:46
ik ben Jalenka aan het inrijden met onze londen zadel
ze is nog wat onhandig omdat ze zoals altijd niet op haar voeten let, maar ik zit er netjes in en zit echt super
(ook geen spierpijn na het rijden, is net voor me gemaakt)
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » vr 16 sep 2011, 08:32
Mijn voorkeur ligt ook echt bij de grandeur pad. Ik heb ook een roze merkloze, maar dat ding geeft ook afgebroken haren plekken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift